Keskustelut
touko 25
lauantai
Risingshadow on Suomen suurin scifi- ja fantasiakirjallisuuteen keskittynyt sivusto. Tarjoamme mm. kattavan ja ajantasaisen spefikirjatietokannan, arvosteluja uutuuskirjoista ja aktiivisen keskustelualueen!

Keskusteluvalikko

Kirjautuminen

Keitä paikalla

• Tiuku
  • Rituri
  • Iivari
  • Fates
  • Dyn
  • Aemilia
  • Maailmanherra
  • punnort
  • FreakyMike
  • Morris
  • Zisatto
  • Boogahbo
Yhteensä paikalla:
  • 12 käyttäjää
  • 60 vierasta

Lähetä sivu

Uusimmat viestit

Suokki 29.6.2013Tiuku2 vastaustaklo 22:45
Valkeiden ruusujen puutarhaFates3 vastaustaklo 22:34
Runo suoraan sydämestä: VirvoitusFates4 vastaustaklo 22:30
Kesäprojekti 2013 - ideointitopicAemilia18 vastaustaklo 22:27
Runo: Uusi huominenFates8 vastaustaklo 21:33
Sivuja: [1] 2 3   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Henkilöt ylä- ja alapuolellani sekä minäkin  (Luettu 5034 kertaa)
Iivari
Velhoruhtinas

Paikalla Paikalla
Sukupuoli: mies
Asuinpaikka: Vantaan Jokiniemi (ja muu elämänalue)
« : 30.Lokakuu 2009, 03:18 »

Koska meillä on ollut tosi pitkä tauko näissä, ja koska ne toimivat yhtä aikaakin oikein hyvin, tehdään juurikin niin tällä kertaa. Eli koettakaamme tehdä jotakuinkin näin: Ensin kerromme käyttäjästä yläpuolellamme (joko jonkin näkemyksemme, hänen ominaisuutensa tai mitä vain kivaa tuleekaan mieleen), sitten kommentoimme sitä, miksi olemme ketjuun vastanneet (eli sitä, mitä edeltävä kirjoittaja on sanonut henkilöstä alapuolellaan) ja sitten kerromme, minkälaisen henkilön haluamme olevan seuraava kirjoittaja (eli toisin sanoen asetamme syötin). Jotta asiaankuuluvat osuudet on helpohko erottaa, erottakaamme ne kappalevälein sekä käyttäkäämme jonkinlaisia osoittimia. Yksinkertaisimmillaan osoittimet ovat ^, > ja v.

^ Koska olen ensimmäinen viestin kirjoittaja, katson viestiäni ylemmäs: Mic näkyy moderoivan tätä aluetta foorumista, joten hänen nimensä on yläpuolellani. Henkilö yläpuolellani on aina ollut kaksoisagentti täällä ja Konnussa, mistä seuraa että hän arvannee miksi tämän ketjun perustin juuri tällaisena.

> Perustin tämän ketjun juuri tällaisena, koska näin tässä on hivenen enemmän haastetta ja mukavuutta kuin erillisinä.

v Henkilö alapuolellani ei ole koskaan käynyt baarissa alaikäisenä.

tallennettu

Olen niitä tapahtumia
joita ei käsitellä perinteisillä luukuilla.
Pekka Kejonen
Tapsa
Teknovelho

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #1 : 30.Lokakuu 2009, 09:28 »

^ Iivari laittoi helpon syötin jotta ketju lähtisi liikkeelle. Hän on sellainen: ajattelevainen ja ystävällinen.

> Tartuin syöttiin jotta voisin asettaa mahdollisimman pirullisen syötin ja jumiuttaa ketjun täysin. Bwah-hah-haa.

v Henkilöllä alapuolellani on pitkä parta.
tallennettu

Iivari
Velhoruhtinas

Paikalla Paikalla
« Vastaus #2 : 05.Marraskuu 2009, 01:23 »

^ Tapsa pitää Risingin kirjoittajien hyvän kommentoinnin linjaa yllä yhäkin: Viimeisin kommenttisi oli jälleen esimerkillinen.

> Kun kerran tänäänkin taas yksi lukioaikainen kaveri hämmästeli partaani, täytyyhän tähän huomauttaa, että onhan se pitkä, vaikkei sitä letille saakaan. Ainakin niiden mielestä jotka eivät ole nähneet minua vuosiin.

v Henkilö alapuolellani on pitkähkön tauon jälkeen palannut taas Risingille.
tallennettu

Olen niitä tapahtumia
Pekka Kejonen
kitu
Noviisi
*

Poissa Poissa
Sukupuoli: nainen
Asuinpaikka: Ikisumumetsä, Valuen torni
« Vastaus #3 : 05.Marraskuu 2009, 09:54 »

^Iivari mode verraton, osaa valita sanat sopivat. Mistä tiesitkin, että täällä taustailen jälleen. Viestisi jopa pakotti minut kirjautumaan ja kommentoimaan tähän.

