24.Huhtikuu 2014, 09:54 *

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7   Siirry alas
Kirjoittaja Aihe: Mitä muita kuin kirjoja/CD:tä ostit viimeksi?  (Luettu 14198 kertaa)
FreakyMike

Asuinpaikka: Rautjärvi
« Vastaus #60 : 13.Maaliskuu 2011, 20:15 »

Olin viikonlopun yhdessä antiikki- ja keräilytapahtumassa myymässä tuotteitani ja erään toisen kauppiaan pöydästä löytyi kympillä tuommoinen uustuotantoa edustava versio vanhanajan aurinkokellokompassista.

http://www.clipperlight.com/big4sundialcomp.html Hintaa oli muistaakseni 10 euroa

Mielestäni ihan hauska lisä steampunk pukuuni..  Näyttää kieltä
Lune

Asuinpaikka: Pieni pirtti pusikossa
« Vastaus #61 : 26.Maaliskuu 2011, 15:33 »

Kukkapurkin!  Hymyilee leveästi Nyt pääsi viimeinkin paljon vauvoja tehnyt anopinkieleni reilusti isompaan ruukkuun jälkikasvuineen. Pelkäsin vähän, että se/ne pahoittaisi mielensä uudelleenistutusoperaatiosta, mutta hyvinhän tuo näyttää viihtyvän. On varmasti paljon mukavampi olla, kun on juurille reilusti enemmän tilaa, eivätkä nuo pienemmät enää painaudu purkin reunoja vasten. Mutta kummasti alkoi kukka näytää ihan pikkuruiselta...

Asuinpaikka: Tampere
« Vastaus #62 : 26.Maaliskuu 2011, 15:46 »

Äsken tulin kaupungilta mukanani rullaluistimet. Sain ne halvalla, koska urheilukaupassa oli poistomyynti eikä varsinainen sesonki ole vielä alkanut. Suojien kanssa hintaa tuli 151€, joka on mielestäni tuliteristä luistimista suhteellisen halpa hinta.

Dauden
Noviisi

« Vastaus #63 : 20.Kesäkuu 2011, 22:05 »

Ostin uudet matkakuulokkeet, kun vanhat Koss Porta Pro:t sanoivat taas vaihteeksi sopimuksen irti (omien kokemusten perusteella järkyttävän heikkokestoisia nuo Kossin liittimet). Päätin sitten kokeilla Sennheiserin hieman kalliimpia matkakuulokkeita eli tuommoiset tuli ostettua. Pienoinen pettymys nämä PX 200-II kuulokkeet olivat kyllä, varsinkin kun mulla oli sen verran hyviä kokemuksia Sennheiserin isommista kuulokkeista (aah, legendaarinen Sennheiser HD 202, erinomainen hinta-laatu suhde ja mehevä äänenlaatu, what more could one ask for ?).

Äänenlaadullisesti nää Sennheiserin PX 200-II kuulokkeet on siis ehkä hitusen paremmat kuin Kossin Porta Pro:t, mutta ei lähellekään tarpeeksi paremmat oikeuttaakseen tuollaisen 20-30 € hintaeron kyseisten tuotteiden välillä. Toisaalta nää Sennheiserin luurit ovat sentään ns. suljetut, joten bussissa yms. kuuntelu on hieman miellyttävämpää. Eli kyllähän näillä hyvin pärjää, vaikka hintaansa (ja Sennheiseriin kohdistuviin odotuksiini) nähden olisivat voineet olla paremmatkin.

Jos elää susien kanssa, oppii ulvomaan.
Echramath

Asuinpaikka: Tampere
« Vastaus #64 : 21.Kesäkuu 2011, 22:14 »

Eikö tuo ole vähän niinkuin suljettujen luurien ongelma, että niillä on äänestä vaikea saada yhtä hyvää? Minulla on PX 100:t, eikä tuo nimeäminen lainkaan tarkoita sitä, että 200:t olisivat esimerkiksi kaksi kertaa paremmat, 100:t ovat puoliavoimet ja 200:T avoimet.

Ostin muuten jakoavaimen erään miehen autotallikirpputorilta. Tai oikeastaan kaksi, mutta se toinen nyt ei ollut kovin mielenkiintoinen. Tämä toinen sen sijaan oli:

Ensimmäiseksi huomasin, että siinä lukee Enköpings Mek[aniska] Verkstad – firma, joka vaihtoi jo 50-luvulla nimensä Bahcoksi. Googlasin sitten firman historiikkiä, jossa oli kaikenlaisia jakoavaimia vuosilukuineen. Näyttäisi aivan siltä kuin kaikkein ensimmäinen malli. Jota myytiin 1892-1902. Kutsuin kestokulutushyödykkeeksi.

