Elenna
Noviisi
Paikalla
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Pirkanmaa
|
 |
« Vastaus #280 : 13.Heinäkuu 2012, 16:20 » |
|
Pyörin viikko sitten Oulun Suomalaisessa kirjakaupassa etsimässä tarjouskirjoja, joiden joukosta ei kuitenkaan löytynyt itseä kiinnostavia yksilöitä - sen sijaan mukaan tarttui kympillä Nälkäpeli-pokkari. Alun perin tarkoitus oli lukea kyseinen kirja kirjastossa, mutta tätä nykyä se on aina lainassa ja varauslista pitkä, joten kätevämmäksi tuli ostaa kirja itse. Ja pakko myöntää, että ahmin Nälkäpelin parissa päivässä, sen verran koukuttava opus oli!
|
|
|
|
|
tallennettu
|
My name is Sherlock Holmes. It is my business to know what other people don’t know.
|
|
|
haplotus
Velho

Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Oulu
|
 |
« Vastaus #281 : 14.Heinäkuu 2012, 20:34 » |
|
Tänään kirpputorilta löytyi James Clavellin Gaijin kahteen kirjaan jaettuna. Hintaa yhteensä muikeat 50 senttiä, joten kalliiksi ei tullut. Omistan jo muutoin kirjailijan toisen Japaniin sijoittuvan teoksen Shogunin kirjastopoistona sekä Risinginkin tietokannasta löytyvän Pomp-o-moton.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
FreakyMike
|
 |
« Vastaus #282 : 19.Heinäkuu 2012, 00:05 » |
|
Postista tuli tänään viimeinen kokoelmastani puuttunut kotimainen Perry Rhodan lukemistolehti jonka ostin huutonetistä hieman päälle eurolla.
Ihme juttu kun noita suomennettiin 70-luvulla ainoastaan 16 numeroa, vaikka sarja alkoi alkuperämaassa jo 60-luvulla ja suosio on pysynyt vankkana ihan nykyaikaankin saakka. (Wikipedian mukaan lehtiä on ilmestynyt tähän mennessä jo yli 2600 kappaletta..)
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jewel
Velho

Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Helsinki
|
 |
« Vastaus #283 : 23.Heinäkuu 2012, 20:02 » |
|
Hahaa!! Sain tänään käsiini aarteen, jota olen metsästänyt vuosia: Eva Ibbotsonin Voi noita noitia, joka on lapsuuden suosikkejani, nerokas ja hauska nuorten fantasiaromaani vuodelta 1982. Näitä 1970-80 -luvun lasten ja nuorten fantasiakirjoja ei ole todellakaan helppo löytää. Silloin lastenkirjallisuudessa jyräsi arkirealismi, fantasiakirjojen painokset olivat pieniä ja nimekkeitä oli vähän. Näistä vähäisistä opuksista lähes kaikki lienee joko luettu riekaleiksi lasten vähemmän hellissä pikku kätösissä, hävitetty vähäarvoisina (toisin kuin aikuisten keräilysarjat, esim. dekkarit), tai sitten ne säilytetään nostalgiasyistä visusti omassa kirjahyllyssä. Mutta nyt yksi näistä harvinaisuuksista on minun! Voitte olla syystäkin kateellisia  . My Precioussss!
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Emelie
Noviisi
Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Helsinki
|
 |
« Vastaus #284 : 23.Heinäkuu 2012, 20:17 » |
|
Kirjahankinnastani on jo jokunen tovi vierähtänyt, mutta olen todella tyytyväinen hankintaani. Ostin nimittäin cdon.com -sivustolta George R. R. Martinin The Song of Ice and Fire -sarjan kaikki ilmestyneet 5 kirjaa, englanninkielisinä, kovakantisina ja yhdenmukaisilla kansilla. Hintaa vain 11e/kpl (!). Kun viimeksi sivustolla kävin, hinnat olivat noille kirjoille jo nousseet sinne noin 25e/kpl. Eli varmaan tähän astisen elämäni parhain ostos, sekä hankinnallisesti että hinnallisesti.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ara
Kokelas
Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Hämeenlinna
|
 |
« Vastaus #285 : 23.Heinäkuu 2012, 20:43 » |
|
Sain ostettua kirjaston poistomyynnistä Eleniumin tarujen ensimmäisen ja kolmannen osan. Hinta päätä huimaavat 50snt yhteensä. Olen jo pitkään yrittänyt saada noita Eddingsin Eleniumin taruja ja aikaisempia käsiini, mutta mistään ei meinaa löytää, varsinkaan kovakantisina. Täytyy vain tarkemmin pitää silmällä poistomyyntejä.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Kirjat ja musiikki ovat samanlaisia. Kun kerran on jäänyt koukkuun, ei pysty enää elämään ilman niitä.
|
|
|
Morgan Blood
Velho

Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: TurQ
|
 |
« Vastaus #286 : 23.Heinäkuu 2012, 23:14 » |
|
Tämä menee nyt ihan väärin! Kesän projektini oli vähentää kirjahyllyä, mutta kameli katkesi ja kuoli viimeistään nyt kun käsiini ajautui Shakespearen tuotanto kovakantisena sarjana... Tervetulemast uusi hyllymetri -___- (tai ainakin lähes puolikas sellainen). Samaan syssyyn sain filosofianmaisteri Tantereen kirjoituksen Sukupuoliyhteys taidenautinnoksi vuodelta 1905. Se on sentään upea  Muita hyllytyksiä kuukauden sisään on Daniel C. Dennettin Tietoisuuden selitys ja György Kádárin Johdatus uralilaiseen filosofiaan, jonka olen halunnut ajoittaisesta huonosta kirjoittamisesta huolimatta. Ideat ovat kuitenkin kovin kiinnostavia ja kehiteltäviä.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
"To live is the rarest thing in the world. Most people exists, that's all." - Oscar Wilde
|
|
|
Athicus
Kriitikko
Noviisi
Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Tampere
|
 |
« Vastaus #287 : 24.Heinäkuu 2012, 10:40 » |
|
Finnconista lähti mukaan suomalainen avaruuscifi-antologia Tiamatin värit, M.G.Soikkelin Kadonneitten kaupunkien kronikka, Hurtta&Salorannan Cthulhu-novellikirjanen Ne ammoiset sekä bonuksena Sadelehdon Outoja Tarinoita 2-splatterpunkkokoelma. Aika vähällä näköjään selvisin. Tosin alkuperäisenä tarkoituksena ei kyllä ollut ostaa kuin Tiamatin värit.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Jussi
|
 |
« Vastaus #288 : 24.Heinäkuu 2012, 23:53 » |
|
William Hope Hodgson: Kauhujen talo
Kirjaston poistomyynnistä 20 sentillä.
Sean Russell: The One Kingdom
Kirja avaa The Swans' War -fantasiatrilogian. Ostin käytetyn pokkarin Huuto.netistä, postikulujen kanssa hinnaksi tuli 6,30 euroa. TOK on tällä hetkellä loppuunmyyty, joten romaania ei voi hankkia uutena.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jupe
Kokelas
Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Hämeenlinna
|
 |
« Vastaus #289 : 26.Heinäkuu 2012, 20:41 » |
|
Nyt kun olen kotikaupungissani Helsingissä oli pakko käydä pakollisella kirppari kierroksella. Hesyn kirpparilta tarttui mukaan Roald Dahlin Taikasormi 2eurolla (olen lukenut sen kerran lapsena). Kierrätyskeskuksesta tarttui Pichi Pichi Pitch 2 manga 0,80eurolla. Hietsun torilta tarttui mukaan Maggie Stiefvaterin Ikuisuus kirja 0,50eurolla. Hämmästyin siitä kun kirja maksoi niin vähän (Suomalaisessakirjakaupassa kirja maksaa ~24euroa), kirja kunto on uudenveroinen ja kansipaperi on ehjä. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Nafisan
Kriitikko
Teknovelho

