Keskustelut
touko 20
maanantai
Risingshadow on Suomen suurin scifi- ja fantasiakirjallisuuteen keskittynyt sivusto. Tarjoamme mm. kattavan ja ajantasaisen spefikirjatietokannan, arvosteluja uutuuskirjoista ja aktiivisen keskustelualueen!

Keskusteluvalikko

Kirjautuminen

Keitä paikalla

• Darkki
  • Dyn
  • H.C.
  • Iivari
Yhteensä paikalla:
  • 4 käyttäjää
  • 38 vierasta

Lähetä sivu

Sivuja: 1 ... 14 15 [16] 17 18 ... 22   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Viimeisin kirjahankinta - osa 4  (Luettu 26213 kertaa)
Jupe
Kokelas
*

Poissa Poissa
Sukupuoli: nainen
Asuinpaikka: Hämeenlinna
« Vastaus #300 : 11.Elokuu 2012, 22:31 »

Lomailin Ruotsissa ja tuli ostettua ruotsiksi Mats Stranbergin ja Sara B. Elfgrenin Piiri kirja sekä Sherilyn Kenyonin Night Pleasures (Nattens begär ruotsiksi), en ole aikaisemmin kuullut tästä kirjailijasta ja sattumalta löysin kirjan kirjakaupan hyllystä ja oli jopa ainut kappale.

Kävin kirpparikierroksella Helsingissä ennen kun matkustin takaisin kotiin. Mukaan lähti Kierrätyskeskuksesta Johanne Hildebrandtin Freija, Idun ja Saaga kirjat 3€uroa/kpl. (ekaa kertaa päätyy kirjahyllyyni suomeksi käänettyä ruotsalaista kirjallisuutta, mutta ei voi mitään kun kirjat tulisivat maksamaan enemmän jos tilaisin ne ruotsiksi netistä). Mukaan lähti myös Redwallin taru osa 4 joka maksoi 3€uroa.

Kirjatorilta  lähti mukaan 10€urolla Anna Godbersenin Jazztyttö peilaa ja 6€urolla Varjak Käpälä:Lainsuojaton.
tallennettu
Nafisan
Kriitikko
Teknovelho

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Oulu
« Vastaus #301 : 11.Elokuu 2012, 22:44 »

Mukaan lähti Kierrätyskeskuksesta Johanne Hildebrandtin Freija, Idun ja Saaga kirjat 3€uroa/kpl.

Hei, minä muuten katsoin noita siellä hyllyssä. En sitten ostanut kun oli jo niin monta kirjaa ja Freija olin löytänyt aiemmin euroa halvemmalla. No, hyvään kotiin varmasti menivät!
tallennettu

"Jonakin päivänä olen puu, ja tuuli laulaa oksissani ja aurinko tanssii lehdilläni, ja olen vahva ja kaunis kaikkina vuodenaikoina." - Kahlil Gibran
Hiistu
Velhoruhtinatar

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Tampere/Vihti
« Vastaus #302 : 12.Elokuu 2012, 13:32 »

Roger Zelazny: The Great Book of Amber

Tilasin Bookplussasta, maksoi n. 20 euroa. Järkälemäinen yhteisnide Amberiin sijoittuvista 10 kirjasta. Sikäli kuin olen jotain oikein ymmärtänyt, viisi ensimmäistä osaa muodostavat yhtenäisen kertomuksen (eli sarjan sinänsä) ja viisi jälkimmäistä ovat jälleen vähän omaa juttuaan.

Olen lukenut ja ennestään omistan kaksi ensimmäistä kirjaa, jotka ennätettiin suomentaa. Pidin niistä kovasti paljon, joten tahdon lukea loputkin. Jos ensimmäisestä viisikosta puuttuvat kolme osaa vielä joskus suomennetaan (kuten toivon), hankin ja luen ne sitten uudelleen suomeksi. Kaikkien kymmenen kirjan kääntäminen tuntui kuitenkin jopa omasta mielestäni hieman epärealistiselta toiveelta (tai ainakin sen toteutumista voisi joutua odottamaan kauan), joten senkin puolesta tuntui hyvältä idealta varmistaa niiden saatavuus omasta hyllystä.  

