Keskustelut
kesä 19
keskiviikko
Risingshadow on Suomen suurin scifi- ja fantasiakirjallisuuteen keskittynyt sivusto. Tarjoamme mm. kattavan ja ajantasaisen spefikirjatietokannan, arvosteluja uutuuskirjoista ja aktiivisen keskustelualueen!

Keskusteluvalikko

Kirjautuminen

Mainonta

Mainospalkki

Keitä paikalla

• Taivaskäärme
  • Wanda
  • Raven76
  • Pisania
  • Darkki
  • Narri
Yhteensä paikalla:
  • 6 käyttäjää
  • 40 vierasta

Facebook

Lähetä sivu

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 8   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Stephen King  (Luettu 15809 kertaa)
Vehka
Neurovelho

Poissa Poissa
Sukupuoli: nainen
Asuinpaikka: Juupajoki (Tampereen yläpuolella)
« Vastaus #40 : 21.Joulukuu 2008, 21:27 »

Hmm, ilmiö jota kuvailit on tuttu - itselleni tapahtui ihan sama. Kolmoskirjaa tosin pidän tosi suuressa arvossa kanssa, kerrohan mitä mieltä olet siitä kunhan niin pitkälle pääset. Iskee silmää

Itse pidän Kingin kielestä jossain määrin, vaikkei se erityisen omaleimaista olekaan. Murteet ja dialogi toimivat, ja yleisesti ottaen henkilökuvaus on herralla laadukasta, joskin itseääntoistavaa. Ja Roland nyt vaan on hienoimpia päähenkilöitä mitä on.
tallennettu

minä olen päättänyt olla sinun
tanssin kanssasi Ruotsiin ja takaisin
Iivari
Velhoruhtinas

Poissa Poissa
Sukupuoli: mies
Asuinpaikka: Vantaan Jokiniemi (ja muu elämänalue)
« Vastaus #41 : 22.Joulukuu 2008, 19:23 »

Minäkin saatan vielä joskus päätyä lukemaan Mustan tornin kirjat - niistä tehty sarjakuvasovitus oli sen verran vetävä ja upea, mutta jätti kuitenkin vielä aika paljon nälkää varsinaisille kirjoille. Ideatasolla tuossa työssä on selkeästi onnistuttu yhdistelemään vanhoja ja uusia juttuja mukavasti, mutta ei ollut niin mullistava, että ehtisin lukea nuo kirjat välttämättä edes parin vuoden sisään.
tallennettu

Olen niitä tapahtumia
joita ei käsitellä perinteisillä luukuilla.
Pekka Kejonen
Jussi
Velhoruhtinas

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Joensuu
« Vastaus #42 : 02.Huhtikuu 2009, 01:52 »

Kirjailija julkaisi 2007 uuden romaanin (Blaze) Richard Bachman -nimellä. Tämä varmaan tullaan suomentamaan, kuten myös viime tammikuussa ilmestynyt Duma Key.

Duma Key julkaistaan ensi lokakuussa suomeksi nimellä Tapahtumapaikkana Duma Key. Lisäksi Tammi ottaa uuden pehmeäkantisen painoksen Revolverimiehestä kesäkuussa. Saa nähdä, jääkö Blaze kääntämättä.
tallennettu
Myste
Noviisi
*

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Lahti
« Vastaus #43 : 09.Huhtikuu 2009, 20:59 »

Duma Key julkaistaan ensi lokakuussa suomeksi nimellä Tapahtumapaikkana Duma Key. Lisäksi Tammi ottaa uuden pehmeäkantisen painoksen Revolverimiehestä kesäkuussa. Saa nähdä, jääkö Blaze kääntämättä.

