30.Heinäkuu 2014, 18:09 *

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 ... 8   Siirry alas
Kirjoittaja Aihe: Minkä pelin ostit viimeksi?  (Luettu 15345 kertaa)

Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #60 : 13.Elokuu 2011, 19:03 »

Witcher 2 tuli jo aikoja sitten ostettua, mutta pelasin ensin ekan Deus Exän pois alta. Nyt tuli sitten peli asennettua ja ensimmäinen päivä meni miettiessä miten saada peli pyörimään. Meikäläinen kun pisti muutama vuosi sitten koneen vimpan päälle ja nyt jo näyttää alkavan vääntö olla lopussa  Surullinen

No, kun pisti resoluutioksi 800x600 ja jätti käyttämättä über-asetukset, gloomit ja muut, niin pelin sai pyörimään siedettävällä frameratella. Mutta kyllä se säästäminen uuteen hardikseen on aloitettava - Windows 7:kaan ei haittaisi, vaikka sillä noin joka toinen ohjelma ei enää toimikaan kuin virtuaali-PC:n kautta...

Ensimmäinen vaikutelma pelistä ei ollut lupaava: volyymit ovat täysin perseestä (ihmisten puhetta ja äänitehosteita säädetään samalla kytkimellä, yritä siinä sitten saada puheesta selvää kun ympärillä on meteliä), fontti järjettömän pientä (ihan ekaks pitää hakea modatut fontit netistä jos aikoo pelata), ja paikoitellen esiintyy hassua valon valumista vaikka bloomit yms. onkin kytketty pois päältä - ärsyttävää kun Geraltin ympärillä näkyy outo haloilmiö.

Sitten kun alkoi varsinainen pelaaminen, niin johan kolahti: Gerald on ottamassa turpaansa kuninkaan vankityrmässä ja kuulustelussa alkaa kertoa miten tilanteeseen päädyttiin (sattumalta tuli mieleen Dragon Age 2). Aloitetaan vaihteeksi sensuroimattomalla naisen kanssa heräämisellä, ja päädytään saman tien keskelle raakaa keskiaikaista sodankäyntiä, jossa on ritarillisuus ja kunnia kaukana (kyläläiset samaan rakennukseen sytykkeiden kanssa jne.).

Sen enempää en sitten osaakaan sanoa kun pelitunteja on takana vain neljä, mutta kuvittelenko vain vai onko Witcher-pelit novelleja mustempia ja tylympiä?

Maailmanherra
Neurovelho
****

Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #61 : 22.Elokuu 2011, 13:36 »

Aloitin ensimmäisen Witcherin tällä viikolla. Olen tosifani ja luin kirjat eka näes.

Ennakkotilasin vuoden parhaan moninpeliräiskinnän. Nimi on: Red orchestra 2: Heroes of stalingrad. En voinut vastustaa kun alkuperäisen pelin omistajana sain 20% alennusta. Uunituore peli alle 30 euron on melko harvinaista. En usko että tuota on voitu mokata. Red Orchestran realistinen ww2-meininki oli vertaansa vailla.

Don't trust the skull.
Raimu
Noviisi

Asuinpaikka: Oulu
« Vastaus #62 : 22.Elokuu 2011, 13:45 »

Aivan viimeksi ostin uusimman Sega Rallyn. Pelityyppi on minulle hyvin harvinainen tuettava, mutta vanhasta takaa haluaa nähdä, miltä tämä jo muutaman vuoden vanha Sega-remake näyttää.

Ennen sen pelaamista pitäisi tosin kokeilla backlogissa kyykkivä Silent Hill 4 - the Room, joka mollattiin aika pahasti ilmestyessään.

