02.Syyskuu 2014, 14:37 *

Sivuja: 1 2 3 [4]   Siirry alas
Kirjoittaja Aihe: Harhanäyt, -äänet  (Luettu 13801 kertaa)
sansa
Noviisi

« Vastaus #60 : 30.Marraskuu 2010, 21:54 »

Kun olin pieni ja minulla oli kuumetta koin usein Gulliverin retkistä tuttuja "hallusinaatioita", joissa joskus tunsin itseni todella suureksi ja jo seuraavassa hetkessä todella pieneksi. Varsinkin kävellessä oma ruumis tuntui aivan vieraalta. Se oli huimaa, ja jos olisin tiennyt sen menevän ohi, se olisi kenties ollut hauskaakin. Mutta toki, olin kipeä, eikä tuollaisia asioita todellakaan tullut mieleen. Vastaavaa en enää myöhemmällä iällä ole tuntenut, ne kokemukset kuuluvat kai lapsuusmuistoihin. Hymyilee
Zereott
***

Asuinpaikka: Kemi
« Vastaus #61 : 01.Joulukuu 2010, 10:11 »

Minulla ei kauheasti ole mitään harhakuvitelmia, mutta etenkin jos olen yksin tai on pimeä luulen kuulevani talosta kaikenlaisia ääniä ja luulen näkeväni jonkun silmänurkastani. Huh
Jostain syystä useimmiten ulkona vilkuilen olkani yli, koska minusta tuntuu, että joku on takanani, vaikka harvemmin siellä ketään on.
Piru Naiseksi
***

Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #62 : 01.Joulukuu 2010, 12:10 »

Yksin, pimeässä, valmiiksi pelokkaaseen mielentilaan virittäytnyt ihminen kuullee jokaisen risahduksisen, kolahduksisen tositodellisuuteen nähden moninkertaiseksi voimistuneena. Lisäksi pelokkuuteen virittynyt mielikuvitus luo sinänsä arkipäiväisille äänille uhkaavia selityksiä. Kukapa meistä ei olisi säikkynyt maahan heitettyä lapasta, koska on hämärässä luullut sitä ties miksi uhkaavaksi elikoksi tai raadoksi tai kammoksunut edessä liikkuvaa kookasta hahmoa, joka paljastuu varjoksi!
Sivuja: 1 2 3 [4]   Siirry ylös