Jossain muistan sanotun, etteivät jälkimmäiset kirjat olisi yhtä hyviä kuin alkupuolisko... Mutta pidän siis lähtötasoa sen verran korkeana, että pieni pudotus tuskin häiritsee minua. Ja jollen niitä lukisi, miettisin kuiteskin, mitäköhän jänskää niissä olisi tapahtunut.  Iskee silmää
« Viimeksi muokattu: 12.Elokuu 2012, 14:57 kirjoittanut Hiistu » tallennettu

Tavallaan.
Pisania
Risingin aktiivi
Teknovelho

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Vallis Gratiae
« Vastaus #303 : 16.Elokuu 2012, 17:44 »

Pitkään olen kytännyt Bookplussasta amerikkalaisen koomikon Rich Hallin kirjaa Otis Lee Crenshaw - I blame society. Joskus hinta on ollut liian suolainen tai sitten kirjaa ei ole ollut varastossa, mutta nyt heinäkuun lopulla kaikki osui kohdalleen. Minulla oli vitosen alennuskoodi eikä postimaksuakaan tarvinut maksaa. Kolmatta viikkoa sain odottaa, mutta nyt se on vihdoin saapunut.  Hymyilee Törmäsin Halliin ekan kerran lempisarjassani QI:ssa ja hänen standuppiaan on myös tullut tihrustettua Youtubesta. Hauska äijä ja kirjakin on varmasti, mikäli takakannen ylistyslausuntoihin on luottamista (ja miksei olisi, Stephen Fry ei valehtelisi).
tallennettu

If Ignorance Is Bliss, Why Aren't There More Happy People?
Nafisan
Kriitikko
Teknovelho

Poissa Poissa
« Vastaus #304 : 16.Elokuu 2012, 18:43 »

Piti käydä katsomassa tulvivaa Ainolan puistoa ja samalla reissulla käväisin kirpparillakin. SPR Kontissa löysin pari kirjaa, ensimmäisenä huomasin Sue Harrisonin Jokien laulun (1,50e), joka on sen sarjan ensimmäinen osa, josta kolmannen osan löysin Helsingistä 20 sentillä. Toinen teos löytyi pokkarihyllystä, niin ikään 1,50e: Risto Isomäen Litium 6.
tallennettu

"Jonakin päivänä olen puu, ja tuuli laulaa oksissani ja aurinko tanssii lehdilläni, ja olen vahva ja kaunis kaikkina vuodenaikoina." - Kahlil Gibran
Tiuku
Velhoruhtinatar

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Kuunsillan kartano, T**ku
« Vastaus #305 : 16.Elokuu 2012, 19:41 »

Ostinpa ihan huvikseni (ja koska se oli kutakuinkin paikan halvimpia kirjoja) paikallisesta Suomalaisesta Mathias Malzieun Sydämen mekaniikan. Maksoi 21 euroa ja vähän päälle. Kannet ovat todella houkuttelevat ja sivuissakin on kiehtovat mustat reunukset, luultavimmin tarkoituksella eikä likaisten sormien jäljiltä. :P
tallennettu
Hiistu
Velhoruhtinatar

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Tampere/Vihti
« Vastaus #306 : 18.Elokuu 2012, 23:16 »

Michael Moorcock: Katso ihmistä!
Vähän käytössä vääntynyt, maksoi 1 euron. Koskaan aikaisemmin ei oikeastaan ole herännyt mitään erityistä aikomusta lukea kyseistä kirjaa, mutta ilmeisesti olen sittenkin aikeissa lukea. Ei pystynyt kävelemään ohi.
tallennettu

Tavallaan.
Emelie
Noviisi
*

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #307 : 20.Elokuu 2012, 17:31 »

Vierailin tänään Mustan Kanin Kolossa ja mukaan lähti Colin Wilsonin The Mammoth Book of Murder, The history of how and why mankind is driven to kill. Olen kuullut paljon hyvää Colin Wilsonista, ja kirja oli halpa, 5e, joten annoin sille mielelläni uuden kodin.
tallennettu
Formaldehyde
Noviisi
*

Poissa Poissa
« Vastaus #308 : 20.Elokuu 2012, 19:22 »

Sain tänään vapauttaa postin kääreistä Bram Stokerin Draculan vieraan.

Hieman emmin kirjan hankintaa, sillä mitään erityisen mairittelevia kehuja en siitä muista kuulleeni, mutta kun sattui hieman edullisemmalla käytettynä vastaan, niin tuumasin että no, vanhojen aikojen muistoksi.  Iskee silmää

Esipuheessa mainitaan, että kyse on kirjailijan itsensä hieman ennen kuolemaansa kokoamasta novellivalikoimasta, joten pistää miettimään missä määrin sisältö olisi toinen, jos joku ulkopuolinen olisi tehnyt karsinnan.
tallennettu

Flowers in formaldehyde.
Q_Black
Velho
**

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Itä-Suomi
« Vastaus #309 : 20.Elokuu 2012, 19:27 »

Viimeisin postiluukusta kolahtanut teos on Yön talo - sarjan Lumottu, joka olikin paljon parempi kuin edellinen tuotos.