Lähestyin Tammea joku aika sitten kysymyksellä, koska minuakin ihmetytti Blazen "väliinputoaminen" ja vastaukseksi sain: "Ei se (Blaze) välttämättä kokonaan jää tekemättä, mutta tässä vaiheessa olemme asettaneet etusijalle Kingin omalla nimellään julkaisemat teokset. Niitäkin on ihan kiitettävään tahtiin viime vuosina tullut. Toivottavasti Blazelle löytyy paikka julkaisuohjelmastamme lähitulevaisuudessa. Tämän vuoden ohjelmassa se ei kuitenkaan vielä ole."

Eli toisin sanoen suomennosta joudutaan odottamaan kukaties pitkäänkin... toivottavasti edes joskus saataisiin myös suomipainos.

Niin, voisinpa sitten kirjoittaa muutaman sanan herra Kingistä. Olen ollut, sanoisinko, aika fanaattinen King -fani jo monia monia vuosia. Ensimmäinen herran opus tarttui kirjastosta mukaan ollessani n. 15 vuotias nulikka. Kirja oli kokoelma nimeltään Kauhun vuodenajat ja sen jälkeen en ole ollut enää entiseni  Eli kuninkaan koukku oli purrut ja se on pitänyt otteessaan aina siitä lähtien. Aluksi lukuharrastukseni oli hidasta, mutta nyttemmin olen saanut kahlattua King -kirjaston läpi, jotkut teokset useampaankin kertaan. Esimerkiksi Torni-sarjan teoksia on tullut luettua useaan otteeseen. Musta Torni -sarja edustaakin minulle Kingin parhautta Tukikohdan, Talismaanien ja Painajaisen kanssa. Monet muutkin olisivat toki maininnan arvoisia, mutta ei ole järkeä luetella pitkää litaniaa. Toki pettymyksiäkin on ollut; en erityisemmin pidä Doloreksen tunnustuksesta, Ihmissuden vuodesta ja Unensieppaajasta... uudemmissa kirjoissa on hieman terävöittämisen varaa, kuka ties, mutta Kuulolla oli mielestäni askel parempaan suuntaan. Tosin Liseyn tarina otti puoli askelta takaisin taakse. Mutta ei sekään ihan hukkatavaraa mielestäni ollut... se jäi oudon pitkäksi aikaa "kummittelemaan" mieleen. Toivottavasti Duma Key lunastaa isohkot odotusarvot.
Olen fanaatikko... lukisin varmaan Kingiä vaikka se olisi vessapaperille kirjoitettu ja ostaisin sen vieläpä hyllyyn  Hymyilee leveästi  Kaikki kirjat löytyy suomeksi ja osa myös alkuperäiskielellä kirjoitettuna... Hmmm.... parempi varmaan lopettaa turhan lätinät, mutta jos jotain kiinnostaa King niin olkoon tervetullut tutustumaan minun ja parin King-fani-ystäväni ylläpitämään sivustoon + foorumiin: www.piina.net
tallennettu
Jussi
Velhoruhtinas

Poissa Poissa
« Vastaus #44 : 10.Huhtikuu 2009, 21:56 »

Tapahtumapaikkana Duma Keyn kansikuva ja juonitiivistelmä:
Lainaus
Rantaidylli Floridassa muuttuu kauhujen saareksi.

Rakennusfirman omistaja Edgar Freemantle selviytyy nipin napin hengissä vakavasta työpaikkaonnettomuudesta. Hän menettää oikean kätensä, ja lisäksi puhe, näkö ja muisti takkuilevat. Hän kärsii myös voimakkaista kivuista ja ailahtelevista mielialoista. Raivopäissään Edgar on hyökännyt kaksi kertaa jopa vaimonsa kimppuun. Nyt vaimo haluaa erota.

