23.Huhtikuu 2014, 13:13 *

Sivuja: [1] 2 3 ... 8   Siirry alas
Kirjoittaja Aihe: Minkä pelin ostit viimeksi?  (Luettu 13946 kertaa)
Velho

« : 08.Tammikuu 2010, 01:13 »

Huomasinpa tässä äsken, että musiikin, kirjallisuuden ja elokuvien saralla on jo hankinta-ketjut, mutta peleissä ei, joten pistänpä sitten tällaisen tässä yön huviksi pystyyn :) Eli minkä pelin hankit viimeksi -on homman nimi.

Itse kävin maanantaina Prismassa ja kaivoin löytökorin pohjia ja sieltä löytyi Silent Hill: Homecoming PS3:lle vajaa 20e:lla. Joten tottakai tämä meni ostoon! Omistan nuo aikaisemmatkin osat ensimmäistä lukuunottamatta, kun en ole viitsinyt siihen kovin suuria summia laittaa. Ja suuria summia siitä pyydetään. Varsinkin, kun olen rikki, enkä suostu ostamaan Platinum-versiota  Mutta siis kelpo sarja, vaikka näitä paria viimeisintä onkin moitittu. Itse olen pitänyt.

Äsken pistin tilaukseen Shin Megami Tensei: Digital Devil Sagan ensimmäisen osan PS2:lle CDONista vajaalla 19e:lla. Vielä pitäisi toinen osa hankkia jostain, koska ne ovat ymmärtääkseni suoraan kytköksissä toisiinsa ja muistan lukeneeni, että ovat kelpo pelejä. Pääsisi sitten tätäkin kokeilemaan.

Pari viikkoa sitten löysin myös Tiltin pelikaupasta käytetyn Project Zero 2:n PS2:lle vain 15e:lla, joten tottakai sekin piti ostaa. Pienimuotoisena omistamispakkomielteisenä myös siksi, että tämä on aika harvinainen. Kolmas osa löytyi hyllystä jo etukäteen. Tiltistä tuli löydettyä myös käytettynä Crisis Core PSP:lle, sekin 15e. Tätäkin metsästin pitkään ihan vain siksi, että en halunnut Platinumia ja tottakai siksi, että rakastan Final Fantasy -sarjaa.

Ja voi voi kun tässä vuoden alussa tulee niin paljon muutakin hankittavaa, mutta niistä sitten myöhemmin, kunhan ne saa ostettua  Iskee silmää Vielä kun saisi jostain sitä aikaa pelata kaikkia pelejä!
Maailmanherra
Neurovelho
****

Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #1 : 08.Tammikuu 2010, 02:02 »

Ostin Puerto Ricon. Hajosin kun ei kahdessa viime conissa päässyt pelaamaan, niin päätin sitten ostaa itselleni. Tosin nyt ei ole oikein oikeantasoista porukkaa. Samalla reissulla poimin matkaan myös alennuksesta Modern Artin (suomenkielinen). Oikein hyväksi havaittu kaupankäyntipeli.

Joulukalenterista taas tuli poimittua matkaan seuraavat: Fairy tale, Shogun ja Vasco da Gama. Näistä vasta Fairy tale on päässyt perille, muut taas ihan outoja.

Fairy tale on ihan lysti, osaavalla porukalla pystyy nopealla tahdilla pelaamaan kasan pelejä.

Niinjoo, oon kyl ostanut steamin ja muiden digitaalisen joulukalenterit ihan tyhjiksi viime kuussa. Sen lisäksi että joka viikonloppu joku niistä tarjouspeleistä mitä markkinoidaan mun sähköpostissa.

Don't trust the skull.
Sazu

Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #2 : 19.Tammikuu 2010, 06:51 »

Ostin viime lauantaina Pokemon Mystery Dungeon blue rescue teamin. (Heikkona pokemonin  Pyörittää silmiään) Ennen sitä ostin jonkun final fantasyn DS:lle syksyllä. Ja on käynyt mielessä tuo Legend of Zelda: spirit tracks, mutta rahapula uhkaa iskeä.

