Keskustelut
touko 20
maanantai
Risingshadow on Suomen suurin scifi- ja fantasiakirjallisuuteen keskittynyt sivusto. Tarjoamme mm. kattavan ja ajantasaisen spefikirjatietokannan, arvosteluja uutuuskirjoista ja aktiivisen keskustelualueen!

Keskusteluvalikko

Kirjautuminen

Keitä paikalla

• Dyn
  • Rituri
  • Dragan
  • Echramath
Yhteensä paikalla:
  • 4 käyttäjää
  • 36 vierasta

Lähetä sivu

Äänestys
Kysymys: Bloggaatko?
Ihan säännöllisesti päivitän - 24 (37.5%)
Voi olla blogi jossain - 12 (18.8%)
En muista tai jaksa tai ehdi - 13 (20.3%)
En halua - 12 (18.8%)
En tajua - 3 (4.7%)
Äänestäjiä yhteensä: 64

Sivuja: [1] 2   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Blogit  (Luettu 2625 kertaa)
Aemilia
Teknovelho

Poissa Poissa
Sukupuoli: nainen
Asuinpaikka: Tampere.
« : 22.Huhtikuu 2009, 10:36 »

Blogikeskustelu on Satamassa mutta tuli mieleen kysyä yleisesti että millaisia mielipiteitä netissä bloggaamisesta teillä on? Bloggaatteko koskaan vai säännöllisesti ihan? Oletteko koskaan jättäneet blogia heitteille ikävästi? Niitä blogejahan on monenlaisissa palveluissa kuten IrcGalleriassa ja Facebookissakin voi blogata.

Itsellänihän semmoinen on ja koetan kovasti säännöllisesti sitä päivittää jotta tulisi ollenkaan sitä tehtyä mikä on joskus valtavan hauskaa ja joskus lähinnä sitruunamehutiivisteen juontia. On kuitenkin palkitsevaa lukea blogiaan kun jaksaa sen vaivan nähdä.
tallennettu
NiTessine
Velho
**

Poissa Poissa
Sukupuoli: mies
Asuinpaikka: Espoo / Tampere
« Vastaus #1 : 22.Huhtikuu 2009, 11:23 »

Kohtalaisen säännöllisesti tulee noita kahta päivitettyä, mutta se tuppaa menemään sillai ryöpsähdyksinä. Joskus menee kuukausi kuivaa ja sitten tulee kolme postausta viikossa. Roolipeliblogia pyrin päivittämään vähintään kerran kahdessa viikossa. Sinne tulee mieluummin myös kirjoitettua asiaa, kun LiveJournalin puolella menee helposti semmoiseksi editoimattomaksi tajunnanvirraksi.
tallennettu
Lachesis
Kriitikko

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Espoo
« Vastaus #2 : 22.Huhtikuu 2009, 12:12 »

Minulla on blogi, jota päivitän melko säännöllisesti. Se on kaikille avoin (eli en harrasta friends only-merkintöjä) ja sisältää kuulumisia, koruhiireilyä ja runoja. Tällä hetkellä yritän sinnikkäästi välttää sen luisumista vauvablogiksi, vaihtelevalla menestyksellä.
tallennettu

Valomuurin tuolla puolen
nopeuden kantamattomissa
Hanjeu
Velho
**

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #3 : 22.Huhtikuu 2009, 12:57 »

Minä en oikein tajua tätä blogi-juttua. Lasketaank livejournal blogiksi?
tallennettu

Joskus vain pitää nauttia olostaan.
Zisatto
Kriitikko ja tutkija

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Espoo
« Vastaus #4 : 22.Huhtikuu 2009, 14:29 »

Mä ainakin lasken mun livejournalin nimenomaan blogiksi :)

Olen kirjoitellut blogiani 4,5 vuotta, alkuun melkein päivittäin, myöhemmin harvenevasti. Viimeiset puolitoista vuotta on ollut niin hektistä aikaa, ettei bloginpidolle tahdo löytyä aikaa – lukuunottamatta lyhyttä jaksoa viime kesänä, kun käytin blogiani aktiivisesti välittämään tietoja keskosena syntyneen tyttäremme vaiheista suvulle ja ystäväpiirille. Se oli kätevää, koska samojen asioiden kertominen yhä uudestaan stressaavassa elämäntilanteessa oli kuluttavaa.