Psykologinsa neuvosta Edgar ottaa maantieteellistä etäisyyttä tapahtumiin. Hän muuttaa Minnesotasta Floridan rannikolle ja vuokraa vaaleanpunaisen rantatalon Duma Keyn saarelta. Hän ryhtyy piirtämään ja maalaamaan, ja vaikuttaa melkein siltä kuin hänestä pursuava luovuus ja lahjakkuus tulisi jostain ulkopuolelta. Pian Edgar huomaa, että hänen kuumeisesti maalaamat työnsä vaikuttavat arvaamattoman voimakkaasti saaren elämään. Vähitellen alkaa paljastua talon omistajan Elizabeth Eastlaken traaginen perhetarina, ja menneisyyden haamut tuhoisine voimineen nousevat esiin.

Kingin uuden romaanin aineksia ovat kuoleman kohtaaminen, muistot, luovuus, pahuus. Pelottava ja yliluonnollinen Tapahtumapaikkana Duma Key pitää tiukasti pihdeissään.
tallennettu
Keeper
Velho
**

Poissa Poissa
« Vastaus #45 : 22.Toukokuu 2009, 23:04 »

Wikipediaa selatessa silmiin pisti muuan asia liittyen Kingin Night Shift kokoelmaan. Kun suomennetusta painoksesta (Yön äänet) löytyy 16 novellia niin alkuperäisessä niitä on ainakin Wikipedian mukaan ollut 20. Puuttuvat olisivat:

"The Lawnmower Man"    May 1975 issue of Cavalier
"The Man Who Loved Flowers"    August 1977 issue of Gallery
"One for the Road"    March/April 1977 issue of Maine
"The Woman in the Room"    Previously unpublished

joista One for the Road on ainakin Jerusalems Lot liitännäinen ja siksi itseäni erityisesti kiinnostava. Onko kenelläkään tietoa miksi näin on päässyt käymään? Onko nuo suomennetusta laitoksesta puuttuvat tarinat liitetty teokseen myöhemmin ja siksi puuttuvat alkuperäisestä suomennoksesta, vai onko kyseessä vain mielivaltaisuutta sen suhteen mitä halutaan suomentaa.

Pitänee joka tapauksessa hankkia englanninkielinen painos teoksesta koska em. One for the Road kuumottaa sen verran. Jos joku Night Shiftin omistaja on paikalla niin olisi mukava tietää mikä on se "definitiivinen" versio kirjasta.  Iskee silmää   
tallennettu

Seregil of Rhiminee
Velhoruhtinas

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Kotka
« Vastaus #46 : 22.Toukokuu 2009, 23:52 »

One for the Road on ainakin Jerusalems Lot liitännäinen

Jos muistan oikein, One for the Road liittyy sekä 'Salem's Lotiin että Jerusalem's Lotiin.

Jos joku Night Shiftin omistaja on paikalla niin olisi mukava tietää mikä on se "definitiivinen" versio kirjasta.

Minulla on muutaman vuoden takainen englanninkielinen painos (Signet). Tässä on minulla olevan painoksen sisällysluettelo:

Introduction, by John D. MacDonald
    Foreword
    Jerusalem's Lot
    Graveyard Shift
    Night Surf
    I Am the Doorway
    The Mangler
    The Boogeyman
    Gray Matter
    Battleground
    Trucks
    Sometimes They Come Back
    Strawberry Spring
    The Ledge
    The Lawnmower Man
    Quitters, Inc.
    I Know What You Need
    Children of the Corn
    The Last Rung on the Ladder
    The Man Who Loved Flowers
    One for the Road
    The Woman in the Room

Tarinoita on yhteensä 20 kpl. Jos en kovin pahasti erehdy, niin nämä tarinat löytyvät kaikista englanninkielisistä painoksista.
tallennettu
Eija
Velho
**

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Vantaa
« Vastaus #47 : 23.Toukokuu 2009, 00:21 »

Onko nuo suomennetusta laitoksesta puuttuvat tarinat liitetty teokseen myöhemmin ja siksi puuttuvat alkuperäisestä suomennoksesta, vai onko kyseessä vain mielivaltaisuutta sen suhteen mitä halutaan suomentaa.