Ja tänään optikolle menon yhteydessä tulee varmaan taas kaluttua tuota Game Stoppia ja ostettua pari 15 euron preowned-peliä :P
Hiistu
Velhoruhtinatar

Asuinpaikka: Tampere/Vihti
« Vastaus #3 : 20.Tammikuu 2010, 15:32 »

Oijoi, tuommoinenkin olemassa!  Hymyilee leveästi
Joskus muutama kuukausi sitten viimeksi itsekseni manasi, kun eivät DS:lle saa enää aikaseen mitään peliä (jonka kohdeyleisö ei olisi Roosa-Liinu 10w.), eikä Zeldallekaan kuulu jatkoa. Viimeisin peliostokseni siis taitaapi olla DS:n Legend of Zelda: Phantom Hourglass - ja siitäkin aikaa useampi vuosi. Pitää tuo uutukainen kinuta joltain kivalta sukulaiselta synttärilahjaksi...  ottamatta kantaa henkiseen ikääni Näyttää kieltä

Tavallaan.
Sazu

Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #4 : 21.Tammikuu 2010, 06:01 »

Hehhe, minä täällä taas!
Tulihan se spirit tracks sieltä gamestopista mukaani, kun odottelin HD-näköä takaisin...
Nyt on "peeaa", mutta ainakin pääsen mahtaville seikkailuille Hyrulen valtakuntaan!

Lainaus
Itselläni oli kaverin phantom hourglass lainassa  Hymyilee leveästi ja sitä pelailin kesälomalla otsa hiessä. Tuossa spirit tracksissa on paljon mielestän mukavia juttuja, tosin DS:än mikkiä on ehkä jo liiallisuuksiin käytetty hyväksi (kaikki se puhaltelu). Mutta hyvä peli on yvä peli, suosittelen!
Velho

« Vastaus #5 : 31.Tammikuu 2010, 16:27 »

Pistin tilaukseen Amazonista Fable II: Game of the Year Editionin ja sainkin sen tällä viikolla sitten vihdoin. Poikkeuksena normaaliin versioon tässä on nyt mukana ladattavat lisätehtävät. Juu, voisihan ne ladatakin, mutta kun tykkään omistaa kaiken fyysisesti. Enpä tosin omistanut aikaisempaa versiota, niin ei harmitakaan.

Olen pelin kuitenkin pelannut, kun lainaan aikoinaan sain. Tykkäsin kovasti. Hauskat hahmot ja kivoja sivutehtäviä. Ja pari kertaa tämäkin on pitänyt pelata ihan vain siksi, kun ei ensimmäisellä pelikerralla saa kaikkia mahdollisuuksia kokeiltua. Tässä uudessa versiossa on ilmeisesti tämä toinen lisätehtävä myös sellainen, että vaatii useamman pelikerran, ennen kuin saa kaikki mahdollisuudet kokeiltua.

Helmi- ja maaliskuu ovat vielä täynnä pelejä, jotka pitää hankkia! Ihmetyttää, että miksi ne on pitänyt kaikki pistää tulemaan taas samaan aikaan markkinoille. Final Fantasy 13, Heavy Rain, God of War 3, Dante's Inferno, Metal Gear Rising, Resident Evil 5 Gold Edition, Ace Attorney Miles Edgeworth Investigations, Bayonetta..... Onhan näitä. Ei ainakaan rikastumaan ehdi  Hymyilee
Boogahbo
Vanha velho

Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #6 : 31.Tammikuu 2010, 17:15 »

Meillä viimeisimmät pelit taitavat olla Demon's Souls PS3lle ja Dragon Age: Origins PClle mikä on tarkoittanut sitä, että illat ovat menneet molempien istuessa pelinsä äärellä - kai sitä parisuhdetta voi hoitaa näinkin Ei ainakaan ole ollut kiistoja koneen/pleikan käytöstä :P

Demon's Soulsia en ole pahemmin kokeillut kun en ole saanut tilaisuutta, mutta hyvin Diablomaiselta viihdyttävältä hakkaamiselta se kovasti vaikuttaa - moninkerroin vaikeammalta semmoiselta vain. Oikea harmi, ettei sitä ole julkaistu Suomessa.

