18.Huhtikuu 2014, 14:02 *

Sivuja: 1 ... 4 5 [6] 7 8 9   Siirry alas
Kirjoittaja Aihe: Stephen King  (Luettu 22414 kertaa)

Asuinpaikka: Joensuu
« Vastaus #100 : 06.Maaliskuu 2011, 02:33 »

Kingin seuraava alkukielinen romaani on marraskuussa ilmestyvä aikamatkustustarina 11/22/63. Kirjasta löytyy tietoa täältä, sivumäärän pitäisi olla taas tuhannen tienoilla.

Asuinpaikka: Joensuu
« Vastaus #101 : 11.Maaliskuu 2011, 00:07 »

Uuden Musta torni -kirjan työnimenä on The Wind Through the Keyhole.

King julkaisi sivustollaan tiedotteen romaanista. TWTtK on kirjoitettu valmiiksi ja se ilmestyy joskus ensi vuonna. Se kertoo tapahtumista neljännen ja viidennen osan välillä.

Lainaus
It won’t tell you much that’s new about Roland and his friends, but there’s a lot none of us knew about Mid-World, both past and present. The novel is shorter than DT 2-7, but quite a bit longer than the first volume—call this one DT-4.5.

Odotan kirjaa kiinnostuneena, sillä pidän Musta torni -sarjasta. Tammi on sen verran jäljessä suomennoksissa, että tämä täytynee lukea alkukielellä. Jos kustantamo jatkaa yksi käännös per vuosi -tahtia, on Wind Through the Keyhole luvassa vasta syksyllä 2014.

Asuinpaikka: Joensuu
« Vastaus #102 : 18.Huhtikuu 2011, 22:24 »

Under the Dome ilmestyy lokakuussa suomeksi nimellä Kuvun alla. Juonitiivistelmän ja kansikuvan näkee tietokannassa. Tammen sivuilla kirjan pituudeksi on merkitty 1200 sivua.

Asuinpaikka: Joensuu
« Vastaus #103 : 24.Heinäkuu 2011, 00:55 »

Amerikkalaiskustantajan sivuston mukaan The Wind Through the Keyhole julkaistaan 3. huhtikuuta. Kirjan pituudeksi on merkitty 336 sivua. Amazonista löytyy vielä tällainen esittelyteksti:

Lainaus
For readers new to The Dark Tower, The Wind Through the Keyhole is a stand-alone novel, and a wonderful introduction to the series. It is a story within a story, which features both the younger and older gunslinger Roland on his quest to find the Dark Tower.

Fans of the existing seven books in the series will also delight in discovering what happened to Roland and his ka tet between the time they leave the Emerald City and arrive at the outskirts of Calla Bryn Sturgis. The novel opens with a storm - of sudden and vicious intensity to which billy-bumblers like Oy are particularly susceptible...

EDIT: Päivitin enkkupuolen tietokantaan tarkemman juoniselostuksen.
« Viimeksi muokattu: 06.Elokuu 2011, 02:34 kirjoittanut Jussi » tallennettu

Asuinpaikka: Joensuu
« Vastaus #104 : 01.Syyskuu 2011, 15:05 »

Uuden Musta torni -kirjan amerikkalainen kansikuva julkistettiin. Ehkä pitäisi kysyä Tammelta suomennosaikataulusta...
« Viimeksi muokattu: 19.Syyskuu 2011, 21:42 kirjoittanut Jussi » tallennettu

Asuinpaikka: Joensuu
« Vastaus #105 : 19.Syyskuu 2011, 21:46 »

Novellikokoelma Auringonlaskun jälkeen on ilmestynyt pokkarina Tammelta. Takakannessa mainostetaan, että kohta julkaistava Kuvun alla on suomennoksena yli 1100-sivuinen! Kirjassa riittääkin lukemista...

Kustantajan tietokannassa tarkaksi pituudeksi on merkitty 1116 sivua.

Asuinpaikka: Joensuu
« Vastaus #106 : 28.Syyskuu 2011, 22:22 »

Iltalehti uutisoi Hohdon jatko-osasta.

Lainaus
Romaanin jatko-osan englanninkielinen nimi on Dr. Sleep. Kauhukirjojen kuningas kertoo opuksessa muun muassa kiertävästä vampyyrien ryhmästä, joka tunnetaan nimellä The Tribe (Heimo).

