24.Huhtikuu 2014, 10:13 *

Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 8   Siirry alas
Kirjoittaja Aihe: Minkä pelin ostit viimeksi?  (Luettu 13964 kertaa)

Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #20 : 08.Maaliskuu 2010, 18:44 »

Lainaus käyttäjältä: Poupau
Viimeistään nyt olen myös joutunut myöntämään, että biowaren pelit ovat aika samanlaisia!

Mä taas myönnän ihan suosiolla, että ilman julmetun hyvää tarinankerrontaa en Biowaren roolipeleistä pahemmin perustaisi. Silloin miun nuoruudessa parannuspotioneita ja muita ihan oikeasti tarvitsi peleissä, eikä hahmot parantuneet itsestään muutamassa sekunnissa taisteluiden välillä... Hmpph... Knights of the Old Republicissa sentään piti painaa "Transit to hideout" tms. nappia pikaparannusta varten.

Dragon agessa oli muuten ihan pakko pelata ensimmäiseksi kaikki aloitustarinat läpi. Varmaan tulee pelattua kuutta hahmoa rinnan (ainakin aluksi) ihan vain nähdäkseen, miten peli poikkeaa eri aloitustarinoilla.

Zereott

Asuinpaikka: Kemi
« Vastaus #21 : 10.Maaliskuu 2010, 09:25 »

Viimeksi taisin ostaa Ruotsin puolelta el gigantesta PSP:lle Final Fantasy Dissidia, kun rupes niin hirveesti kiinnostamaan peli, jossa esiintyisi useamman fantasyn sankari ja pahishahmot samassa tarinassa. Vielä en vain ole ehtinyt kokeilla kun on samaiselle konsolille kesken Little Big Planet, jonka sain hankitutettua itselleni joululahjaksi.

PS3:lle ostin Sonic Unleashed ja Sonic Mega Collection, mutta enpä ole voinut kumpaakaan pelata kun PS3 teki tenän ja lähti korjaamolle. Vihainen
Karen

Asuinpaikka: Vantaa
« Vastaus #22 : 06.Toukokuu 2010, 15:20 »

Vajaa pari viikkoa sitten löytyi kirpparilta Sims 2 Lemmikkielämää -lisäosa. Pitihän se nyt ostaa kun 1,50€ siitä pyysivät :)
Echramath

Asuinpaikka: Tampere
« Vastaus #23 : 12.Toukokuu 2010, 00:29 »

Ostin World of Goon (ja muita pelejä samassa kasassa) kun kerran sain Linux-versiotkin, eikä mitään kopiosuojausta sotkemassa elämää. Hintakin paketille oli kohtuullinen eli sen verran kun kehtaa maksaa (laitoin summaksi 15$ joka on euroissa muutaman yksikön vähemmän). Kaikkiaan paketin ostajat toivat viikon aikana yli miljoonan, josta osa meni hyväntekeväisyyteen ja kun tavoite täyttyi, myös neljän pelin lähdekoodin luvattiin siirtyvän vapaan ohjelmiston puolelle. (joku sankari näytti ostaneen paketin 3333.33 dollarilla, joku lepakkovaisto saa epäilemään, että tässä tapauksessa käytännössä koko summa oli ohjattu jompaan kumpaan hyväntekeväisyysrahastoon...)

Kauppa on edelleen auki muutamia päiviä.

Velho

« Vastaus #24 : 14.Toukokuu 2010, 16:01 »

Muutamia pelejä tullut taas talouteen. Ensin voisi mainita Darksidersin ja Yakuza 3, jotka ovat toisen puoliskon ostamia. Itse tuli tilattua Dragon Age vihdoinkin pleikkarille, kun sai alta 20e. Tätä olen halunnut jo pitkään pelata ja harkitsin jo, että PC:llä se voisi modien takia olla parempi, mutta en vain jaksa istua tietokoneen äärellä pelaamassa niin pitkää peliä. Mieluummin ottaa mukavan asennon tuolilla ja ohjaimen käteen ja pelaa. En vain ole koskaan tottunut PC:llä pelaamaan, puzzle-pelejä lukuunottamatta.

Sitten tuli tuettua suomalaista pelin tekemistä ja tilattua Alan Waken Special Edition. Tästä sitten joskus enemmän, kunhan se tulee postilaatikkoon ja pääsee tutustumaan sisältöön tarkemmin. Mukana pitäisi olla bonus-levy, kirja ja soundtrack hienossa kirjan näköisessä kokonaisuudessa.