I love you for the books you read
Draamajumala

Asuinpaikka: Tampere
« Vastaus #63 : 28.Elokuu 2011, 20:18 »

Nyt on tullu tilailtua taas hieman enemmän pelejä, lähinnä pleikkari ykköselle. Viimeisimmät ostokset:

Spider-Man
Soviet Strike

Myös PS2-kokoelmani on kasvanut lähiaikoina parilla pelillä:

Tenchu - Wrath of Heaven
Black

Paljon tulee nykyään pelailtua lukemisen ja elokuvien katselun ohella.
Merciana

Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #64 : 29.Elokuu 2011, 22:16 »

Steami on oikea pelurin unelma. Pelien osto on paljon helpompaa eikä tarvitse levyjen kanssa enää tapella. Uusimmat ostokset tältä erää:

Metro 2033
Portal
Half-Life 2
Syberia
Syberia 2

Näistä Portal on jo pelattu läpi. Metroa on jo tullut myös vähän hipaistua mutta ei sen enempää. Muiden pelien odotan malttamattomana latautuvan koneelle.
Moonlord

Asuinpaikka: Lapua
« Vastaus #65 : 29.Elokuu 2011, 23:00 »

Crysis 2 ja Fallout 3 tuli juuri tilattua kun huomasin että olivat hinnat tipahtaneet.

Itsekin ostin Half-Life 2 Orange Boxin viime vuonna mutta sen putkijuoksukentät ja tylsät viholliset olivat valtava pettymys Far Cryn vapaan maaston jälkeen.
Glare

Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #66 : 01.Syyskuu 2011, 23:36 »

Nyt viimeisimmäksi hankinnaksi tuli: Dissida 012 (Duodecim) Final Fantasy. Valitettavasti peli on sen verran addiktoiva, että siihen uppoaa helposti. Itse olen päässyt aika hyvin peliin mukaan. Tämän sekä Dissidia Final Fantasyn välillä huomaa eron heti, että tiettyjä asioita on paranneltu ja enemmän liikkumisen varaa on myös taistelujen ja kentä ulkopuolella.

Grafiikka on todella kaunista pelissä, mutta mitä nyt sain ensimmäisen tarinan pelattua loppuun. Voisin sanoa, että loppu oli omasta mielestäni ainakin pettymys, vaikkka itsessään tarina oli todella upea. Voisin melkein hieman toivoa, että tulisi jatkoa. Pelissä oli todella mukava nähdä kaikki mahdolliset hahmot Final Fantasy I sinne Final Fantasy XIII asti.

Pelattavuus toimii aika samalailla kuin ekassa Dissidia pelissä, mutta tässä pelissä on mahdollisuus saada mm. avustaja hetkellisesti auttamaan sinua vastustajaa vastaan. Mutta parasta pelissä on se, että huumoria ei olla todellakaan jätetty pois. Hahmojen väliset naljailut ja kiusoittelut on hyvin onnistuneet. Pahimpana suuniekkana tässä pelissä voisin sanoa Laguna Loirea, sekä Kefkaa. Ainakin tämän pelin aikana sai hyvät naurut, jos ei mitään muuta tähän mennessä. Mutta katsotaan mitä lopputarinat tuovat mukanaan.

Asuinpaikka: Parkano
« Vastaus #67 : 19.Marraskuu 2011, 17:32 »

Muun sekalaisen viihteen joukossa tuli hankittua Command & Conquer: Red Alert 3. Strategiapeleissä olen aina ollut mieltyneempi vuoropohjaisuuteen kuin reaaliaikaan, mutta kakkososan lämpimät muistot aiheuttivat kuitenkin halun tarkistaa, vieläkö sotajuonten punominen onnistuu.

Ensimmäisten pelihetkien jälkeen mieleen hiipi ajatus, onko tämä varmasti kahdeksan vuotta edeltäjänsä jälkeen julkaistu peli, niin samalta kaikki tuntui heti alusta alkaen. Toisaalta olo oli mukavan kotoisa ja turvallinen, koska sodankäynnin saloja ei varsinaisesti tarvinnut erikseen opetella, vaan asian ytimeen pääsi sualavasti jo ensimmäisen tehtävän aikana. Mikäli C&C-pelit eivät ole entuudestaan tuttuja, pelimekaniikan sisäistäminen vie varmasti hetken, mutta sarjan faneille homman nimi on selvä heti kun tutunnäköinen käyttöliittymä ilmestyy silmien eteen.