DAO taas on koukuttanut minut täysin pauloihinsa. Pidän maailmasta ja pelisysteemistä ja tarinakin on vienyt mukanaan.  Tietty sitä piti parannella yhdellä jos toisellakin modilla, mutta nekin ovat olleet lähinnä kosmeettisia muokkauksia. Tuskin jaksan odottaa lisälevyä (vaikka pääsykokeisiin lukemisen kannalta sen ilmestyminen olisi äärimmäisen tuhoavaa).
Joonas

Asuinpaikka: Kokkola
« Vastaus #7 : 13.Helmikuu 2010, 19:06 »

Itse ostin pari päivää sitten PC:lle The Hobbitin. Vanha kuin mikä, mutta olen utelias näkemään minkälainen se mahtaa olla. ;) Toivottavasti parempi kuin läpimätä The Fellowship of the Ring.
Moonlord

Asuinpaikka: Lapua
« Vastaus #8 : 13.Helmikuu 2010, 19:38 »

Rhodan - Myth of the Illochim seikkailupeli.

Perustuu suomessakin 1975 julkaistuun Perry Rhodan lehtisarjaan jota suomen 16 kpl sijaan on julkaistu saksassa satoja kappaleita. Silloin ei ollut aika kypsä scifille suomessa, ehkä 10-15 vuotta myöhemmin olisi lehdellä ollut paremmat masikset menestyä.

Peliä en ole vielä ehtinyt kokeilemaan.. Pitää ensin pelata läpi Mass Effect ja Halo 2.
Rasimus

Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #9 : 14.Helmikuu 2010, 12:59 »

Ahvenanmaan kautta Mass Effect 2 (tämä on pakko-ostos ykköstä pelanneelle) ja Dragon Age: Origins. Kumpikaan ei ole vielä tullut vaikka viikko on kulunut, mutta ainakin Verkkokauppa pisti ilmoituksen perjantaina, että lähetys on matkalla. Batman Arkham Asylumia vielä harkitaan, kannattaisiko. Sitten olisikin tämän vuoden pelikiintiö täynnä kun enempää tuskin ehtii pelaamaan (jotenkin kaipaan vanhoja hyviä aikoja, jolloin pelien pituudet olivat alle 50 tuntisia)...

Jännä juttu, mutta olen viime vuosina ostanut lähes ainoastaan Biowarea. Alkaa jotenkin tuntua siltä, että ei muut puljut osaa tehdä muhun vetoavia tarinavetoisia pelejä. Ainoa näin äkkisältään mieleentuleva poikkeus ostoslistassa oli The Witcher, joka sekin - kumma kyllä - käytti Biowaren moottoria.

Badassingly: You son of the questionable heritage.
Velho

« Vastaus #10 : 16.Helmikuu 2010, 21:01 »

Mitä olen Batmanista lueskellut ja tuttujenkin kommentteja kuunnellut, niin kyseessä tuntuu olevan erinomainen peli, taisi tuo olla vuoden pelikin Pelit-lehden toimituksen mukaan ja lukijat äänestivät toiseksi, olisiko ollut myös Pelaaja-lehden mukaan paras. Joten eiköhän tuo kelpo peli ole  Hymyilee

Omia ostoksia taas. We Love Katamari löytyi uutena vitosella alelaarista, joten pakkohan se oli ostaa. Halunnut jo jokusen vuoden kyseistä peliä, mutta ei ole hinnan takia viitsinyt ostaa, mutta eipä ollut sekään enää este.

Sitten tuli ostettu Dante´s Inferno, jonka tänään ehdin jopa pelata jo läpi, eilen aloitin. Noin kymmenen tuntia meni ja hauska pelihän tuo kieltämättä oli. Tappelut sujuivat kivasti ja tempo oli nopea ja helvetti oli näyttävä paikka. Mitä juoneen tulee, niin se nyt ei ollut kummoinen. Vaimo piti pelastaa kadotukselta, ei mitään sen syvällisempää. Peli päättyi To Be Continuediin, joten päättelisin, että jatko-osakin olisi tulossa joskus, heh  Hymyilee

Tänään on Play.comissa yhden päivän ale Bayonettan PS3 versiolle, joten äkkiä piti pistää tilaukseen. Vielä on alennuksessa, jos jotakuta muuta kiinnostaa! Ei ollut kuin vajaa 24 euroa. Lisää mätkimistä siis tulossa hiihtolomalle.
Astorethein