Aikaisemmassa viestissä tuli myös mainittua Digital Devil Saga, niin sainpa tilattua sen toisenkin osan, joten nyt sekin koristaa hyllyä. Myös God of War 3 tuli ostettua ja saatua aikoja sitten ja oli kyllä kieltämättä näyttävä peli, mitä nyt katsoin vierestä. En ole pelannut itse, koska kaksi ensimmäistä osaa on vielä pelaamatta, vaikka ne onkin tuossa hyllyssä. Mutta se taas johtuu omasta laiskuudesta kaivaa PS2 kaapista ja laittaa kiinni  Mutta uskoisin, että tämän sarjan parissa tulen viihtymään. Dante's Inferno on niin selkeä kopio God of Warista, että huh huh. Nautin kuitenkin oikeasti siitä DI taistelemisesta, joten GoW on aivan varmasti loistava.
Karen

Asuinpaikka: Vantaa
« Vastaus #25 : 15.Toukokuu 2010, 23:39 »

PS2:lle ostin Guitar Hero Legends of Rockin kun kirpparilta suht edullisesti alle 20€ sain.. + siinä mukana johdoton kitara.
Jehudiel

Asuinpaikka: Bussipysäkki
« Vastaus #26 : 16.Toukokuu 2010, 08:50 »

Eilen kirpparilta Mercenariesin seittemällä eurolla. Pienempänä teki mieli kokeilla, ja nythän mä sitten kokeilin. Ihan hyvä peli, pyöriikin ilman ongelmia, kun kirppareilla saattaa välillä olla vähän mielenkiintoisessa kunnossa olevia levyjä... yleensä ne kyllä ovat hyväkuntoisia.

When the Master has completed her work, she forgets it. That's why it lasts forever.
Junnupunnu

Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #27 : 25.Toukokuu 2010, 16:35 »

Nyt kun pääsykokeet ovat vihdoin ohi, on suunnitelmissa ottaa kiinni viime aikojen pelaamattomuus. Välineiksi hankittu PS3, Final Fantasy XIII, Fallout 3 ja Little Big Planet. Hyvästi, elämä.

Ajatukset ovat Falloutin kohdalla uteliaita ensimmäisen persoonan toimivuudesta ja FF:n kohdalla hiukan skeptiset taistelujärjestelmän erilaisuuden ja tarinan ja hahmonkehityksen suoraviivaisuuden takia. Molempien sarjojen fani olen ollut jo yläasteelta, joten polte päästä pelaamaan on ollut kova. Little Big Planet kiinnostaa nyt ihan muuten vain.
leonichan
Noviisi

Asuinpaikka: Lappeenranta
« Vastaus #28 : 09.Syyskuu 2010, 12:22 »

Ostin viime jouluna itselleni lahjaksi DS:n Okamidenia ennakoiden (olen vakavasti Okami-hurahtanut :D) ja sen jälkeen ei ole tullut paljon muita kuin DS-pelejä ostettua. Olin kyllä alkuun todella skeptinen käsikonsoleiden suhteen, mutta muutin mieleni aika nopeasti (köh Professor Layton köh.) Liian kiva ja kätevä pikkukonsoli. Viimeisin ei-DS -peli jonka ostin oli Bayonetta Climax Edition, ennakkotilauksena eli helmikuussa sain heti käpäliini sen. Yli puoli vuotta sitten. Taitaa nuo toiset konsolit tuntea itsensä jo vähän hylätyiksi.

Oikeasti viimeisimmät pelit jotka olen ostanut ovat siis DS:lle, Kingdom Hearts 358/2 Days, oikein käypä, joskin pidemmän päälle vähän puuduttava seikkailu, Secret Files: Tunguska, point&click mysteeri, jota olen pelannut vasta vähän matkaa ja The Legend of Zelda: Spirit Tracks, joka addiktoikin sitten oikein kunnolla. Teki oikein mieli pitää pippalot, kun ei tarvinnut tuskaisasti kahlata Ocean Kings Palacea läpi uudestaan ja uudestaan. Tosin oli ne ympännyt siihen varsin pitkät portaat, eli ihan helpolla ei päästetty kuitenkaan.

Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #29 : 09.Syyskuu 2010, 18:01 »

Batman Arkham Asylum, se eka (toka lienee vasta tekeillä?). Olikin tämän vuoden alussa mun kolmen pelin listalla, joiden piti riittää koko vuodeksi (Mass Effect 2 oli pieni pettymys jopa tarinapuolella, vaikka yhä rokkasikin. Dragon Agesta taisin lausuntoni aikaisemmin jo antaakin).