Hiistu

Asuinpaikka: Tampere/Vihti
« Vastaus #65 : 22.Elokuu 2011, 18:57 »

Ostin koiralleni rahin. Kirpputorilta, maksoi 5 euroa. Se haluaa aina välillä tulla viereen nukkumaan ja vaikka pystyy aivan hyvin sille korkeudelle hyppäämään, niin on se silti väsyneenä vähän könttyrän oloinen ja sääliksi käy.. Nyt se sitten voi kivuta sängyn vieressä olevan rahin kautta.  Hymyilee leveästi  Tajusi käyttötarkoituksenkin heti, kun rahin siihen asetin.

Lisäksi ostin kahdella eurolla kuuden kappaleen paketin jotain tosi kivaa, vaikken oikein tiedä, mitä ne ovat. Paitsi että ovat nättejä lasisia kukkasia. Niissä on pitkät (yli 15 cm) varret, joissa väkänen, josta saisi roikkumaan vaikka jonkin astian reunalle, joten arvelin niiden olevan koristeita juomalaseihin. Myyjä taasen oli sitä mieltä, että niitä voisi tökkiä kukkaruukkuun. Ei miulla ole sen enempää tarvetta drinksukoristeille kuin kukkaruukkusomisteillekaan, mutta kun nättejä...

Tavallaan.
Pisania
Risingin aktiivi

Asuinpaikka: Vallis Gratiae
« Vastaus #66 : 05.Syyskuu 2011, 11:49 »

Hulavanne! Olisin pienenä halunnut semmoisen, jossa vannetta kiersi valkoinen ja värillinen raita. Kaikilla muillakin oli just sellainen, mutta minä sain serkun vanhan joka oli ihan erilainen ja katkeili jatkuvasti. Mutta nyt lapsuuden haave on toteutunut! Tosin nostalgian tähden olisin mielummin ottanut hempeän vihreän, vaaleanpunaisen tai -sinisen enkä tuommoiseta kirkkaankeltaista. Eipä ollut vaihtoehtoja. Nyt ei sitten ole mitään tekosyitä enää olla harrastamatta edes jonkinlaista liikuntaa. Testasin jo ja pyörittäminen sujuu vieläkin kuin vanhalta tekijältä. Tosin vanne saisi olla painavampi.

If Ignorance Is Bliss, Why Aren't There More Happy People?

Asuinpaikka: Kuunsillan kartano, T**ku
« Vastaus #67 : 05.Syyskuu 2011, 13:46 »

Pisania, ihana.  Hymyilee leveästi

Minä taisin jo mölistä useammallakin taholla, että ostin jääkaapin. Sillä parantelen ongelmaa nimeltä nälkä. Lisäksi ostin ihanan punaisen lautasen, mikroaaltouunin ja kaikkea pientä sekalaista, mutta se ei ole niin kiinnostavaa.
Telemnar
Kokelas

« Vastaus #68 : 22.Syyskuu 2011, 18:12 »

Käytiin Helsingissä. Tein Itäkeskuksen Seppälästä varsinaisen löydön. Ostin itselleni armeijanvihreät reisitaskuhousut. Niitä olen himoinnut jo jonkin aikaa, ja nyt minä ne viimeinkin löysin. Eivätkä olleet hinnan kiroissa. Maksoivat vain 20 euroa. Kyllähän niitä on yhdessä jos toisessa postimyyntikatalogissa, mutta sitten saa maksaa itsensä kipeäksi, lähinnä EMP:n katalogista puhun. Pitääkin tässä jossain vaiheessa tutkia Kuopion Seppälästä, mitä "aarteita" sieltä löytyy.
Lachesis
Kriitikko

Asuinpaikka: Espoo
« Vastaus #69 : 22.Syyskuu 2011, 20:31 »

Umpihopeisen noppasetin. Trallalaa. Yhdellä hopeasepällä oli niitä esillä Ropeconissa, ja tilasin itselleni väitöslahjaksi koko setin. Ne ovat *aivan ihanat* ja painavatkin kuin mitkä. Olen pitänyt pari päivää d8:a tai d12:a taskun pohjalla, mutta huomenna väitöksessä en varmaan uskalla, etten hypistelisi sitä hermostuksissani lattialle.

