Vaikka aika laiskasti viestejä kirjoittelenkin, koen Risingshadow'n kuitenkin ennen kaikkea keskustelukanavaksi ja tämän vaihtoehdon äänestyksessä valitsin. Tämä sivusto tarjoaa väylän vaihtaa ajatuksia ihmisten kanssa, jotka ovat kiinnostuneet samanlaisista asioista kuin minä. Seuraan mielenkiinnolla mitä muilla on sanottavana ja ajoittain lisään omankin kommenttini perään. Toisaalta myös esimerkiksi julkiset kirjahyllyt koen tietynlaisena jakamisena (jonka tässä nyt niputan "keskusteluksi" paremman puutteessa) - nämä minä olen lukenut ja näistä tykkäsin, entäpäs sinä?
Tietolähteen rooli on myös merkittävä: saan foorumilta paljon lukuvinkkejä ja pysyn hyvin kärryillä siitä, mitä uutta fantasiarintamalla tapahtuu. Kuitenkaan tämä ei ole tärkeintä, tätä informaatiota voisin saada myös blogeja yms tarpeeksi aktiivisesti seuraamalla. Seuraan Risingshadowia keskustelukanavana ja siinä ohessa saan myös tietoa.
Risingshadowia sosiaalisena piirinä olen päätynyt testaamaan vasta aivan viime kuukausina, mutta pidän siitä, että tämä yhteisö tarjoaa mahdollisuuden myös tutustua muihin kaltaisiini. Elämäntavaksi puolestaan en voi Risingshadowia kutsua, mutta sen sijaan jonkin foorumin seuraaminen on tainnut muotoutua minulle jonkinlaiseksi elämäntavaksi ja koska Risingshadow on se, jota tällä hetkellä seuraan aktiivisimmin, on tämä sivusto tällä hetkellä osa elämäntapaani. Näkisin myös tämän sivuston harrastukseni jatkeena, eli tämän sivuston kautta helposti yksinäinen lukuharrastus muuttuu huomattavasti yhteisöllisemmäksi.
Kun hieman kaivelin, onnistuin näköjään löytämään erilaisia merkityksiä varsin runsaastikin. Pitänee vielä elvyttää vanha kirjoitusharrastus, niin voin nimittää tätä julkaisuareenaksikin.