Keskustelut
kesä 19
keskiviikko
Risingshadow on Suomen suurin scifi- ja fantasiakirjallisuuteen keskittynyt sivusto. Tarjoamme mm. kattavan ja ajantasaisen spefikirjatietokannan, arvosteluja uutuuskirjoista ja aktiivisen keskustelualueen!

Keskusteluvalikko

Kirjautuminen

Mainonta

Mainospalkki

Keitä paikalla

• Prolet
  • Kirjaneito
  • Maailmanherra
  • Taivaskäärme
  • punnort
Yhteensä paikalla:
  • 5 käyttäjää
  • 45 vierasta

Facebook

Lähetä sivu

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: True Blood - Vampyyriviihteellä on vielä toivoa  (Luettu 11937 kertaa)
Narri
Teknovelho

Poissa Poissa
Sukupuoli: mies
« Vastaus #60 : 05.Toukokuu 2010, 14:00 »

Nythän tuli vihjettä, että vampyyrien,
Spoileri (klikkaa näytä/piilota)

Pidän vanhanaikaisesta tavasta käyttää cliffhangeria. En haluaisi bulimoida tätä boxilta, viikon odotus per jakso on sopiva tapa katsoa tätä sarjaa. Nyt tosin taisi tulla kaksikin käännettä jakson loppuun, siis se oikeudenkäynnin lopputulos ja tiellä näkynyt outo kummajainen joka aiheutti ikäviä - sen enempää paljastamatta, ettei spoilaa.
« Viimeksi muokattu: 05.Toukokuu 2010, 14:11 kirjoittanut Narri » tallennettu
Dragan
Kriitikko
Velho
**

Poissa Poissa
« Vastaus #61 : 23.Toukokuu 2010, 17:56 »

Sarjan maailmassa pitää ainakin virastojen olla pidentänyt aukioloaikojaan...

Tästä kommentista tuli mieleen, että työssäkäyvät ovat jo joillekin virastoille kuin vampyyrejä. Huomiselle kun pitäisi suunnitella visiitti verotoimistoon, joka sulkeutuu klo 15.00.
tallennettu
JallaJalla
Espoon mafioso

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Espoo
« Vastaus #62 : 24.Toukokuu 2010, 18:49 »

Moonlight vaikuttaa olevan aika turha vampyyrisarja. Pyörittää silmiään
tallennettu
Rasimus
Velhoruhtinas

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #63 : 29.Toukokuu 2010, 10:48 »

Moonlightin viime jaksoa aloin katsoa noin 15 minuutin kohdalta. 15 minuutin jälkeen kyllästyin. Ei näyttänyt tuovan perinteiseen b-luokan dekkariin vampyyriteema mitään uutta. Kyllä jos vampyyreistä haluaa kertoa, niin voisi olla edes jotain sellaista tarinaa, jota ei voi kertoa muuten kuin vampyyreillä. Sama pätee muuten kaikkiin eksoottisiin genreihin, joissa yritetään kierrättää samoja tarinarunkoja kuin miljoonassa bulkkisarjassakin.

True Blood sen sijaan on alkanut kiinnostamaan, kun alkujaksojen "räväkkyydestä" vain päästiin eroon. Viime jakso meni ilman mitään pikakelaamisen haluja. Kliseet ovatkin sarjassa ihan mukiinmeneviä, ja luultavasti perinnetietoisuutta.

Cliffhangereissa on se vika, että jakson lopussa ne ovat huisin jänskiä, seuraavan jakson alussa taas paljastetaan ettei tämä nyt ollutkaan yhtikäs mitään  Näyttää kieltä
tallennettu

Badassingly: You son of the questionable heritage.
Dragan
Kriitikko
Velho
**

Poissa Poissa
« Vastaus #64 : 15.Kesäkuu 2010, 00:32 »

Vampyyriviihteellä kyllä tuntuu menevän alati vahvemmin. Ystäväni totesi Manchesterin lentokentän "best seller" hyllyn 20 kirjasta olleen kahdeksan vampyyriaiheisia. Suomalaisessa kirjakaupassa True Bloodin suomennettu versio oli varsin näyttävästi esillä.

