Keskustelut
touko 20
maanantai
Risingshadow on Suomen suurin scifi- ja fantasiakirjallisuuteen keskittynyt sivusto. Tarjoamme mm. kattavan ja ajantasaisen spefikirjatietokannan, arvosteluja uutuuskirjoista ja aktiivisen keskustelualueen!

Keskusteluvalikko

Kirjautuminen

Keitä paikalla

• Pisania
  • Jupe
  • Formaldehyde
  • Rituri
  • Kuurankukka
  • Dark.princess
  • Iivari
  • Dyn
Yhteensä paikalla:
  • 8 käyttäjää
  • 38 vierasta

Lähetä sivu

Uusimmat viestit

Viimeisin näkemäsi elokuva? Take 2Rasimus426 vastaustaklo 21:12
Milloin on kevät?Kirjaneito20 vastaustaklo 20:52
Catherynne M. ValenteKirjaneito3 vastaustaklo 20:50
LyriikatKirjaneito35 vastaustaklo 20:47
Seuraava konsolisukupolviAstorethein15 vastaustaklo 20:27
Sivuja: 1 ... 5 6 [7]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: True Blood - Vampyyriviihteellä on vielä toivoa  (Luettu 11633 kertaa)
Janiii
Noviisi
*

Poissa Poissa
Sukupuoli: mies
Asuinpaikka: kuopio
« Vastaus #120 : 17.Elokuu 2012, 19:03 »

Kauden juoni ei vaan ollut tarpeeksi kiinnostava. Kyllä tätä vieläkin ongelmitta katsoi, ja mukana oli yhä hienoja kohtia.

Omasta mielestäni siellä oli hienoja juonikuvioita - tosin vähemmänkin hienoja - ongelma oli siinä, että niitä oli liikaa ja se meni sitten vähän sillisalaatiksi. Olisi voinut olla keskittyneempää otetta rönsyilyn sijaan.

5. kaudesta en osaa oikein sanoa kummoisia vielä, ehkä pientä maun laimentumista havaittavissa, vaikka mieluusti katsookin.
tallennettu
Q_Black
Velho
**

Poissa Poissa
Sukupuoli: nainen
Asuinpaikka: Itä-Suomi
« Vastaus #121 : 20.Elokuu 2012, 19:45 »

True Blood -televisiosarjan luoja Alan Ballin (sekä Karen Sommer Shallettin ja Marcelle Bienvenun) kirjoittama herkullinen erikoispainos sisältää autenttisia etelän reseptejä Bon Tempsin vampyyrikaupungista, kuvia sarjan neljältä tuotantokaudelta ja paljon muuta mielenkiintoista True Bloodin maailmasta.

Kirjan kreoli- ja cajunvaikutteiset ruoka- ja juomareseptit vangitsevat sen ainutlaatuisen ilmapiirin, mustan huumorin ja monimutkaiset henkilöhahmot, jotka muodostavat True Bloodin kiehtovan ja erikoisen maailman. Kirja sisältää 85 aitoa bayou-alueen reseptiä sarjan unohtumattomista kohtauksista True Bloodin mukaansatempaavimpien henkilöhahmojen esitteleminä sekä yli 150 kuvaa sarjan kuvauksista.
Siis tuleeks se nyt siis englanniksi vai suomeksi? Pakko saada jos suomennos tulee!  Cool

Juuh, olen vähän kyrpiintynyt TB:n viidenteen kauteen. Ei yllä läheskään muiden kausien tasolle. Alussa vielä oli jotain toivoa, mutta mitä pidemmälle katsoo, sitä enemmän ärsyttää.

Spoileri (klikkaa näytä/piilota)
tallennettu

“Welcome to the wonderful world of jealousy. For the Price of admission, you get a splitting headache, a nearly irresistible urge to commit murder, and an inferiority complex. Yippee.” (Wrath, DL)
Emelie
Noviisi
*

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #122 : 21.Elokuu 2012, 08:08 »

True Blood on ihan viihdyttävä sarja, pidän verellä mässäilystä ja paljosta paljaasta pinnasta. Mutta sarjan taso kyllä vaihtelee aika paljon, jo ihan yhdenkin kauden sisällä (mutta hyväkroppaiset, lihaksikkaat miehet pelastavat paljon  Iskee silmää). TB on minulle kevyttä viihdettä, ja siinä kontekstissa sarja täyttää tarkoituksena.

