23.Huhtikuu 2014, 18:35 *

Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7 8   Siirry alas
Kirjoittaja Aihe: Minkä pelin ostit viimeksi?  (Luettu 13948 kertaa)
Rayman
Kokelas

« Vastaus #80 : 08.Tammikuu 2012, 16:36 »

Hommasin viimeksi pelin "Still Life" Ebaystä ja odottelen sitä vieläkin tulevaksi. Toivottavasti peli osoittautuu hyväksi, ompahan ainakin jotain tekemistä ja ratkomista. Ja yleensäkin tuollaiset ratkomista-pelit iskevät, ennen Still Lifeä olen pelannut Lovecraftin novelliin perustuvaa peliä "Call Of The Cthulhu" ja ihmettelin, että ketään muu ei ole pongannut sitä. Se on aivan loistava peli kauhu ja ratkomisfaneille.

Ja joo, tuo Steam on tosiaan aika kätevä juttu, sieltä saa itselleen heti pelit jos ei jaksa odottaa ja jos ei ole pakkomiellettä saada pelejään itselleen fyysisesti ja sieltä on tullut hankittua ennen tuota Still Life muutama peli: Hitman 1 sekä Metro 2033. Molemmat toimii hienosti, mutta tuo Merto on ehkä vähän liian synkkä, että sitä jaksaisi pelata. Semmoisia.
Rasimus

Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #81 : 08.Tammikuu 2012, 22:34 »

Mä oon varmaan kysynyt tätä ennenkin, mutta tuleeko pelit Steamista asennuspaketteina, jotka voi säilöä ja asentaa myöhemmin uudelleen (esim. ilman nettiyhteyttä)? Vai asentuuko ne suoraan? Jos jos ne on suoraan asentuvia, niin voiko pelin ladata niin monta kertaa kuin haluaa kun sen kerran on maksanut?

Mua meinaan hirvittää aivan helvetisti nämä nykyään yleistyvät rekisteröinti- ja muut pakot. Tarkoittaa käytännössä sitä, ettei mulla ole mitään takeita siitä, että voisin peliä pelata vielä vuosia myöhemmin uudestaan. Onneksi on piraatti-, fani- ja abandonware-skene, joka huolehtii noista ongelmista - yleensä.

Badassingly: You son of the questionable heritage.
Warghast

Asuinpaikka: Vantaa
« Vastaus #82 : 09.Tammikuu 2012, 17:58 »

Steam palvelusta: Pelit asentuu suoraan ja en ole ainakaan vielä löytänyt rajaa latauksille vaikka suurinpiirtein kerran puolessavuodessa asentelen koneen uudestaan (joku hajoaa, ostan uutta, kyllästyn windowssiin asennan linuxin en osaa käyttää asennan uudestaan windowssin)

tarvittaessa asennuspaketin saa ns. backuppina koneelle, viee vaan tuhottomasti tilaa jos steamin asennus osio on pieni. (hiiren oikeaa korvaa pelikirjastossa ja backup game files, muistaakseni)

steam on melko turvallinen (viimesyksyn "hups. laitoimme jakoon käyttäjien tiedot" -kämmiä lukuunottamatta) ja hyvä palvelu. Itse käyttäny lanseeraamisesta asti ja hyvin toimii, välillä luottokunta muistaa laskulla kun peli-innoissani oon menny ostelemaan pelejä oikealta ja vasemmalta. Listalta ostaminen kun on vaan niin kätevää...
TheSentenced

Asuinpaikka: Pohjois-Pohjanmaa
« Vastaus #83 : 09.Tammikuu 2012, 21:18 »

Steamista ostin (kaveri ostaa lahjaksi, minä maksan käteisellä takaisin, koska ei ole visaa) Garry's Modin, mutta enpä älynnyt että siihen pitää olla asennettuna mm. TF2, Half-Life 2, HL2: EP1 & EP2, Half-Life 2: Deathmatch ja muita pelejä. Koneessa ei riitä tila ja tällä hetkellä on asennettuna TES IV: Oblivion, Metro 2033 ja Half-Life 2. Voi kyllä auttaa jos tietää miten välttää nuo muiden pelien asennukset.

