31.Heinäkuu 2014, 08:19 *

Sivuja: 1 ... 11 12 [13] 14   Siirry alas
Kirjoittaja Aihe: Tosielämässä vastaantulleita mielenkiintoisuuksia  (Luettu 35765 kertaa)
Warriorgirl

Asuinpaikka: Jyväskylä
« Vastaus #240 : 10.Syyskuu 2010, 13:10 »

Eräässä vähän pienemmässä pitsapaikassa on mielenkiintoinen huomautus mainoksessa, nimittäin pitsalistan perässä lukee hyvin pienellä fontilla "kaikki pitsa saattaa sisältää yllätys täyte". Aiheutti kyllä hyvät naurut, nimittäin olimme edellisenä päivänä käyneet syömässä kyseisessä paikassa ja kaveri löysi silloin pitsastaan jonkinsortin karvan, emme sitten tiedä oliko hius vai mikä mutta kuitenkin.

Asuinpaikka: Tampere
« Vastaus #241 : 22.Syyskuu 2010, 17:54 »

Ilmeisen säädyllisellä nettisaitilla on tahdottu ilmeisesti automaattisin menetelmin estää, ettei kekään kirjoittele tuhmuuksia.

It was my responsibility to do****ent all the athlete''s riding positions and then to fabricate custom aerobars that bridged the gap from bike to those hand and arm positions.

Shakal

Asuinpaikka: Espoo
« Vastaus #242 : 05.Joulukuu 2010, 22:13 »

Tämä on itseasiassa eräs hyvin tunnettu variantti ns. Scunthrope-ongelmasta, joka tunnetaan epävirallisesti nimellä The Clbuttic Mistake. Valitettavasti poliittisen korrektieuden ja huonon suunnittelun synergian seurauksena tämä on verraten yleinen ongelma englannin kielisillä sivustoilla.

Asuinpaikka: Vallis Gratiae
« Vastaus #243 : 04.Tammikuu 2011, 12:08 »

Tutkiskelin äsken paikallisessa Lidlissä huvin ja urheilun vuoksi aleromppeita ja vastaan tuli maailman turhin esine: digitaalinen tiimalasi. Oikeesti, miksi?

Asuinpaikka: Vallis Gratiae
« Vastaus #244 : 07.Toukokuu 2011, 16:20 »

Glen David Goldin teoksesta Carter peittoaa paholaisen:
"Hän käänsi ylävartaloaan 360 astetta nähdäkseen jonkin merkin eläimestä."
Carter on ammatiltaan taikuri ja ilmeisesti myös pöllöjen sukua... Mahtoikohan olla kirjailijan vai suomentajan virhe?

Hiistu

Asuinpaikka: Tampere/Vihti
« Vastaus #245 : 08.Kesäkuu 2011, 14:02 »

Sanomalehtien (tässä tapauksessa Länsi-Uusimaan) tekstaripalstat ovat mainioita:

Lainaus
Pyydän anteeksi lapseni levittää tarinaa siitä, että [Etunimi Sukunimi] on uhannut lyödä poikaani paistinpannulla päähän. Tarina on selvitetty ja osoittautunut perättömäksi.

[Etunimi Sukunimi]

Mahtavaa, että moinen perätön tieto on nyt pyyhitty pois lohjalaisten, karjalohjalaisten, nummi-pusulalaisten, raaseporilaisten, inkoolaisten, siuntiolaisten ja vihtiläisten tietoisuudesta.   Näyttää kieltä

Tavallaan.

Asuinpaikka: Vallis Gratiae
« Vastaus #246 : 15.Kesäkuu 2011, 13:15 »

Kävin viikonloppuna pyörähtämässä hautausmaalla ja en voinut olla naureskelematta itsekseni sille ironialle, että keskiaikaisen kivikirkon kupeessa, paikalla jossa on sijainnut katolinen luostari, on nyt suuria jäteastioita joiden merkki on Molok.

Asuinpaikka: Tampere
« Vastaus #247 : 17.Kesäkuu 2011, 18:16 »

Jos nauratte kemialliselle reaktiolle, olette täysin ala-astetasolla!

