Keskustelut
touko 20
maanantai
Risingshadow on Suomen suurin scifi- ja fantasiakirjallisuuteen keskittynyt sivusto. Tarjoamme mm. kattavan ja ajantasaisen spefikirjatietokannan, arvosteluja uutuuskirjoista ja aktiivisen keskustelualueen!

Keskusteluvalikko

Kirjautuminen

Keitä paikalla

• Luinwen
  • Rituri
  • Dyn
  • Alice
  • Iivari
Yhteensä paikalla:
  • 5 käyttäjää
  • 40 vierasta

Lähetä sivu

Äänestys
Kysymys: Mitä luetaan?  (Äänestys päättynyt: 03.Maaliskuu 2007, 14:47)
Preussler: Mustan myllyn mestari - 19 (31.1%)
Adams: Ruohometsän kansa - 8 (13.1%)
Gaiman: Unohdetut Jumalat - 13 (21.3%)
Bulgakov: Saatana saapuu Moskovaan - 9 (14.8%)
Márquez: Sadan vuoden yksinäisyys - 12 (19.7%)
Atwood: Orjattaresi - 0 (0%)
Äänestäjiä yhteensä: 60

Sivuja: 1 [2] 3 4   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Lukupiirikirja keväälle  (Luettu 4094 kertaa)
Steelsheen
Velho
**

Poissa Poissa
Sukupuoli: nainen
« Vastaus #20 : 20.Helmikuu 2007, 10:42 »

Jos sitä nyt itsekin saisi aikaiseksi tulla mukaan lukemaan. Äänestin hyvin taktisesti Sadan vuoden yksinäisyyttä, lähinnä sen vuoksi, että Gaimania ei kirjastostani löydy. Mitään ihmeellisempiä perusteita minulla ei äänelleni tainnutkaan olla, sillä en ole kirjojen sisältöön tutustunut ^^ Kävin vain kirjaston tietokannan läpi ja totesin, että Preussleria ja Gaimania siellä ei ole, muuten sama minulle.
tallennettu
Jariell
Noviisi
*

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #21 : 20.Helmikuu 2007, 15:18 »

Taktikoin, ja vedin ääneni pois Saatanan saapumiselta ja panostin pelimarkkani sataan vuoteen yksinäisyyttä.

Pitäisiköhän mun tehdä sama? Saatana ei kuitenkaan voita, joten ehkä sitä pitäisi ajatella, että lukeeko mieluummin Gaimania vai Marquezia. Hmm... Veli kehui tuota Sadan vuoden yksinäisyyttä, mutta toisaalta Gaimankin kiinnostaisi. No, ainahan sitä voi vaihtaa, taidan tällä hetkellä puoltaa Sataa vuotta. Juups.
tallennettu
The Rat
Teknovelho

Poissa Poissa
Sukupuoli: mies
Asuinpaikka: Nummela
« Vastaus #22 : 20.Helmikuu 2007, 15:48 »

Taktikoin, ja vedin ääneni pois Saatanan saapumiselta ja panostin pelimarkkani sataan vuoteen yksinäisyyttä.

Pitäisiköhän mun tehdä sama? Saatana ei kuitenkaan voita, joten ehkä sitä pitäisi ajatella, että lukeeko mieluummin Gaimania vai Marquezia. Hmm... Veli kehui tuota Sadan vuoden yksinäisyyttä, mutta toisaalta Gaimankin kiinnostaisi. No, ainahan sitä voi vaihtaa, taidan tällä hetkellä puoltaa Sataa vuotta. Juups.

Marquez on vaativa kirja (hyvä kylläkin)... Mutta mitä jos antaisitte äänenne Adamsille (Richard, ei Douglas)? Vain neljä ääntä lisää ja on tasoissa Gaimanin kanssa - ja jos äänet eivät riitä, aina voi ne antaa takaisin Gaimanillekin...

