Diara
Velho

Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Tampere
|
 |
« Vastaus #360 : 18.Huhtikuu 2013, 18:22 » |
|
Voisihan sitä tietenkin käydä itsekin ovella siitä sanomasta, mutta juteltuani asiasta vanhempieni kanssa, he sanoivat, että ehkä kuitenkin fiksumpaa olisi mennä isännöitsijän kautta. Sitä on vaikea täysin tuntemattomasta ihmisestä tietää, kummanlaiseen viestiin he suhtautuvat paremmin, minun vai isännöitsijän. Isännöitsijällä on kuitenkin enemmän kokemusta tällaisista asioista, ja itseni tuntien saattaisi olla ovella liian hyökkäävä. Sitähän voisi tietenkin kokeilla, että menee parvekkeelle puhumaan savusta  Täytyy nyt katsoa, mitä mieltä isännöitsijä asiasta on.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
"It's dangerous business going out your front door" - J.R.R. Tolkien
|
|
|
|
Hiistu
|
 |
« Vastaus #361 : 21.Huhtikuu 2013, 20:59 » |
|
Näin ohimennen henkilön, josta tuli kovasti mieleen eräs toinen henkilö, vaikka heti tajusinkin, ettei kyseessä varmaan ole sama henkilö... Mutta ennätti tulla ikävä sitä toista henkilöä. Tai ehkä oli ikävä jo valmiiksi, ja siksi huomasin sen näkemäni henkilön. Pöljää.
Läppäri vetelee viimeisiään. Ainakin minun käytössäni, kun en osaa tehdä koneelle mitään. Ilmeisesti se ylikuumenee.. tai jotain. Pitää kamalaa hurinaa ja välillä särinää ja aina välillä näyttö pimenee. Sammuttamisen ja käynnistämisen jälkeen toimii onneksi jälleen.. niin kauan kuin toimii.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Tavallaan.
|
|
|
Diara
Velho

Poissa
Sukupuoli: 
|
 |
« Vastaus #362 : 21.Huhtikuu 2013, 22:02 » |
|
Läppäri vetelee viimeisiään. Ainakin minun käytössäni, kun en osaa tehdä koneelle mitään. Ilmeisesti se ylikuumenee.. tai jotain. Pitää kamalaa hurinaa ja välillä särinää ja aina välillä näyttö pimenee. Sammuttamisen ja käynnistämisen jälkeen toimii onneksi jälleen.. niin kauan kuin toimii.
Itsekään en mikään läppärinero ole, mutta tietokonenero isäni "paikkasi" samoista ongelmista kärsineen koneeni avaamalla takakannen ja puhaltamalla pölyt kaikista väleistä pois. Tähän puhaltamiseen hänellä oli lakkapullon tapainen pullo, jossa oli ihan tavallista ilmaa, luusisin, että sitä saa ostettua jostain perus tietokonenörttien kaupasta. Tietenkin sitä pölyä voi yrittää puhaltaakin pois, mutta tuollaisesta pullosta sitä ilmaa tulee paremmalla paineella, jolloin lika ainakin lähtee koneen syövereistä. Oman läppärini tapauksessa pöly oli tukkinut ilmanvaihtokanavia, josta kuumeneminen johtui. Tämän lisäksi tuulettimen kohta oli saanut pienen kolauksen. Särinä johtui siis omassa tapauksessani siitä, että tuuletin osui pyöriessään johonkin toiseen osaan ja pienellä korjausliikkeellä tämäkin korjaantui. Kuten sanoin, en mikään tietokonenero ole, mutta sen verran ehkä itse uskaltaisin tehdä, että avaisin läppärin kannen ja tarkistaisin, ettei pöly tuli paikkoja.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Warghast
Noviisi
Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Vantaa
|
 |
« Vastaus #363 : 24.Huhtikuu 2013, 17:31 » |
|
CON! pardon moi Francois, mutta sainpa sitten Vakuutus oikeudelta hienon kirjelmän jossa kerrottiin, että olen hävinnyt taisteluni Kelatoria vastaan.. eli odottelempa tässä Kelan tädiltä 800 -2800€ laskua. Ai että kun elämä on ihanaa..
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Diara
Velho