Tarkoitukseni oli pelata peliä ikään kuin testausmielessä ja välipalana ennen Xboxille tekemiäni kuumottavampia hankintoja, mutta tunnustan olevani nyt sen verran koukussa, ettei peli luultavasti jää ainoastaan satunnaiseksi ajanvietteeksi. Vaikka juuri mikään ei ole muuttunut sitten edellisen osan, ainakin minä annan sen anteeksi, koska pohja on kunnossa eikä mitään ole tehty varsinaisesti väärin. Yksin pelatessa joutuu tosin sietämään vajaaälyistä kakkoskomentajaa, joka usein tarpeellisen tulituen sijaan keskittyy enimmäkseen vain oman toiminnan tiellä olemiseen.

Pelin suola ovat mielikuvitukselliset ja sotilasyksiköt, jotka ovat pelin tarinaan liittyvän aikavääristymän vuoksi varsin futuristisia. Liittoutuneiden taisteludelfiinit, idän mecha-robotit ja neuvostojoukkojen hämähäkkiveneet ovat vain alkua monipuoliselle yksikkövalikoimalle, joiden ominaisuuksien opiskelussa ja hyödyntämisessä kuluu tovi jos toinenkin.

Kampnajoita yhteen sitova tarina on jälleen kirjoitettu vahvasti kieli poskessa ja mikä tärkeintä, se on kerrottu oikeden näyttelijöiden tähdittämien videoiden voimin. Tim Curry neuvostoarmeijan puhemiehenä on erityisen hauskaa seurattavaa, eikä vähiten naurettavan liioitellun venäjä-aksentin takia. Puna-armeijalla pelatessa viihdykettä tarjoavat toki myös neuvostotyttöjen tissivaot, joita nahkaiset univormut esittelevät komentajaystävällisen anteliaasti. Harmillista on, että huumori ei kuki yhtä paljon muiden osapuolten saappaissa, vaikka juoni ei missään vaiheessa järjellisissä sfääreissä liikukaan.

Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #68 : 19.Marraskuu 2011, 22:31 »

Mä en C&C-naksutteluihin koskaan lämmennyt. Red Alertissa otti pannuun se, että monelta suunnalta tapahtuvat taktiset hyökkäysyritykset kilpistyivät aina siihen, että yksiköt keksivät lähteä kiertämään ahtaimpia paikkoja pisimmän mahdollisen kiertotien kautta sen sijaan että olisivat kiltisti odottaneet vuoroaan päästä etenemään kuristuspisteestä...

Mutta joo. Tilaukseen menee nyt Deus Ex 3 ja L. A. Noire. Niistä myöhemmin lisää.

Ylläolevaa Witcheriä kun on pelattu jo yli puolen välin, niin täytyy todeta että laatupelistä on kyse. Hieno juttu, että kerrankin juoni todellakin haarautuu, joten uudelleenpelaamisessa on oikeasti jotain mieltäkin.

Jäin tosin ekasta pelistä kaipaamaan sitä, että trophyt olisivat jotain jolla todistetaan että hirviön tappotehtävä on hoidettu, ja että taistelu olisi oikea-aikaista naksuttelua tuhoisampien combojen tekemiseksi (kaikki on jostain syystä inhonneet systeemiä, mutta musta se oli hauska). Viinapohjaiset potionitkin ovat muuttuneet pelkiksi potioneiksi. Pahus, siinä oli taas yksi veikeä yksityiskohta kadotettu.

Vaikeustasosta en voi sanoa mitään, sillä pistin sen heti alkurähinöiden jälkeen helpoksi. Yleensä pelaan vaikealla alkupelin ajan ja vasta matsien alkaessa kyllästyttämään, säädän sen helpoimmalle sujuvamman tarinassa etenemisen takia (ettei tarvitse alkaa turhia säätämään varusteiden ja hahmosuunnittelun kanssa, tai jumittamaan pomojen kanssa). Nyt vaan ei jostain syystä hotsittanut edes tutustua taistelusysteemiin.