Steamista tykkään kun voi Feisbuukissa ja netissä olla samaan aikaan kun pelaa eikä tarvi hakata ctrl+alt+DELETEä. :/

"Joskus sanat voivat miekan lailla viiltää haavat aivan yhtä syvään"
Jehudiel
***

Asuinpaikka: Bussipysäkki
« Vastaus #84 : 12.Tammikuu 2012, 18:21 »

Fallout: New Vegas taisi kyseinen tuote olla. En ole kyllä vielä hirveästi kokeillut, kun on muita pelejä pelattavana (lue: Skyrim), mutta sen perusteella, mitä olen kokeillut, ei vastaa kaikkia odotuksiani. Saa nähdä, muuttuuko mieli myöhemmissä vaiheissa, tässä vaiheessa näin.

When the Master has completed her work, she forgets it. That's why it lasts forever.

Asuinpaikka: Parkano
« Vastaus #85 : 19.Tammikuu 2012, 14:10 »

Vuoden ensimmäiseksi pelihankinnaksi valikoitui Ninja Theoryn taannoinen toimintaseikkailu Enslaved: Odyssey to the West, joka tuli jo läpäistyäkin tuossa hetki sitten. Peli ei ole kerännyt arvosteluissa mainittavaa suitsutusta, mutta aavistelin sen tarjoavan pahimman pelinälän tyydyttävää peruskivaa, jollaista se suurimmaksi osaksi olikin.

Vaikka peli yhdistelee kiipeilyä ja toimintaa melko tasapaksuun ja virkamiesmäiseen tyyliin, täytyy omaperäisyyspisteitä antaa kerrassaan vaikuttavasta peliympäristöstä. Maailmanlopun jälkeiset maisemat on totuttu näkemään yleensä tuhkanharmaina betonierämaina, mutta Enslavedin näkemys on tyystin toinen. Luonto on ottanut omansa takaisin, ja niinpä maailma kylpee loistokkaassa vehreydessä ja värikkäässä kukkameressä kultaisen auringon säteillessä kirkkaalta taivaalta. Peli onkin kaunis kuin mikä, ja maalauksellisia maisemia vyöryy silmien eteen yksi toisensa jälkeen.

Itse pelattavuus ei yllä ulkoisen kimalluksen tasolle, mutta siitä huolimatta kyseessä on ihan viihdyttävä paketti. Liika kädestä piteleminen on pelin suurimpia heikkouksia, sillä omaa ajattelua tai omia ratkaisuja ei pääse juuri hyödyntämään. Yksinkertainen taistelusysteemi ajaa asiansa, mutta parempaakin toimintamättöä on tarjolla kahmalokaupalla. Kaiken kaikkiaan Enslaved on juuri sellainen peli, jonka nauttii mielellään välipalana ennen siirtymistä maukkaampiin aterioihin.

Asuinpaikka: Parkano
« Vastaus #86 : 27.Tammikuu 2012, 17:14 »

Parin vuoden takainen Metro 2033 meni aikanaan täysin ohi silmien ja korvien, mutta tässä viime aikoina löydetyt arvostelut saivat havahtumaan ja hankkimaan pelin poistohintaan. Eilisiltana loppuun saattamani toimintapeli oli fps-räiskinnäksi harvinaisen tunnelmallinen kokemus, ja oikeastaan yksin tämä seikka riitti saamaan loppusaldon plussan puolelle. Puutteitahan pelissä nimittäin on, mutta suureksi haitaksi niistä ei ole, mikäli on oikealla asenteella liikenteessä.

Tarina sijoittuu postapokalyptiseen Moskovaan, jossa elämä on siirtynyt tuhoutuneen ja saastuneen ympäristön vuoksi metrotunneleihin. Päähenkilö on nuori Artyom, joka joutuu hakemaan apuvoimia kotiasemaansa terrorosoivia mutanttihirviöitä vastaan. Seuraa klaustrofobista hiiviskelyä hämärässä käytäväverkostossa, jossa saa usein pelätä henkensä puolesta siihen malliin, että kädet hikoilevat. Erinomaisen vahva tunnelma tarjoaa parhaimmillaan aidosti ahdistavia olotiloja, sillä tämä ei ole peli, jossa vihollisia kaadetaan sitä mukaa kun niitä eteen ilmestyy. Ammuksista on usein pulaa, ja lisäksi usein saa jännätä, säilyykö kaasumaski varmasti ehjänä seuraavaan etappiin asti. Tunnelman huipentuma on mm. se, kun pelaaja kyhjöttää pimeässä siltarummussa ladaten otsalamppuun virtaa taskugeneraattorilla, samalla kun ulkopuolella liikku jotain epämääräistä.