Olikohan tämä muutosmahdollisuus ihan hyvä idea? :D
tallennettu
Zen
Noviisi
*

Poissa Poissa
Sukupuoli: mies
« Vastaus #23 : 20.Helmikuu 2007, 15:51 »

Marquez on vaativa kirja (hyvä kylläkin)... Mutta mitä jos antaisitte äänenne Adamsille (Richard, ei Douglas)? Vain neljä ääntä lisää ja on tasoissa Gaimanin kanssa - ja jos äänet eivät riitä, aina voi ne antaa takaisin Gaimanillekin...

Adams voittoon.. ^^ En jaksaisi lukea Sataa vuotta..
tallennettu
Nyna
Vanha velhotar

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Pori
« Vastaus #24 : 20.Helmikuu 2007, 15:58 »

Oli se, ainakin sillä hetkellä kun sen keksin. Pian meillä on jokin lukupiiriäänien mustapörssi käynnissä, mutta on ainakin välillä hauskaa.

Ei mutta oikeasti, joskus on itsellä ollut tilanne, että se oma suosikki ei ole saanut kuin yhden, kaksi ääntä ja se voitolla oleva ei kiinnostaisi pätkääkään. Nyt on mahdollisuus vaikuttaa lopputuloksen miellyttävyyteen vielä ihan loppumetreilläkin.

Meillä on muuten herkullisia kirjan nimiä nyt tarjolla, kuten muutamat ovat näköjään huomanneet. :)
tallennettu
Hahtuva
Kokelas
*

Poissa Poissa
« Vastaus #25 : 20.Helmikuu 2007, 16:56 »

Sadan vuoden yksinäisyyttä äänestin, koska minun on jo pitkään pitänyt lukea se, mutta en vain ole saanut aikaiseksi. Minulle kyllä sopii mainiosti mikä tahansa näistä kirjoista, yhtäkään en ole lukenut vaikka suunnitelmissa on ollut.
tallennettu
Xariel
Neurovelho

Poissa Poissa
« Vastaus #26 : 20.Helmikuu 2007, 17:23 »

Mustan myllyn mestari on ollut lukulistallani jo pitkään, sitä äänestän siis. ;)
tallennettu
Boogahbo
Vanha velho

Poissa Poissa
« Vastaus #27 : 20.Helmikuu 2007, 19:23 »

Vaihdoinpa ääneni Mustasta myllystä Sataan vuoteen kun se oli kuitenkin toinen vaihtoehtoni. Ei kiinnostaisi passata tätäkin lukupiiriä sen takia, että siinä käsitellään kirjaa jonka luin itsekseni turhan vähän aikaa sitten :P
tallennettu
Rid
Velhoruhtinatar

Poissa Poissa
« Vastaus #28 : 20.Helmikuu 2007, 23:15 »

Humm humm, no joo. Ehkä itsekin saisin Sadasta vuodesta enemmän irti, jos on joukko ihmisiä sanomassa että mikä José se nyt on (tiedän, nimi meni väärin, en muista enää) kun niitä on ainakin seitsemän saman nimistä yhdessä kirjassa ja ne on poikia, setiä, pojanpoikia ja välillä eläviä ja välillä kuolleita.
tallennettu

Luettavaa mielelle: Minuutteja Elämästä
Ulhana
Kokelas
*

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Keski-Uusimaa
« Vastaus #29 : 21.Helmikuu 2007, 14:22 »

Kun nyt kerta Gaiman ja Márquez näyttävät olevan voittajaehdokkaat niin vaihdetaan se ääni nyt M:lle (ei jaksa kirjottaa toista kertaa..), koska Gaiman ei kiinnosta...
tallennettu
Maailmanherra
Neurovelho

Poissa Poissa
« Vastaus #30 : 21.Helmikuu 2007, 14:42 »

Mitäs peliä tämä on? Ääniä voi vetää pois ja antaa uudelleen.