Ekan kauden ahmin innolla ja toinenkin meni, mutta kolmas oli pettymys. En tiedä oliko minulla odotukset liian korkeat vai mitä, mutta hetken jo mietin kauden parin ekan jakson jälkeen, että jätänkö kesken. Jatkoin sitten puolipakolla kauden loppuun. Aloitin neljännen kauden hiukan mietteliäänä, että viitsiikö katsoa, mutta se olikin yllättävän hyvä - se palautti innostukseni sarjaan. Samalle tasolle se ei ehkä yllä kahden ensimmäisen kauden kanssa. Viides kausi on itseasiassa ihan jees, ärsyttää vain suunnattomasti henkilöhamojen paljous ja se, että suosikkihahmot saavat tosi vähän ruutuaikaa (verrattuna sarjan alkukausiin). Kyllä jossain vaiheessa voisi tulla harvennusta... Vielä yksi jakso kautta jäljellä, saa nähdä minkälainen cliffhanger siihen on isketty.
tallennettu
Vierran
Noviisi
*

Poissa Poissa
« Vastaus #123 : 21.Elokuu 2012, 21:22 »

Olen Q_Blackin kanssa samaa mieltä vitoskaudesta: puuduttavaa tuubaa. Maratoonasin ensimmäiset neljä kautta tässä viikko-pari sitten ja pidin useista tarinajuonteista, vaikka jotkut toiset taas eivät uponneet ollenkaan.

Olen lukenut kaikki kirjat, mutta minua ei erityisesti haittaa vaikka tv-sarjassa onkin omia juonikuvioita, kunhan ne ovat hyvin kirjoitettuja. Siinä suhteessa sarja on ollut varsin epätasainen.

Pari ekaa kautta olivat ehkä parhaat, mutta myöhemmillä kausilla taso on alkanut laskea ja vitoskausi on tähän asti heikoin. On siinäkin ollut hyviä käänteitä ja hahmoja, mutta kokonaisuutena on kyllä jäänyt aika lailla mullan maku suuhun tähän.

tallennettu

Kirjastoni Librarythingissä.
Huoleton
Velho
**

Poissa Poissa
« Vastaus #124 : 05.Syyskuu 2012, 08:15 »

Katsoin tässä alkuviikosta viitoskauden ja plaah. Ensimmäiset jaksot tästä kaudesta menivät hämmästellessä, että mitä ihmettä tässä onkaan käynyt. Tein nimittäin sen virheen, että nelosen katsomisen jälkeen olen lukenut kirjat, mikä sekoittaa ja pahasti.

Viitoskaudella ehkä kaikkein selkein ja ärsyttävin asia oli, että katsellessa tuntui kuin kanavasurffailisi monen sarjan välillä. Hahmoilla on kaikilla oma juonikuvio, eikä yhteen tuovia tilanteita ole. Muutama hahmo vierailee toisen lajin juonessa, mutta siinä se. En tykkää tästä "luodaan spin-off sarjoja sarjan sisälle"- tyylistä yhtään. Jos en kuule kuutosesta mitään hyvää tai ole kipeänä/tosi tylsistynyt ensi kesänä, jää tämän sarjan katselu kyllä tähän.
tallennettu
Emelie
Noviisi
*

Poissa Poissa
« Vastaus #125 : 05.Syyskuu 2012, 08:49 »

Hmm, true-blood.net sivustolla kerrottiin, että:
Lainaus
In a new interview with TV Guide, outgoing True Blood showrunner Alan Ball casually mentioned that not only will production on season 6 start in January (instead of November like it has in the past) to accommodate Anna Paquin’s pregnancy, but “there will only be 10 shows next season partly because of Anna and partly because of the economics."

Tämä taitaa tarkoittaa sitä, että suosikkihahmot saavat vielä vähemmän ruutuaikaa kuin viitoskaudella.

Viidennen kauden päätös oli kyllä aikamoinen pettymys. Kyllähän se jäi sinänsä mielenkiintoiseen kohtaan useamman hahmon osalta, mutta ainakaan minua cliffhanger ei kauheasti yllättänyt tai jaksanut kiinnostaa. Sääli. Tällä kaudella myös päätettiin muutamia viime kaudella alkaneita juonikaaria, mutta suurin osa tämän kauden juonirakenteista ei ehtinyt kuin alkaa kun kausi jo loppuikin.
tallennettu
Tapsa
Teknovelho

Poissa Poissa
« Vastaus #126 : 05.Syyskuu 2012, 11:27 »

Minäkin katsoin True Bloodin viidennen kauden. Neljäs kausi oli jo niin täynnä camp-huumoria ja ylilyöntejä (avausjakson keijujen ammuskelemat vaaleanpunaiset valopallot?) että olin ajatellut, että siihen suuntaan tuskin mennään enää enempää. No, tavallaan mentiin, tai ainakin pysyttiin siinä samalla linjalla.

Vakavastihan tätä nyt ei enää voisikaan ottaa vaikka yrittäisi, mutta parodiallisena sarjana True Blood oli minusta edelleen hauska. Viitoskauden juonikuviot eivät olleet ihan niin jännittäviä kuin neljännessä, mutta kyllähän sen katsoi ja katson varmasti kuudennenkin. Jakson määrän hupeneminen ei harmita.
tallennettu

Iivari
Velhoruhtinas

Paikalla Paikalla
Asuinpaikka: Vantaan Jokiniemi (ja muu elämänalue)
« Vastaus #127 : 05.Syyskuu 2012, 14:11 »

Onks tää nyt sit sellainen konkluusio, että kolmannen kauden voi vielä katsoa vakavalla naamalla mutta neloseen ja vitoseen tarvii kehittää uudenlainen suhtautuminen? Kysyy kaksi kautta innoissaan katsonut.
tallennettu