Räiskiminen itsessään ei ole erityisen viihdyttävää, johtuen etupäässä siitä, ettei aina ole lainkaan selvää, ottaako vihollinen osumaa vai ei. Onneksi toiminta ei ole pääsisältö, sillä pelkkään ammuskeluun nojaten peli olisi ollut paljon valjumpi elämys. Hiippailuosuudet olisivat voineet myös olla hiotumpia, sillä paljastuminen on usein kiinni seikoista, joita itse jouduin vain arvailemaan. Nämä ovat kuitenkin pieniä valuvikoja pelissä, joka ylihelpon tusinaräimeen sijaan tarjoaa sopivan haastavaa selviytymiskauhua.

Briony
Kokelas

« Vastaus #87 : 16.Helmikuu 2012, 18:33 »

Viimeisin peliostokseni oli Professor Layton and the Lost Future Nintendo DS:lle. Layton-peleihin olen jo aivan ihastunut, ne ovat hauska sekoitus tunnelmallista ja lämminhenkistä tarinaa sekä puzzleja, joiden vaikeustaso heittelehtii naurettavan helppojen ja tuskastuttavan kiperien välillä (tai sitten olen vain niin uskomattoman surkea aivopähkinöissä. Miten vain).

Lost Futuressa oli kivasti vähän kaikkea enemmän verrattuna kahteen aikaisempaan Layton-peliin: ääninäyttelyä, animaatiopätkiä, tutkittavaa, pelin kestosta nyt puhumattakaan... Näin tuoreena Layton-fanina otin ihan kaiken ilolla vastaan.

Näissä peleissä pitäisi olla jokin varoitustarra liiallisen hyväntuulisuuden aiheuttamisesta. Ainakin minun on vaikeaa olla nauttimatta näiden pelien maailmasta - vaikka joskus tekeekin mieli heittää DSi ulos ikkunasta, kun jokin arvoitus ei tahdo ratketa millään.
OJP
Kokelas

« Vastaus #88 : 18.Helmikuu 2012, 19:20 »

Dark Souls tuli ostettua kun Demon Souls aikoinaan herätti sisäisen masokistin unestaan. HArvempi peli vaatii tälläistä keskittymistä ja pitkää pinnaa. Mutta kun jaksaa keskittyä niin mitä mainion toimintaroolipeli.

Asuinpaikka: Parkano
« Vastaus #89 : 20.Helmikuu 2012, 21:08 »

Pelattava ei lopu ainakaan pelaamalla, ei vaikka miten yrittäisi. Olen alkanut tutustua viime vuoden pelitarjontaan kunnolla vasta nyt, koska vanhempien pelien kanssa on riittänyt edelleen kiireitä. Kuluvakin vuosi on jo tässä vaiheessa lupaavia julkaisija pullollaan, joten täytyy ilmeisesti ruveta miettimään prioriteetteja uusiksi.

Viimeksi tuli hankittua siis Volitionin kehittämä Red Faction: Armageddon, joka tarjosi muutamaksi illaksi ihan kelpoa räiskintäviihdettä. Ilman kosketusta aikaisempiin osiin en osaa sanoa, onko peli oikeasti edeltäjiään huonompi, kuten olen arvosteluista ymmärtänyt, mutta ainakin itselläni oli sen parissa oikein hauskaa. Marsiin sijoittuvassa tarinassa höyrypäinen kultti haluaa tuhota planeetan keinotekoisen ilmakehän ja huijaa päähenkilön herättämään maanalaisen hyönteisrodun raivon. Ei auta kuin taistella vastaan ja antaa kulttilaisille opetus.

