Keskustelut
touko 25
lauantai
Risingshadow on Suomen suurin scifi- ja fantasiakirjallisuuteen keskittynyt sivusto. Tarjoamme mm. kattavan ja ajantasaisen spefikirjatietokannan, arvosteluja uutuuskirjoista ja aktiivisen keskustelualueen!

Keskusteluvalikko

Kirjautuminen

Keitä paikalla

• Iivari
  • Dragan
  • Zisatto
Yhteensä paikalla:
  • 3 käyttäjää
  • 25 vierasta

Lähetä sivu

Sivuja: 1 ... 5 6 [7] 8   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: NaNoWriMo 2009  (Luettu 11502 kertaa)
Knox-setä
Teknovelho

Poissa Poissa
Sukupuoli: mies
Asuinpaikka: Kiuruvesi
« Vastaus #120 : 15.Marraskuu 2009, 15:51 »

Tekstiä syntyy hyvin, mutta kirjoitusvire syttyi kenties hiukan liian myöhään... En usko ehtiväni tähän NaNoon enää mukaan, mutta kirjoitan tarinan loppuun.
tallennettu

Your body and soul,
Each others' mate,
The twain shall split,
My blade to sate.
Milu
Velho
**

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Turku
« Vastaus #121 : 15.Marraskuu 2009, 16:31 »

Kirjoittaminen sujuu taas tänään. En ole laskenut vielä kaikkea tältä päivältä, varmaan yli 500 jo kasassa ja tekstiä tulee lisää. Kohta on aika jännä, en halua pilata sitä jaarittelulla.
tallennettu
Morick
Velho
**

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Jkl mlk, Palokka
« Vastaus #122 : 15.Marraskuu 2009, 19:22 »

Tänään tuntuu jo oikealta, tästä voi tulla jotain.

Nano-pituista tarinaa en varmaan saa aikaan, mutta ehkä erilaisista tarinoista, joita olen kehitellyt ja tulen kehittelemään saan lopussa jotkut lähes nanomittaiset raamit. Novellikokoelma tai jotain.

Mutta hieman pelottaa tää loppukuu, nanoon keskittyminen vähän auttaa olemaan ajattelematta elämää syvällisemmin. Pätkää laittelen myöhemmin kunhan saan tämän alkua pidemmälle.

PS. En ole vielä löytänyt oikeaa kellotornia, mutta ajattelin huomenna tai ylihuomenna lähteä pyörällä kierrokselle. Pari lupauskohtaa on jo täytetty.

Edit: hups, unohdin yhden asian. Yksi lupauskohta jäi täyttämättä :/ olin niin kovassa kuumesa kaks päivää ettei onnistunut itseään pakottamaan.
tallennettu
Neanna
Velho
**

Poissa Poissa
Sukupuoli: nainen
Asuinpaikka: Tampere
« Vastaus #123 : 16.Marraskuu 2009, 16:10 »

Perun sanani eilisestä ärtymyksestä. Sain sanamääräni silloin päivätavoitteeseen kiinni. Tämäkin päivä lähti lupaavasti, kun sain aamulla 45 minuutissa noin seitsemänsataa sanaa täyteen, mutta on tänään vielä hieman tekemistä. Nyt 26002 sanaa.

Kai kohta pitää myös etsiä sellainen kohta, jonka voisi laittaa muille nähtäväksi.
tallennettu
Skie
Teknovelho

Poissa Poissa
« Vastaus #124 : 16.Marraskuu 2009, 18:23 »

Äh, feilasin. En ole kirjoittanut neljään päivään yhtään mitään, eikä se kiire tästä ainakaan helpotu. Voihan sitä tarinaa jatkaa vielä omaksi ilokseen, mutta 50000 tavote ei kyllä tule täyttymään...
tallennettu

Add oil la!
Muukalainen
Velhoruhtinas

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #125 : 18.Marraskuu 2009, 01:58 »

Tämä hullutus on pilannut marraskuuni.

En ole nopea kirjoittaja, en tosiaankaan. Tästä seuraa se, että kirjoitan pari sataa sanaa ja idlailen jotain sekalaista aivan liian pitkään, ennen kuin jatkan, mutten kuitenkaan saa tehdyksi mitään tarpeellista tuona aikana.

Olen vielä aikataulussa, mutta tämmöiseen kurinpitorangaistukseen en tule koskaan kyllä enää osallistumaan, tokko edes jatkan kirjoittamista.
tallennettu

"Saako täällä särkeä jos on muukalainen?"
Pippuri
Noviisi
*

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Oulu
« Vastaus #126 : 18.Marraskuu 2009, 09:17 »

En ehtinyt muutto- ja muiden kiireiden vuoksi mukaan marraskuun alussa, mutta ajattelin aloittaa tänään. Hei, juostaanhan puolimaratonejakin? 
tallennettu
MaKo
Velhoruhtinas

Poissa Poissa
« Vastaus #127 : 18.Marraskuu 2009, 11:09 »

Aina ehtii mukaan!