Nykyään bloggaan ehkä 1-2 kertaa kuukaudessa, mitään aikomusta lopettaa ei ole , pikemminkin päinvastoin. Kirjoitan lähinnä kirppareilta löytämistäni kirjoista, perheen kuulumisista ja omasta kirjoittajan työstäni. Ehkä tuota viimeistä osiota voisi kehittää – siitä voisi olla oikeasti iloa itselle ja ehkä muillekin.

Minulla oli tapana julkaista taannehtivasti myös 20 vuotta vanhoja päiväkirjamerkintöjäni kommentoituina, mutta nyt vanhat päiväkirjani ovat käytännössä loppuneet. Olen harkinnut josko kokoisin nämä vanhat merkinnät omaan blogiinsa, jota täydentäisin vähintään ajoittain niin että niistä muodostuisi yhtenäinen (ja kaamea) stoori teini-Vesan epäonnistuneista ihastuksista.

http://sisatto.livejournal.com
tallennettu
kai
Vanha arkkivelho

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Ennoo enää arkkivelho. Vaan jotain paljon parempaa.
« Vastaus #5 : 22.Huhtikuu 2009, 14:48 »

Aikoinaan tuli päiviteltyä mediapäiväkirjaa varmaan päivittäin, mutta sitten erinäiset asiat (ulkomailla asuminen, parisuhteutuminen, töissä käynti jne) ovat tulleet eteen vuorotellen, ettei enää jaksa joka ikisestä leffasta ja kirjasta ja sarjakuvasta ja ties mistä kirjoitella. Nykyään tulee päiviteltyä silloin kun on jotain sanottavaa, eli aika harvoin.
tallennettu
Knox-setä
Teknovelho

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Kiuruvesi
« Vastaus #6 : 22.Huhtikuu 2009, 18:53 »

Jossain on se blogikin mulla,
säännöllisesti kerran kuussa sen mä kun tarkastan.
tallennettu

Your body and soul,
Each others' mate,
The twain shall split,
My blade to sate.
Vehka
Neurovelho

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Juupajoki (Tampereen yläpuolella)
« Vastaus #7 : 22.Huhtikuu 2009, 19:40 »

Vaadimme vastausvaihtoehtoihin säännöllisen epäsäännöllistä! Näyttää kieltä

Päivittelen blogiani/blogejani ryöpsähdyksinä, välillä innostaa enemmän ja välillä ei niin yhtään. Minun blogeissani on aika lailla kaikkea, aina kuulumisista minuuttirunoihin, linkkivinkkeihin ja kuviin, silloin kun sellaisia löytyy. Marraskuussa on hullusti juttua nanowrimosta, varoitetaan siitä jo etukäteen.
tallennettu

minä olen päättänyt olla sinun
tanssin kanssasi Ruotsiin ja takaisin
Xariel
Neurovelho

Poissa Poissa
« Vastaus #8 : 22.Huhtikuu 2009, 20:55 »

Ihan säännöllisesti yritän, ja säännöllinen on siis sellainen etten unohda olemassaoloa ja kirjoitan jos on jotain sanottavaa. :p

Yksi ja ainoa löytyy, sellainen mihin kirjoitan jotain. :)
tallennettu
Jehudiel
Teknovelho

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Bussipysäkki
« Vastaus #9 : 22.Huhtikuu 2009, 21:02 »

Useampi, tuorein niistä löt profiilistani. En ole vielä ehtinyt kirjoittaa mitään, mutta kunhan keksin jotain, niin kyllä minä se kirjoitan. Pidän enemmän profiilini päivittämisestä.
tallennettu

When the Master has completed her work, she forgets it. That's why it lasts forever.
Aemilia
Teknovelho

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Tampere.
« Vastaus #10 : 22.Huhtikuu 2009, 21:17 »

Päivitä profiilisi sinne. Neronleimaus!

Kesti aikansa kehittää, millaista asiaa omaan blogiin laitetaan etenkin kun ihmiset kuulivat minulla olevan blogi ja alkoivat tietoturvafriikkeillä.