Ja kun ilta tulee tähdet sylissään
syöksemme tulta pimeyteen
Echramath

Asuinpaikka: Tampere
« Vastaus #70 : 22.Syyskuu 2011, 21:25 »

Suhtaudun varauksella sekä Seppälän, että Empin tuotteiden laatuun. Bundeswehrin molskihousut (tai niiden kopiot) sen sijaan ovat erinomaiset ja molskikangas kestää lähes mitä tahansa. Ne laivastohousutkin ovat hyviä ja puoli-ilmaisia, jos vaan kokoja sattuu löytymään. Ilmeisesti merisotilaat ovat kääpiöitä – tai sitten nimenomaan eivät ole, ja nimenomaan pieniä kokoja on jäänyt ylijäämämyyntiin.

Hiistu

Asuinpaikka: Tampere/Vihti
« Vastaus #71 : 21.Marraskuu 2011, 19:50 »

Joulukrääsää!

Kirpparilta ostin viikonloppuna enkelikellon. Isovanhemmilla oli joskus sellainen ja tykkäsin kovin. Kotonakin olisi, mutta siitä ovat jo ajat sitten osat hukkuneet, eikä kukaan muu niitä taida kaivatakaan. Tänään kävin ostamassa kelloon kynntilät. Nyt illalla kelloa kootessa sitten tajusin, että tästäkin paketista puuttuu sellainen pitkä neula, jonka varassa enkelirattaan ja propelisysteemin pitäisi pyöriä... Mutta klemmarista sai väsättyä suht sopivan piikin! Mitä nyt aina välillä helikellojen seasta kuuluu *klonks*.
Mutta se nyt on vähän semmoinen, se miun enkelikello. <3

Lisäksi ostin postin vuosipallon. Punainen joulupallo tonttukuvalla, tämän joulun postimerkkien hengessä. Viime vuonna harmitti, kun olisi ollut sellainen ihana porokuvioinen, mutten sitten tullut hankkineeksi.. Joulukuuseen aion ripustaa, toivottavasti ei heti pihkastu.

Tavallaan.

Asuinpaikka: Tampere
« Vastaus #72 : 21.Marraskuu 2011, 20:04 »

Joulukrääsää minäkin!

Kävin käsityömessuilla pari viikkoa sitten ja sieltä nappasin mukaan muutaman helmistä koottavan enkelin. Ne helmet ovat kirkasta, läpikuultavaa muovia, josta paistaa valo ihanasti läpi. En ole vielä ripustanut niitä roikkumaan, mutta kasasin ne jo.

Samalta reissulta (mutta ei messuilta) tarttui pari pientä valosarjaa mukaan, jotka koristavat lipastonpäällistä ja kirjahyllyä. Joulukamaa on ihana ostaa  Hymyilee

Lachesis
Kriitikko

Asuinpaikka: Espoo
« Vastaus #73 : 21.Marraskuu 2011, 21:44 »

Kirpparilta ostin viikonloppuna enkelikellon.
Symppaan kremppaista kelloa! Minunkin vanhemmillani oli sellainen (tai on ehkä edelleen), ja yhden roikkuvan kilistimen hukuttua siihen pantiin kai tilalle hakaneula. Vaikken periaatteessa ole jouluenkelien perään yhtään, enkelikello olisi kyllä kiva meidänkin kotona. Avotuli ei vaan oikein ole yhteensopivaa meidän vilkkaahkon poikasen kanssa ainakaan vielä, joten joutunen odottamaan jokusen vuoden. Parvekkeella voi kyllä polttaa muita kynttilöitä, mutta helinä menisi, noh, harakoille siellä.

Ja kun ilta tulee tähdet sylissään
syöksemme tulta pimeyteen
Astorethein

Asuinpaikka: Parkano
« Vastaus #74 : 07.Tammikuu 2012, 17:54 »

Paikallisesta elektroniikkaliikkeestä tuli kannettua talouteen Samsungin lcd-telkkari, ikään kuin myöhästyneenä (ja itse maksettuna) joululahjana. Päivitin kodin viihdekeskuksen teräväpiirtokauteen jo marraskuussa, mutta kyseinen monitori-tv alkoi yhtäkkiä pitää korkeaa ja ärsyttävää ujellusta, joten laite lähti bumerangina takaisin. Tämä uusi on nyt 32-tuumainen, eli eroa alkuperäiseen 19-tuumaiseen on ihan riittävästi. Malli taitaa olla vuodelta 2008, jonka jälkeen taulutelkkareissakin on jo tapahtunut kehitystä, mutta ihan kelpo laitteelta tämä korelaistuote silti vaikuttaa. Full hd-tarkkuus Xbox-peleissä on aika herkkua.