Dr. Sleepin kirjoitustyö näyttää etenevän hyvin, sillä King luki otteita tulevasta teoksesta esiintyessään viime viikonloppuna George Mason -yliopistossa.
Eija
Velho

Asuinpaikka: Vantaa
« Vastaus #107 : 16.Marraskuu 2011, 17:55 »

Uusi Kingin kirja putkahtaa uunista ulos joka vuosi, eli sen verran usein ettei meinaa ehtiä ottaa uusintalukuja vanhoista. Yritän seuraavaksi kuitenkin ottaa uusiksi jonkun Kingin vanhemman novellikokoelman, Yön äänet varmaankin.

Kylläpä se aika rientää, sain vihdoinkin luettua uusintana Yön äänet. Maissilapsia sai lukea hengittämättä. Siinä miljöö – maissipeltojen ympäröimä autioitunut kaupunki – oli jo kauhua herättävä. Sisarusten kiintymystä kuvaava tarina Viimeinen puola ei ollut kauhutarina, mutta se oli kokoelman parhaimmistoa. Mustan huumorin sävyttämät Harmaa lima ja Mörkö sekä scifistinen tarina Portti olivat myös erittäin onnistuneita ja ei Lovecraft henkinen Jerusalemin osakaan mikään huono olut. Itse asiassa huonoja tarinoita ei ollut yhtään. Annoin kirjalle 5 tähteä tietokannassa ehkä vähän hövelisti, sillä kaikki tarinat eivät ihan 5 tähteen yltäneet.  Menköön nyt, sillä kokonaisuus oli tässä kuitenkin täysien pisteiden arvoinen. (En ole tainnut vielä lukea yhtään sellaista novellikokoelmaa, jossa kaikki tarinat ansaitsisivat 5 tähteä ja muutenkin arvoasteikossani 5 tähteä saavat yleensä harvat ja valitut).

Vielä täytyisi johonkin väliin ujuttaa Jälkeen keskiyön ja Ennen aamunkoittoa kokoelmien uusinta lukeminen. Ehkä seuraava luvun alle tuleva Kingi on kuitenkin Kuvun alla, vaikka sen pituus hirvittääkin.

Asuinpaikka: Joensuu
« Vastaus #108 : 13.Maaliskuu 2012, 20:31 »

Tor.com arvosteli The Wind Through the Keyholen.

Lainaus
Wind is similar to Wizard and Glass in that Roland and his ka-tet are only seen in the opening and ending of the narrative. Roland recounts a story of his younger life where he and his friend Jaime DeCurry travel to a remote town to investigate some unusual murders.

Brittikustantaja päätti muuttaa Musta torni -sarjan ulkoasun. Uudet kansikuvat näkee tästä.

Kuvun alla pärjäsi hyvin Mitä Suomi lukee -listoilla. Se oli loka- ja marraskuussa 7. myydyin, joulukuussa jopa neljänneksi myydyin käännöskirja.

Lähes joka paikassa on sanottu, että 11/22/63 on Kingin paras romaani vuosikausiin. George R.R. Martinkin liittyi kirjan kehujiin. Jos Tammi jatkaa tutulla käännöstahdillaan, on suomennos luvassa vasta ensi vuoden syksyllä. Harmi, ettei Se-romaanista ole vieläkään otettu kaivattua uusintapainosta.

Luin vähän aikaa sitten Kauhun vuodenajat, joka on suomennoksessa jaettu kahdeksi niteeksi. Kokoelma sisältää neljä pienoisromaania, joista oikeastaan vain yksi on kauhua (nimestä huolimatta). Minä tykkäsin tarinoista, King taitaa myös "normaalin" kirjallisuuden.

Asuinpaikka: Joensuu
« Vastaus #109 : 28.Maaliskuu 2012, 16:01 »

Seuraava King-suomennos on elokuussa ilmestyvä neljän tarinan kokoelma Pimeä yö, tähdetön taivas. Kolme korttia pakasta julkaistaan pokkarina heinäkuussa, mutta Tammen esitteen perusteella muita uusintapainoksia ei ole luvassa.
Peuranpuolikas
Velho

Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #110 : 25.Huhtikuu 2012, 18:11 »