Poissa
Sukupuoli: 
|
 |
« Vastaus #364 : 25.Huhtikuu 2013, 18:24 » |
|
Tämän potutuksen syy on tähän aikaan huomenna onneksi jo ohi, mutta tällä hetkellä huominen tuntuu todella kaukaiselta. Viimeinen kouluviikko ennen kesälomaa on ollut erittäin kuormittava: neljä tenttiä ja erittäin viheliäinen projektityö, jonka jokainen kohta on tehty miljoonaan kertaan uudestaan. Huomenna on viimeinen koe, johon en ole panostanut lähes lainkaan, koska aikaa ei ole ollut. Tänään oli tarkoitus porukalla lukea, mutta huomenna palautettava projekti vei koko ajan, koska mikään ei meinannut onnistua. Nyt on onneksi se omalta osaltani valmis, kaksi ryhmäläistä joutuu vielä tappelemaan sen kanssa, sillä löysimme toisen ryhmäläisen kanssa heidän töistään virheitä, jotka on pakko korjata. Eilisen kaksi tenttiä onnistuivat imemään viimeisetkin mehut minusta, sillä niitä ehdittiin stressata ja paljon. Onneksi molemmat menivät hyvin. Nyt vaan pitäisi jostain kaivaa lisää energiaa, että jaksaisi illan puurtaa viimeisen tentin parissa. En vain tiedä, mistä sitä kaivaisin, olen koko viikon ollut koululla 10 tuntia päivässä lukemassa ja jatkanut vielä illalla kotona. Lisäksi kun tenttejä on ollut viimeisen kolmen viikon aikana joka viikko, niin elämässä ei ole ollut kuin lukeminen ja projektityö liian pitkään. Olo on uupunut ja väsynyt. Enkä ole ainoa luokallani, juuri puhuimme miten mukavaa on, kun saa koko viikonlopun vain nukkua ja levätä. Olemme sen kyllä ansainneet, mutta vielä pitäisi tämä ilta jaksaa ja sitten puurtaa viimeisetkin mehut ulos huomenna tentissä.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Hiistu
|
 |
« Vastaus #365 : 25.Huhtikuu 2013, 18:59 » |
|
Kuten sanoin, en mikään tietokonenero ole, mutta sen verran ehkä itse uskaltaisin tehdä, että avaisin läppärin kannen ja tarkistaisin, ettei pöly tuli paikkoja.
Kiitos neuvosta, täytyy kokeilla tuuletella. Jaksamista viimeiseen koulupäivään!
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Tavallaan.
|
|
|
Echramath
Teknovelho

Poissa
Sukupuoli: 
|
 |
« Vastaus #366 : 25.Huhtikuu 2013, 19:33 » |
|
Minulla ei ole läppäriä sen takia, että niissä ylipäätään on tuulettimia. Tekniikka on valmis sitten kun vekotin on täysin hermeettisesti paketoitu eikä sisällä liikkuvia osia kuten kovalevyjä tai propelleja. (No ok, onhan semmoisiakin. Mitähän sellaisellakin tekisi)
Murheellinen juttu on vaatekaappi. Tuli koottua se väsyneenä, vittuuntuneena ja liian myöhään yöllä muuttokiireessä. Puolen vuoden jälkeen siihen viitsittiin ovetkin jo pistää. No lopputulemahan on: kaapissa on suoria kulmia käytetty ns. säästeliäästi ja ne ovat menevät sinne päin kiinni. Pitäisi aloittaa alusta. En pura.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
What, are you a slubberdegullion? Are you a bashi-bazouk or something? Who the hell do you think I am? I'm the goddamn Haddock.
|
|
|
Piru Naiseksi
Velho

Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Helsinki
|
 |
« Vastaus #367 : 26.Huhtikuu 2013, 10:41 » |
|
Olen haeskellut päivänä muutamana huokeita vaaleita lenkkitossuja, sillä vanha parini on loso. Homma on sukeutunut lähinnä kauppajättien käytävillä lenkkeilyksi, sillä töppöset ovat joko rumia, jalkaa kalvavia, kurittavat liikaa köyhää kukkaroa - tai ominaistuvat kaikin mainituin tavoin. Sen sijaan sandaaleja tuntuu pursuavan joka pussista mutta sandaalikelejä ei ole ainakaan luvassa. Mä mistä löytäisin ne halpislenkkarit?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jupe
Kokelas
Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Hämeenlinna
|
 |
« Vastaus #368 : 01.Toukokuu 2013, 14:18 » |
|
Eilen päivällä puhkesi yllättäen flunssa. Huomenna kun on taas koulua ja teen viimeisiä päiviä opinnäytetyötä. Ärsyttää jos jos flunssa ei mene nopeasti pois ja joudun olemman koulusta pois. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Piru Naiseksi
Velho

Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Helsinki
|
 |
« Vastaus #369 : 02.Toukokuu 2013, 10:46 » |
|
Olen suorastaan raivoissani: käväisin eilen huvipuiston vapputansseissa - eikä minua haettu kertaakaan. Tosin paikalla oli vain muutama purkkimusiikin kuuntelija ja vielä heitäkin vähäisempi tanssiväki mutta silti minua suututtaa: Tätäkö tämä taas on tänäkin kesänä? Jo ties miten mones visiitii tanssitilaisuuteen, eikä hakijoita kuulu! Ajattelen käydä kesällä aina tilaisuuden tullen kaupunkitansseissa, joissa opettaja järjestää parit ja joissa siis ainakin toisinaan pääsen edes naisparissa kokeilemaan kahden vasemman konkkajalkani pitoa ja rytmittömyyttä. Mutta saisivat nuo tiskijukat tai yhtyeet soittaa perinteisten paritanssikappaleitten joukkoon nopeita, yksinäänkin jorotettavia kappaleita ja ehkä myös komentaa kaikki lattialle. Yksikseni en edes minä viitsi kovin säännöllisti ängetä tanssiparien sekaan pomppimaan!
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Elthadora
Velho

Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Vantaa
|
 |
« Vastaus #370 : 03.Toukokuu 2013, 22:11 » |
|
Tänään minua potuttaa, ettei ole millään aikaa millekään muulle kuin pakollisille tai jo kuukausi sitten kalenteriin merkatuille asioille. Koko ajan on kiire. Pitää olla töissä, pitää olla koulussa, luistelussa, kaverilla, 50-vuotisjuhlissa, pitää työskennellä itsenäisesti ja ryhmässä, patistaa muita, patistaa itseään. Järjestää seura-asioita, suunnitella matkaa, käydä rokotettavana, pestä ikkunat, tiskata, imuroida, laittaa ruokaa.
Pää on ihan puhki. Tiistaina kävin rokotettavana vihdoin (lomia varten) ja loppupäivän makasin sängyn pohjalla, vaikka olisi pitänyt mennä takaisin töihin. Vieläkin on vähän epämääräinen olo enkä ole saanut tehtyä mitään pariin päivään. Paitsi sijaistoimintoja, kun olisi pitänyt tehdä koulua. Viimeiset pari kolme viikkoa ei kotona ehtinyt tehdä muuta kuin nukkua ja syödä. Tiistaina se taukosi väkisinkin, kun oli jäätävä kotiin, ja nyt on hankalaa päästä takaisin työpöydän ääreen.
Ongelmallinen ryhmä toisessa kahdesta 10 nopan kurssistani ei helpota yhtään. Yksi on aina kaikesta myöhässä, toinen ei koskaan tee mitään oma-aloitteisesti ja molemmat välttelevät viimeiseen asti yhtä jos sun toista asiaa. Deadline molemmilla kursseilla on alle kahden viikon päästä eikä minulla ole hajuakaan, miten ajan saa riittämään, tai jaksamisen.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Scartti
Kokelas
Poissa
Sukupuoli:
|
 |
« Vastaus #371 : 11.Toukokuu 2013, 13:53 » |
|
Miksi, oi miksi, mä en osaa tehdä mitään ajoissa?! Tässä syötän jäsentietoja laskutusohjelmaan, jotta saan laskut lähetettyä. Aikaa on ollut tehdä tätä ihan rauhassa pari kuukautta, mutta ei..  Nyt ei enää ole aikaa eikä rauhaa, vaan niskat jumissa niitä tässä syöttelen. Ja se, ettei toinen ole merkinnyt kaikkiin viitenumeroa/jäsennumeroa.. mun täytyy siis käydä 2 vuoden tiliotteet läpi ja etsiä ne sieltä.. voi v****
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 11.Toukokuu 2013, 15:36 kirjoittanut Scartti »
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Fantasyfan
|
 |
« Vastaus #372 : 12.Toukokuu 2013, 20:11 » |
|
Pottuvarvas paskana. Kävelin niin paljon, että se murtui.
Pikkuvika, mutta se rampauttaa tehokkaasti.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Lune
Velho

