Keskustelut
touko 23
torstai
Risingshadow on Suomen suurin scifi- ja fantasiakirjallisuuteen keskittynyt sivusto. Tarjoamme mm. kattavan ja ajantasaisen spefikirjatietokannan, arvosteluja uutuuskirjoista ja aktiivisen keskustelualueen!

Keskusteluvalikko

Kirjautuminen

Keitä paikalla

• Iivari
  • Zisatto
  • Ronce
  • Rituri
  • Windark
  • Dyn
Yhteensä paikalla:
  • 6 käyttäjää
  • 36 vierasta

Lähetä sivu

Sivuja: 1 2 3 [4]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Matkailu, lomailu ja pienet reissut  (Luettu 2737 kertaa)
Emelie
Noviisi
*

Paikalla Paikalla
Sukupuoli: nainen
Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #60 : 25.Helmikuu 2013, 07:28 »

Suurkiitos Skie! Noi baarit tulee katsottua lähes varmasti (voin sitten kertoa oliko Bosque de las hadas -baarin sisällä metsä vai ei).  Hymyilee
tallennettu
Emelie
Noviisi
*

Paikalla Paikalla
« Vastaus #61 : 18.Maaliskuu 2013, 15:04 »

Barcelonan reissu on onnistuneesti tehty, ja oli todella kivaa! Tein ennen reissua jonkin verran suunnitelmia mahdollisista tutustumispaikoista ja näistä must-see -kohteista, mutta olisihan se pitänyt arvata, että suunnitelmat menee aina lähes välttämättä uusiksi. En siis loppujen lopuksi tainnut vierailla etukäteen listaamistani kohteista kuin Park Güellissa. Hymyilee Eli en siis voi kertoa oli Bosque de las Hadas -baarin sisällä metsää vai ei.

Museoissa tuli käytyä (mm. tiedemuseo, suklaamuseo, hamppumuseo ja Barcelonan historiallinen museo) ehkä jopa liiankin paljon, alkoi tulemaan kulttuuriähky jossain välissä. Park Güell oli hieno paikka käyskennellä ja viettää rauhallista jalkojen lepuutusaikaa, kuten myös Ciutadella puisto. Siellä oleva suihkulähde (joka oli kyllä pois toiminnasta) oli todella upea rakennelma. La Ramblas tuli käveltyä myös läpi, mutten liiemmin siitä välittänyt. Sen sijaan Barri Gotic on todellakin ihastuttava paikka ja sen pikkukujilla eksyily oli mukavaa puuhaa. Olisin voinut viettää päiviä vain niitä kujia kuljeskellen.

Jos joku aikoo joskus Barcelonaan matkustaa, suosittelen ehdottomasti välttämään turistiloukkoja ja valitsemaan niin ruokailuun kuin baareissa istumiseen pienehköjä, vähän syrjässä olevia ravintoloita ja baareja. Ne ovat hinnaltaan huokeampia ja ilmapiiriltään miellyttävämpiä. Eikä ruokakaan ole yhtään hullumpaa.

Sen verran on pakko napista, että hintatasoltaan Barcelona oli pettymys. Olin jostain syystä siinä uskossa, että se olisi ollut Suomea selvästi halvempi, mutta näin ei todellakaan ollut. Hintataso oli sama kuin Suomessa (ainakin keskustan alueella), ja varsinkin baareissa tunnuttiin olevan täysin samoissa hintaluokissa kuin Helsingissä.

Lainaus käyttäjältä: Skie
Lisäksi hän kehotti mainitsemaan, että Barcelonassa on paljon taskuvarkaita, joten kannattaa pitää tavaroistaan hyvää huolta.

Tästä asiasta luin useammastakin matkakirjasta. Kun piti normaalin arkijärjen matkassa mukana, niin ei ollut mitään ongelmaa.
tallennettu
Fantasyfan
Arkkivelhotar

Poissa Poissa
« Vastaus #62 : 04.Toukokuu 2013, 18:29 »

Minä kävin viime kuussa kolmen viikon reissun sitten Japanissa. Oikeastaan henkisesti se söi yli kuukauden kun viimeiset päivät sisälsivät paljon valmisteluita ja säätöä, ja takaisin tullessa oli sisäinen kello pitkään ihan pielessä ja samaan aikaan podin matkalla saatua flunssaa. Tällä hetkellä poden enää vain reissulta saatua rasitusvammaa jalassa.

Kolme viikkoa oli hyvä aika reissata ja nähdä paikkoja vaikka kesken reissun alkoi tuntua, että se kaksi viikkoa olisi riittänyt ihan hyvin. Suurin harmitus reissulla oli se, että en harkinnasta huolimatta ostanut itselleni minkään tablettia tms. josta olisi ollut enemmän viihdettä iltaisin ja aamuisin kuin käpyisestä kännykästäni. Illat tarvitsi kuitenkin lepoa ja jokin kiva peli olisi tarjonnut niin fyysistä kuin henkistäkin lepoa. Toisaalta pakkolepoa sai silloin kun sain flunssan kesken kesken reissun ja jouduin viettämään yhden päivän sängyssä (onneksi silloin ei ollut kaupunkien välillä siirtymistä).