Asuinpaikka: Parkano
« Vastaus #11 : 19.Helmikuu 2010, 22:23 »

Warlords IV - Heroes of Etheria

Todella vanha ostos, mutta uusin joka tapauksessa. Kyseessä on valtakunnan laajentamiseen keskittyvä fantasiastrategia, jonka pääasiallinen sisältö on kaupunken valloittaminen ja sotajoukkojen kasvattaminen. Peli edustaa lajityypin keskinkertaisempaa osastoa, mutta tällaisten hidastempoisten taktiikkanaksuttelujen ystävänä olen saanut tästäkin yksilöstä kohtuullisen paljon irti. Peli on hieman suoraviivainen siinä mielessä, että pärjätäkseen on taisteltava lähes tauotta, mutta hyvää on se, että armeijan jokaista yksikköä voi kehittää erikseen, mikä ei tietääkseni ole kovin yleistä tällaisissa peleissä. Tämä taas aiheuttaa sen, että kerrankin sotamenestys ei riipu määrällisestä vaan laadullisesta ylivoimasta. Mukava ostos, jonka parissa viihtyy hyvin aina silloin tällöin.

Ensin katsottiin Kauniit ja rohkeat, sitten tapettiin Seppo!
Azzie

Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #12 : 24.Helmikuu 2010, 14:14 »

Viimeisin taitaa olla tuo Mass Effect 2 hankittuna Steamin kautta, ja onhan se jo kerran läpikin pelattu. Loistava peli kaiken kaikkiaan... Nyt sitten vaan pitää jatkaa Steam listalle kertyneen pelisuman läpi kahlaamista. Sitä se niiden joulu-ale teettää... Hymyilee
Athicus
Kriitikko
Noviisi

Asuinpaikka: Tampere
« Vastaus #13 : 24.Helmikuu 2010, 15:23 »

Pleikkari kolmoselle Bayonetten. Ei olisi kannattanut, mutta mitä uskoin arvosteluja. Olen pelannut kerran, tai pelannut ja pelannut. Lähinnä tuijotin 15min videopätkiä tappeluista ja ihmettelin että miksei nahkapukuinen noita vastaa kontrolleihin. Sitten vasta tajusin että tämä onkin joku animaatio. Ei se kehuttu grafiikkakaan ainakaan alussa nyt niin kummoista ollut. Pah.

Pitäisi ymmärtää olla ostamatta pelejä, en kuitenkaan pelaa niitä kuin kerran tai kaksi.
Azzie

Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #14 : 24.Helmikuu 2010, 16:15 »

Noh, makunsa kullakin. Itse hankin sen jokin aika sitten kanssa, ihan tietoisena siitä minkä tyyppinen peli se on (Devil May Cry tyyliin vedetty over the top action sekoilu LSD huuruisellla juonella ), ja ihan mainio pelihän se oli... omasta mielestäni siis.

Pikkasen hämää että mitä vikaa niissä kontrolleissa siis oli... vai viittaatko nyt siihen prologin puol-interaktiiviseen introon? Peli itsessään on kyllä paljon selkeempi kuin se.
Rasimus

Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #15 : 26.Helmikuu 2010, 18:51 »

Pitäkää mut ajan tasalla Heavy Rainin suhteen. Vaikuttaa kiitettävästi Fahrenheitin alkupuoliskolta (mikä oli rautaa). Ja mikäli olen oikein ymmärtänyt, niin siinä ei ole F:n loppupuolen älyttömiä fantasiakäänteitä.

Badassingly: You son of the questionable heritage.
Velho

« Vastaus #16 : 05.Maaliskuu 2010, 12:14 »

Tuli tällä viikolla postissa Heavy Rainin Special Edition. Tätä on kyllä odotettukin! Piti tilata taas ulkomailta, kun Suomessa pelit on vaan niin kalliita. Täällä normaali versiokin maksaa enemmän kuin tämä erikois. Noh, mutta nyt se on käsissä.