Book studio julkaisi Amok nimistä sarjakuva albumia vuonna 1992 ja jäi luultavasti kannattamattomana kahteen numeroon. Kummassakin numerossa julkaistiin yksi Kingin novelli. Ruohonleikkaaja (The Lawnmower Man) ja Mies joka rakasti kukkia (The Man Who Loved Flowers). Ehkä oli tarkoitus julkaista myös kaksi muuta, jotka oli jätetty pois kokoelmasta Yön äänet. Yön äänetkin oli niinikään Book studion julkaisu vuodelta 1992.
tallennettu
Myste
Noviisi
*

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Lahti
« Vastaus #48 : 24.Toukokuu 2009, 13:07 »

Jos en aivan väärin muista niin Book Studio karsi nuo muutamat tarinat aivan kustannuksellisista syistä. Saivat kirjan vähän kompaktimpaan muotoon. Sääli sinänsä.
tallennettu
Peuranpuolikas
Velho
**

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #49 : 18.Kesäkuu 2009, 10:44 »

Sain eilen illalla luettua Mustan Tornin loppuun. HUHHUH! Ehkä kaikkien aikojen sarja: hauska, dramaattinen ja viisas. Ansaitsee suurempaa huomiota! King itsekin on sanonut, ettei MT ole taloudellisesti hänen menestyneimpiä hankkeitaan; miksi? Tulee jo nyt ikävä Eddieä, Oita ja Rolandia. Loppu oli ainoa oikea, joten en ollut pettynyt siihenkään.
Täyden kympin sarja.

Seregil-edit: Poistin tämän viestin Mitä olet viimeksi lukenut -ketjusta, jotta se löytyy vain yhdestä paikasta.
« Viimeksi muokattu: 18.Kesäkuu 2009, 12:00 kirjoittanut Seregil of Rhiminee » tallennettu

Laulava ääni olkapäälläni, Myllylahti 2013. Murhamylly 81. ISBN 978-952-202-413-8.
Jussi
Velhoruhtinas

Poissa Poissa
« Vastaus #50 : 24.Syyskuu 2009, 12:45 »

Uusintapainoksen innostamana luin vihdoinkin Talismaanin. Kirja oli odottamaani parempi ja menee King-suosikkieni joukkoon. Täytyy tietenkin muistaa, että King kirjoitti sen yhdessä Peter Straubin kanssa. Romaani on paksu, kovakantisena 790-sivuinen, mutta minusta kaikki luvut olivat tarpeellisia. En keksi, mitä voisi leikata pois. Juonenkuljetus ei pituudesta huolimatta tökkinyt missään vaiheessa.

Kirja kuvaa päähenkilön vaellusta USAn itärannikolta Kaliforniaan, välillä oikeassa maailmassa, välillä fantasiamaailmassa. 12-vuotias Jack saa osakseen todella tylyä kohtelua, paikoin teos menee suorastaan sadismin puolelle. Keskiaika-tyylinen fantasiaulottuvuus kaksoisolentoineen oli kiinnostava paikka. Kirjan loppupuolella tarina tuntui vähän laimenevan, yllättäviä käänteitä lopetuksesta ei löydy.

En ihmettele yhtään sitä, että Talismaani pääsi aikoinaan ehdolle World Fantasy Awardiin. Annoin tietokannassa neljä tähteä.
tallennettu
Jussi
Velhoruhtinas

Poissa Poissa
« Vastaus #51 : 06.Lokakuu 2009, 23:16 »

Ei ihan hirveästi jaksa kyllä kiinnostaa nämä Kingin uudemmat teokset, ainakaan aiheiden perusteella.

Tuleva Under the Dome tosin taas vaihteeksi vähän enemmän, joten sen voisi sitten aikanaan lukea.