Seuraavana olisi tipahtelemassa postiluukusta varmaankin Laura Gallego Carcían Ennustus (Idhunin kronikat) sekä E L Jamesin Fifty Shades - Sidottu. Syyskuussa sitten Cassandra Claren Langenneiden enkelten kaupunki sekä Wardin Vapautettu rakastaja.
tallennettu

“Welcome to the wonderful world of jealousy. For the Price of admission, you get a splitting headache, a nearly irresistible urge to commit murder, and an inferiority complex. Yippee.” (Wrath, DL)
Jussi
Velhoruhtinas

Paikalla Paikalla
Sukupuoli: mies
Asuinpaikka: Joensuu
« Vastaus #310 : 21.Elokuu 2012, 17:27 »

Robert E. Howard: Conan's Brethren

Ostin nidotun kirjan heinäkuun lopulla Helsingin keskustan Akateemisesta, alehinta oli vain 3,78 euroa. CB on paksu (ja kuvitettu) yhteisnide, joka sisältää Howardin muita kuin Conan-tarinoita. Monet näistä olen jo suomeksi lukenut, mutta en kaikkia. Mukana on myös scifiromaani Almuric.

Elric - The Balance Lost. Volume 2

Michael Moorcockin hahmoihin perustuvan sarjakuvan toinen kokoelma. Käytin saamani 5 euron alennuskoodin CDON:issa, ja firmalla oli vielä menossa postikuluton kampanja. Hinnaksi pehmeäkantiselle sarjiskokoelmalle tuli lopulta 7,95 euroa.

Robin McKinley: Chalice

Pokkari tarttui mukaani tänään joensuulaisesta divarista. Käytetystä kirjasta pyydettiin 1,50 euroa.
tallennettu
FreakyMike
Velhoruhtinas

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Rautjärvi
« Vastaus #311 : 26.Elokuu 2012, 19:33 »

Pari viikkoa sitten löytyi Onni Palasteen "Simo Hurtta ja Isoviha" Parikkalan kierrätyskeskuksesta ja nyt lauantaina Rautjärven asemanseudun kylämessuilta Asko Martinheimon "Jäähisten mahti" sekä Maria Luisa Gefaell de Vivancon kirjoittamat ja Laszlo Galin kuvittamat 60-luvulla suomennetut "Cidin tarina" ja "Nibelungein tarinat". 

Kirjojen hinnat olivat 0,50 euroa kappaleelta, koska lähes jokainen oli vanha kirjastopoisto..
tallennettu
Jussi
Velhoruhtinas

Paikalla Paikalla
Asuinpaikka: Joensuu
« Vastaus #312 : 30.Elokuu 2012, 23:25 »

Lois McMaster Bujold: Paladin of Souls

Hyväkuntoinen brittipokkari lähti antikvariaatista kolmella eurolla. PoS on palkittu fantasiaromaani, mutta sitä ennen pitäisi lukea The Curse of Chalion.
tallennettu
Jupe
Kokelas
*

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Hämeenlinna
« Vastaus #313 : 08.Syyskuu 2012, 19:35 »

Kävin shoppailemassa Helsingissä ja mukaan tarttui:
Emmaus=
Liz Kessler Merensininen salaisuus 0,50€uroa
Margaret Mitchell Tuulen viemää 1,50€uroa

Hesyn kirppis=
Margit Sandemo 17 Kuoleman puutarha 3€uroa
Darren Shan Vampyyriprinssi 2€uroa

Kierrätyskeskus=
Redwallin taru 3 Mattimeo 3€uroa
William Makepeace Thackeray Turhuuden Turuilla 2€uroa

Akateeminenkirjakauppa=
Vampire Knight 1 manga 6,?€uroa
tallennettu
Skie
Teknovelho

Poissa Poissa
« Vastaus #314 : 08.Syyskuu 2012, 23:33 »

Tänään totesin ääneen, etten aio ostaa kirjoja lähiaikoina, joten taas tuli todistettua kuinka huonosti osaan pitää lupaukseni. Ostin siis pari pokkaria tänään, niinkin eksoottisesta paikasta kun R-kioskilta. Palautin vuokraleffan ja olin jo hipsimässä kiskalta pihalle kun alennuskori veti puoleensa, ja sieltä mukaan tarttui Hannu Rajaniemen Kvanttivaras sekä Jo Reesin Uhkapelurit. Hintaa molemmilla pokkareilla oli 3 euroa, ja olen ehdottomasti sitä mieltä että Kvanttivaras oli ainakin hintansa väärti.
tallennettu

Add oil la!
haplotus
Velho
**

Poissa Poissa
« Vastaus #315 : 09.Syyskuu 2012, 20:06 »

Ostin siis pari pokkaria tänään, niinkin eksoottisesta paikasta kun R-kioskilta. Palautin vuokraleffan ja olin jo hipsimässä kiskalta pihalle kun alennuskori veti puoleensa, ja sieltä mukaan tarttui Hannu Rajaniemen Kvanttivaras sekä Jo Reesin Uhkapelurit.