Lainaus
Vaadimme vastausvaihtoehtoihin säännöllisen epäsäännöllistä!
Mitä, minä luulin olevan siellä sellaisen jo: ei kai kukaan milloinkaan missään mitenkään tosissaan voi tehdä sitä aina viikoittain tai kuukausittain päivälleen ikuisesti? Ja äläpäs nyt, kun jakaumakin on noin sievä.
tallennettu
tpi
Velho
**

Poissa Poissa
« Vastaus #11 : 22.Huhtikuu 2009, 22:37 »

Itsellä on lukupäiväkirja, osittain pidän sitä ihan sillä ajatuksella, että muistaa paremmin mitä on lukenut, kun tekee pikkureferaatin ja arvion.
tallennettu
kimmo
Kokelas
*

Poissa Poissa
« Vastaus #12 : 23.Huhtikuu 2009, 07:39 »

Joo, on parikin blogia. Molempia tulee päivitettyä just säännöllisen epäsäännöllisesti :)

Toisen vasta alotin ja siellä on vasta yksi teksti :D Tarkotus olisi tuohon uusimpaan blogiin alkaa pistämään novellin tynkää jakoon.

Kuten näkyy on blogin suosio ollut huima..

Alunperin ajattelin laittaa tekstejä asenteella novelli per viikko, mutta taitaa mennä pikemminkin novelli per kuukausi.

Hiistumuoks// Korjasin linkin.
« Viimeksi muokattu: 23.Huhtikuu 2009, 11:16 kirjoittanut Hiistu » tallennettu
Ereine
Velho
**

Poissa Poissa
« Vastaus #13 : 23.Huhtikuu 2009, 08:46 »

Minun varsinainen blogini täytti eilen neljä vuotta eikä minulla ole aikomustakaan lopettaa. Kirjoitan lähes joka arkipäivä jos olen tietokoneen lähettyvillä, oli asiaa tai ei, yleensä löytyy jotain. Aikaisemmin kirjoitin viikonloppuisinkin mutta se kävi liian raskaaksi, on mukavaa pitää välillä pari vapaapäivää. Ja välillä olen niin kiireinen tai väsynyt tai sairas etten pysty kirjoittamaan mutta yritän pitää kiinni säännöllisestä kirjoittamisesta. Blogini on lähinnä päiväkirja, kirjoitan välillä elämäni tapahtumista, välillä kaikenlaisista päässäni liikkuvista asioista, välillä käsitöistä ja välillä jopa lukemistani kirjoista. Tiukemmin rajattua blogia olisin tuskin jaksanut pitää näinkään pitkään.
Blogini päätarkoitus on sosiaalinen, pyrin kyllä kirjoittamaan niin hyvin kuin vain pystyn ja säännöllinen kirjoittaminen on ollut hyvää harjoitusta mutta tärkeämpää minulle on vuorovaikutus ihmisten kanssa. Olen saanut blogin kautta ystäviä ja mukavan ihmissuhteen ja jopa töitä, mitään negatiivista ei ole tullut vastaan tähän mennessä, olen varmaan sen verran tunteita herättämätön kirjoittaja.
tallennettu
Skie
Teknovelho

Poissa Poissa
« Vastaus #14 : 23.Huhtikuu 2009, 14:44 »

Kirjoittelen jokseenkin säännöllisesti livejournaliin omasta elämästä. Se on suljettu vain kavereille, itse asiassa sillä tavoin minun on helppo kertoa viikon tapahtumista kavereilleni täytymättä puhua jokaisen kanssa erikseen. Kaveriksi toki pääse kysymällä. Tuo journal minulla on tainnu olla... nelisen vuotta, viime kuun lopussa tuli täyteen. Kirjoittelu on ihan kivaa, mutta välillä tulee kausia jolloin ei vaan jaksa mitään raapustaa elämästään ja tapahtumista. Välillä sitä sitten kirjoittaa päivittäin jokaisesta pikku asiastakin. Kirjoittelu jatkuu kuitenkin epäsäännöllisen säännöllisesti, ei ole aikeita lopettaa.
tallennettu

Add oil la!
Metusalem
Teknovelho

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Inari
« Vastaus #15 : 24.Huhtikuu 2009, 13:32 »

Onko bloginpitäjiä tosiaan enemmän kuin niitä, joita touhu ei innosta? Itselläni ei ole blogia, enkä suunnittele sellaisen aloittamista, koska en tosiaankaan ole niin kiinnostava ihminen, että kukaan jaksaisi seurailla elämääni internetin välityksellä. Sitäpaitsi en kuitenkaan jaksaisi päivittää blogia enkä keksisi aiheita.
tallennettu
Hillo
Teknovelho

Poissa Poissa
« Vastaus #16 : 24.Huhtikuu 2009, 15:15 »

Metusalem, et ole asiasi kanssa yksin.