Marraskuussa julkaistava tuhatsivuinen Under the Dome on saanut paljon ennakkohuomiota. King yritti ensimmäisen kerran kirjoittaa sitä 70-luvun lopulla ja uudestaan 80-luvun alussa, mutta epäonnistui molemmilla kerroilla. Dan Simmons luki viime keväänä valmiin käsikirjoituksen ja piti siitä kovasti. Kirjan ideana on, että amerikkalainen pikkukaupunki joutuu selittämättömästi valtavan kuvun sisälle (Simpsonit-elokuva saattaa tulla mieleen).

Juoniselostuksen ja juuri paljastetun amerikkalaiskansikuvan näkee enkkupuolen tietokannasta, vielä kannen maalaus kokonaisena. Keeperin tapaan minuakaan Liseyn tarina tai Tapahtumapaikkana Duma Key eivät pahemmin innosta, mutta UtD täytyy lukea. Myös Kuulolla-romaanin voisi tsekata, ilmestymisen jälkeen jotkut kehuivat sitä Kingin parhaaksi työksi vähään aikaan.

Saa nähdä, suomentaako Tammi Under the Domen jo syksyllä 2010, vain onko seuraavana vuorossa vuosi sitten julkaistu novellikokoelma Just After Sunset. Pitäisikin lähettää kustantamolle sähköpostia ja kysellä mahdollisista King-uusintapainoksista Talismaanin tyyliin. Se tulee heti mieleen hyvänä ehdokkaana, kahtia jaettua suomennosta 80-luvulta alkaa olla vaikea löytää kirjastoista.

En ole maininnut ketjussa, että luin Lohikäärmeen silmät viime vuoden lopulla. Tämä puhdas fantasiaromaani oli hieno ja tiiviisti kerrottu tarina. Lukaisin kesällä Kosketuksen, joka oli ihan hyvä muttei päässyt samalle tasolle. Se sai tyytyä kolmeen tähteen. Nyt minulla on lainassa Yön äänet, jonka jälkeen voisi tarttua Uinu, uinu lemmikkiini.
tallennettu
Wanda
Velho
**

Paikalla Paikalla
« Vastaus #52 : 07.Lokakuu 2009, 14:18 »

Jussi: Kuulolla kannattaa lukea. Itse olen lukenut suurimman osan Kingin teoksista ja Kuulolla nousee paikoin, ei itse kirjana vaan kohtina, Kingin parhaimmistoon. Se oli piristävä ja sitä voisi verrata Mustaa Tornia yhdessä asiassa; MT oli jotain uutta ja hienoa kun aloin sitä lukemaan (en ole vieläkään saanut koko sarjaa luettua) ja tämä Kuulolla on tavallaan samaa sarjaa - se ei tietenkään ole muuta kuin perinteinen kauhuromaani, mutta verrattuna muihin uudempiin teoksiin se on klassikko.
tallennettu

"I see now that the circumstances of one's birth are irrelevant. It is what you do with the gift of life that determines who you are." -Mewtwo
Seregil of Rhiminee
Velhoruhtinas

Poissa Poissa
« Vastaus #53 : 07.Lokakuu 2009, 14:37 »

Muistaakseni eräs lukija kirjoitti Amazonissa, että Cell on häpeilemätön kopio Simon Clarkin Blood Crazy -kirjasta. En tiedä pitääkö tuo väite paikkansa, koska en ole lukenut Clarkin kirjaa (Clarkin kirjassa ei ilmeisesti ole kännyköitä, joten kännyköiden käyttö on Kingin oma keksintö).