Olen niitä tapahtumia
joita ei käsitellä perinteisillä luukuilla.
Pekka Kejonen
Dragan
Kriitikko
Velho
**

Poissa Poissa
« Vastaus #128 : 05.Syyskuu 2012, 14:26 »

Minuun iski kolmas kausi enemmän kuin kakkoskausi. Neljännestä ja viidennestä en voi sanoa, kun en ole nähnyt.
tallennettu
Janiii
Noviisi
*

Poissa Poissa
Asuinpaikka: kuopio
« Vastaus #129 : 05.Syyskuu 2012, 18:28 »

Onks tää nyt sit sellainen konkluusio, että kolmannen kauden voi vielä katsoa vakavalla naamalla mutta neloseen ja vitoseen tarvii kehittää uudenlainen suhtautuminen? Kysyy kaksi kautta innoissaan katsonut.

Katsoin itsekin ekat kaksi kautta ihan haltioissani. Kolmas meni vielä suurinpiirtein samoissa tunnelmissa. 4 ja 5 kaudet sitten enemmän tai vähemmän periaatteella, että kun on katsonut ne aiemmatkin. Paljon hyviä juttuja kyllä, mutta kokonaiskuva jää minusta liian rönsyileväksi. Tulee mieleen ihminen, joka ei osaa kunnolla keskittyä ja tehdä yhtä asiaa, vaan pitää tehdä kymmeniä asioita kerralla miten sun sattuu.
tallennettu
Rasimus
Velhoruhtinas

Poissa Poissa
« Vastaus #130 : 08.Syyskuu 2012, 10:04 »

Lainaus käyttäjältä: Iivari
kolmannen kauden voi vielä katsoa vakavalla naamalla mutta neloseen ja vitoseen tarvii kehittää uudenlainen suhtautuminen? Kysyy kaksi kautta innoissaan katsonut.

Oonko mä kattonu samaa sarjaa teidän muiden kanssa? Mun mielestä koko sarjassa ei ole ollut ainuttakaan kohtaa, joka olisi tarkoitettu vakavalla naamalla katsottavaksi  Hymyilee

Itselläni on into alkanut pahasti hiipua. Jo aikaisemminkin katsoin tuota vain toisella silmällä puuhaten yleensä jotain muuta samaan aikaan tai pikakelaten. Nyt luulen, että olen jättänyt jaksojakin väliin - ainakaan en ollut enää aikoihin selvillä, mitä oikein on tapahtunut. (Ja katsomistahtihan on siis sen mukaan, miten YLE niitä näyttää)

Itseasiassa olen sitä mieltä, että tuota keijukais- ym. sekoilua voitaisiin pistää roimalla kädellä enemmänkin. Vedetään kunnolla fantasiaksi.
tallennettu

Badassingly: You son of the questionable heritage.
Q_Black
Velho
**

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Itä-Suomi
« Vastaus #131 : 20.Syyskuu 2012, 01:16 »

Pari ekaa kautta olivat ehkä parhaat, mutta myöhemmillä kausilla taso on alkanut laskea ja vitoskausi on tähän asti heikoin. On siinäkin ollut hyviä käänteitä ja hahmoja, mutta kokonaisuutena on kyllä jäänyt aika lailla mullan maku suuhun tähän.

NIIIIIIN samaa mieltä!
tallennettu

“Welcome to the wonderful world of jealousy. For the Price of admission, you get a splitting headache, a nearly irresistible urge to commit murder, and an inferiority complex. Yippee.” (Wrath, DL)
Yoana
Kokelas
*

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Oulu
« Vastaus #132 : 10.Toukokuu 2013, 23:55 »

Kuukauden päästähän alkaa TrueBloodin kuudes kausi, innolla kyllä odottelen että mitä tuleman pitää. Mä tykkäsin valtavasti kahdesta ekasta kaudesta, kolmonen oli vähän tylsä mutta nelonen oli musta taas tosi mielenkiintonen. Vitoskausi taas meni huononpaan suuntaan, ja oli musta kyllä tähänastisista epäonnistunein. Mutta vaikka kaudet ovatkin hyvin vaihtelevasti mielestäni onnistuneet, niin odotan taas tulevalta kuutoskaudelta nousua parempaan :) Ei se tosta vitosesta enää huonommaksikaan voi mennä. ;) Sitä odotellessa, että seuraavaa kautta pääsee taas katsomaan, aloitin tänään ensimmäisen kauden katselun. Katsotaan, ehtiskö sitä kattoa kaikki aikasemmat kaudet kertaukseksi ennen tätä uutta. (mutta ei haittaa jos vitosta ei ehdi kattoa :DD)
tallennettu

Ihmiselle on enemmän etua siitä, että kukin saa elää mielensä mukaan kuin että hänet pakotettaisiin elämään niin kuin kaikista muista näyttäisi parhaalta.
- J. S. Mill
http://bloodmanifestvampireblog.blogspot.fi/
Sivuja: 1 ... 5 6 [7]   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry:  
Keskustelut