29.Heinäkuu 2014, 23:53 *

Sivuja: 1 [2]   Siirry alas
Kirjoittaja Aihe: Fantasiametalli  (Luettu 4992 kertaa)
The Fantasy
Kokelas

« Vastaus #20 : 27.Toukokuu 2010, 13:57 »

Blind Guardiniahan jotkut nimittävät fantasiametalliksi. Kuunnelkaa sanoja niin ymmärrätte nimityksen.
Hyppymiina
Noviisi

« Vastaus #21 : 15.Elokuu 2010, 14:40 »

Niin no jaa, pakko on kyllä minun tässä vaiheessa sanoa, että minä en oikeastaan keksi tähän hätään mitään sen absurdimpaa genreä kuin tunnelmallinen black metal. Siihen nähden fantasiametalli on varsin selväpiirteinen minun mielikuvissani.

Häh? Mitä tuossa tunnelmallisessa bläkkiksessä on? Shining, Silencer, Lifelover, Trist ja Burzum tietyiltä tosin ovat kaikki minusta melkoisen tunnelmallista. Sanoisinko jopa että post-rock- ja shoegaze-vaikutteet ovat aika vahvasti läsnä.

Fantasiahevin puolelta ainoastaan Heavy metal perse on jotenkin miellyttänyt. Muuten sellanen munaton tiluttelu ja vielä munattomampi laulu ei silleen maistu. Mutta HMP on saanut tohon tilutteluosastoonkin jotenkin mukavan otteen. Myös Fintrollin humppabläkkis on mielestäni harvinaisen hyväntuulista ja hauskaa. Metsatöll on folkahtavuudessaan myös aika fantasia-aiheista. Tuleehan näitä vastaan kun jaksaa ettiä. Totuus on kuitenkin se, että folk metallit ja perinteisen heavy metallit menevät aika paljolti ristiin tuon fantasiahevin kanssa. Luultavasti se termi on lähinnä muusikoiden itsensä kehittelemä, muutenhan sitä musiikkia voisi useimmiten kutsua monella muullakin nimellä.
CthulhuBard

Asuinpaikka: Vantaa Jokiniemi
« Vastaus #22 : 18.Elokuu 2010, 09:26 »

Atmospheric black metal kuulostaa kyllä typerältä genrenimitykseltä mutta kait se antaa kuvaa kuitenkin mitä on tarjolla ja ei se tee tuosta genrestä huonoa, useita hienoja bändejä ratsastaa tuon nimihirvityksen takana ja ylempään listaan haluisin lisätä loistavan norjalaisyhtyeen Forgotten Woodsin 90-luvun tuotannon joka on melko Burzum vivahteista tunnelmointia.

tpi
Velho

« Vastaus #23 : 18.Elokuu 2010, 12:39 »

Mithril on mielestäni kaikkein mielenkiintoisin fantasiametalli.

Virnistää

Se minulle tuosta otsikosta ensimmäisenä tuli mieleen...ja ajattelin onpa aika yllättävä keskustelunaihe.
Shakal
Velho

Asuinpaikka: Espoo
« Vastaus #24 : 24.Elokuu 2010, 21:14 »

Heavy Metal Perse on suunnilleen ainoa fantasiaheviyhtye, joka jaksaa viihdyttää. Jätkät vetää tunteella niin överiksi, ettei siitä voi kuin pitää. Varsinkin klassikot Legenda taikamiekasta ja Ja ylitse vihaisen meren ovat vallan hilpeää kuunneltavaa. Jälkimmäinen sisältää myös yhden parhaista suomenkielisistä riimeistä ikinä:
Aurinko ilmoittautuu pelastajaksi. Mustat pilvet tieltämme muksii.
Hyppymiina
Noviisi

« Vastaus #25 : 24.Elokuu 2010, 21:23 »

Aurinko ilmoittautuu pelastajaksi. Mustat pilvet tieltämme muksii.

Joo. Ja vokaalien vuoksi menoon saadaan paikoin todella YUP:maiset tunnelmat. Pitääpi laittaa latautumaan youtubesta pari biisiä jahka tuo mokkula jakselee.
Echramath
***

Asuinpaikka: Tampere
« Vastaus #26 : 26.Kesäkuu 2013, 22:51 »

Koska olen aina myöhässä, vastaan tuli nyt Nekrogoblikon. Tämä on nimeä myöten aika hauskaa. Katsokaa video.

Ja kappas, Spotifyn mukaan related artisteissa on tietysti hupsuttelunatsi hupsuttelusaksalainen (ihan oikeasti amerikkalainen) industrialkeitos Hanzel und Gretyl, joilla on vaikkapa semmoisia biisejä kuin Third Reich from the Sun ja Lederhosen Macht Frei...

Sivuja: 1 [2]   Siirry ylös