Under the Dome vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta kirjalta, vaikka kuvusta tulee kieltämättä mieleen Simpsonit-elokuva. Toivottavasti tämä kirja on hyvää viihdettä.
« Viimeksi muokattu: 07.Lokakuu 2009, 14:47 kirjoittanut Seregil of Rhiminee » tallennettu
Eija
Velho
**

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Vantaa
« Vastaus #54 : 07.Lokakuu 2009, 14:49 »

Minä olen lukenut Kingiä suunnilleen sitä mukaan, kun teoksia on suomennettu ja King on jäänyt jo nuoruudesta pakkolukemiseksi aina tähän päivään asti. Siispä olen myös lukenut ne huonommatkin kirjat ja en lähtisi Kingiä totaalisesti lyömään lyttyyn niidenkään kirjojen perusteella. Totta on se, että esimerkiksi Liseyn tarina ei ole erityisen hyvä, mutta ei järkyttävän huonokaan. Olen lukenut paljon huonompiakin kirjoja. Pidän toki paljon enemmän alkupään tuotannosta. Uinu, uinu lemmikkini on jäänyt hyvin mieleen kaummottavana ja pelottavana kertomuksena. Tietysti tehoon vaikutti se, että juonta ei tiennyt ennalta silloin nuorena kun sen luki. En tiedä mikä olisi vaikutus nyt, jos sen lukisi uudelleen. Muita muistikuvan mukaan hyviä on mm. Piina, Christine, Painajainen ja suurin osa novelleista. Hohdosta tulee päällimäisenä mieleen leffa, ei niinkään kirja.

Myönnettäköön, että kun tuota kirjalistaa katsoo niin on siellä aika monta kirjaa (lähinnä Doloreksen tunnustuksesta lähtien kirjoitetut), jotka eivät olleet kovin kiinnostavia tai sisälsi turhaa jaaritusta mm. Doloreksen tunnustuksen voisi laskea tavalliseksi kertomakirjallisuudeksi ja Pedon sydän sisälsi puisevaa jaaritusta ja oli melko tylsä. Buick 8 :n lukeminen oli kohdallani takkuista ja siihen ei ollut vetovoimaa ollenkaan. Monissa kirjoissa, niinkuin Pedon sydämessä, on viittauksia Mustaan torniin, mikä on kiva lisä. Kyllä minä tapani vuoksi jossain vaiheessa Tapahtumapaikkana Duma Keynkin tulen lukemaan ja muutkin miehen seuraavat kirjat. Joitain alkupuolen kirjoja, ainakin novellit, pitäisi ottaa uusintalukuun (niinkuin ylipäätään sata muutakin kirjaa Huh).

tallennettu
Ex71
Kokelas
*

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Tampere
« Vastaus #55 : 19.Lokakuu 2009, 15:49 »

o/   Täällä ilmoittautuu taas yksi entinen fani.

Luin herran teoksista ensimmäisenä Hohdon, ja olihan se hiuksia nostattava kokemus -- tosin enemmän kiehtoi Kingin erittäin tarttuva ote; tapa kertoa. Olin myyty. Muistaakseni seuraavana ahmaisin Sen, ja yhä parani.

Nopeaan tahtiin kiskaisin myös teokset Painajainen, Uinu-uinu-lemmikkini, Christine, Cujo, Pimeä Puoli, Kolkuttajat sekä Piina. Eivät ne kaikki nyt hulppeita olleet, mutta vähintäänkin ok.

Sitten tuli Tukikohta, ja alkoi jo puuduttaa. Sitten Tarpeellista Tavaraa, ja puudutti yhä lisää. Talismaanikin oli jonkin sortin pettymys. Ja lopulta tuli Unensieppaaja, ja se oli pakko jättää kesken. Ei vaan kyennyt enää.

Myöhemmin olen joskus kirjakaupoissa selaillut miehen uudempia teoksia, eivätkä ne ole antaneet varsinaista syytä tutustua niihin tarkemmin. En tajua mitä tapahtui, leipäännyinkö hommaan minä vai hän, mutta yhtä kaikki enää ei iske. Ei.