True Bloodin kolmas kausi starttasi sunnuntaina jenkkilässä ja sai samalle illalle sijoittuvan uuden vampyyrisarjan haastajakseen.

The Gates

True Bloodin kolmannelta kaudelta odotetaan tiukemmin ohjattua kokonaisuutta ja lisäksi mikäli trailereita on uskominen, enemmän toimintaa.
tallennettu
tnjrp
Neurovelho

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Piikkiö
« Vastaus #65 : 15.Kesäkuu 2010, 07:15 »

Suosio on suur, mutta samaan aikaan tuntuu, etteivät tekijät edelleenkään koe vampyyrejä tarpeeksi jänniksi aiheiksi itsessään.

True Bloodissa on tårtta-på-tårttaa kaikenlaista, The Gates näyttäisi kokeilevan mm. jo muinoin ennen villitystä Kindred: the Embracedissa yriteltyllä  poliisi + vampyyrit -muotilla jne.

Tällaisessa käsittelyssä ainakin TB:n yhteydessä kehutut "yhteiskunnalliset rinnastukset" pakkaavat herkästi painumaan taka-alalle.
tallennettu
Jussi
Velhoruhtinas

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Joensuu
« Vastaus #66 : 22.Kesäkuu 2010, 14:36 »

Ylen sivuilta:
Lainaus
Näillä näkymin TV2 esittää True Bloodin kolmannen tuotantokauden ensi kesänä. Kakkoselta kerrotaan, että sarja on kerännyt runsaasti innokkaita faneja ja sitä seuraavat etenkin alle 35-vuotiaat suomalaiset.

Minä olen katsellut True Bloodia Kakkosen tahtiin ja tykännyt siitä. Ei mikään maailman paras sarja, mutta viihdyttävää seurattavaa. Tämä lainaus Tähtivaeltajan sivuilta ihmetyttää:
Lainaus
Surkuhupaisa True Blood -televisiosarja pohjautuu Charlaine Harrisin romaaneihin
En ole kuullut kenenkään kutsuvan TB:tä "surkuhupaisaksi", kyseessähän on tyypillinen HBO:n laatudraama. Sarja on voittanut mm. Golden Globen ja Emmyn.

EDIT: Nyt kun katsoin tarkemmin, niin on tässäkin ketjussa annettu varsin rankkaa kritiikkiä sarjalle.
« Viimeksi muokattu: 22.Kesäkuu 2010, 14:46 kirjoittanut Jussi » tallennettu
Seregil of Rhiminee
Velhoruhtinas

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Kotka
« Vastaus #67 : 22.Kesäkuu 2010, 17:04 »

Minä olen katsellut True Bloodia Kakkosen tahtiin ja tykännyt siitä. Ei mikään maailman paras sarja, mutta viihdyttävää seurattavaa.

Olen samaa mieltä True Bloodista. Se on viihdyttävää seurattavaa - se on muuttunut vähitellen harvinaisen kiehtovaksi sarjaksi. Vaikka siinä on melkein kaikki mahdolliset kliseet, eri asioita käsitellään hyvin. Minusta True Bloodissa on sopivassa suhteessa fantasiaa, kauhua, seksiä ja väkivaltaa.

On kummallista, että HBO osaa tuottaa aikuisille sopivia viihdesarjoja, joissa on sekä tyyliä että kiehtovuutta (tunnustan, että pidän todella paljon HBO:n sarjoista).
tallennettu
dreameling
Noviisi
*

Poissa Poissa
« Vastaus #68 : 23.Kesäkuu 2010, 22:31 »

Minä olen katsellut True Bloodia Kakkosen tahtiin ja tykännyt siitä. Ei mikään maailman paras sarja, mutta viihdyttävää seurattavaa. Tämä lainaus Tähtivaeltajan sivuilta ihmetyttää:

Lainaus
Surkuhupaisa True Blood -televisiosarja pohjautuu Charlaine Harrisin romaaneihin

En ole kuullut kenenkään kutsuvan TB:tä "surkuhupaisaksi", kyseessähän on tyypillinen HBO:n laatudraama. Sarja on voittanut mm. Golden Globen ja Emmyn.