Mut hei "oikeesti", siis niiq klassikoita? Tässähän on asennetta. Ainoa mitä ei ole tullut luettua tai aikaisemmin suositeltua on Orjatar joten sitä nyt ei ainakaan. Neuvostoliitto on aina pop.
tallennettu

En ole rasisti, olen espoo- ja audirealisti.
Lunara
Noviisi
*

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Joensuu
« Vastaus #31 : 21.Helmikuu 2007, 21:09 »

Gaimania voisi kokeilla, olen tuota kirjaa joskus silmäillyt sillä silmällä, että pitää joskus lukea. Jos nyt lukupiiriin tulee, niin samallahan se menisi. Tylsä tai ei.
tallennettu
Hallava
Kokelas
*

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Jalasjärvi
« Vastaus #32 : 22.Helmikuu 2007, 09:08 »

Minä äänestin Mustan myllyn mestaria, sillä se on ainut noista vaihtoehdoista, joista en ollut ennen kuullutkaan. Olen mukana kuitenkin joka tapauksessa.
tallennettu
Kuurankukka
Neurovelho

Poissa Poissa
« Vastaus #33 : 22.Helmikuu 2007, 21:42 »

Nyt äänestäkää Mustan myllyn mestari voittoon! Kaikki vaihtamaan äänet sille!
tallennettu

viha heikentää sydämistä voimakkaimmankin ja ennen kuin huomaat olet itsesi vankina murheidesi kahleilla kytkettynä katkeruuteen
Vehka
Neurovelho

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Juupajoki (Tampereen yläpuolella)
« Vastaus #34 : 23.Helmikuu 2007, 15:18 »

Äänestin nyt sitten "Orjattaresi" puolesta, ihan vain siksi että sekin on tavallaan hyvä kirja ja ansaitsee äänen. Tulkaa lahjomaan.  Iskee silmää
tallennettu

minä olen päättänyt olla sinun
tanssin kanssasi Ruotsiin ja takaisin
Elétha
Noviisi
*

Poissa Poissa
« Vastaus #35 : 23.Helmikuu 2007, 16:30 »

Tässähän pitää pikkuhiljaa alkaa taktikoimaan noiden äänten kanssa. Tosin minun ääneni on ykkössijaa pitävällä kirjalla. Jos haluaa tosissaan vaikuttaa tuohon luettavaan kirjaan niin eikun ääniä vaihtamaan. Kieroa tällainen peli. Iskee silmää
tallennettu
Xariel
Neurovelho

Poissa Poissa
« Vastaus #36 : 23.Helmikuu 2007, 21:10 »

Nyt äänestäkää Mustan myllyn mestari voittoon! Kaikki vaihtamaan äänet sille!
Oikea asenne. Tämähän oli jo tasoissa muiden suosikkien kanssa, mutta ketkä saattoivat vetää äänensä pois? Törkeää. Sori. [/off]
tallennettu
Titu
Noviisi
*

Poissa Poissa
« Vastaus #37 : 23.Helmikuu 2007, 21:28 »

Gaimania eikä Bulgakovia ei kyllä hevillä saa lähikirjastosta, joten on kai pakko äänestää Mustan myllyn mestaria.

Sadan vuoden yksinäisyys on kyllä sellainen kirja, joka tulee luettua vain pakolla. Aloitin sen tässä syksyllä, luin siitä noin kymmenen sivua, ja sitten lopetin. Pyörittää silmiään Toivonpa tässä nyt kuitenkin, että sitä ei valita. En halua pakottaa itseäni.
tallennettu
Rid
Velhoruhtinatar

Poissa Poissa
« Vastaus #38 : 23.Helmikuu 2007, 22:39 »

Titu, äänestä siis Gaiman voittoon!

*pitää hillittömän vaalipropagandapuheen*
tallennettu

Luettavaa mielelle: Minuutteja Elämästä
leonichan
Noviisi
*

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Lappeenranta
« Vastaus #39 : 24.Helmikuu 2007, 00:41 »

Vielä ehtii pistää hankintaehdotukset kirjastoon menemään! Gaiman!
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3 4   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry:  
Keskustelut