Edes 100 kirjoitettua sanaa auttaa Suomea Ruotsia, Sacramentoa, Pittsburghia ja Australian seutua vastaan käydyssä sanasodassa! EDIT: Äärimmäisen jännittävää sanakisaa johtaa sanojen kokonaismäärän suhteen Suomi, 6.8 miljoonalla sanallaan, mutta Sacramento hengittää niskaan aivan vieressä, 6.5 miljoonalla sanalla.
tallennettu

Morick
Velho
**

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Jkl mlk, Palokka
« Vastaus #128 : 18.Marraskuu 2009, 11:51 »

Minäkin tein tällaisen halpamaisen ratkaisun: tavoitteena 36200 sanaa.

Ja sekin todennäköisesti jää. =D

Mutta jotkut vain kirjoittelee ja toiset kirjoittaa :) taidan kuulua ensimmäiseen jos totta puhutaan. Kun on hyvä fiilis, puran sen kirjoittelemalla. Tällainen 50k tavoite ei todellakaan sovi kun ei pääse käymään lenkillä ja urheilemassa tyhjentämässä pääkoppaa.

Olen Todella pahoillani kun puhun näin masentavaa tässä topissa. Tämän topicin Tarkoituksena on kuitenkin rohkaista ja työnnellä kirjoittajia äärirajoillaan.

Itse ainakin huomasin, että en saanut itseäni pakotettua rikkomaan sanamuureja marraskuun aikana. Toteutan nuo lupaukset mutta tarina valmistuu varmaan viimeistään joulukuun lopulla. Onhan tämä kuitenkin intin aikana saada valmistumaan! (kuuluisia viimeisiä sanoja)

Menen nanon sivulle ja laitan ne muutamat tuhannet sanoja sinne, ettei tuo Sacramento pääse niin helpolla ohi...
tallennettu
Feylana
Teknovelho

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Hämeenlinna & Helsinki
« Vastaus #129 : 18.Marraskuu 2009, 19:33 »

Nimenomaan, auttakaa Suomea pitämään tuo saavutettu ero! :D

Jep, olisin itse varmaan lopettanut viimeistään eilen koko nanoilun, kun mikään ei sujunut, kaikki aikaisemmin kirjoitettu näytti (ja onhan se, mutta vähät minä siitä enää tässä vaiheessa, kun yli puolenvälin jo ollaan!) täysin turhanpäiväiseltä tekstiltä. Kävin siitä tänää aamutunneilla angstaamassakin foorumeilla, mutta nyt sitten pakotin itseni taas kirjoittamaan, ihan vain voittaakseni sanasodan Sacramentoa vastaan.

Ja nythän tämä taas tavallaan sujuu, puran turhautumistani ja mökkihöperöisyyttäni tekstiin, mikä tosin on johtanut siihen että yksi päähenkilöistäni konttailee asuntolahuoneensa lattialla ja miettii, polttaisiko vai kaivertaisiko siihen urat, joita pitkin kävellä ympyrää.

Omakin kirjoittamiseni on kyllä pitkälti idlailua, samat sanamäärät saisi kevyesti kaksi kertaa lyhyemmässä ajassa, mutta toisaalta jos tämä kerran sujuu parhaiten näin niin sujukoot.

//Ja jos joku tuntee tarpovansa tuskaisen hitaasti eteenpäin kohti päivän / viikon / muun aikarajan sanatavoitteita, niin suosittelen etsimään jonkun nanoilijan, joka on parisataa sanaa edellä, kirjoittamaan hänen ohitseen ja etsimään taas seuraavan. Muutaman sadan sanan pätkissä tämä sujuu ihan hämmästyttävää vauhtia, ja huomaakin kirjoittaneensa yli sen, mitä alunperin piti. ^^
tallennettu

senhän tietää kaikki nuo, nuo jotka kuusta valon juo ja aamun värit silmissään tuo maailmaan
MaKo
Velhoruhtinas

Poissa Poissa
« Vastaus #130 : 20.Marraskuu 2009, 13:42 »

Monta päivää mennyt ihan muissa hommissa kuin nanon kirjoittamisessa. Nyt oon jäänyt jälkeen päivittäisestä sanatavoitteesta, joten olis varmaan hyvä aktivoitua? :)
tallennettu

fii
Noviisi
*

Poissa Poissa
« Vastaus #131 : 22.Marraskuu 2009, 03:13 »

Kurrr.