Poissa
Asuinpaikka: Pieni pirtti pusikossa
|
 |
« Vastaus #373 : 13.Toukokuu 2013, 23:11 » |
|
Parane pian, Fantasyfan! ... Kadonnut: Ääni Viikko sitten tiistaina Lunen ääni hiipui, kunnes häipyi kokonaan, eikä siitä ole ollut näköhavaintoa sen jälkeen. Varikset vain raakkuu, kun Lune suunsa avaa. Mikäli satutte tapaamaan Lunen äänen (siitä on moneksi ja se on yllättävän luja, silloin kun haluaa olla ja haluamattaankin), pyydämme teitä palauttamaan äänen omistajalleen, kiitos. ...oikeasti, tämä on yksi kevät/syksy -perinne, josta voisin luopua. Turhauttavaa tämä hiljaiselo - varsinkin, kun ystäviä ja sukua pyörii ympärillä ja juteltavaa olisi. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Skie
|
 |
« Vastaus #374 : 14.Toukokuu 2013, 01:21 » |
|
Onnistuin toissaviikonloppuna hankkiutumaan sairaaksi, ja itselle poikkeuksellisella tavalla se nuhakuume jatkui viikon verran. Näppärästihän yhden esseen palautuspäivä on jo mennyt ohitse, ja huomenna on luentotentti johon tässä luen nyt epätoivoisena lisämateriaaleja lävitse jotta tentistä läpi pääsisin. Ja perjantaina taas kirjatentti tiedossa. Ei ollu hyvä aika sairastaa, ei aavistustakaan koska aion saada sen myöhässä olevan esseenkään kirjoitettua...
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Add oil la!
|
|
|
|
Tiuku
|
 |
« Vastaus #375 : 14.Toukokuu 2013, 20:27 » |
|
Tämä ei potuta vaan lähinnä stressaa: terveys tuntuu rapistuvan tyystin. Eilen aloitin kesätyöt ja heti tämän päivän olin sitten pois, koska viime yöksi nousi niin kova kuume että koin suorastaan hallusinaatioita. Ei ole minkäänlaista hajua siitä, liittyikö se kuume johonkin taudinaiheuttajaan (tätä en usko) vai mahdollisesti auringonpistokseen vaiko kenties sittenkin näihin pari päivää kestäneisiin viiltäviin, aaltomaisiin vatsakipuihin, jotka olen jo ehtinyt tulkita siten, että suolistossani on haava ja/tai tulehdus. Ne vatsakivut voivat toisaalta olla jatkokehitystä niille vatsavaivoille, joista olen kärsinyt nyt muutaman kuukauden.
Äiti muistutti, että minullahan on oikeus YTHS:n lääkäripalveluihin eikä siis raha ainakaan ole este vastaanotolla käymiselle, mutta katsellaan tässä nyt.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Kirjaneito
Noviisi
Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Suomi
|
 |
« Vastaus #376 : eilen kello 19:10 » |
|
MM-lätkän tuomaripeli. Monissa otteluissa ollut surkeita tuomioita ja tänäänkin Suomi-Ruotsi pelissä oli tuomariosasto ihan pihalla. Arrgghh.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
"Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean, that it is not real?" -Harry Potter and Deathly Hallows
|
|
|
|