The Wind Through The Keyhole julkaistiin eilen (ainakin virallisen saitin mukaan) ja tokihan sitä oma kipale piti käydä Akateemisesta hakemassa. Vajaat 100 sivua takana koulu- ja muiden kiireiden takia, mutta aijai... Tavallaan kirjahan on kappale tarinasta, jonka piti olla ohi - niin hyvässä kuin pahassa. Omalta kohdaltani näen tämän hyvänä asiana, sillä niin hieno opus koko Musta torni -sarja on. Siihen pystyy uppoamaan, mutta ei hukkumaan, mikäli ymmärrätte mitä tarkoitan. Hieno kirjasarja ja suositeltava hankintahan tuo uusi on, jos vain Musta torni maistuu yhtään. Propsit myös mitasta, joka ei ole joutunut mammuttitaudin uhriksi kuten Under the Dome tai 11/22/63.

Laulava ääni olkapäälläni, Myllylahti 2013. Murhamylly 81. ISBN 978-952-202-413-8.

Asuinpaikka: Joensuu
« Vastaus #111 : 12.Toukokuu 2012, 00:55 »

The Wind Through the Keyhole nousi suoraan New York Timesin bestseller-listan kärkipaikalle.

Kingin seuraavasta projektista uutisoitiin noin kuukausi sitten:

Lainaus
Murderous clowns who can jump between dimensions is one of my deepest fears. Now Stephen King will add another fear to the list: “amusement park serial killers.”

According to a Sunday Times profile by Neil Gaiman, King is working on a novel called Joyland, which sounds sounds like it’ll be a return to the pure horror genre.

Hohdon jatko-osa Dr. Sleep ilmestyy ensi vuonna.

Asuinpaikka: Joensuu
« Vastaus #112 : 15.Kesäkuu 2012, 22:57 »

Doctor Sleep on saanut virallisen julkaisuajan: tammikuu 2013. Juoniselostuksen voi lukea tietokannassa.

Kingiltä on tulossa ensi vuonna toinenkin kirja, edellisessä viestissä mainitsemani Joyland. Teos ei kuitenkaan ole kauhua vaan The Colorado Kidin (2005) tapaan rikosromaani. Lehdistötiedotteen näkee täällä. Koska Tammi jätti TCK:n suomentamatta, tuskin tätäkään käännetään.
Velhoruhtinatar

« Vastaus #113 : 23.Elokuu 2012, 23:39 »

Nostellaas topikkia, Dragan arvosteli viimeisimmän Kingin suomennoksen Risingille: http://fi.risingshadow.net/artikkelit/415-arvostelu-stephen-king-pimeae-yoe-taehdetoen-taivas

Until one day, the boundary gives way.
Viltsu292
Kokelas

« Vastaus #114 : 01.Syyskuu 2012, 08:47 »

Löyty vanhempien vintiltä: Laatikollinen kauhukirjoja, Stephen Kingiä, Yöjuttua, Koontzia... Olen onnellinen  Hymyilee leveästi
Viltsu292
Kokelas

« Vastaus #115 : 03.Syyskuu 2012, 21:19 »

En tajunnut tuota Stephen Kingin "Setelit" Novellia? Mikä siinä oli tarkoitus pelottaa?

Asuinpaikka: Joensuu
« Vastaus #116 : 16.Syyskuu 2012, 19:44 »

En malttanut odottaa suomennosta, vaan luin äskettäin The Wind Through the Keyholen. Mustan tornin fanina en pettynyt, ja oikeastaan toivon Kingiltä lisää tällaista. Kirja jakaantuu kolmeen eri osioon, joista ensimmäinen kuvaa Rolandin ryhmän vaiheita Velhon ja Callan susien välissä. Toisessa Roland palaa jälleen nuoruuteensa, ja kolmas on tarina, jonka nuori Roland kertoi vartioimalleen pikkupojalle. Tämä tarina, nimeltään "The Wind Through the Keyhole", kattaa noin puolet 300-sivuisesta romaanista.

Osioista suosikkini oli Rolandin nuoruuteen sijoittuva. Tämä on kirjoitettu minä-muodossa ja tapahtuu Velhon nuoruusmuistelujen jälkeen. Roland lähetetään toisen uuden revolverimiehen Jamien kanssa ratkaisemaan murhamysteeriä syrjäseudulle Gileadin pohjoispuolelle. Joku saattaa pettyä siihen, että Alainia tai Cuthbertia ei nähdä ollenkaan. Kingin luoma maailma on minusta todella kiehtova, ja aika ennen Gileadin ja revolverimiesten tuhoa kiinnostaa erityisesti. Myös Rolandin kertoma tarina oli hyvä, siitä löytyi mukavia viittauksia sarjan tapahtumiin ja maailman historiaan.

