24.Huhtikuu 2014, 21:27 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Tämä on vanha keskustelualue, jonka käyttö lopetettiin 27.9.2013.
Kaikki vanhat viestit säilytettiin arkistossa, kun uusi keskustelualue otettiin käyttöön.

Uudelle keskustelualueelle pääset osoitteella:
http://www.risingshadow.fi/forum

Sivuja: [1]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: 60-luvun folk  (Luettu 851 kertaa)
Jehudiel
Teknovelho

Poissa Poissa
Sukupuoli: mies
Asuinpaikka: Bussipysäkki
« : 20.Maaliskuu 2009, 22:04 »

Olen huomannut, että täällä ihmiset pitävät kovasti folkista ja sen variaatioista. On Blackmore's Nightia, power folkmetalia ja vaikka mitä...

Mutta entäpä sitten se "aito" folkmusiikki? Ja mitä mieltä olette suomalaisesta folkmusiikista?

Mitä mieltä te olette 60-luvulla tehdystä folkista, kuten Bob Dylanista, Joan Baezista ja Simon & Garfunkelista? Itse pidän kovasti, olen juuri viime aikoina löytänyt rakkauteni Bob Dylanin musiikkiin.

Tänne saa kirjoittaa valituksia, hehkutuksia ja mielipiteitä, olkaa hyvä.

Lopuksi vielä muutama linkki:

Bob Dylan

Joan Baez

Hector

Peter Paul and Mary
tallennettu

When the Master has completed her work, she forgets it. That's why it lasts forever.
Lachesis
Kriitikko

Poissa Poissa
Sukupuoli: nainen
Asuinpaikka: Espoo
« Vastaus #1 : 21.Maaliskuu 2009, 16:55 »

Voi kyllä. Aloitin vanhempieni levyhyllyn ala-asteella Beatlesista (joka ei tokikaan ole folkia) ja jatkoin siitä Dylaniin, Baeziin ja Peter, Paul & Maryyn. Simon & Garfunkel tulivat vähän myöhemmin, samoihin aikoihin Hectorin kanssa. Olen edelleen sitä mieltä, että Joanilla on yksi hienoimmista naisäänistä ikinä, sen helisevyyttä ja syvyyttä ei muilta löydy.

Silloin kun sitä musiikkia tehtiin, ajat olivat toiset, eikä niitä teemoja ymmärrä näin jälkikäteen yhtä kouriintuntuvasti, kun maailma on muuttunut. Mutta nuorta, naiivia sydäntä ne kyllä sykähdyttivät...
tallennettu

Ja kun ilta tulee tähdet sylissään
syöksemme tulta pimeyteen
Muitalus
Noviisi
*

Poissa Poissa
« Vastaus #2 : 02.Tammikuu 2010, 16:56 »

Bob Dylan lienee folkia? Samoin Buffy Saint-Marie? (en kyllä tiedä milloin se teki tunnetuimmat kappaleensa ja miten nimi kirjoitetaan:-D)

Bob Dylanilla on keskimäärin viisaampia ajatuksia musiikissaan kuin lauluntekijöillä yleensä (ajatelkaa vaikkapa jotain Matti ja Teppoa...) ja Buffyn näkökanta alkuperäisväestön sortamisen lahopäisyyteen on aika lähellä omaani. Toissapäivänä tuli muuten radiosta harvoin soitettu Dylanin Like a rolling stone, ihanaa!
tallennettu
Sivuja: [1]   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry:  

Risingshadow