Grafiikkaongelmat selvisivät vanhentuneen näyttökortin syyksi, ATI Radeon HD 6950 lopetti takeltelutkin ja oudot valoilmiöt siihen... tavallaan... On muuten vika kerta kun Radeoneihin turvaudun, sillä oma kokemus ja nettilähteetkin vahvistavat HD-korttien ongelmiksi jatkuvat "Näytönohjain lopetti vastaamasta ja resetoidaan" -ilmoitukset (jopa ihan työpöytänäkymässä). Ei vaan GeForcet ja NVidiat ole tuottaneet moisia kaatuiluongelmia... Syyllinen näyttäisi olevan muistin määrä, sillä 4 gigaa kaataa konetta, 2 gigaa ei - siitä riippumatta, mitkä kammat on käytössä missäkin slotissa jne. Biosit ja käyttiskin päivitettiin ja ongelmat saatiin vain vähenemään. Täytyy nyt katsoa mitä viimeisin ajuripäivitys tekee...

Asuinpaikka: Parkano
« Vastaus #69 : 23.Marraskuu 2011, 13:57 »

Ainakin kakkosessa näin taisi ollakin, mutta kolmosessa joukot osaavat kyllä järjestäytyä varsin fiksusti, eikä suunnitelmat tuhoavia kansanvaelluksia pahemmin esiinny.

Tällä hetkellä lievää tympääntymistä aiheuttaa turhan lähellä oleva kamera, joka laajalle levittäytyvien taistelujen aikana vaikeuttaa tilanteen hahmottamista jonkin verran. Olen ladannut peliin kaikki patchit, mutta ainakaan ne eivät tarjonneet vaivaan helpotusta.

Pelaamista odottaa tällä hetkellä kaksi Boxi-peliä, avaruustoiminta Vanquish sekä fantastisempi Darksiders. Aion kuitenkin tarttua niihin vasta sitten, kun tilaamani uusi telkkari teräväpiirtoineen ja isompine ruutuineen saapuu somistamaan kotiani.

Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #70 : 24.Marraskuu 2011, 19:52 »

Ööh... Oikeastaan eka Red Alert. Sen jälkeen tekniikka on mennyt huimasti eteenpäin, mutta mä olen lukkiintunut tietokonerooli- ja seikkailupeleihin  Näyttää kieltä

Maailmanherra
Neurovelho
****

Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #71 : 25.Marraskuu 2011, 00:12 »

Oikeastihan hyviä naksuttelupelejä on tasan kolme, Total Annihilation, Dawn of war ja Supreme commander. Siinä vaiheessa mittakaava ja meininki on kohdallaan kun vastustajan hyökkäysjoukkojen etenimistä voi jarruttaa pommittamalla niitä megatonnin ydinpommeilla.

Steamissa oli alennuksessa kaikki Oddworld-pelit. Aben seikkailut on pelattu läpi mutta en tiennytkään että Stranger's wratch ja Munch Oddysee on käännetty tietokoneelle.

Don't trust the skull.
Glare

Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #72 : 26.Marraskuu 2011, 21:52 »

Itse nyt tuli hankittua aika montakin peliä tässä lyhyellä aikavälillä.
Mukaan GameStopin, sekä Oulun pelimiesliikkeen hyllyistä ovat tarttuneet mukaan mm. Devil May Cry 1, Final Fantasy I (PSP), Final Fantasy X (vain 5e), Final Fantasy Tactics, Lemmings sekä Final Fantasy; Crisis Core.

Lemmings on ollut jotain oikein mukavaa pelattavaa pitkästä aikaa, tosin aika haastavaa samalla, koska pitää olla hiton nopea PSP:n kanssa. Crsisis coressa taistelumoodi on ollut aika mielenkiintoinen ja hyvinkin vaikea. Kesti jonkin aikaa, ennen kuin tapettua Chimeran.