Vielä TWTtK:n alkuperäisessä amerikkalaiskannessa käytettävä hieno maalaus kokonaisena. Marraskuussa ilmestyvään pehmeäkantiseen laitokseen on tehty uusi kansikuva:

Asuinpaikka: Joensuu
« Vastaus #117 : 20.Syyskuu 2012, 10:50 »

Doctor Sleep on saanut virallisen julkaisuajan: tammikuu 2013.

Ilmestyminen lykkääntyi jostain syystä yli puolella vuodella - kirja tulee kauppoihin vasta 24. syyskuuta. Yle uutisoi asiasta:

Lainaus
Jatko-osassa kerrotaan Hohdossa esiintyneen pikkupojan Dan Torrancen myöhemmistä vaiheista.

King kertoo internetsivuillaan, että uudessa kirjassa keski-ikäinen Dan Torrance hyödyntää yliluonnollisia kykyjään kuolemaisillaan olevien ihmisten tukemisessa ja yrittää pelastaa yliluonnolllisia kykyjä omaavan 12-vuotiaan tytön hengen.

Morren maailma arvioi elokuussa Pimeän yön, tähdettömän taivaan.
Goldie

Asuinpaikka: Kouvostoliitto
« Vastaus #118 : 08.Lokakuu 2012, 09:41 »

Suosikkini King:in kirjoista ovat ehdottomasti Se, Christine tappaja-auto, Tarpeellista tavaraa ja Painajainen. Luin King:in kirjoja paljon yläasteella, mutta erehdyttyäni katsomaan muutaman elokuvan (Kuten Uinu, uinu lemmikkini...) jätin myös King:in kirjat rauhaan. Herkkä mieleni ei kauhuleffoja kestänyt eikä kestä edelleenkään  Iskee silmää  Mutta King:in kirjojen pariin olen kyllä palaillut. Itseasiassa juurikin tuon Painajainen opuksen luin vasta hiljattain ja seuraavana jonossa on Uneton yö.

Joitakin King:in uudempia kirjoja olen koittanut lukea, esim. Kuulolla, mutta kesken jäi. Ei tuntunut King:iltä ollenkaan. Myöskin Musta Torni sarjan ensimmäistä osaa olen koittanut lukea ja todennut, että ei ehkä ole minulle tarkoitettu, nauttikoot muut siitä sarjasta  Hymyilee leveästi
HourglassEyes
Kokelas

« Vastaus #119 : 08.Lokakuu 2012, 11:21 »

Ensimmäinen kosketukseni Kingin tuotantoon tapahtui joskus 7 luokalla, kun isosisko oli lainannut Richard Bachman kirjan, joka sisälsi teokset Raivo & Pitkä Marssi. Se oli nopeasti luettu ja hyväksi havaittu, joten seuraavan kerran lampsiessani kirjastoon käteen tarttui Uinu, uinu lemmikkini ja se tiesi menoa!  Virnistää Siinä karisi nopeasti pois ne siihen astiset Enid Blytonit ja muut nuorten kirjat lainauskopasta. Kingistä tuli hetkessä suosikkikirjailijani ja hän on sitä vielä tänä päivänäkin.

Suosikkini on ehdottomasti Tukikohta, se pitää lukea aina uudestaan ja uudestaan eikä siihen koskaan kyllästy -ja se pitää lukea aina flunssa-aikaan!  Iskee silmää
- Joskin minulla on hyvin vahva mielikuva, että rakastin melkein yhtä paljon Tarpeellista tavaraa kirjaa, jota olen vuosikaudet havitellut omaan kotikirjastoon, divareita turhaan koluten. Voisihan sen lainata, mutta kun haluan omistaa!

Uudemmasta tuotannosta taasen ihastuin Kuvun Alla teokseen, joskin pidin myös Duma Key'stä ja Kuulolla kirjasta, jotka palauttivat Kingin ns. juurilleen hieman oudon Liseyn tarinan jälkeen.

I could also stand around and look pretty, if you prefer. Warm your bed? Fend off unwanted suitors? No? ~Zevran~
Sivuja: 1 ... 4 5 [6] 7 8 9   Siirry ylös