Yllätyin positiviisesti: Peli oli mulle sopivan lyhyt ja juuri sen takia se toimi kuin junan vessa. Ei päässyt tylsistymään, ei ollut suvantokohtia, ja niin edespäin.

Ainoa naputtettava on ehkä se, että Variksenpelätti ei vastannut minun mielikuvaani, pelin aikana kerääntyvät biot muistuttivat mulle miten järjetön ja älytön on supersankarisarjisten konnagalleria, ja loppumatsi Jokeria vastaan oli tolkuttoman helppo verrattuna pariin hetkeä aikaisemmin käytyyn tappeluun.

Mutta hei... Silmiin ei osunut ensimmäistäkään bugia vaikka oli täysin päivittämätön ykkösversio. Harvinaista!

Velho

« Vastaus #30 : 20.Syyskuu 2010, 16:19 »

Olen toukokuusta asti metsästänyt Resident Evil 5: Gold Editionia PS3:lle, kun se julkaistiin, mutta eihän sitä löytynyt oikein mistään, ei Suomesta eikä ulkomailta ja jos löytyi, niin se oli se vajaa 40e. Ihan kummallista oli se.

Noh, ajattelin sitten, että odotellaan ja yhtäkkiä se sitten katosi markkinoilta lähes kokonaan ja sitten selvisi, että siihen lisätään tämä Sonyn uusi upea Move-ominaisuus (joka ei kiinnosta ollenkaan, näin sivuhuomautuksena). Tämän jälkeen peli alkoikin viimein näkyä joka paikassa ennakkomyynnissä ja alle 20e!

Pistin pelin tilaukseen, sain sen tiistaina ja viikonloppuna oli veli käymässä ja pelailtiin sitten co-oppina itse pääpeliä kuin myös niitä lisäreitä. Nyt on sitten tulevaisuudessa edessä Trophyjen hankkimista, kunhan tuo avokki suostuu pelaamaan, kun en jaksa alkaa tietokoneen kanssa sählätä. Tykkään mieluummin pelata oikean ihmisen kanssa kuin tietokoneen, mutta koska en tunne ketään, joka omistaisi PS3 niin ainoat vaihtoehdot ovat avokki tai veli.

Mutta tykkään kovasti! Tykkäsin tosin jo aiemmin, koska olen pelannut koko pelin aikoinaan boxilla, mutta itselleni hankin tämän mieluummin PS3-versiona, koska siinä sai lisärit pelin mukana, kun taas boxilla ne pitää ladata (haluan omistaa kaiken fyysisenä). Vielä jaksoin tahkota ties monettako kertaa tätä

Nyt odotellaan, josko Dragon Agesta tulisi huhuttu Ultimate Edition ja toivotaan, että mukana olisi Awakening.
Zereott

Asuinpaikka: Kemi
« Vastaus #31 : 21.Syyskuu 2010, 12:54 »

Viimeksi tuli ostettua Prisman alelaarista PS3:lle Mini Ninjas. Tais olla 25 €:n luokkaa, kun normihinta oli jopa 50 €. Mukavan lepposa peli on ollut ja kamalan addiktoiva. Jokaisen kentän lopussa tulee summary, josta näkee kuinka monta kätketyistä arvoesineistä on tullut löytäneeksi ja olen huomannut, että kyseisten esineiden metsästäminen pelissä on muodostunut kamalan addiktoivaksi. En niinkään välitä kenttien läpi pääsemisestä vaans siitä, että löydän vain kaikki esineet. Näyttää kieltä
Velho

« Vastaus #32 : 05.Lokakuu 2010, 14:34 »

Tänään tuli kirpputorilla vastaan upea ja harvinainen pelillinen löytö! Metal Gear Solid 3: Subsistence (PS2) ja se maksoi vain 6e! Ohjekirjasta oli muutama sivu lähtenyt irti, mutta kaikki levyt olivat hyvässä kunnossa, joten eihän se auttanut kuin ostaa. Noin alhaisella hinnalla ei muutama irtosivu haittaa yhtään. Tätäkin peliä on etsitty jo jonkin aikaa, mutta ne kerrat, kun sitä jossain näkee, hinta pyörii siellä 50e paikkeilla. Nyt voin antaa hyllyssä olevan MGS3:n normaaliversion vaikka pikkusiskolleni. Ei sitä viitsi myydäkään, koska sivuja on reilusti irti (ostettu joskus laatikollinen pelejä halvalla), mutta pelilevy on hyvässä kunnossa.
Maailmanherra
Neurovelho
****

Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #33 : 05.Lokakuu 2010, 17:27 »

Ostin Duken Nukem atomic editionin ja Arcaniumin. Yhteensä kuus taalaa.