Joskus harkitsin blogin aloittamista, mutta tajusin ettei minulla ole mitään sanottavaa mistään, mistä haluaisin jotain sanoa ja joka jotakuta kiinnostaisi. Ja kun ei olisi sanottavaa, ei olisi myöskään syytä päivitellä sellaista. Sitä paitsi en ehtisi enkä jakaisi enkä haluaisi. Eikä minulla ole kavereita rasittavuuteen asti, joten sitäkään voi pitää tekosyynä.
tallennettu

Mietin vasta
mitä ajatella.
Crescent
Velho
**

Poissa Poissa
« Vastaus #17 : 24.Huhtikuu 2009, 17:15 »

Minua yllytettiin perustamaan blogi, sanoin ettei minulla olisi sanottavaa. Sitten yhtäkkiä eräänä yönä tein itselleni kauniin, vaatimattoman, jännittävän blogistuksen. Ehkä sellaiset kuukauden päivät jaksoin silloin tällöin jotain raapustaa. Kerroin lähinnä tekosyitä, miksen päivittänyt. Ja nyt epäilen, etteivät edes "lukijani" ole huomanneet sitä että poistin blogini tässä muutamaa kuukautta sitten.

Toisten blogeja luen yhä ahkerasti, ikinä mitään kommentoimatta. Mutta omaa en olisi koskaan tarvinnut enkä tule kaipaamaan uudestaan.
tallennettu
Kuurankukka
Neurovelho

Poissa Poissa
« Vastaus #18 : 24.Huhtikuu 2009, 20:32 »

Cres, kyllä minä muistan jonkun kanssa käyneeni angstisia keskusteluja siitä että suloinenpikkublogisi oli kadonnut. (Kauhea pettymys kun rss-syötteet sanoivat että siellä on päivitys ja sitten sitä ei edes ollut olemassa...)

Onhan minulla blogi. Useampikin, en ehkä pysy mukana laskuissa mutta eipähän tuo mitään. Päivitän kun siltä tuntuu, joskus usein tai sitten en. Ei se ole niin tarkkaa.
Luen blogeja mielelläni jos ne ovat kiinnostavia, vaikkei sisältö olisikaan mitään Suurta ja Mullistavaa.
tallennettu

viha heikentää sydämistä voimakkaimmankin ja ennen kuin huomaat olet itsesi vankina murheidesi kahleilla kytkettynä katkeruuteen
Hiistu
Velhoruhtinatar

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Tampere/Vihti
« Vastaus #19 : 29.Huhtikuu 2009, 18:31 »

Minulla ei ole blogia, ja tokkopa sellaista on lähiaikoina tähän maailmaan putkahtamassakaan.

Ensisijainen syy blogittomuuteeni on niinkin yksinkertainen, kuin etten sellaista ole ikinä saanut aikaiseksi itselleni perustaa. Eivätkä ne huolet vielä siihen perustamiseen loppuisi: pitäisi keksiä myös jotain sellaista sanottavaa, jota haluaa kaikille epämääräisille  nettimönkijäisille toitottaa ja jota joku kenties joskus jaksaisi lukeakin. Kaikenkattavasta yksitoikkoisuudestaan huolimatta olen aika vastentahtoinen harmaata arkeani tai muita yksityisasioitani päiväkirjamaiseen tyyliin julkaisemaan. Kenties olen vainoharhainen tai muuten vain wanhanaikainen, mutta en halua jokaisen satunnaisen vastaantulijan mahdollisesti tietävän, mitä olen syönyt aamupalakseni tai kuinka monta tyynyä minulla on sängyssäni...

Kenties sitten siinä tapauksessa, että joskus keksin blogilleni jonkin niin erityisen aiheen, että siitä riittäisi varmasti viikko toisensa jälkeen selitettävää, mutta joka ei kuitenkaan tulisi niin iholle, että vallan ahdistus iskisi.
tallennettu

Tavallaan.
Sivuja: [1] 2   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry:  
Keskustelut