> Nykyisellä opiskelijalla ei olisi varaa oikeastaan rokkua netissä. Pitäisi tehdä etätehtävät loppuun ennen seuraavaa näyttöviikkoa.

v Henkilöllä alapuolellani on hyvä huumorintaju.
tallennettu
Emvignya
Teknovelho

Poissa Poissa
« Vastaus #4 : 07.Marraskuu 2009, 23:23 »

^ Tunnen kitun nikiltä, mutta koska omakin aktiivisuuteni on ollut vähän mitä on, en voi kertoa teille tähän hätään enempää.

> Uskoakseni minulla on hyvä huumorintaju, ainakin tiettyyn rajaan asti. Syy, miksi kirjoitin tähän oli kyllä enemmän se, että kukaan ei ollut tähän pariin päivään vastannut.

v Henkilöllä alapuolellani on ruskeat hiukset.
tallennettu
Kuurankukka
Neurovelho

Poissa Poissa
« Vastaus #5 : 07.Marraskuu 2009, 23:51 »

^ Henkilöllä yläpuolellani on ruskeat hiukset! Lisäksi se on tosi kiva ja suloinen ja iiih ja ollut täällä tosi kauan. ^-^ 

> Minullakin on ruskeat hiukset! Haluaisin kyllä värjätä ne jollain jännällä värillä, ainakin välillä.

v Henkilö on alapuolellani on jostain syystä onnellinen juuri nyt.
tallennettu

viha heikentää sydämistä voimakkaimmankin ja ennen kuin huomaat olet itsesi vankina murheidesi kahleilla kytkettynä katkeruuteen
Lachesis
Kriitikko

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Espoo
« Vastaus #6 : 08.Marraskuu 2009, 21:48 »

^ Kuurankukan tiedän parhaiten runoistaan, hauraista mutta tarkkanäköisistä ja usein hienostuneen alakuloisista. Myös mustasta huopahatusta, joka on ollut läsnä jokaisella kohtaamisella.

> Masu on täynnä salami-homejuustoleipiä useiden tuntien kalvavan nälkäisyyden jälkeen. Ja tärkeän kirjan arvostelu on vihdoin valmis. Ja lapsi nukkuu rauhaisasti mahdollisesti vielä monta tuntia.

v Henkilöllä alapuolellani on jotakin, mitä hän odottaa innokkaasti.
tallennettu

Valomuurin tuolla puolen
nopeuden kantamattomissa
Rituri
Velho
**

Poissa Poissa
« Vastaus #7 : 08.Marraskuu 2009, 23:08 »

^ Lachesis oli ainakin pari vuotta sitten jossakin tekemisissä farmasian kanssa, kun kyselin häneltä alasta. Kiitos vastauksesta vielä nytkin.

>Minä odotan innokaasti ainakin ensi torstaita, jolloin syksyn tentit on ohitse (jos pääsen lävitse...) ja yksi ahdistuksen aihe poissa. Lisäksi joululomaa odottaa aina  Cool. Pääsee vähän pidemmäksi aikaa pois Kuopiosta, eikä tarvitse stressata opinnoista.

v Henkilö alapuolellani ei ole koskaan seurustellut.
tallennettu
Hanjeu
Velho
**

Poissa Poissa
« Vastaus #8 : 10.Marraskuu 2009, 14:59 »

^Rituri kesti minua kerran Jyväskylässä ja jopa antoi minulle yöpaikan kotoaan. Hän myös kesti ihanteellisesti aamumöhnäystäni. Ja tuo on oikea sana.

>Jaa, tottahan tämä on. 18 eikä minkäänlaista säpinää kenenkään kanssa. Toisaalta, ei siihen ole ollut aikaa/intoa/itsevarmuutta ryhtyä näinä vuosina. Nyt alkaa pikkuhiljaa tosin asia nyppimään. Ehkä jopa vuoren päästä...

v Henkilö alapuolellani on tanssinut vesisateessa.

Muoks: Muokkasin tuota alapuolellani kohtaa.
« Viimeksi muokattu: 12.Marraskuu 2009, 14:57 kirjoittanut Hanjeu » tallennettu

Joskus vain pitää nauttia olostaan.
Iivari
Velhoruhtinas

Paikalla Paikalla
« Vastaus #9 : 12.Marraskuu 2009, 23:58 »

^Henkilö yläpuolellani on yksi niistä monista ihmisistä (käyttäjätunnuksen takana), jotka ovat kasvaneet Risingshadow'n kanssa ja mukana. Hanjeu oli muistaakseni kolmetoista vuotta kun täällä aloitti, eli samanikäinen kuin minäkin Risingiin rekisteröityessäni.