Kyllähän perus duke ja caribbean löytyy hyllystä, mutta kun vaihtoehtona on ilman DRM asentamisen jälkeen heti ilman säätöä toimiva versio niin olin myyty. Sitä paitsi mukavasti haastetta tuossa neljännessä episodissa.

Viime pelitissä oli artikkeli Arcaniumia parantavista modeista joten kyllähän se piti vielä hommata.

PS: Planescape torment löytyy myös gog.comista.

Don't trust the skull.
Lachesis
Kriitikko

Asuinpaikka: Espoo
« Vastaus #34 : 12.Lokakuu 2010, 10:28 »

Ostin lelukaupasta puisen, vaatekappale-teemaisen palapelin kaverin pojalle 2-vuotislahjaksi. En ole koskaan oikein pelannut tietokoneella (jotain Nethackia aikoinaan), ja lautapelitkin ovat pitkälti jääneet. Suurin syy on ehkä ajanpuute, ja toisaalta se, että vakiporukkamme on niin kilpailuhenkistä, että kaltaiseni ainainen mämmäri pahoittaa useimmiten mielensä lopuksi (Nimim. en kai ole eläessäni voittanut yhtään Caylusta, ja Assyriasta tulen vain kärttyiseksi).

Ja kun ilta tulee tähdet sylissään
syöksemme tulta pimeyteen
Shakal

Asuinpaikka: Espoo
« Vastaus #35 : 14.Lokakuu 2010, 21:43 »

Joo. Toista se oli silloin, kun hakattiin Chaos Strikes Backia kaikkien käsiinsaatujen vinkkien ja neuvojen kanssa läpi viikkokaupalla. Tai pelattiin Nethackia yötä myöden aina alusta alkaen. Nykypeleissä ei ole haastetta nimeksikään :P

Hieman vakavammin, vaikka välillä kaipaankin hieman enemmän haastetta peleihin, aika sadistisiahan osa noista vanhemmista peleistä oli, eikä niitä enää oikein ehkä vanha setä jaksaisi kauaa pelailla.

Takaisin aiheeseen, viimeisin peli mikä tuli ostettua on Civilization V. Valitettavasti täytyy tunnustaa, ettei vielä ole vakuuttanut. Peli laskettiin markkinoille selvästi keskeneräisenä ja puutteellisesti testattuna. Toivottavasti tulevat päivitykset nostavat sen vähintään samalle tasolle sarjan aiempien pelien kanssa. Potentiaalia pelistä ei kuitenkaan puutu.

Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #36 : 15.Lokakuu 2010, 23:38 »

Lainaus käyttäjältä: Shakal

Myönnetään. Vaikeustaso on mennyt pikemminkin liian vaikeasta liian helppoon, eikä siihen väliin ole jäänyt kovin paljoa. Totuuden nimissä on sanottava, että noita Biowarenkin pelejä tulee pelattua niin, että aluksi jaksaa taisteluita hoitaa korkealla vaikeustasolla, mutta sitten kun niksit oppii ja vihollisen taktiikat alkavat toistaa itseään, käännetään kytkin helpolle ja vain juostaan taistelut läpi jotta päästäisiin taas juonenkuljetukseen kiinni.

Chaos Strikes Back oli puzzlejen sekavuuden multihuipennus... Ja aloitus uusilla hahmoilla purppuramatoja täynnä olevassa huoneessa oli aika karu veto.

Heh... Nethackia pitäisi taas tsekata, onko siihen tullut paljonkin uutta kymmenen vuoden aikana...

Lainaus käyttäjältä: Lachesis

Hei... Tuo oli hieno veto tähän ketjuun. Pientä muistutusta siitä, että ei kaiken tarvitse olla elektronista ekstaasia  Hymyilee leveästi

Hiistu
Velhoruhtinatar

Asuinpaikka: Tampere/Vihti
« Vastaus #37 : 01.Marraskuu 2010, 20:18 »

Ja on käynyt mielessä tuo Legend of Zelda: spirit tracks, mutta rahapula uhkaa iskeä.