Maana Japani oli siisti, hiukan eksoottinen ja luotettavasti toimiva. Se, että osasin hyvin niukasti kanjeja ja kielen puhuminen oli rajoitettua oli vähän rasittavaa, mutta tärkeimmät kommunikaatiot onnistuivat - jotenkuten. Ja paikalliset avautuivat hyvin jos keskustelun edes aloitti japaniksi. Englannilla sitten kumpikin osapuoli saattoi paikata puuttuvia sanoja. Niin ja meillä oli Tokiossa muutaman päivän oppaana kiinalainen kaverini, joten alussa ei ollut senkään puolesta ongelmia.

Miinuksena. Vitun portaat. Niin saakelin portaita on joka paikassa ja niitä on paljon. Ei ollut yhtään hauskaa kun puolikuntoisena ei kyennyt kiipeämään kuin kymmenen porrasta ilman lepo- ja niiskutustaukoa.

Kokosin Facebookkiin kuvat lähes kaikista matkalla syödyistä ruuista:
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.10151473470898521.1073741825.773568520&type=1
Sekä ensimmäisestä Tokion päivästä
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.10151474198403521.1073741826.773568520&type=3
tallennettu
Yoana
Kokelas
*

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Oulu
« Vastaus #63 : 11.Toukokuu 2013, 00:17 »

Onko kukaan lomaillut Kreikassa, Rodoksella tai lähistöllä? Mä oon sinne matkaamassa kesälomalla. :) Jos on tarjota jotakin vinkkejä että missä kannattaa käydä, niin kuulisin mielelläni! Kahden viikon aikana olisi ihan mukavaa tehdä muutakin kuin maata rannalla käristymässä. ;) Esitteitä ja muuta netistä olenkin jo selannut, mutta omakohtaisia kokemuksia on aina mukavampi kuulla.
tallennettu

Ihmiselle on enemmän etua siitä, että kukin saa elää mielensä mukaan kuin että hänet pakotettaisiin elämään niin kuin kaikista muista näyttäisi parhaalta.
- J. S. Mill
http://bloodmanifestvampireblog.blogspot.fi/
Diara
Velho
**

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Tampere
« Vastaus #64 : 11.Toukokuu 2013, 12:39 »

Itse olen Rhodoksella käynyt neljä kertaa ja saari on ehdottomasti yksi suosikkilomapaikoistani. Sääli vaan, että siellä sää on parhaimmillaan näin kesällä, jolloin ei enää nykyisellään ole aikaa sinne matkustaa, kun pitää olla töissä. Odotettavissasi on siis ainakin hyvä sää, kaksi kertaa olen kesälomalla siellä ollut ja sää on aina ollut täydellinen.

Suosittelen ehdottomasti auton vuokrausta, saari on todella kaunis pienine kylineen ja poukamineen. Itse olen autolla vieraillut Falirakin ja Lindoksen kaupungeissa. Lindos on todella upea pieni kaupunki, joka on rakennettu kukkulalle. Kukkulan päällä komeilee raunioitunut temppeli. Suosittelen sinne kiipeämistä, näkymät ovat upeat. Henkilökohtaisesti täytyy kyllä sanoa, että suosittelen kiipeämistä omin jaloin, vaikka aasin kyydilläkin pääsee ylös. Minä ja siskoni otimme aasikyydin enkä ole sen reissun jälkeen aasin selkään noussut, kun aasit karkasivat ja lähtivät juoksemaan kukin eri suuntaan kaupunkia. Jäipähän unohtumaton muisto siitä kaupungista  Hymyilee
tallennettu

"It's dangerous business going out your front door" - J.R.R. Tolkien
Yoana
Kokelas
*

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Oulu
« Vastaus #65 : 11.Toukokuu 2013, 15:55 »

Lainaus
Minä ja siskoni otimme aasikyydin enkä ole sen reissun jälkeen aasin selkään noussut, kun aasit karkasivat ja lähtivät juoksemaan kukin eri suuntaan kaupunkia. Jäipähän unohtumaton muisto siitä kaupungista

Haha, kuulostaa tosiaankin ikimuistoiselta tapahtumalta ;) Paljon hyviä vinkkejä sinulta tulikin, täytyy laittaa korvan taa! Auton vuokraamista olemmekin itseasiassa suunnitelleet, sillä on paljon mukavampaa liikkua omin päin omien aikataulujen mukaan ja käydä kattomassa just ne paikat mitkä itteä kiinnostaa valmiiden pakettien sijaan :) Mun aikaisemmat ulkomaan matkat sijoittuu lähinnä Turkkiin, joten odotan kyllä innolla päästä näkemään mitä Kreikalla on tarjota :)
tallennettu

Ihmiselle on enemmän etua siitä, että kukin saa elää mielensä mukaan kuin että hänet pakotettaisiin elämään niin kuin kaikista muista näyttäisi parhaalta.
- J. S. Mill
http://bloodmanifestvampireblog.blogspot.fi/
Sivuja: 1 2 3 [4]   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry:  
Keskustelut