Okei, olen paaljon jäljessä koska hankalia viikonloppuja ja yksi tentti, mutta tänään kirjoitin 3673 sanaa kolmessa ja puolessa tunnissa sen jälkeen kun olin pelannut läpi (ja voittanut \o/) erään seitsemän tuntia kestäneen lautapelin, ja nyt tämä alkaa pitkästä aikaa tuntua taas mahdolliselta - huomenna on koko päivä aikaa kirjoittaa.

Toivottavasti ensi viikon tentti ei sössi tätä loistavaa draivia.

*pomppii innoissaan ja koettaa potkia itseään nukkumaan*
tallennettu
Pippuri
Noviisi
*

Poissa Poissa
« Vastaus #132 : 22.Marraskuu 2009, 09:29 »

Mun puolinano meni ihan metsään alusta alkaen. 135 sanaa sain väsättyä, mutta sen jälkeen on a) ollut migreeni, b) vauvalla mahavaivaparkua aamusta iltaan, c) riehuntaikäiset poikapuolet käymässä... en tajua miten perheelliset pystyy täysnanottamaan.  Järkyttynyt
tallennettu
Neanna
Velho
**

Poissa Poissa
« Vastaus #133 : 23.Marraskuu 2009, 17:28 »

Minä olen yhä tavoitteissa kiinni, joskaan en mainittavasti niistä edellä. 38 503 sanaa, päivän tavoitteena 38 333. Loisteliaat kaksisataa sanaa yli siis. Laulantaina en pystynyt kirjoittamaan sanaakaan, joten eilen ja tänään tekstiä on syntynyt kiitettävästi.

Ja kai sitä pitäisi mennä vielä hetkeksi synnyttämään lisää, ennen kuin täytyy lähteä tanssiharjoituksiin.
tallennettu
Milu
Velho
**

Poissa Poissa
« Vastaus #134 : 25.Marraskuu 2009, 16:32 »

Mun puolinano meni ihan metsään alusta alkaen. 135 sanaa sain väsättyä, mutta sen jälkeen on a) ollut migreeni, b) vauvalla mahavaivaparkua aamusta iltaan, c) riehuntaikäiset poikapuolet käymässä... en tajua miten perheelliset pystyy täysnanottamaan.  Järkyttynyt

Kuulostaa jotenkin kotoisalta...

Tänä vuonna, 2-vuotiaan sinkkuäitinä ns. vapaa-aika kului (periaatteessa :) ) graduntekoon nyt monena päivänä, mutta 3569 sanaa on koossa. On tarkoitus jatkaa tänään ja pyrkiä siihen alkuperäiseen tavoitteeseen, 10000 sanaan (johon pääsin viime vuonna vaikka lapsi sairasti). Se olisi runsaat 1000 sanaa päivässä. Katsotaan nyt.
tallennettu
JallaJalla
Espoon mafioso

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Espoo
« Vastaus #135 : 27.Marraskuu 2009, 21:22 »

16182 sanaa ja kolmas kesken jäänyt romaani. Tämä oli tässä, ehkä ei kannata ensi vuonna enää osallistua.
tallennettu
Milu
Velho
**

Poissa Poissa
« Vastaus #136 : 27.Marraskuu 2009, 21:29 »

Höh, ei oikein edisty. :/ Sata sanaa päivässä tai jotain. Huonompi juttu.
tallennettu
fii
Noviisi
*

Poissa Poissa
« Vastaus #137 : 27.Marraskuu 2009, 21:47 »

34 402 koossa ja uskon yhä että pystyn tähän. Viikonloppuna ei kyllä sitten juuri muuta tehdäkään...
tallennettu
alchemysan
Velho
**

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Hyvinkää
« Vastaus #138 : 27.Marraskuu 2009, 23:43 »

Huomasin vasta nyt tämän vuoden NaNon. En olisi varmaan saanut kokoon mitään välttävää, saati sitten kelvollista tekstiä. Siispä toivotan vain kaikille haasteen vastaan ottaneille onnea. Luin muuten NANoWriMon sivuilta hakusanalla finland löytynyttä keskustelua. Sacramento yrittää kovasti tallata teidät saappaankorkonsa alle. Tsemppiä!
tallennettu
Athicus
Kriitikko
Noviisi
*

Poissa Poissa
« Vastaus #139 : 28.Marraskuu 2009, 15:39 »

Siinä se, 50049 sanaa ja tarina valmis. Kuukauden urakka ohi ja pari päivää edellä aikataulusta. Eihän siittä taidetta tullut, mutta ainakin edes yhtenäinen tarina, ei paha ilman suurempaa ennakkosuunnitelmaa. Olen aika ylpeä itsestäni.
tallennettu
Sivuja: 1 ... 5 6 [7] 8   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry:  
Keskustelut