PS. Novellit ovat olleet myös vähintään siinä ok -kategoriassa.
« Viimeksi muokattu: 19.Lokakuu 2009, 16:07 kirjoittanut Ex71 » tallennettu
Jussi
Velhoruhtinas

Poissa Poissa
« Vastaus #56 : 27.Lokakuu 2009, 15:51 »

Kysyin Tammelta tulevista King-suomennoksista. Vastaus:
Lainaus
Seuraavaksi julkaisemme Kingiltä tosiaan Just After Sunset -kokoelman. Se ilmestyy syksyllä 2010 ja Under the Dome sitten seuraavana vuonna. Sehän onkin sitten varsinainen järkäle, englanniksikin yli 1000 sivua!
tallennettu
Keeper
Velho
**

Poissa Poissa
« Vastaus #57 : 27.Lokakuu 2009, 21:56 »

Kysyin Tammelta tulevista King-suomennoksista. Vastaus:
Lainaus
Seuraavaksi julkaisemme Kingiltä tosiaan Just After Sunset -kokoelman. Se ilmestyy syksyllä 2010 ja Under the Dome sitten seuraavana vuonna. Sehän onkin sitten varsinainen järkäle, englanniksikin yli 1000 sivua!

Kiva. Just selasin Auringonlaskun pokkaripainosta tässä jokin päivä sitten kirjakaupassa, onneksi jätin hyllyyn. King on mulle ainakin sellainen kirjailija jonka kirjoista maltan odottaa suomennoksia, herran tyyli on sen verran helposti kääntyvää että ei ole pakko lukea alkukielellä.

Luen paraikaa aikaisempaa megaeeposta, Se, ja ensimmäinen kirja on ollut toistaiseksi erittäin miellyttävää luettavaa, jos pitää tasonsa niin kiilaa ehdottomasti omien King suosikkieni joukkoon.     
tallennettu

Jussi
Velhoruhtinas

Poissa Poissa
« Vastaus #58 : 28.Lokakuu 2009, 14:44 »

Luen paraikaa aikaisempaa megaeeposta, Se, ja ensimmäinen kirja on ollut toistaiseksi erittäin miellyttävää luettavaa, jos pitää tasonsa niin kiilaa ehdottomasti omien King suosikkieni joukkoon.

Monet ovat väittäneet Sitä Kingin parhaaksi työksi, joten kirja kiinnostaa minua kovasti. Joensuun kirjastosta kappaleet on poistettu jo ajat sitten, joten pitäisi varata puolikkaat kauempaa, mistä tulisi ikävä kahden euron lasku. Olen päättänyt lukea muita Kingin kirjoja ja odotella, jos Tammi ottaisi uusintapainoksen. Sain tällaisen vastauksen kustantamon edustajalta:
Lainaus
Uusintapainoksia otetaan kysynnän mukaan, joten panenpa muistiin toiveesi Se-kirjan julkaisusta.

Sitten kun olen lukenut Sen, voisi vihdoinkin kokeilla Dan Simmonsin kehuttua Kesäyön kauhua. Tähän on kuulemma otettu vaikutteita Siitä, jotkut ovat kutsuneet teosta jopa King-pastissiksi.
tallennettu
Seregil of Rhiminee
Velhoruhtinas

Poissa Poissa
« Vastaus #59 : 28.Lokakuu 2009, 15:53 »

Monet ovat väittäneet Sitä Kingin parhaaksi työksi, joten kirja kiinnostaa minua kovasti.

Minusta It eli Se oli mielenkiintoinen kirja. Joudun tunnustamaan, että luin tämän kirjan aikanaan pari kertaa, koska pidin siitä todella paljon. Sen voisi lukea uudelleen jossain vaiheessa - en muista juonta enää kovin hyvin, joten kertaus olisi paikallaan. :) Minulle on jäänyt sellainen mielikuva, että tämä kirja oli todella hyvää viihdettä.

Muistaakseni
Spoileri (klikkaa näytä/piilota)
Pidin siitä todella paljon, koska se loi sopivan oudon ja uhkaavan tunnelman.
tallennettu
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 8   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry:  
Keskustelut