Sarja on tunnettu komeasti ja yksityiskohtaisesti tuhoutuvista ympäristöistään, ja tämä toimi minullekin täkynä tutustua peliin. Räiskintä on todella suoraviivaista putkijuoksua, mutta mahdollisuus aiheuttaa aivan maksimaalista tuhoa antaa sen verran vahvoja säväreitä, että tiukan skriptauksen antaa aika helposti anteeksi. Jos haluaa repiä kerrostalon palasiksi tiili ja tukirakenne kerrallaan, Red Factionissa se onnistuu. Asevalikoima on kiitettävän laaja, minikokoisia mustia aukkoja ampuva singulariteettitykki oli erityinen suosikkini.

Vihollisia on monenkokoisia ja -muotoisia, mutta kaikki käyttäytyvät suunnilleen samalla tavalla, mikä hieman puudutti loppupuolella. Juonesta ei saatu lopulta paljoakaan irti, sen yhden traagisen käänteenkin arvasi hyvin etukäteen. Peli on kuitenkin tarkistamisen arvoinen ja stressileluna tietenkin mitä erinomaisin.

Diara

Asuinpaikka: Tampere
« Vastaus #90 : 20.Helmikuu 2012, 21:35 »

Posti kiikutti perjantaina kotiin Call of Duty Modern Warfare 3:n Xboxille. Peli menee tosin isälle lahjaksi, mutta on tässä sen verran oma lehmä ojassa, että pääsen itsekin pelaamaan sen läpi (kylläkin vain satunnaisina viikonloppuina ja kesällä, kun olen porukoilla). Kovasti olen kehuja kuullut, ja olen kovasti pitänyt aikaisemmista peleistä, joten toivon ettei rahat mene hukkaan.

"It's dangerous business going out your front door" - J.R.R. Tolkien
Glare

Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #91 : 22.Helmikuu 2012, 20:38 »

Edelleen menen tässä hieman Final Fantasy meiningillä, mutta onnistuin löytämään Final Fantasy 2'sen CDON.com sivustolla n. 10 euron luokkaan ja Final Fantasy complete versio 4'sen 15 eurolla. FF4 vielä myyvät mukavasti 44 euron hintaan ja en viitsinyt jäädä odottelemaan, että koska se halpenee, koska siihen voi mennä vielä ihan positiivisen kauan ja hyvällä tuurilla se tulee loppumaan liian aikaisin.

Ja joskus kauan aikaa sitten ennen joulu innostuin hankkimaan Oulun Pelimies liikeestä Devil May Cry 3'sen Special Editionin. Jostain syystä Danten liikkuminen tuntuu hyvin kankealta, mutta johtuneetko se siitä, että olen tottunut ja pidän ehkä enemmänkin nopea liikkeisistä hahmoista. Ehkä tuo muutama... Eli n. 20 peliä riittää siihen asti, että pelaan ne viimeinkin loppuun. Mutta turha odottaa, että jätän pelien ostamisen tähän...
TheSentenced

Asuinpaikka: Pohjois-Pohjanmaa
« Vastaus #92 : 23.Helmikuu 2012, 19:43 »

Hikeä pukkaa. Ostin tuossa... olisiko maanantaina ollut niin tuon Amnesia: The Dark Descend-kauhupelin. Pelottava on kyllä. Itse en pysty pelaamaan kuin n. puoli tuntia kerrallaan. Hikeä pukkaa kokoajan. Päähenkilö herää 1800-luvulla linnan käytävältä, muistinmenetysjuoman juoneena, löytää nestejälkiä maasta, seuraa niitä ja löytää itselleen jättämänsä viestin. Ostinpa Amnesian mm. Raumooglen ja PewDiePien videoiden innoittamana, mutta en kyllä ymmärrä kuinka he pystyvät heittämään läppää sitä pelatessa. Kokojan olen jännittyneenä ja valmiina säikähtämään ja laitan pelihahmoni ryömimään kun en uskalla juosta. Morsojahan ei voi tappaa, joten niitä pitää juosta karkuun. :/ Ahdistava peli. Olen kyllä sitten helpottunut kun pääsen sen läpi. (Jos pääsen...)

//Aa, niin joo. Unohdin että hankin myös ensimmäisen Half-Life: Source:n. Melko mössöä kyllä tekstuurit, mutta loistava peli.