Sisällä oli pieni söpö lappu, josta saa taiteltua itselleen samanlaisen origamin kuin kannessa. Jos vain osaisi ja ymmärtäisi netistä löytyviä ohjeita... Ehkä minäkin joskus!  Lisäksi mukana tuli ensimmäinen ladattava episodi ja Soundtrackin saa ladattua. Joku tosin mokasi tämän OST jutun ja kaikille (samasta paikasta tilanneille) piti lähettää uusi koodi, joten minulla on sekä pelin mukana tullut koodi että sähköpostikoodi, joten periaatteessa saisin ladattua OSTin kaksi kertaa, koska en ole koodeja vielä käyttänyt. Kansi on hieno, ihan kuin se olisi märkä sadevedestä, kohokuviota. Oikein kivannäköinen kokonaisuus.

Peli on nyt kerran pelattu läpi ja toinen kerta menossa ja pitää sanoa, että olen pitänyt hyvinkin paljon. On kiva, kun vaikka mokaisi pari kertaa painallusten kanssa, niin koko homma ei välttämättä kaadu siihen. Minä oikeasti aloin pitää pelin hahmoista ja pelissä onkin välillä oikeasti saanut katsoa epäuskoisena televisiota, että mitä ihmettä tässä äsken oikein tapahtui, mitä minä oikein tein, ei tässä näin pitänyt käydä! Ja tuli sitä pelin aikana ihan rehellisesti itkettyäkin, täytyy myöntää. Harvemmin näin käy, mutta nyt kävi.

Minusta on ollut hauskaa kokeilla, mitä kaikkea pelissä oikein voikaan tehdä, koska kaikkea ei vain ehdi eikä voi tehdä ensimmäisellä pelikerralla. Ja tottakai se pitää pelata uudestaan eri tavalla alusta loppuun, koska ei ole läheskään yhtä hauskaa pelata chapter kerrallaan niitä juttuja, silloin tästä pelistä menee kyllä vähän idea, jos niin vain tekee. Voi puhua eri juttuja, tehdä eri juttuja jne. Neljästä päähenkilöstä voi kuka tahansa myös kuolla kesken pelin, joten sitäkin pitää vielä päästä kokeilemaan mahdollisimman monella eri tavalla. Voi saada aikaiseksi surkeita tapahtumia ja voi saada aikaiseksi hyviä tapahtumia.

Kyllä tässä on paljonkin mahdollisuuksia, miten peli muokkautuu ja vaikka en ehkä kaikkia jaksaisikaan kokeilla, niin kyllä tästä todellakin hupia riittää pitkäksi aikaa  Hymyilee
Joonas

Asuinpaikka: Kokkola
« Vastaus #17 : 06.Maaliskuu 2010, 15:48 »

Viimeksi pari päivää sitten käteen tarttui Warhammer Dawn of War. En ole vielä pelannut sitä, eivätkä Warhammerit ole ennestään tuttuja. Toivottavasti viihdyn. :D
Poupau

Asuinpaikka: Jyväskylä
« Vastaus #18 : 06.Maaliskuu 2010, 20:01 »

Voin muistelmissani kirjoittaa vuoden 2010  kohdalle, että lähinnä pelasin tammikuusta maaliskuuhun. Molemmat pelit lunastivat odotukset. Nyt odotan yhtä aikaa kauhulla ja innolla kumpaisenkin jatko-osaa, jotka toivottavasti ilmestyvät jonkun loman kohdalla!

Viimeistään nyt olen myös joutunut myöntämään, että biowaren pelit ovat aika samanlaisia! Kun alkaa miettiä mass effectin sankaria ja dragon agen sankaria, tuntuu että ero specterin ja wardenin välillä on vain teknologian taso.
Askold
Noviisi

Asuinpaikka: Tampere
« Vastaus #19 : 07.Maaliskuu 2010, 09:00 »

Warhammerin maailma on kiinnostava (sekä fantasy että 40k) ja Dawn of warit ovat hauskoja strategia pelejä. Dow1 pelin winter assault kannattaa hankkia Imperial guard ja Ork kampanjoiden vuoksi, karismaattinen Sturnn sekä Gorguz ovat mahtavia hahmoja!

Itse ostin Dow2:n jokin aika sitten, mutta peli on vielä kesken koska minulla oli tietokoneongelmia.
Sivuja: [1] 2 3 ... 8   Siirry ylös