True Blood ole surkuhupaista nähnytkään. Hauskaa ja älykästä popviihdettä suhteellisen hyvin kirjoitetuilla hahmoilla. Tähtivaeltajan kommentti taitaa olla taas joku Rautsin tai Jerrmanin alakulttuurielitistinen heitto.
tallennettu
Daliden
Velho
**

Poissa Poissa
« Vastaus #69 : 25.Kesäkuu 2010, 14:37 »

Kolmoskausi ainakin alkoi käyden kaikilla sylintereillä. Sarja tuntuu löytäneen oman "sweet spottinsa".
tallennettu
Narri
Teknovelho

Poissa Poissa
« Vastaus #70 : 07.Syyskuu 2010, 10:44 »

Mitenkäs sillä vampyyrin verellä on ihan eri vaikutukset suoraan vampyyrista juotuna kuin pipetistä tissuteltuna?

Spoileri (klikkaa näytä/piilota)
tallennettu
Daliden
Velho
**

Poissa Poissa
« Vastaus #71 : 09.Syyskuu 2010, 17:27 »

Vaikutus tuntuu olevan hyvin erilainen, jos juojassa ei ole mitään "parannettavaa". Sookie on lähinnä hörppinyt puoliraatona. V:n parantavat ominaisuudet toimivat pullostakin.
tallennettu
Valkyrie
Velho
**

Poissa Poissa
Sukupuoli: nainen
« Vastaus #72 : 09.Syyskuu 2010, 22:57 »

Minä pidän tästä sarjasta, melkein samasta syystä, kun pidin aikoinaan Angelistakin.  Kummatkin tahot ovat mielestäni tajunneet saman asian: Vampyyrit pitää ottaa huumorilla, siksi minulle moonlight ei ihan toiminut, koska se yrittää ottaa pienentyneet pupillit jotenkin tosissaan. Vampyyit ovat vain hauskoja, ja sitä genreä pitää ruokkia tuhdeilla aksenteilla, joita vain rakastan.
En tiedä, olen  itse heikkona vahvaan etelän aksenttiin.
Vampire diaries oli minusta enemmäkin twilightin tapaista kamalaa angstia...
tallennettu
Daliden
Velho
**

Poissa Poissa
« Vastaus #73 : 10.Syyskuu 2010, 02:05 »

Vampire diaries oli minusta enemmäkin twilightin tapaista kamalaa angstia...

Restless-lainaus: "No, no, it gets better. I remember that it gets better." :)

True Bloodin isoin ongelma tällä hetkellä on se, että aikaa TB:n maailmassa ei ole ehtinyt kulua kuin mitä, pari kolme kuukautta kaiken alusta. Jossakin vaiheessa putoaa pohja pois ihmissuhteiden nopeilta käänteiltä. Ehkäpä jossain vaiheessa jaksojen välillä kuluu aikaa edes hetkinen (kuten ekan kauden finaalijakson tapauksessa kävi).
tallennettu
Annexi
Kokelas
*

Poissa Poissa
« Vastaus #74 : 23.Lokakuu 2010, 11:58 »

Ensimmäinen kausi on ollut tähän mennessä paras. Toinen alkoi huonosti ja parantui vasta viime jaksoissa ja kolmannessa oli jo vaikea tykätä oikeastaan kenestäkään. Toivotaan, että laatu paranee.
tallennettu
Sini
Arkkivelhotar

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Espoo
« Vastaus #75 : 24.Lokakuu 2010, 14:11 »

Ekan kauden katsoin jakso per viikko -tahdilla ja en koskaan oikein päässyt tunnelmaan. Nyt katsoin alle viikossa toisen kauden ja mielestäni se toimi paremmin. Jotain koukuttavaa tässä sarjassa on, vaikken todellakaan pidä sitä minään suosikkisarjanani enkä telkun tahtiin tulisi katsoneeksi, ei se niin hyvä ole että jaksaisin nähdä aina sen vaivan että joko päivystäisin telkun edessä tai säätäisin ajastuksien kanssa. Dvd:ltä ajattelin kuitenkin katsoa sitten aikanaan kolmannenkin kauden.