"Joskus sanat voivat miekan lailla viiltää haavat aivan yhtä syvään"
Katinka

Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #93 : 23.Helmikuu 2012, 20:23 »

Nyt ei oikeastaan ole kyse peliostoksesta, mutta uusista, pelaamista odottavista peleistä muuten.

Vuosi 2011 oli niin hyvä pelivuosi, että pelattavaa on ensimmäistä kertaa rästissä. Ensinnäkin Skyrimissa riittää edelleen nähtävää ja tehtävää. Toisaalta Elder Scrolls -fanina uskon, että siinä riittää sitä vielä vuodenkin päästä, mutten ole päässyt vielä edes alkupelaamisesta yli.

Joululahjaksi sain Trine 2:n, jota en ole ehtinyt kuin vähän aloitella. Mukava pikkupeli muuten, mutta silloin kun aikaa riittää pelaamiseen, pelaan mieluummin jotain isompaa.

Sitten kaveri toi meille pyytämättä ja yllätyksenä Batman: Arkham Citynsä lainapelattavaksi. Voi pahus. Arkham Asylum oli kova, ja City kuulemma jatkaa samaan tapaan. Peli on asennettuna ja sitä olen aloittanut n. 10 minuutin verran, mutta en sen enempää.

Viimeisenä niittinä arkkuun maaliskuun alussa ilmestyy Mass Effect 3. Milloin näille oikein ehtii antaa niiden ansaitseman ajan?

Jos jokin ei meinaa onnistua, muistakaa, että vika voi olla maailmassa eikä teissä. - Matti Räsänen, Kotus
Ishamaeli

Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #94 : 25.Helmikuu 2012, 19:05 »

Perus-PC:n (joskin mukavan tehokkaan) omistajana nappasin ensin Skyrim-kopion varjoisilta kujilta varmistaakseni, että kone jaksaa sitä pyörittää, ja ostin paria viikkoa myöhemmin ihka oman pelin Anttilasta. Steamin vaatima rekisteröinti ja asennushässäkkä oli pieni yllätys, joskin pelikaupan kätevyys korvasi tämän hämmennykseni moninkertaisesti.

Hintansa arvoinen peli, pakko se on myöntää. Meikäläisellä on 120 pelituntia alla, vaikka main quest on täysin alkutekijöissään; kaikkialla muualla pyöriminen on vaan ollut niin ylitsepääsemättömän mukavaa. Morrowindista suoraan Skyrimiin hypänneenä en osaa sanoa, miten peli parani Oblivionista, mutta Morrosta kerätyt ärsytyksenaiheet on suurilta osin korjattu (sneak vaatii vain napinpainalluksen pohjaan survomisen sijaan, kaupankäynti on järjellisempää, turhia hahmo-ominaisuuksia on karsittu, luvatut perksit ja shoutit ovat toimivia). Videoiden perusteella kammosin ensin menusysteemiä, tosin turhaan, koska sitä oppii nopeasti käyttämään alun perinteisen tutoriaalin opastamana.

Skyrimin liikegrafiikka oli Morrowindin jälkeen iloinen yllätys. Se nyt vaan on kivempaa pilkkoa miekalla lohikäärmettä kilon paloiksi, kun muuveja on enemmän kuin kolme.

(Ja nyt on näköjään Fallen Earth F2P:nä Steamissa. Esseitä tässä pitäisi kirjoittaa eikä niitata mutantteja.)

(valkohehkuinen maailmansiltojenrakentaja)
Paju --> Ishamaeli

Asuinpaikka: Parkano
« Vastaus #95 : 26.Helmikuu 2012, 16:55 »

Pari päivää sitten korkkaamani Ninja Gaiden 2 on osoittautunut melko lailla odotusten mukaiseksi kaikessa paitsi yhdessä asiassa. Peli on nimittäin aivan pirullisen vaikea, ainakin alkupuolella, kun tiukkaa ajoitusta vaativat kontrollit hakevat vielä paikkaansa selkäytimessä. Hetken jo luulin, ettei nykyään tehdä enää oikeasti haastavia pelejä, mutta onneksi jotkut vielä uskaltavat lyödä pelaajallekin luun kurkkuun.