> Olin vuosina 2000-06 mukana näyttelemässä viittä kesäteatterinäytelmää sotkamolaisessa Teatteri Havukassa. Kahdessa niistä oli jonkinlaista tanssia, ja tietysti Suomen kesässä tuli myös tanssittua vesisateessa useammankin kerran. En edes kaatunut kovin monta kertaa, ja nekin vain harjoituksissa.

v Henkilö alapuolellani on kohtalaisen uusi Risingshadow'n jäsen. (Ei siis ainakaan ennen vuotta 2008 rekisteröitynyt.)
tallennettu

Olen niitä tapahtumia
Pekka Kejonen
twirl
Kokelas
*

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Korvessa
« Vastaus #10 : 13.Marraskuu 2009, 18:26 »

^ Henkilö yläpuolellani... Ainakin minun kokemukseni mukaan Iivari on aina valmis auttamaan pienissä pulmissa, joita meillä (voinko jo sanoa olevani osa "meitä"?) riisiläisillä silloin tällöin on.

> Olen ollut käyttäjänä alle puoli vuotta, joten lasken itseni kohtuullisen uudeksi jäseneksi..

v Henkilö alapuolellani ei kärsinyt huono-onnisuudesta tänään, siis perjantaina 13. päivä.
tallennettu
Radoxeald Lectunium
Teknovelho

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Tampere
« Vastaus #11 : 13.Marraskuu 2009, 18:42 »

^ twirl pienellä-teellä on hyvinkin uusi kasvo, eli ei vielä suuria suureelliisia tietoja ole hänestä vielä paljastunut (paitsi ikä, sukupuoli ja kryptinen asuinpaikka), mutta on ainakin kirjoitellut viestimäärään nähden reippaasti Nuotiolle.

> Allekirjoittanut ei kärsinyt muusta kuin hyvästä onnesta tänään: syksyn kirjoitusten tuloksina kaksi ällää.

v henkilö tuossa alla on värjännyt hiuksensa "jännästi" ainakin kerran elämässään.
tallennettu

Ishamaeli
Noviisi
*

Poissa Poissa
« Vastaus #12 : 13.Marraskuu 2009, 22:22 »

^ Radoxeald Lectunium on nähtävästi ollut varsin mielenkiintoinen aktiivi niiden parin vuoden aikana, jolloin olen itse katoillut foorumilta. Profiilista tuli mieleeni, että sivistyssanoja käyttävät latinan (ex-)lukijat tuntuvat jotenkin kummasti kasautuvan fantasia- tai roolipelifoorumeille. ... Rado lienee siis fiksu ja huumorintajuinen olio. :) (Olisiko kenelläkään esittää tilastoja? Siis fantasian lukijoiden latinanopiskelusta, ei Radon huumorintajusta?)

> Minulla oli kirkkaansiniset hiukset ala-asteella. :D Sain äitini suostuteltua siihen pitkällä vinkumisella ja idean loistavuuden vakuuttelulla. Loppujen lopuksi sinisen kuluttua pois blondaukset alkoivat vivahtaa merenvihreältä klooriveden takia, joten ne katosivat normivärin alle.

v Henkilö pitää punaviinistä enemmän kuin oluesta tai kirkkaista.
tallennettu

(valkohehkuinen maailmansiltojenrakentaja)
Paju --> Ishamaeli
Xariel
Neurovelho

Poissa Poissa
« Vastaus #13 : 14.Marraskuu 2009, 06:11 »

^ Paju on jaanyt mieleen taman vuoden Nanotopiikista, nauroin pariin otteeseen miettiessani mita han oli kirjoittanut. Muutamia tosisanoja. :)

> Ja askeisen kirjoitti henkilo joka viimevuonna teki nanonsa suomeksi ja nyt ei onnistu edes englanniksi. Mutta syytetaan elamantilannetta, graa. Mina tosiaan pidan punaviinista enemman kuin oluesta tai kirkkaista. ^^ Kumma kuin joidenkin mielesta olen.

v Henkilo alapuolellani opiskelee tai on opiskellut vahintaan neljaa kielta.
tallennettu
Iivari
Velhoruhtinas

Paikalla Paikalla
« Vastaus #14 : 14.Marraskuu 2009, 06:23 »

^ Xariel on tämän vuoden poissa keskuudestamme Lännen Ihmemaan kolmanneksi suomalaisimmassa osavaltiossa Michiganissa. Siitä huolimatta suomalaisena siellä varmaankin suhteellisen hyvä turistinähtävyys.

