28.Marraskuu 2014, 23:29 *

Sivuja: [1]   Siirry alas
Kirjoittaja Aihe: Paranormal Activity  (Luettu 881 kertaa)
Wanda
Velho

« : 16.Marraskuu 2009, 19:48 »

Hmm, katselin hieman ettei tällästä olisi vielä tehty. Joten minä ryhdyin toimeen.

Paranormal Activity on siis minimibudjetilla, pari tonnii, toteutettu kauhuleffa, joka on aiheuttanut sensaation pelottavuudellaan. Näin kyseisen rainan tänään ja jos jotain huonoa täytyisi niin alku on tylsä. Tosin alkua tarvitaan juonen pohjustukselle. Leffa kietoo katsojan otteeseensa ja tämä ote tiukentuu joka sekuntti viimeiset 40 minuuttia. Tämä leffa on oikeasti pelottava, suosittelen.

Keskustelua tästä pyydän.

"I see now that the circumstances of one's birth are irrelevant. It is what you do with the gift of life that determines who you are." -Mewtwo
Wanda
Velho

« Vastaus #1 : 17.Marraskuu 2009, 22:32 »

Budjetti oli siis 15 000 dollaria ja tuottanut tähän mennessä yli 100 miljoonaa.

Sarantha
Velhoruhtinatar

« Vastaus #2 : 27.Marraskuu 2009, 00:39 »

Tulipa katsottua. Rakastan kauhuelokuvia, kunhan ne vain ovat oikeasti pelottavia. Minuun vetoaa vähäeleinen, visuaalisesti vaatimaton kauhu jossa pelataan enemmän jännitteellä ja katsojan omalla mielikuvituksella kuin erikoistehosteilla ja näyttävyydellä. Aika usein tämän tyyppiset elokuvat kuitenkin jakavat katsojia voimakkaasti, mm. Blair Witch Projectia olen kuullut monien haukkuvan tylsäksi, vaikka se minun mielestäni voittaa pelottavuudessa mm. Ringin, Hohdon, Manaajan ym. klassikot. Ajattelin etukäteen, että Paranormal Activity olisi samantyyppinen elokuva; "valmiiksi pureskeltuun" erikoistehostekauhuun viehättyneelle tylsä, mutta mielikuvituksekkaalle ja eläytymiskykyiselle hieno kokemus.

Mutta kuitenkin päällimmäisenä mieleen jäi pieni pettymys. Tuota on ehkä hypetetty vähän liikaa, odotin jotain todella pelottavaa, mutta se ei sitten ollutkaan ihan sitä. Muutama ihan tehokas kohtaus, mutta varsinkin alku oli sen verran hitaasti etenevä, että jännitys pääsi vähän herpaantumaan. Olisi ollut huomattavasti parempi katsoa tuo yöllä yksin kotona kuin leffateatterissa, sillä hihittelevät, kovaan ääneen juttelevat ja leffan pitkäveteisyyttä valittelevat teinixit takapenkkirivistössä söivät tunnelman aika tehokkaasti.

"Tämä on viimeinen elämäsi, se ymmärrä,
suitsi mielesi pirut.
Ja kaiken minkä kykenet, se tee
kuin oisi se viimeinen tekosi
näkyvän valon maailmassa."
Seregil of Rhiminee
Velhoruhtinas

Asuinpaikka: Kotka
« Vastaus #3 : 07.Joulukuu 2009, 16:30 »

Minusta Paranormal Activity on huonoin tänä vuonna näkemäni kauhuelokuva. Elokuvan mainostaminen on onnistunut hyvin, mutta valitettavasti toteutus on epäonnistunut pahasti. Tätä elokuvaa on hypetetty aivan liian paljon.

Elokuvan tekijät eivät ole valitettavasti tienneet mitä he ovat ryhtyneet tekemään (tai sitten he ovat aivan tarkoituksella tehneet puhdasta roskaa ja kokeilleet miten hyvin sitä pystytään mainostamaan). Pienimuotoinen toteutus oli hyvä juttu, mutta valitettavasti jännitystä ei ollut kovin paljon.

Pienen budjetin kauhuelokuvat ovat toisinaan hyviä, mutta tämä elokuva on kaikkea muuta kuin hyvä. Minusta se on aivan yhtä huono kuin esim. Blair Witch Project (en ymmärrä kummankaan elokuvan suosiota).

Olisin oikeastaan voinut vaatia rahani takaisin tämän elokuvan katsomisen jälkeen, koska minusta on törkeätä, että näin ala-arvoisen elokuvan katsominen maksoi melkein 10 euroa.
Q_Black

Asuinpaikka: Itä-Suomi
« Vastaus #4 : 11.Elokuu 2011, 20:40 »

Hyvä leffa kyllä! Herättää karmivia väristyksiä eritoten sen takia, että on kuvattu ns. oikealla kameralla ja antaa leffaan todentuntua. Ainakin tällaiselle aasille, jolla on maailman vikkelin mielikuvitus kaiken suhteen. Tämä ensimmäinen on kyllä vähä parempi kuin toinen osa.

Kolmaskin on tulossa... pakkohan se on katsastaa...  Cool

“What i want, i take” (Zsadist, LA)
Sivuja: [1]   Siirry ylös