25.Huhtikuu 2014, 10:35 *

Sivuja: 1 2 [3]   Siirry alas
Kirjoittaja Aihe: Lukuhaaste  (Luettu 5080 kertaa)

Asuinpaikka: Vantaa
« Vastaus #40 : 08.Maaliskuu 2010, 21:45 »

Paikka eli Tapahtumapaikkana Duma Key on luettu pari päivää sitten. Se oli hyvä, mutta vähän liian pitkä. Perään luin ammatin eli Ruukunkorjaajan, joka oli hauska. Aivan hillitöntä läppää, välillä meni vähän liiankin kummaksi. Saa tarinasta vakavampaakin asiaa irti. Mitähän kaikkea Philip K. Dick on halunnut pohjimmiltaan tarinallaan kertoa?
Feylana

Asuinpaikka: Hämeenlinna & Helsinki
« Vastaus #41 : 19.Huhtikuu 2010, 18:20 »

Jääskeläisen Lumikko ja yhdeksän muuta tuli luettua itse asiassa jo maaliskuun puolella, mutta nytpä vasta muistin että oli tosiaan tämän haasteen ansiota että siihen tartuin. Ihan mielenkiintoinen opus sinänsä, palautti uskon suomalaiseen kirjallisuuteen ja muistutti, miltä tuntuu lukea kirjaa kaikilla mahdollisilla bussimatkoilla kun ei malta odottaa koko päivää päästäkseen jatkamaan. (:

Vielä puuttuisi tuolta listasta muutama opus kokonaan, vaikka on hämärä aavistus siitä että keksin jo itselleni sukulaiskirjan. Hämmentävää, ei nyt kyllä enää muistu - tietenkään.

senhän tietää kaikki nuo, nuo jotka kuusta valon juo ja aamun värit silmissään tuo maailmaan
Pisania
Risingin aktiivi

Asuinpaikka: Vallis Gratiae
« Vastaus #42 : 15.Toukokuu 2010, 11:47 »

Wihii! Sain haasteen päätökseen ja kivaa oli. Kaikentasoisia teoksia tuli luettua, eniten tykkäsin Tartin kirjasta Jumalat juhlivat öisin ja Barberyn Siilin eleganssista. Eniten taas tökkivät Rothin Portnoyn tauti ja Pamukin Nimeni on punainen. Muut olivat sitten jotain kahden ääripään väliltä. Tämä oli itse asiassa niin mukava haaste, että ajattelin käydä sen läpi toisenkin kerran uusilla kirjoilla tietty, koska vaihtoehtoja oli alunperinkin niin paljon. Kesällä näyttäisi olevan ruhtinaallisesti aikaa tällaiseen puuhasteluun. Kategorialistaa voisi myös jatkaa, esim. kirjoja joiden nimessä on viikonpäivä, kuukausi, vuodenaika, numero, juoma, alkuaine, vaatekappale tms.

Enivei, tämmöisellä listalla ajattelin lähteä seuraavaan yritykseen:

väri - Frans G. Bengtsson: Orm Punainen
ruoka - Ben Elton: Popcorn
vesistö- Jean Rhys: Siintää Sargassomeri
arvonimi - Kristina Carlsson: Herra Darwinin puutarhuri
musiikkitermi - Colin MacInnes: Alkusoittoa

Säätilailmökirjan löytäminen oli yllättävän hankalaa, joten Mies kylmästä on ehkä vähän kaukaa haettu. Lisäksi onko herra varsinaisesti arvonimi? Tungin sen siihen, koska olen kiinnostunut ko. kirjasta. Rasvamaksan saatan jättää lukematta, jos parempi sairaus tulee vastaan (senkin löytyminen oli työn ja tuskan takana). Tähän kikkailuun olen erikoisen tyytyväinen: Siintää Sargassomeri on jonkinlainen jatko tai etko Kotiopettajattaren romaanille. Vielä pitäisi päättää kumman lukee ensin...
« Viimeksi muokattu: 13.Syyskuu 2010, 08:55 kirjoittanut Pisania » tallennettu