Toisaalta on tunnustettava, että eihän se vaikeus ole aina hauskalta tuntunut. Muutamaan otteeseen olen miettinyt, että aloitanko alusta ja valitsen pelin kahdesta vaikeustasosta sen helpomman, mutta ylpeys ei ole viime kädessä antanut periksi. Läpi on päästävä, vaikka hermoja kuinka koeteltaisiin.

Jos välillä meinaa turhautua liikaakin ja ohjain lentää seinään, niin kyllä ne onnistumisen tunteetkin ovat vähinään samaa vahvuusluokkaa. Kun tietää selvinneensä vihollismassoista omien eikä pelihahmon taitojen ansiosta, veren ja irtoraajojen peittämä tantere tuntuu harvinaisen palkitsevalta. Tämän takia uskon jaksavani pelin loppuun ilman kohtuuttomiksi käyviä traumoja.

Platypus
Velho

Asuinpaikka: Espoo (Kotikunta Hyvinkää)
« Vastaus #96 : 09.Maaliskuu 2012, 19:25 »

Viime vuoden puolella on tullut ostettua pelejä... Jotkut ovat pelaamattomana hyllyssä vielä, koska odotan parempaa aikaa niihin uppoutumiseen.

Pelaamattomista mainitsen Jak & Daxterin (pakko kokeilla joskus muutakin Naughty Dogia kuin Bandicootit) sekä Heroes of Might and Magic III & IV -pakkaus, aarre joka odotti löytämistään kunnon pelikaupassa. Joskus tulee aika näillekin.

Ostin innoissani myös Nintendo DS Liten ja siihen Pokémon SoulSilverin. Olen aina ollut heikkona niihin peleihin... yli 200 tuntia pelattu tätäkin, ja vieläkin on tekemistä jäljellä. Kosketusnäyttöä hyödyntävä Pokéathlon on koukuttava lisä tavallisen ottelemisen rinnalla, ja erittäin hauska ystävänkin kanssa. Liten kyky pyörittää myös Advancen pelejä mahdollistaa otusten siirtämistä mm. Emeraldista. Sitä outoa askelmittaria ei ole tällä kerralla tullut käytettyä. Näyttää kieltä

Seuraavatkin hankinnat ovat kiikarissa... Oma käsikonsoli avaa viimein lisää Kingdom Hearts -pelejä ulottuvilleni.
Lisäksi olen vaaninut Steamista indie-aarretta Braid... Se on aivan pakko saada! Cool

"Then you're destined for the world without chores and sweating - the eternal hell of boredom in heaven"  ~M. Skinner

Asuinpaikka: Parkano
« Vastaus #97 : 16.Huhtikuu 2012, 19:58 »

Tulinpa huomanneeksi, että ensimmäinen Dead Space on edelleen kokematta, joten peli lähti tilaukseen kun halvalla sai. Kolmas pelipäivä menossa ja kosmista matkaa taitettu aika tarkkaan puoliväliin asti. Tähän mennessä fiilikset ovat olleet pelkästään erinomaiset, mitä tietysti pelin maineen perusteella odotinkin.

Jo alkupuolella mieleeni palautui vuotta aikaisemmin ilmestynyt Bioshock, jossa on mekaniikan ja varsinkin tunnelman osalta paljon samaa. Eipä siinä mitään, jotain samantyyppistä olen jo pitkään kaivannutkin. Merkittävä ero on tietysti se, että Dead Space pyrkii olemaan selvemmin puhdasta kauhua, Bioshockissa varsinainen pelottelu oli kuitenkin sivuosassa. Ja vaikka en kovin säikkynä itseäni pidäkään, avaruuskauhu on toiminut ihan kiitettävällä intensiteetillä.

Erityinen huomionosoitus pitää antaa pelin loistavalle äänimaailmalle, joka luo kolkosta tunnelmasta ainakin puolet. Valon ja varjojen häiritsevä leikki vaikuttaa sekin paljon, mutta ne epämääräiset kilinät, kolinat, kaukaiset ääntelyt ja tömähdykset antavat sen viimeisen silauksen.