Oijoi, tuommoinenkin olemassa!  Hymyilee leveästi

Nykyisin tuon omistankin, mutta aivan läpi asti en ole ennättänyt pelaamaan (juutuin jahtaamaan jäniksiä ja sitten iski pieni kyllästyminen). Lisäksi olen ennättänyt hankkimaan käytetyn GameCube-konsolin ja siihen Zeldan Collector's editionin (sisältää neljä peliä), kerran halvalla sai. Niistä vanhimmassa Zeldassa olen jo aika pitkällä, joskin tällä hetkellä hiukka sekaisin, mitkä temppelit on jo läpäisty. (Kaikki pelivimpaimet on Vihdissä, joten pelailu on hyvin satunnaista.) Kerrassaan terapeuttista pikselipimputusta.  Hymyilee

Viime viikonloppuna ostin kirpputorilta 2,50 euron hintaan pelin The Bard's Tale, pleikka kakkoselle. Koska se ukkeli siinä kannessa oli niin komia. Järkytys oli melkoinen, kun peli paljastui oikeasti loistavaksi! Peli perustuu kuulemma ainakin löyhästi Orkneyn saarilla kerrottuihin tarinoihin seikkailevasta bardista, joka ei ole niinkään kiinnostunut kuolemattomasta kunniasta kuin maisista mukavuuksista - ja meno on sen mukaista. Autenttista tunnelmaa luovat hilpeiden juonenkäänteiden lisäksi hahmojen käyttämä murre ja maiseman kivitönöt ja -aidat (sekä lehmänraadot). Pelissä saa aina välillä valita, vastaako muille hahmoille kiltisti vaiko ilkeästi, ja se sitten vaikuttaa jotenkin pelin kulkuun (eli oletettavasti kaikki eivät joudu miun bardin lailla hyppäämään kaivoon.. mutta eivätpähän pääse hässimään kapakkatyttöäkään!). Lisäksi kertojaääni heittää mukaan ironisia kommenttejaan. Kaikkinensa sain hihitellä hervottomasti, sen reilun tunnin ajan kun tuota jo pelailin.

Tavallaan.
haplotus

Asuinpaikka: Oulu
« Vastaus #38 : 17.Marraskuu 2010, 17:31 »

Suunnilleen pari viikkoa sitten saapui ennakkotilattu Wii-konsolin Super Mario-paketti. Eli konsoli on väriltään punainen ja mukana tuli New Super Mario Bros Wii. Toki perinteinen Wii Sports oli myös mukana ja ihan mukavahan tuollakin oli opetella ohjaimen käyttöä vaikka täytyykin tunnustaa että aika pian piti päästä Marioa kokeilemaan. Niin ja olihan paketissa vielä Donkey Kong. Hankintapaikka oli NetAnttila.

En ollut pelannut mitään Marioa sitten lapsuusaikojen, jolloin ensimmäistä peliä jonkin verran pelailin. Siihen nähden katson suorituneeni hyvin, vaikka hieman on yhä haussa jotkin asiat. Miten voi olla niin vaikeaa ajoittaa hypyt oikein? Ehkä Super Mario ei vaan ole minun pelini. Ainakin tulee kovin amatöörimäinen olo kun tyttöystävän otteisiin vertaa...
Astorethein

Asuinpaikka: Parkano
« Vastaus #39 : 06.Joulukuu 2010, 12:37 »

Hieman reilu kuukausi sitten tuli ostettua tietokoneelle uusin Wolfenstein, mutta muuttopuuhien ja muiden kiireiden takia olen päässyt pelaamaan sitä kunnolla vasta hetki sitten. Peli kantaa ainoastaan sarjan omaa nimeä ilman alaotsikoita, eli sitä ei pidä sekoittaa jo useampi vuosi sitten julkaistuihin aiempiin osiin (Return to Castle Wolfenstein ja Enemy Territory). Vaikka tämä peli ilmestyi vasta viime vuonna, löysin sen silti alelaarista varsin kelpoon taskurahahintaan.

Olen viihtynyt pelin parissa oikein hyvin, osin varmasti siksi, että olen vasta pääsemässä sisään tämän tyyppisiin nopeatempoisiin räiskintäpeleihin. Vaikka peli on monelta osin kuin perinteinen toiseen maailmansotaan sijoittuva sotapeli, pidän siinä todella paljon juuri siitä, että sen maailma on periaatteessa täysin fiktiivinen. Monista yliluonnollisuuksista johtuen joissakin kohdissa pelin tunnelma on lähempänä kauhuelokuvaa kuin sotapeliä, ja se tuo suoraviivaisen räiskinnän ja paikasta toiseen kirmaamisen oheen oikein miellyttävää vaihtelua.

Ensin katsottiin Kauniit ja rohkeat, sitten tapettiin Seppo!
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 8   Siirry ylös