Poissa
Sukupuoli: 
|
 |
« Vastaus #290 : 27.Heinäkuu 2012, 17:45 » |
|
Nyt kun olen kotikaupungissani Helsingissä oli pakko käydä pakollisella kirppari kierroksella.
Samoilla apajilla ollaan siis oltu!  Lomalla täällä avopuolison äidin luona. Eilen löysin Hietsun Kierrätyskeskukselta Chi's sweet home 1:n ja Yuu Watasen kokoelman 1e/kpl sekä Sujata Masseyn Rei Shimura ja Zen temppelin arvoitus 2e. Hakaniemestä Antikvariaatti Hämähäkistä löysin Charlaine Harrisin Veren voiman 2e:lla, jos vaikka sen lukisi, nyt kun sarjaakin olen seurannut (ja joku vakuutti minulle kirjojen olevan sarjaa paremman). Niin ikään Hakaniemestä, Interfennicasta tarttui mukaan L.M. Montgomeryn Vanhan kartanon Pat ja Bernard Cornwellin Pohjoisen valtiaat yhteishintaan 6e. Kyläsaaren Kierrätyskeskukselta löysin David Almondin Naakkakesän ja Willian Nicholsonin Tuulen laulun 1e/kpl. Lisäksi ostin Carlos Ruiz Zafónin Tuulen varjon 2 eurolla, mutta nyt en muista mistä...
|
|
|
|
|
tallennettu
|
"Jonakin päivänä olen puu, ja tuuli laulaa oksissani ja aurinko tanssii lehdilläni, ja olen vahva ja kaunis kaikkina vuodenaikoina." - Kahlil Gibran
|
|
|
Karajishi
Noviisi
Poissa
Sukupuoli:
|
 |
« Vastaus #291 : 27.Heinäkuu 2012, 20:06 » |
|
En olekaan pitkiin aikoihin ostanut itselleni kirjoja, mutta nyt tässä vähän aikaa sitten oli pakko tuhlata rahoja (olikohan kaikki hurjat neljä euroa?) tuohon Gena Showalterin kirjaan Nautinnon kirous.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
''My dreams are there where my heart belongs..''
|
|
|
haplotus
Velho

Poissa
Sukupuoli: 
|
 |
« Vastaus #292 : 27.Heinäkuu 2012, 21:37 » |
|
Posti toi tänään mukanaan Floyd Gottfredson's Mickey Mouse-sarjan kolmannen osan. Pari ensimmäistä artikkelia takana ja huomenna varsinaisten sarjakuvien kimppuun. Mahtava hankinta, jälleen kerran.
Lisäksi samassa paketissa vaimolle J.R. Wardin Halu. Kun näyttää olevan sarjan ensimmäinen osa niin voisi tuon joskus kokeilumielessä lukea. En ole aiemmin yhtään Wardia lukenut.
Myös viikon kolmas kirjahyllyn täydennys on vampyyriaiheinen. Jälleen kirjaston kierrätyskärrystä löytyi lukemisen arvoista tavaraa, eli kirja Vampyyrin metsästäjät. Muistelen tuon joskus aikoneeni lukea, mutta unohtanut koko kirjan heti sen aikeen jälkeen. Nyt voisi saattaa aikomuksen loppuunsa.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Nafisan
Kriitikko
Teknovelho

Poissa
Sukupuoli: 
|
 |
« Vastaus #293 : 28.Heinäkuu 2012, 16:52 » |
|
Helteestä huolimatta raahauduin tänään uudelleen Hietsun Kierrätyskeskukseen. Löysin Monica Hughesin Tietokoneen vangit 2 eurolla. Lisäksi löysin Sue Harrisonin Tähtien kutsun 20 sentillä, liike taisi olla Antikvariaatti senaatti, jos oikein googlailin. Sofiankadulla se kaiketi oli. En ole aiemmin siellä käynytkään, ja selvittelin liikkeen historiaa: se onkin palannut vasta takaisin vanhaan toimitilaansa, oltuaan jossain vaiheessa muualla. Pakko mennä uudelleen, sen verran edullisia kirjoja!
|
|
|
|
|
tallennettu
|
"Jonakin päivänä olen puu, ja tuuli laulaa oksissani ja aurinko tanssii lehdilläni, ja olen vahva ja kaunis kaikkina vuodenaikoina." - Kahlil Gibran
|
|
|
kyty
Noviisi
Poissa
Sukupuoli:
|
 |
« Vastaus #294 : 28.Heinäkuu 2012, 17:34 » |
|
Helsingin Akateemisesta Terry Pratchettin Snuff. Olen viime aikoina suhtautunut uusiin kirjoihin hieman varauksella, sillä parissa uudemmista tuntui siltä että jotain puuttuu. Mutta ihan mukavalta tuo vaikuttaa, ja Pratchett on itsellä ollut perinteistä kesälukemista. Lisäksi pidän Sam Vimesista päähenkilönä.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Nafisan
Kriitikko
Teknovelho