Tv:n katsominen on muutenkin jäänyt tosi vähälle, katson mieluummin sarjani putkeen dvd:ltä. Pitäisiköhän heittää digiboksi kokonaan pihalle?
tallennettu

Vaikuta Espoon kirjastojen kirjavalintaan!
http://fantasiaespoo.fi/
Annexi
Kokelas
*

Poissa Poissa
« Vastaus #76 : 24.Lokakuu 2010, 14:23 »

Itse taas katsoin ensimmäisen kauden melkolailla putkeen ja sitten loput jakso kerrallaan. Näissä HBOn sarjoissahan on se vika (aiemmin etu), että ne kosiskelevat yleisöä verellä ja seksillä ja joskus unohtuvat sinne ja tarina ei etene. Olen väkivallan ystävä, mutta välillä pistää ärsyttämään miten monta samantyylistä sarjaa kys. paikasta on tullut. Tai samalla tyylillä rakennettuja.
tallennettu
Jussi
Velhoruhtinas

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Joensuu
« Vastaus #77 : 26.Marraskuu 2010, 19:16 »

True Bloodin kolmas kausi nähdään TV2:lla 14. helmikuuta alkaen, vaikka aiemmin puhuttiin ensi kesästä. Yle uutisoi asiasta.

Lainaus
- Kävimme sopimuspaperit uudestaan läpi ja aikaistimme esittämistä niin paljon kuin sopimus sallii. Ratkaisuun vaikutti myös se, kuinka kiihkeästi sarjan ystävät kolmatta kautta janosivat, kanavapäällikkö Ilkka Saari toteaa.
tallennettu
Narri
Teknovelho

Poissa Poissa
« Vastaus #78 : 26.Marraskuu 2010, 19:40 »

Kävimme sopimuspaperit uudestaan läpi ja aikaistimme esittämistä niin paljon kuin sopimus sallii. Ratkaisuun vaikutti myös se, kuinka kiihkeästi sarjan ystävät kolmatta kautta janosivat, kanavapäällikkö Ilkka Saari toteaa.

Ah, juuri näin. YLE kuuntelee asiakasta. Kaupalliset kanavat ovat jaksaneet motkottaa siitä, että HBO:n sarjojen oikeudet menivät YLElle.

YLE kohtelee sarjoja niiden vaatimalla pieteetillä (ei mainoksia!) ja katsojaa arvostaen. Jollain kaupallisella kanavalla koko sarja alkaisi pari kolme kertaa alusta, ja uudet jaksot sitten joskus.

Olen menettänyt täysin toivoni seurata sarjoja Num3erot, Castle, Smallville, Eureka, Simpsonit jne. Ei aavistustakaan, milloin tulee uusia jaksoja, milloin vanhoja, mitkä ovat nykyiset lähetysajat, mikä kausi on menossa...
tallennettu
Rasimus
Velhoruhtinas

Poissa Poissa
« Vastaus #79 : 27.Marraskuu 2010, 10:13 »

Mun henk. koht. suosikkini kaupallisista kanavista on Voice / TV-Viisi...

1) Lopputekstit leikataan pois mainosten tieltä.
2) Silloin tällöin puolen ruudun kokoiset mainostekstit peittävät ohjelman muutamaksi sekunniksi.
3) Ohjelmien kellonajat heittelehtivät riippuen siitä, luetaanko jostain lehdestä tietoja, kanavan kotisivuilta tietoja, digi-tv:n ohjelmaoppaasta jne. Itse varsinainen alkamis- ja loppumisaika ei välttämättä käy yksiin minkään kanssa.
4) Kesästä asti pätkinyt ääni (ei, vika ei ole mun laitteissa koska tää kanava on ainoa joka pätkii ja se pätkii myös systärillä) jolle ei tehdä mitään ilmoituksista huolimatta.

Toisaalta se sentään on lähettänyt Farscapea kiltisti järjestyksessä. Täytyypä katsoa, minkälaista pikkukivaa ne ovat nyt järjestäneet kyseiseen ohjelmaan - veikkaan että ääni ainakin pätkii entiseen tapaan.
tallennettu

Badassingly: You son of the questionable heritage.
Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry:  
Keskustelut