Tein tänään vastaavan Kvanttivaras-löydön. Oli vain tarkoitus uusia rahaa tuottamattomat veikkaukset, mutta ei se kolmen euron pokkarikaan paha hankinta ole. Luultavasti veikkauksia paljon parempi. Ja kuitenkin on ollut tarkoitus nimenomaan tuo pokkariversio muutenkin hankkia, joten säästimpä muutaman euron.
tallennettu
Mixu
Kokelas
*

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Helsinki, Suomi, Maapallo, Linnunrata
« Vastaus #316 : 09.Syyskuu 2012, 20:42 »

Itse kävin Oulun Akateemisessa kirjakaupassa. Mukaan lähtivät Alexander McCall Smithin Naisten etsivätoimisto nro 1 - sarjan uusin, The Limpopo Academy of Private Detection ja Trisha Telepin toimittama Corsets & Clockwork, joka pitää sisällään steampunk-romansseja.
tallennettu

Mutta la-la-la-la-la-Laurelinella / on tuolla taivaalla muita hommia / ei se jouva luuhaan Haukiputtaalla / mun vissiin täytyy joku toinen katella.
MarieMarie
Noviisi
*

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Raahe
« Vastaus #317 : 09.Syyskuu 2012, 21:43 »

no siis minähän olen ollut jo pidempään kirjojen ostokiellossa koska entisetkään eivät ole mahtuneet mihinkään ja sitä rataa... päätin että kumoan kiellon kunhan uusi kirjahyllyni on valmis ja kaikki kirjat paikkansa löytäneet... mutta mutta... niinhän siinä pääsi käymään että ihan vahingossa eksyin bookplussaan (piiiiitkä stoori alkaen siitä että katselin Joseph McClendon III:n nettisivuja...) ja ostoskoriin päätyi kirjat Läsnäolon voima, Harjoituksia Läsnäolon voimasta, tässä vaiheessa sai ostaa yhden kirjan hintaan 9,95 ja valitsin Kauneimmat neulemallit, sitten saikin jo lastenkirjan 4,95 joten jäpikkä saa nyt sitten kirjan Dinomaailma, lisäksi oli tarjous GoT kirjoista joten tilasin A Dance with Dragonsin kun se puuttuu vielä hyllystä, sitten oli ihan pakko tilata myös Khilafa! koska A. Paulow moitti vastikään minua aukosta sivistyksessä kun tunnustin etten omista kyseistä opusta, lisäksi koriin päätyi myös Puhdistus koska sitä kehuttiin pari päivää sitten minulle enkä voinut vastustaa myöskään The Hunger Games trilogy boxia kun senkin hankkiminen on joskus käynyt mielessä...

minua ei oikeasti saisi päästää kirjakauppoihin, ei irl eikä netissä...  Nolostunut
tallennettu

Tässä on koe, jonka avulla saat selville. oletko saattanut päätökseen tehtäväsi maan päällä:
Jos vielä olet elossa, tehtäväsi jatkuu.
Huoleton
Velho
**

Poissa Poissa
« Vastaus #318 : 11.Syyskuu 2012, 07:53 »

Sarjakuvafestareilla tuli piipahdettua parikin kertaa. Jälkimmäisellä kerralla ostin:
-Jp Ahonen: Villimpi Pohjola: Kypsyyskoe  12e (Piirtäjän legoukko omistuspiirroksella-hyvin onnellinen tästä lisästä)-mainio sarjakuva

-Neil Gaimanin Ikuiset ja Sandmanin Unenkerääjät
tallennettu
Emelie
Noviisi
*

Poissa Poissa
« Vastaus #319 : 11.Syyskuu 2012, 08:12 »

Eräs tuttuni siivosi kirjavarastojaan ja myi itselleen tarpeettomia kirjoja huokeaan hintaan. Ostin häneltä pois Stieg Larssonin Millenium-trilogian pokkariversiot. Olen ajatellut lukea kirjat joskus uudestaan, joten ehkä nyt sitten teen sen.

Hmm, kaippa senkin voi laskea kirjahankinnaksi, jos ei itse osta mitään, mutta suostuttelee jonkun lahjoittamaan kirjan itselleen. Kaverini osti (minun suosituksestani) Mike Nortonin Battlepug sarjakuvan ensimmäisen osan, ja lahjoitti sen sitten luettuaan minulle enemmän tai vähemmän hienovaraisten vihjeitteni jälkeen.
Sarjakuva on jatkuva fantasia-aiheinen verkkosarjakuva soturista ja hevosen kokoisesta mopsista. Koiraihmisenä ja rumansöpöjen koirien ystävänä tämä sarjis uppoaa minuun kuin häkä. :)
tallennettu
Sivuja: 1 ... 14 15 [16] 17 18 ... 22   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry:  
Keskustelut