Poissa
Sukupuoli: 
|
 |
« Vastaus #295 : 31.Heinäkuu 2012, 19:01 » |
|
Kirjaisa (vajaa) pariviikkoinen täällä Helsingissä. Todella halvalla lähtee luettavaa. Toivottavasti mahtuvat kaikki lentolaukkuun. Tänään haaviini tarttuivat:
- Frank Schätzingin Pedot (2e) Hesyn myymälästä - William Nicholsonin Ylivaltiaan orjat (2e), - Johanne Hildebrandtin Freija (1e) ja niin ikään - Sari Peltonimen Suomu (0,50e) Emmauksesta
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Nafisan
Kriitikko
Teknovelho

Poissa
Sukupuoli: 
|
 |
« Vastaus #296 : 03.Elokuu 2012, 16:57 » |
|
Viimeisiä päiviä Helsingissä, "kesälomaa" jäljellä tiistaihin asti. Ostin tänään vielä Hietsun kierrätyskeskukselta Philip Pullmanin Kultainen kompassi pokkarina 1,50e ja niin ikään pokkkarina Ray Bradburyn Fahrenheit 451 2 eurolla. Jälkimmäinen teos yllätti ohukaisuudellaan, oletin tämän klassikon olevan jykevämpikin. taitaa mennä lukulistalle seuraavaksi! Nyt täytyy toivoa, että kaikki teokset mahtuvat laukkuun...
EDIT: Ilmaislaatikosta poimin myös Hall Cainen Ikuisen kaupungin, kansi ja nimi vuoden 1926 painoksessa olivat sen verran kauniit, että arvelin teoksen olevan pelastamisen arvoisen. Hassua kyllä se löytyi myös Risingin tietokannasta!
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Karajishi
Noviisi
Poissa
Sukupuoli:
|
 |
« Vastaus #297 : 03.Elokuu 2012, 22:08 » |
|
No pakkohan se oli tuhlata rahaa tuohon Varjojen kaupungit kakkososaan… On se vaan niin hyvä, vaikka maksoikin lähemmäs 30 euroa (olen pihi, tiedetään…) No, samaan aikaan kai sitä voisi pitää jonkinlaisena matkamuistona Tampereelta? Hankinnassa tällä hetkellä olisi Varjojen kaupungit ykkös- ja kolmososat, mutta saa nyt nähdä jaksaako niitä ostaa… 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
''My dreams are there where my heart belongs..''
|
|
|
|
Tiuku
|
 |
« Vastaus #298 : 03.Elokuu 2012, 22:34 » |
|
No pakkohan se oli tuhlata rahaa tuohon Varjojen kaupungit kakkososaan… On se vaan niin hyvä, vaikka maksoikin lähemmäs 30 euroa (olen pihi, tiedetään…) Pihi? Minä en olisi missään nimessä maksanut noin paljoa, kun netistäkin kerran saa tilattua paljon halvemmalla.  Se ei ole pihiyttä vaan säästämistä.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Nafisan
Kriitikko
Teknovelho

Poissa
Sukupuoli: 
|
 |
« Vastaus #299 : 06.Elokuu 2012, 18:33 » |
|
Tänään laukkuun sujahtivat Tuulia Ahon Urpukas ja Jan Wllentinin Strindbergin tähti, yhteishintaan 2 euroa. Urpukas olikin kirjaston lainakasassa, saa siis sen palauttaa nyt.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|