Iivari
Velhoruhtinas

Asuinpaikka: Vantaan Jokiniemi (ja muu elämänalue)
« Vastaus #248 : 03.Heinäkuu 2011, 07:35 »

Helsingin miittien monivuotinen päätöspaikka - Aleksanterinkadun Carrols on lopettanut toimintansa!

Olen niitä tapahtumia
joita ei käsitellä perinteisillä luukuilla.
Pekka Kejonen

Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #249 : 03.Heinäkuu 2011, 13:03 »

Paskat... Itiksestäkin se lähti viime remonttien yhteydessä. Nyt ei saa kunnon hampparia enää mistään.

Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #250 : 16.Elokuu 2011, 20:45 »

Mikä ihmeen keskusteluketjujen tappaja mä olen? Yllättävän monessa wanhassa ja kuolleessa ketjussa mä olen ollut viimeinen kirjoittaja...

No jaa...

Jutta "Papukaija" Urpilainen on keksinyt, että Kreikka voi saada lainan, jos se antaa Suomen tileille ensin rahaa lainassa saatujen rahojen vakuudeksi...

Kuulostaa ikiliikkujalta, vai mitä?

Otetaan pankista lainaa heti 100 milliä ja annetaan siitä 10 milliä pankille vakuudeksi siitä, että mä saan maksettua 100 milliä joskus takaisin. Jos en onnistukaan, niin menetän vakuuteni eli tuon 10 milliä. Mikään ei tietenkään estä mua ottamasta uutta lainaa maksaakseni vanhan pois...

...

Selitys: Suomi ei anna rahaa, vaan vain takaa lainan. Kreikka taas antaa Suomelle heti rahaa, jolla ja jonka sijoituskoroilla Suomi voi maksaa Kreikan lainoja pois jos pahin mahdollinen tapahtuu. Tuo Kreikalta saatu raha sitten kasvaa korkoa meidän valvonnassamme, ja toivon mukaan kattaa mahdolliset takaustappiot myöhemmin siinä tapauksessa, jos Kreikka ei pystykään maksamaan lainojaan joillekin kolmansille osapuolille. Hyvällä tuurilla Kreikka maksaa velkansa, me annetaan takuurahat takaisin, ja pidetään sijoitustuotot...

Sitä, miten tämä eroaa koko finanssikriisin aiheuttaneista johdannaisvirityksistä, en täysin ymmärrä... Toivossa on hyvä elää, sanoi lapamato.

Iivari
Velhoruhtinas

Asuinpaikka: Vantaan Jokiniemi (ja muu elämänalue)
« Vastaus #251 : 17.Elokuu 2011, 14:25 »

Että minä sitten rakastan vanhaa lukiotani <3

Olen niitä tapahtumia
joita ei käsitellä perinteisillä luukuilla.
Pekka Kejonen

Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #252 : 21.Elokuu 2011, 10:18 »

Facebookin tykkäysnappula on Saksan lain vastainen...

Tiuku

Asuinpaikka: Kuunsillan kartano, T**ku
« Vastaus #253 : 30.Syyskuu 2011, 00:32 »

Posti toi tänään (viimein) kirjan: David Safier - Huono karma (linkki tietokantaan)

Sain sen äsken loppuun ja menin tietokantaan lisätäkseni sen luettuihin ja omistettuihin ja mitä nyt ikinä, mutta olin unohtanut, ettei se onnistukaan. Koska eihän se vielä ole ilmestynyt, siis suomeksi. Se ilmestyy kaiketi tasan tarkkaan 4.10., kuten on luvattu ja kuten kustantajan sivuilla lukee - ei sitä varmaan kirjakaupoissakaan ole kun eivät nettikirjakaupatkaan noteeraa kuin vasta tuon päivämäärän.

Miten se sitten on minulla? Olisin oikeastaan saanut sen käsiini jo viikko sitten torstaina, jolloin näin sen antikvariaatissa, hinta 13 euroa. Bazar ilmeisesti noudattaa tarkkoja julkaisuaikatauluja, vaikka kirja olisi valmis jo viikkoja etukäteen - vai onko tässä kyse oikeasti jostain painoteknisestä seikasta? -, mutta joustaa arvostelukappaleiden suhteen. Ja tämähän liikuttaa minua juuri siitä syystä erityisen paljon, koska minä varasin sen täällä arvostelukirjakseni jo joskus elokuussa, mutta eihän sitä tietysti ole osannut kustantajalta kysellä niin aikaisin kuin olisi nähtävästi voinut.