Hieman silti epäilen, kantaako peli loppuun asti. Avaruusaluksen metallinharmaita käytäviä on tullut tässä talsittua aika paljon ja vähän muutakin väriä tekisi mieli nähdä. Voi myös olla, että kun se alussa inhotusta aiheuttanut lonkerohirviö hyökkää kimppuun 70. kerran, ovat suurimmat värinät jo jääneet taakse.

Asuinpaikka: Parkano
« Vastaus #98 : 01.Toukokuu 2012, 17:54 »

Yhdessä edellisen kanssa tuli hankittua myös Devil May Cry 4, jonka rentouttava toimintamättö tulikin hiostavan avaruuskauhun jälkeen tarpeeseen. Peli on takuuvarman ylilyötyä väkivaltasirkusta hemmetin komealla ulkoasulla ja järjestä vapaalla juonella varustettuna. Japanilaisuus paistaa vahvasti kaikilla osa-alueilla, mikä ei ilahduta jokaista, mutta meikä tykkää.

Toisaalta voin tunnustaa, että sattaisin tykätä vielä enemmänkin, jos muutamia pikkuvikoja ei olisi. Näppäinyhdistelmiin perustuva taisteluakrobatia tuntuu ainakin toistaiseksi melko yksipuoliselta, koska erilaisia liikkeitä ei ole tarpeeksi, minkä lisäksi aseitakin on vain kaksi (lähi- ja kaukotaisteluun). Lisäksi kaikki tähän mennessä avaamani kombot ovat suoraan sanoen aika tylsänpuoleisia, Bayonettasta tuttuja seinästä kolmoisvoltin kautta superkierrepotku takaraivoon-tyylisiä liikkeitä pitäisi olla ehdottomasti enemmän. Vihollisvalikoimakin saisi olla laajempi, kymmenen kentän jälkeen erilaisia hirviöitä on vain kourallinen.

Mutta eipä nillitetä pienistä, perusasiat ovat kuitenkin kohdillaan. Kimaltavan kaunis grafiikka, tyylin ja tyylittömyyden onnistunut sekoitussuhde, hyvin animoidut tissit sekä äärimmäisen sulava ruudunpäivitys todennäköisesti pitävät homman mielekkäänä loppuun asti.

Rasimus

Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #99 : 04.Toukokuu 2012, 23:25 »

Aloitin pelaamaan L. A. Noirea ja täytyy varoittaa, että se on paskin PC-porttaus mitä on herrain aikoihin nähty.

Täytyy palata aiheeseen sen verran, että nyt lähti peli koneelta ihan suosiolla. Täysin kelvoton tekele (PC-porttaus siis, itse pelihän on loistava). Päivityksen jälkeen (jossa piti olla siis performanssiparannusta) peli toimi vieläkin hitaammin. Asennan uudestaan vasta vuoden päästä, kun on edes jotain toiveita, että peliin on saatu vihdoinkin kunnon päivitykset.

Vajaa puoli vuotta meni, mutta tulihan se peli pelaamiskelpoiseksi. En tiedä, johtuiko pelisoftan vai emolevyn päivityksestä, mutta enää ei tarvitse kikkailla komentojonojen kanssa. Mutta paikoitellen ruudunpäivitys vieläkin tökkii, vaikka alla on taas viimeisintä huutoa oleva tehomylly  Huh

Eipä tosin peli pelinäkään niin kauheasti enää lämmitä. Päähenkilön puhe kuulustelutilanteissa on naurettavan hyökkäävää, kanssa-autoilijat murhanhimoisia idiootteja (sireenin päälle laittaminen auttaa asiaa) ja tallennuspisteiden sijoittuminen animaatioiden tai pitkien ajomatkojen alkuun rassaa. Street crimesit ovat yksioikoisia ammu-rikollinen-tehtäviä, vaikka parissa on mahdollista napata häiskä elävänäkin. Lehtiartikkeleiden ja tehtävien välien animaatiot eivät ainakaan pelin alkupuoliskolla tunnu liittyvän mitenkään itse pelin tapahtumiin jne.

Hyvä on, mutta ei niin erinomainen kuin aluksi vaikutti.

Badassingly: You son of the questionable heritage.
Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7 8   Siirry ylös