> Minä opiskelen paraikaa täsmälleen neljää kieltä, jos ei oteta lukuun sitä että väännän karjalasta kandidaatintutkielman alkua. Aktiiviopiskelussa ovat vatja, liivi, venäjä ja komi.

v Henkilö alapuolellani ei ole koskaan käynyt Venäjällä.
tallennettu

Olen niitä tapahtumia
Pekka Kejonen
Skie
Teknovelho

Poissa Poissa
« Vastaus #15 : 14.Marraskuu 2009, 11:30 »

^ Iivari lupasi tulla käymään Enontekiöllä matkatessaan pohjoiseen, mutta ei ole kuulunut! Hymyilee

> En ole käynyt koskaan Venäjällä, ja ainakin Pietarissa käynti kiehtoisi kovasti. Sitä enemmän on kuitenkin tullut rampattua länsi- ja pohjoisnaapurimaissamme.

v Henkilö alapuolellani ei ole koskaan asunut yksin.
tallennettu

Add oil la!
Hanjeu
Velho
**

Poissa Poissa
« Vastaus #16 : 14.Marraskuu 2009, 11:42 »

^Skie on vanha Risinglainen jota en ole harmikseni koskaan nähnyt elävänä. Ymmärtääkseni hän on myös erittäin hyvä arvoituksissa mikä aiheuttaa minulle suurta kateutta. Näyttää kieltä  Hän tulee myös Lapista mikä on minusta kovin ihanaa ja kiehtovaa, lapinhullu kun olen.

>Kotona asun yhä, joen tämä ei ole niinkään jännää. Jos asiat menee suunnitelmien mukaan niin noin kahden vuoden päästä olisin muuttamassa pois. Saapas nyt nährä.

v Alapuolellani oleva henkilö on vieraillut Euroopan ulkopuolella.
« Viimeksi muokattu: 14.Marraskuu 2009, 11:47 kirjoittanut Hanjeu » tallennettu

Joskus vain pitää nauttia olostaan.
Tiuku
Velhoruhtinatar

Paikalla Paikalla
Asuinpaikka: Kuunsillan kartano, T**ku
« Vastaus #17 : 14.Marraskuu 2009, 13:16 »

^ Hanjeuta en ole koskaan tavannut, mutta hän on jäänyt mieleeni ahkerana miittaajana, jonka löysi etenkin vanhan Risingin vanhoista miittikuvista. Häntä näkyy foorumilla hivenen kausiluontoisesti, mutta selvästi hän on sitä vastoin monelle livetuttu ja todellinen "vanha risingilainen". Mitä kadehdin, kieltämättä.

> Euroopan ulkopuolista maailmaa ovat monelle vain Marokko, Thaimaa tai USA. Täytyy myöntää, etten ole käynyt missään noista. Vain Israelissa.

v Henkilö alapuolellani on jäänyt jonkinlaiseen kirjoittamattomuuden ja tuhansien ideoitten loukkuun.
tallennettu
Jehudiel
Teknovelho

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Bussipysäkki
« Vastaus #18 : 14.Marraskuu 2009, 22:04 »

^ Tiuku on kait seuraava leet, ja mystisen Knin asukas. Koskaan en ole jutellut tai nähnyt häntä, mutta vaikuttaa melko rennolta tyypiltä. Liekö wanha risingilainen, mutta roikkunut ainakin uudella sivustolla jo pitempään.

> Minulla ei nyt ehkä varsinaista kirjoitusjumia ole... tai sitten on, ken tietää? Saan ideoita, mutten kirjoita niistä, joistain saatan kirjoittaa jotain pientä ylös. Käsin ei vain oikein jaksa niin kovasti, ja kone on rikki ja työhuoneessa luuhaa kaksi kirjoituskonetta, joita en kyllä taida käyttää Epävarma

v Henkilö alapuolellani pelaa/on pelannut jalkapalloa.
« Viimeksi muokattu: 14.Marraskuu 2009, 22:10 kirjoittanut Jehudiel » tallennettu

When the Master has completed her work, she forgets it. That's why it lasts forever.
Ereinion
Velho
**

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Tampere
« Vastaus #19 : 15.Marraskuu 2009, 00:12 »

^ Jehudiel on eräs niistä Risingin nuorista kirjoittajista, joiden tekstien tason ja määrän edessä voi vain kunnioittaen mykistyä. Hänellä on myös hyvin mielenkiintoisia kuvauksia paikkakuntatietojensa kohdalla, vaikkei paikkakunta itsessään tuskin suuri mysteeri monelle täällä olekaan.

> Juu, ihan oikeassa sarjassa lukioikäisenä puoli kautta (ekan kaudenpuolikkaan peleihin en päässyt). Seuraavana kesänä ei saatu joukkuetta pystyyn.

v Henkilö alapuolellani opiskelee / on opiskellut latinaa.
tallennettu

Tyst är skogen och nejden all, livet där ute är fruset, blott från fjärran av forsens fall höres helt sakta bruset. Tomten lyssnar och, halvt i dröm, tycker sig höra tidens ström, undrar, varthän den skall fara, undrar, var källan må vara.
Sivuja: [1] 2 3   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry:  
Keskustelut