|
|
|
Iivari
|
 |
« Vastaus #1 : 15.Tammikuu 2009, 01:58 » |
|
Minä olen taas vaihteeksi hyvin skeptinen. Jos nyt alan vähitellen löytää Vistasta itselleni säätövaraa jonkin verran, ja alan oppia tunnistamaan missä voisi milloinkin olla vika, niin enpä usko että seiskaikkunakaan vielä kovin hyvin toimii. Minulle sentään sanottiin vielä syksyllä 2007 että Vista on ihan keskeneräinen.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Olen niitä tapahtumia joita ei käsitellä perinteisillä luukuilla. Pekka Kejonen
|
|
|
Echramath
Teknovelho

Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Tampere
|
 |
« Vastaus #2 : 15.Tammikuu 2009, 02:48 » |
|
Älkää nyt hyvät ihmiset vaan asentako tuotantokäyttöön mitään NT-Windowsia josta ei ole tullut Service Pack 2:sta ulos. Siitä ei seuraa kuin itkua parkua jatkuvaa.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
What, are you a slubberdegullion? Are you a bashi-bazouk or something? Who the hell do you think I am? I'm the goddamn Haddock.
|
|
|
tnjrp
Neurovelho

Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Piikkiö
|
 |
« Vastaus #3 : 15.Tammikuu 2009, 11:11 » |
|
No jaa, skeptisyys on tietysti aina posetiivista, mutta kyllä aika ajoin Micro$oftkin on osannut parantaa tuotteitaan. Visvasta aiheutunut sotku kyllä on aika paha kolaus firman ennestäänkin hiukan heikolle uskottavuudelle, mutta hämärästi muistelisin että Wintoosa 98:nkin kanssa jollakulla oli pahojakin ongelmia. Silti XP toimii ainakin minun havaitsemissani tapauksissa ihan lutvikkaasti.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Iivari
|
 |
« Vastaus #4 : 15.Tammikuu 2009, 11:25 » |
|
Kyllähän Vistakin toimii hyvin ja toimiessaan oikeastaan todella upeasti. Se vain, että sitten kun se ei toimi, on jänkki vielä pahempi ja vaikeammin kotikonstein selvitettävissä kuin missään aikaisemmassa windowsissa. (Järjestelmänpalautus on tämän vuosikymmenen MS:n suurin keksintö. Tosin senkin tekivät muut ensin.)
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Olen niitä tapahtumia joita ei käsitellä perinteisillä luukuilla. Pekka Kejonen
|
|
|
tnjrp
Neurovelho

Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Piikkiö
|
 |
« Vastaus #5 : 15.Tammikuu 2009, 11:51 » |
|
En mä kyllä ole missään vaiheessa huomannut, että se toimisi upeasti. Tosin ei mulla ole liioin ollut mitään kamalia vaikeuksiakaan sen kanssa kuten joillakuilla. Onpahan vaan tankea ja "vastentahtoinen". Koneena on HP:n vuoden vanha läppäri, jossa ei ole ensimmäistäkään kotioloissa tehtyä viritystä pl. korttimodeemi, joka sitten vastavuoroisesti toimiikin todella kankeasti. Se ongelma lienee kyllä ihan ajurivalmistajan piikissä ja osoittain kanssa mun laiskuuden kun en o jaksanut yrittää hakea uusia.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Howler
Kokelas
Poissa
Sukupuoli:
|
 |
« Vastaus #6 : 15.Tammikuu 2009, 11:58 » |
|
Vistaa on tullut välteltyä mahdollisimman paljon (tasan kerran käyttänyt ja silloinkin vain selvittääkseni mikä koneessa oli vikana), koska opinnäytetyötä tehdessä jäi aika paha maku Vistasta suuhun (silloin se ei ollut vielä ilmestynyt, mutta ennakkotietoja oli paaaljon). Seiskaa voi ehkä harkita, sitten kun se on enemmän kuin Beta.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Rasimus
|
 |
« Vastaus #7 : 15.Tammikuu 2009, 18:55 » |
|
Enköhän Vistasta oppineena sanoisi, että hankin Seiskan vasta sitten kun siitä tulee ulos ensimmäinen Service Pack. Sen toimivaksi muuttuminen vie vielä muutamia vuosia.
Minulla Vistan pahin ongelma on viime aikoina ollut IE7 ja oletettavasti sen Java-tuki. Muita kupruja ei ole enää ollut. Pitäisi uskoa, että Firefox on parempi valinta.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Badassingly: You son of the questionable heritage.
|
|
|
|
Rid
|
 |
« Vastaus #8 : 16.Tammikuu 2009, 11:08 » |
|
Loistavaa, nyt näyttää siltä että mun ei ikinä tarvi hommata Vistaa! Oma äkspee sinnittelee varmasti vielä muutaman vuoden niin että seiska on vakaa ja toimiva. Ja jos ei sinnittele, niin sitten vaihdetaan kokonaan merkkiä ja mallia ja loikataan omppulinjalle.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Maran
Kokelas
Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Kajaani
|
 |
« Vastaus #9 : 01.Helmikuu 2009, 20:00 » |
|
Xp:tä olen käyttäny siitä asti ku tähän astisen suosikkini ME:n tuki lopetettiin..ja Xp:ssä pysyn kunnes pakottavat vaihtamaan...onhan se tosi, että tällä hetkellä XP pro on parhaiten toimiva winkkari, helppo käyttää, kaikki tarpeelliset työkalut löytyy ja kevyt pyörittää..ei ole vielä löytynyt peliä, joka ei toimisi tai ohjelmaa joka itkisi käyttiksen takia..parisen kuukautta olen aktiivisesti seurannut seiskasta käytävää uutisointia ja latasinpas jopa itselleni talteen tuon BETA-version ohjelmiston, sioltä varalta, että tulee hairahdettua, mutta ei se vielä ole vakuuttanut (tosin se vähän tönäisi, kun seiskan käynnistysnopeus oli testeissä XP:tä nopeampi)..noh, saa nyt nähdä miten käy, kunhan XP porlla pysyy tuki toiminnassa, ei minulla ole mitään valittamista (voisi tosin UNIX perheen tuotteita joskus testata, ihan vain harrastuksen kannalta)
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Seregil of Rhiminee
|
 |
« Vastaus #10 : 01.Helmikuu 2009, 22:45 » |
|
Suhtaudun itse hyvin skeptisesti tulevan Windowsin toimivuuteen, enkä aio asentaa sitä omalle koneelleni pitkään aikaan (koneellani on tällä hetkellä XP Pro, johon olen ollut aika tyytyväinen).
Toivon, että Microsoft on oppinut jotain Vistan virheistä, kun he ovat työstäneet uutta Windowsia. Vista julkaistiin keskeneräisenä ja siihen jäi paljon virheitä, joten toivon, ettei sama toistu Windows 7:n kanssa.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Maran
Kokelas
Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Kajaani
|
 |
« Vastaus #11 : 04.Helmikuu 2009, 02:32 » |
|
Lueskelin tässä Mikrobitin artikkelin Windows 7 testeistään ja tulokset olivat hiukan yllättäviä. Ilmeisesti siitä on tulossa kaikinpuolin toimiva kokonaisuus, mitä nyt IE 8 sotkee kuvioita (mikä ei liene yllätys kovinkaan monelle). Vuosien aikana olen oppinut luottamaan MB:n tekemiin testeihin, joten tämä antoi kipenen verran lisää kiinnostusta seiskan suuntaan..saas nyt nähä miten tässä loppujen lopuksi käy, sen julakisupäiväähän veikkaillaan jonnekin seuraavan vuodenvaihteen tienoille.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Theus
Velho

Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Kajaanissa ollaan
|
 |
« Vastaus #12 : 24.Elokuu 2009, 12:15 » |
|
Kyllähän tuo Windows 7 näyttää toimivan hyvin (erittäin hyvä sanoa, kun asensin sen eilen yöllä) näin vähäisen kokeilujen jälkeen. Oli minulla useamman viikon ajan seiskan kokeiluversio käytössä ja se oli kieltämättä näppärä. Onneksi koulun kautta sai seiskan nyt asennettua koneelle.
En ole vielä ainakaan pettynyt siihen. Mukavan kevyt ja helppokäyttöinen.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Noble dragons don't have friends. The nearest they can get to the idea is an enemy who is still alive.
|
|
|
Arkint
Kokelas
Poissa
|
 |
« Vastaus #13 : 26.Elokuu 2009, 03:10 » |
|
Win7 on pyörinyt miniläppärissä kakkos käyttiksenä, rc:n julkaisusta lähtien. Betaa tuli kokeiltua koulun labrassa ennen tätä. Aktiivi käytöstä huolimatta mitään ongelmia tai vikoja ei ole ollut. Keveä, vakaa ja hieno käyttis kaiken kaikkiaan. Pitäisi varmaan laittaa ennakko tilaus menemään, että saa heti kun tulee.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Swilf
Kokelas
Poissa
Sukupuoli:
|
 |
« Vastaus #14 : 01.Syyskuu 2009, 21:52 » |
|
Windows seiska ilmestyy atk open mukaan tulevana marraskuuna.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Raccoon
|
 |
« Vastaus #15 : 09.Syyskuu 2009, 10:25 » |
|
Muistaakseni 20. lokakuuta. Itselläni on jo käytössä, kun työn puolesta se ilmestyi jo vajaa kuukausi sitten.
Mukava käyttis. Kotikäytössä käytännössä se, mikä Vistan piti olla, kuten Microsoft itse myönsi alkuvuodesta Helsingin messuilla.
Vaikka 90% Vistan ajureista toimiikin suoraan 7:ssä, niin se 10% sitten aiheuttaakin niitä ongelmia. Vielä ei toimi verkkoajurit, virustorjunnat eikä tietyt tärkeät (kotikäyttäjän) ajurit, kuten näytönohjaimen. Monet Vistan ajurit ei asennu ja vaikka Seiskassa onkin älyttömän hyvä tuki valmiina, niin ei niillä Windowsin näytönohjainajureilla hyvin aina pelailla.
Kannettavassa toimii tosi hyvin, koska on Vistaan verrattuna kevyt. Uskoisin, että kun home versiot tulee ulos, niin moni pikkuvika on korjattu ja samoin tukea on jo noille yllä mainituille. Suosittelen lämpimästi.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Aemilia
Teknovelho

Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Tampere.
|
 |
« Vastaus #16 : 09.Syyskuu 2009, 17:02 » |
|
Kuulin eilen (tietotekniikkaa humanisteille -kurssilla), että Release Candidate on saatavissa maaliskuuhun asti.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Seregil of Rhiminee
|
 |
« Vastaus #17 : 09.Syyskuu 2009, 17:39 » |
|
Windows 7:n Release Candidatea ei voi enää ladata netistä. Microsoftin sivulla lukee näin: Sorry, the Windows 7 RC is no longer available for download. Remember expiration dates: Please plan ahead for when the RC expires. You'll get two weeks' notice, and then beginning on March 1, 2010, your PC will start shutting down every two hours. The RC will expire on June 1, 2010. To avoid interruption, you'll need to rebuild your test PC to replace the OS with a valid version of Windows, and reinstall all your programs and data before the software expires.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Raccoon
|
 |
« Vastaus #18 : 15.Syyskuu 2009, 09:04 » |
|
Ja voisin tarkentaa, että se julkaisupäivä on 22. lokakuuta.
Tällä hetkellä ATIn näytönohjaimen omistajat voivat varautua ongelmiin, koska ainakaan vielä ei tukea OpenGL:lle ole, joten jotkin pelit eivät toimi. Toivotaan, että tuo kuukaudessa korjaantuu...
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Rok Mystage
Noviisi
Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Oulu
|
 |
« Vastaus #19 : 15.Syyskuu 2009, 17:54 » |
|
Ja voisin tarkentaa, että se julkaisupäivä on 22. lokakuuta. Tarkennan vielä sen verran, että Suomessa tulee myyntiin 31. lokakuuta 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|