Devil May Cry sekä Final Fantasy pelit ovat vielä odottamassa pelaamista, mutta Devil May Cryn pelaamista odotan ihan mielenkiinnolla, heti kun saisi pelattua Okamin ekana tieltä pois. Pelejä kyllä kertyy ihan mukavasti, kunhan saisin vaan ekana pelattua entiset pois.

Asuinpaikka: Parkano
« Vastaus #73 : 30.Marraskuu 2011, 15:17 »

Tulipa sitten rykäistyä läpi tuo Vanquish. Aika vaikuttava pelikokemus, enkä yhtään ihmettele, miksi mielipiteet ovat olleet enimmäkseen kehuvia, toisinaan jopa ylistäviä. Omia keksintöjä peli ei tainnut sisältää yhtäkään, mutta se kuitenkin hyödynsi kaiken lainaamansa harvinaisen tyylikkäästi ja viihdyttävästi. Monille tämä on vain kasvoton Halo- ja Gears of War-jäljitelmä, mutta itse en osannut häiriintyä suorimmistakaan idearyöstöistä, sen verran upean vuoristorata-ajelun peli tarjoaa.

Ensimmäisenä pelissä käy aisteihin sen järjetön tempo, joka pysyttelee jatkuvasti niin ultravauhdikkaana, että hitaampi pelaaja putoaa kyydistä jo alkumetreillä. Mietin ensin itsekin, onko näin tolkuton tapahtumien vyörytys oikeasti hauskaa ja rentouttavaa, mutta pian sopeuduin pelin hengästyttävään menoon ja aloin nauttia sen mahtavasta energialatauksesta. Kun ympärillä rakennukset murskautuvat, ilmassa avaruusalukset räjähtelevät ja ympäristö täyttyy hyperaktiivisesta toiminnasta, jokainen hetki on mahdollista kokea suurella fiiliksellä ilman sen ihmeempää eläytymistä. Naamallani oli varmasti suurimman osan ajasta niin leveä ja typerännäköinen virne, että sen nähdessään moni olisi pitänyt minua mielipuolena.

Onhan peli saanut osakseen tietysti kritiikkiäkin, enkä itsekään voi antaa sille sataprosenttisen puhtaita papereita. Ylivilkas räiskiminen käy pidemmissä sessioissa helposti puuduttavaksi, koska pelissä ei tosiaan koeta rauhallisia hetkiä edes sitä yhtä ainoaa. Lisäksi pelin ympäristöt koostuvat vain suorista ränneistä, eikä laajemmilla areenoilla pääse taistelemaan kuin muutamaan otteeseen. Meininki on kuitenkin niin liioitellun mahtipontista ja lavasteet komeita, että illuusio kunnon avaruustaistelusta on aivan riittävän vahva.

Kyllähän tämän pariin palaa mieluusti toiseenkin kertaan. Ensin täytyy kuitenkin lepuuttaa hermoja jollain vähemmän hektisellä ja aivoja kuormittavalla.

Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #74 : 17.Joulukuu 2011, 13:24 »

Aloitin pelaamaan L. A. Noirea ja täytyy varoittaa, että se on paskin PC-porttaus mitä on herrain aikoihin nähty.

Olin ällistyä kun peli minimiasetuksillakin mun tehomyllyssä piti about 5-10 fps frameratea. Netin penkominen paljasti, että asetusten komentoriville pitää kirjoittaa muutama lähinnä moniajon lopettamiseen liittyvä komentojono, niin johan alkaa pelittää. Hintana tosin on se, että hiiren kursori on jatkuvasti ruudussa näkyvissä, mutta ainakin pyörii sulavasti (vaikka riippuu vieläkin päivästä, onko frame rate täysi vai havaittavasti vajaa).

Ja taas peli, jossa animaatio-osioita ei saa hypättyä yli millään konstilla... Grr...

Lisäksi tässä pelissä oikein korostuu mun toisen viime aikojen teknisesti paskan ostoksen, eli ATI Radeon HD -näyttökortin ongelmat: Kuva jatkuvasti jämähtää ja joutuu odottamaan noin 5 sekuntia, jotta käyttis huomaisi kortin lopettaneen vastaamisen ja resetoisi sen. Pelaaminen vaatii lehmän hermoja.