Ensin katsottiin Kauniit ja rohkeat, sitten tapettiin Seppo!

Asuinpaikka: Kuunsillan kartano, T**ku
« Vastaus #75 : 28.Helmikuu 2012, 22:38 »

Kappas, tämän ketjun edellinenkin viesti koskee telkkaria. Ja vieläpä 32-tuumaista. Minullakin lähti nimittäin hetki sitten tilaukseen moinen, hintaan 250e. Jotenkin vaan hairahduin etsiskelemään netistä moisia (tai vaihtoehtoisesti isoja, halvahkoja näyttöjä), ja tuollaiseen nyt päädyin. Mun uudet hienot Xbox-pelit kun on niin uusia ja hienoja, ettei pienehkön kuvaputkitelkkarin resoluutioilla niitä pelata - tai oikeammin niitä voi kyllä pelata, jos ei välitä siitä, ettei tekstejä erota.

Aikamoinen kirous on tämä "liiallinen" raha. Sen voisi säästää ja käyttää joskus lähitulevaisuudessa opiskeluihin ja takuuvuokriin ja elämiseen etc., mutta. Juuri nyt mua vaan kiinnostais pelata enemmän noita pelejä, jotka olen jo ostanut, enkä ole päässyt pelaamaan.
Astorethein

Asuinpaikka: Parkano
« Vastaus #76 : 29.Helmikuu 2012, 00:59 »

^^ Ei kuulu tähän ketjuun, mutta jos pelailet Boxilla ja telkkarisi on edes puoliksi nykyaikaista mallia, muista ehdottomasti hankkia hdmi-kaapeli. Jos kytket konsolin uuteen telkkariin sillä vanhalla komposiittikaapelilla (keltainen, valkoinen ja punainen johto) saat varautua jopa aiempaa huonompaan kuvanlaatuun. Teräväpiirtoa sen olla pitää, 32-tuumaisella matalampi resoluutio näyttää ihan oikeasti huonolta. Ehkä jo tiesitkin tämän, mutta halusin muistuttaa.

Ensin katsottiin Kauniit ja rohkeat, sitten tapettiin Seppo!

Asuinpaikka: Kuunsillan kartano, T**ku
« Vastaus #77 : 29.Helmikuu 2012, 02:48 »

Hdmi-kaapeleista tiesin ennestään vain sen verran, että jos näytön olisin hankkinut niin moinen olisi ilmeisesti ollut tarpeellinen. Hyvä siis että infosit minua tästäkin ulottuvuudesta, kiitän.
Saraneth
Kokelas

Asuinpaikka: Varkaus
« Vastaus #78 : 03.Maaliskuu 2012, 23:19 »

Netistä tuli tilattua pitkästä aikaa tavaraa (syytän liikaa aikaa ja cdonin kampanjaviidakkoon eksymistä). Mukaan tarttui vihreä/harmaa Mario sienihuppari, josta olen haaveillut jo pidemmän aikaa. No regrets, vaikka hinta oli alennuksen jälkeenkin aika mansikkainen.

Rainbows die like insignificant breezes

Asuinpaikka: Tampere
« Vastaus #79 : 04.Maaliskuu 2012, 09:32 »

Toteutin eilen pitkäaikaisen haaveeni ja ostin itselleni iPad 2:sen 64GB:n muistilla. Värinä on musta, koska kaupassa ei ollut valkoista, mutta ei sillä värillä ollut väliä, kun ostin samalla vaaleanpunaisen suojakotelon, jossa säilytän sitä koko ajan. Olihan hinta aika suolainen, mutta kun en ottanut siihen 3G:lle tarkoitettua sim-korttiliitäntää, niin säästin 100€ (melkoisen hintava tuo sim-korttipaikka). Lisäksi kun en ole sitten joulun ehtinyt koulun takia ehtinyt käydä kaupungilla shoppailemassa, niin tavallaan olen tiedostamattomasti säästänyt koko ajan. Nyt ne säästöt sitten meni, mutta ei juuri haittaa, komeileehan tuo upouusi iPad tuossa vieressä  Hymyilee leve&#228;sti

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7   Siirry ylös