No mut, suosittelen kirjaa. Kukaan kuitenkaan sitä arvosteluani sitten lue, joten sama sanoa jo tässä. :P

Asuinpaikka: Tampere
« Vastaus #254 : 31.Lokakuu 2011, 01:43 »

USAn lakikäytännössä sellaisten oikeusjuttujen, joissa liitto- tai osavaltio on tarkoitus takavarikoida jotain, otsakkeet ovat hivenen omituisia, aivan kuin ko. omaisuus olisi toinen osapuoli. Kummallisimpiin vastaantulleisiin kuului United States v. 11 1/4 Dozen Packages of Articles Labeled in Part Mrs. Moffat’s Shoo-Fly Powders for Drunkenness, 40 F. Supp. 208 (W D.N.Y. 1941) (holding product was misbranded because it was not in fact a cure or treatment for drunkenness).
« Viimeksi muokattu: 31.Lokakuu 2011, 03:21 kirjoittanut Echramath » tallennettu

Maailmanherra
Neurovelho
****

Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #255 : 25.Marraskuu 2011, 01:58 »

Nando's osaa markkinoinnin jalon taidon.

Don't trust the skull.
Logikärmes

Asuinpaikka: Tampere
« Vastaus #256 : 02.Joulukuu 2011, 00:35 »

Aamulla törmäsin Aamulehteä lukiessani mielenkiintoiseen otsikkoon: "Talvivaara sai ensimmäisen uraanikauppaluvan." Kyseessä on ilmeisesti kuitenkin ihan vain kaivosyhtiö, mutta hetken ajan näin silmissäni, miten valtaistuinpeli oltaisiinkin ratkaistu painamalla rautavaltaistuimen käsinojassa olevaa punaista nappulaa!

"The dog is a peasant and the cat is a gentleman."
- H. P. Lovecraft, Cats And Dogs
Metusalem

Asuinpaikka: Inari
« Vastaus #257 : 19.Joulukuu 2011, 12:48 »

Kävin lääkärillä tuossa noin viikko sitten ja sain sieltä kouraani sellaisen läpyskän kuin "Hoito- tai tutkimusmääräys". Lapussa oli rasti ruutuun -kohta "Kysymyksessä on...", jossa oli tasan kaksi vaihtoehtoa:
1) sairaus, raskaus tai synnytys.
2) rintamaveteraanin tai miinanraivaajan kokovartaloproteesihoito erikoishammasteknikolla.
Minua kovin huvitti tämä, mutta en saanut selville, miksi toinen vaihtoehto on juuri mainittu. Lienee siihenkin jokin järjellinen selitys olemassa.
Tiuku

Asuinpaikka: Kuunsillan kartano, T**ku
« Vastaus #258 : 28.Tammikuu 2012, 13:17 »

Linkki

Tuon takana on siis Iltalehden listaamia suosituimpia lastennimiä Euroopasta ja Yhdysvalloista (varsin suppeasti kyl, mut). Yhdysvaltain tämän hetken kuumimmiksi lastennimiksi kerrotaan yksiselitteisesti Jacob ja Isabella. Siis siis. Millähän sijalla lie Edward?

Jos nyt ei mennyt jakeluun, niin Jacob ja Isabella ovat siis Twilightin päähenkilöitä yhdessä Edwardin kanssa, joka on sitä sitten varmaan tunnetuimmin.
Dynierax

Asuinpaikka: Tampere
« Vastaus #259 : 28.Tammikuu 2012, 16:27 »

Linkki

Ei oo todellista... No, teiniraskauksien - ja myös synnytysten - määrä on jenkeissä aika iso, jote ehkei tämä niin suuri yllätys ole. Historian mukaan englannissa kastettiin moni poikapasi Arthuriksi oletettujen Arhtur-legendojen aikaan, ja onhan Suomessakin kastettu jokunen Frodo ja Gandalf 70-luvun jälkkeen... Harry Frodo Jacob Timonen... Ei hullumpi, pitää panna korvantakse.

Spekuloikaa fiktiota!
Sivuja: 1 ... 11 12 [13] 14   Siirry ylös