Warghast
Noviisi

Asuinpaikka: Vantaa
« Vastaus #75 : 17.Joulukuu 2011, 23:43 »

Tulipa tänään käytyä jouluostoksilla ja kävipä niin hullusti että jäi itselle joululahjaksi arkham horror sarjaan kuuluva Mansions of Madness.. arkham horror on tuttu peli mutta tuo tuntui suorastaan loikkaavan pelihyllystä.

Asuinpaikka: Parkano
« Vastaus #76 : 18.Joulukuu 2011, 17:26 »

Edellä mainitsemani Darksiders on osoittautunut aivan erinomaiseksi viihdyttäjäksi, minkä lisäksi peli on huomattavasti monipuolisempi kuin olin odottanut. Tiesin, että luvassa on mahtipontista fantasiamättöä tyyliin Dante's Inferno, mutta yllättäen matkassa on useampikin mutka, joista läheskään kaikkia ei vedetä suoraksi pelkällä raivokkaalla napinhakkauksella. Väkivaltaisia haluja saa toki tyydyttää niin paljon kuin haluaa, mutta ilahduttavasti mukana on myös aidosti toimivaa ongelmanratkontaa, jota on annosteltu toiminnan sekaan juuri sopivassa suhteessa.

Aluksi sain käsityksen, että peli on viivasuoraa rännijuoksua skriptatusta kohtauksesta toiseen, mutta onneksi tämä on vain osa totuudesta. Mistään avoimesta hiekkalaatikosta ei ole kyse, mutta useimmat ympäristöistä ovat sen verran laajoja, että tutkimisen ja löytämisen riemua saa kokea tämän tuosta.

Taistelu perustuu näppäinyhdistelmiin, jotka ovat eri aseilla erilaisia. Taistelutaitojen hiominen muistuttaa hieman roolipeliä, mikä tuo peliin kiitettävästi syvyyttä sekä uudelleenpeluuarvoa, kaikkia ominaisuuksia kun ei ehdi saavuttaa millään yhdellä pelikerralla. Kovin mutkikkaita komboja ei käytetä, mutta aseiden ja kykyjen tuunaaminen on joka tapauksessa viihdyttävää.

Darksiders on ymmärtääkseni Vigil Games-firman ensimmäinen luomus. Aika lähelle täysosumaa pääsivät jo tässä vaiheessa.
« Viimeksi muokattu: 18.Joulukuu 2011, 19:18 kirjoittanut Astorethein » tallennettu

katekan

Asuinpaikka: Kiuruvesi
« Vastaus #77 : 18.Joulukuu 2011, 17:52 »

Baldur's Gate II Completen ostin just Good old Gamesin kokoelmaan. Maksoi euroissa vähän päälle kolme. On muitakin klassikoita halvalla näin Joulun kunniaksi. Kannattaa käydä katsastamassa jos vanhemmat pelit kiinnostavat.

jkn
punnort
Velho

« Vastaus #78 : 18.Joulukuu 2011, 17:53 »

Koska kysyttiin pelejä yleensä, ei spesifisti videopelejä, vastaan, että ostin viimeksi lautapelin Blokus Duo. Kyseessä on kaksinpeliversio blokuksesta, ja odotan, että se on vähemmän kaaoottinen kuin standardi nelinpeliblokus. Tarkoitus olisi testailla peliä joululomalla.

Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #79 : 08.Tammikuu 2012, 15:17 »

Täytyy palata aiheeseen sen verran, että nyt lähti peli koneelta ihan suosiolla. Täysin kelvoton tekele (PC-porttaus siis, itse pelihän on loistava). Päivityksen jälkeen (jossa piti olla siis performanssiparannusta) peli toimi vieläkin hitaammin. Asennan uudestaan vasta vuoden päästä, kun on edes jotain toiveita, että peliin on saatu vihdoinkin kunnon päivitykset.

Deus Ex ei voi mitenkään pyöriä huonommin...

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 ... 8   Siirry ylös