If Ignorance Is Bliss, Why Aren't There More Happy People?
felarof
Kokelas

« Vastaus #43 : 07.Kesäkuu 2010, 12:55 »

Mukana, kiva haaste! Täydentelen listaa sitä mukaa, kun keksin luettavaa. Suurin osa noista on sellaisia, jotka olen joka tapauksessa ajatellut lukea, jos vaikka tämän ansiosta saisin aikaiseksikin...

väri:
eläin:
etunimi: Jonathan Strange & herra Norrell (Susanna Clarke)
paikka: Serren metsissä (Patricia A. McKillip)
säätila/-ilmiö:
kasvi:
ammatti: Kirjavaras (Markus Zusak)
vuorokaudenaika: Jumalat juhlivat öisin (Donna Tartt)
sukulainen: Veljeni Leijonamieli (Astrid Lindgren)
ruumiinosa: Mahlaa suonissaan (Viivi Hyvönen)
rakennus:
sairaus tms.:
ruoka: Kellopeliappelsiini (Anthony Burgess)
vesistö:
arvonimi: Kuninkaan salamurhaaja (Robin Hobb)
musiikkitermi: Oopperan kummitus (Gaston Leroux)

Kai suoni lasketaan ruumiinosaksi?

Asuinpaikka: Vantaa
« Vastaus #44 : 09.Kesäkuu 2010, 21:23 »

Hyvin näyttää ehtivän vuoden loppuun mennessä kaikki lukemaan, 6 vielä jäljellä joten yksi kirja kuukaudessa tahti riittää. Tänään luin loppuun kasvi valinnan eli Daniel Keysin Kukkia Algernonille. Kiitos lukuhaasteen, että se tuli nyt valittua lukulistalle. Liki kymmenen vuotta se olikin majaillut kirjahyllyn kätköissä ihan unohduksissa. Pidin kirjasta paljon. Tarina on inhimillinen, tunteita sekä ajatuksia herättävä, helppo- ja nopealukuinen ja mielenkiintoinenkin vielä siispä suositeltavaa lukemista.
Pisania
Risingin aktiivi

Asuinpaikka: Vallis Gratiae
« Vastaus #45 : 13.Syyskuu 2010, 09:03 »

Toinenkin kierros on saatu kunnialla loppuun. Parhaina lukukokemuksina pidin, hieman yllättäenkin ehkä, Kotiopettajattaren romaania ja Orm Punaista, jossa oli tosi hienoa kieltä. Toisena ääripäänä taasen olivat Herra Darwinin puutarhuri ja Jean Rhysin molemmat teokset, jotka kaikki olivat aivan käsittämättömiä.

Mutta kivaa oli. Mistäköhän sitä löytäisi seuraavan haasteen...

If Ignorance Is Bliss, Why Aren't There More Happy People?

Asuinpaikka: Vantaa
« Vastaus #46 : 28.Marraskuu 2010, 17:04 »

Projekti on suoritettu  Hymyilee leveästi. Kiva haaste, vaikka en pysynytkään alkuperäisessä suunnitelmassa. Vaihdoin matkan varrella luultavasti suurimman osan kirjoista. Ainakin kaksi kirjaa (Kukkia Algernonille ja Kellopeli appelsiini) oli alkuperäisessä suunnitelmassa ja olen tosi tyytyväinen, että luin ne. Olisin varmaan vaihtanut nekin, jos olisin keksinyt jotain olevinaan parempaa tilalle  Iskee silmää.
Metusalem

Asuinpaikka: Inari
« Vastaus #47 : 28.Marraskuu 2010, 22:46 »

Minulla taisi vähän niinkuin jäädä kesken, tai enpä ainakaan usko lukevani jäljellä olevia 13 kirjaa loppuvuoden aikana. No, haaste siirtyy ensi vuodelle. Jos luen näitä kolme vuodessa, ei koko projektissa kestä kuin vähän yli viisi vuotta. (Olenpa muuten häpeällisen saamaton lukija. Kun muka on niin paljon tekemistä.)
Sivuja: 1 2 [3]   Siirry ylös