Keskustelut
kesä 19
keskiviikko
Risingshadow on Suomen suurin scifi- ja fantasiakirjallisuuteen keskittynyt sivusto. Tarjoamme mm. kattavan ja ajantasaisen spefikirjatietokannan, arvosteluja uutuuskirjoista ja aktiivisen keskustelualueen!

Keskusteluvalikko

Kirjautuminen

Mainonta

Mainospalkki

Keitä paikalla

• dreameling
  • Nafisan
  • Narri
  • H.C.
  • Taivaskäärme
Yhteensä paikalla:
  • 5 käyttäjää
  • 93 vierasta

Facebook

Lähetä sivu

Sivuja: [1]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Omakuva  (Luettu 729 kertaa)
Iivari
Velhoruhtinas

Poissa Poissa
Sukupuoli: mies
Asuinpaikka: Vantaan Jokiniemi (ja muu elämänalue)
« : 04.Toukokuu 2010, 12:45 »

Katsotaan miten käy, kun kopsaan tällaisen hyvän ajatuksen, jonka heitti Jaamar Konnussa. Tarkoitus on siis luoda realistisia tai positiivisia mielikuvia itsestään. Jokaisella on hyviä ja huonoja puolia, mutta usein me muistamme vain ne huonot. Nyt kaivetaan esiin molempia.

Säännöt ovat yksiselitteiset (ja jos eivät olekaan niin niistä tehdään aikaa myöten sellaiset).

1. Kirjoita ensimmäinen positiivinen asia itsestäsi mikä tulee mieleen.
Se voi liittyä ulkonäköön, luonteeseen, toimintatapoihin tai mihin vaan. Ja en tiedä tai ei tule mieleen ysm. on ehdottomasti kielletty vastaus.

2. Kirjoita jokin asia josta et itsessäsi pidä.
Jälleen voi liittyä ulkonäköön, luonteeseen tai mihin vain. Säännöt samat kuin edellisessä kohdassa.

3. Mieti nyt hiukan pidempään ja kirjoita toinen positiivinen asia itsestäsi, mutta käytä siihen enemmän sanoja kuin kohdassa 2. Kehu itseäsi ihan törkeästi jos siltä tuntuu. Koska itsekehu kuuluu tehtävänantoon niin sinua ei voida siitä syyllistää Heh heh Jälleen pätevät myös kohdan 1. säännöt.

4. Haaste.
Tämä kohta on vapaaehtoinen. Jos haluat niin voit haastaa jonkun muun risinglaisen kirjoittamaan itsestään. Kuvaile jotenkin positiivisesti haastettavaa henkilöä.
Haaste ei tietenkään velvoita vastaamaan, mutta se on selvä osoitus siitä että joku näkee sinussa jotain hyvää ja haluaa myös sinun näkevän itsessäsi jotain hyvää.

Voit vastata keskusteluun vaikka sinua ei olisikaan haastettu ja voit vastata keskusteluun useita kertoja (mutta ei peräkkäisiä viestejä). Koita kuitenkin silloin löytä itsestäsi uusia puolia. Voit myös haastaa henkilön joka on jo joskus kirjoittanut keskusteluun. Voit myös pelkästään kommentoida jonkun toisen viestejä tai voit kommentoida sekä vastata kyselyyn. Keskustelu ei ole kiellettyä vaan jopa suotavaa, jos sitä sattuu tulemaan.

---------------
Ja esimerkin vuoksi aloittelen minä:

1. Jaksan kuunnella muiden ihmisten murheita, ja oikeasti pidän siitä - ja ehkä joskus minusta on jopa muutakin hyötyä kuin kuunteluapu.

2. Olen erittäin huono pitämään kalmanlinjoista kiinni - nytkin on neljä kalmanlinjaa eri asioissa jo ylittynyt ja yritän väkertää niitä.

3. Osaan nähdä hetkien kauneuden jo niiden ollessa ensi kertaa olemassa, ja pystyn palauttamaan elämän upeat hetket lähes milloin tahansa mieleeni - enimmäkseen ne eivät ole poissa mielestäni, ja siksi minulla on hyvin harvoin kokonaan huono tai paha olla. Nautin elämästä myös vaikeina aikoina.

4. Haluan haastaa Empun eli Emivignyan sillä hän on tavattoman vahva ihminen, joka elää koko ajan monien asioiden ristipaineessa, mutta silti osaa antaa hyvää palautetta ihmisille jotka sen ansaitsevat - vaikkei aina itselleen. Olet rakas minulle.
« Viimeksi muokattu: 04.Toukokuu 2010, 22:11 kirjoittanut Iivari » tallennettu

Olen niitä tapahtumia
joita ei käsitellä perinteisillä luukuilla.
Pekka Kejonen
Aemilia
Teknovelho

Poissa Poissa
Sukupuoli: nainen
Asuinpaikka: hml
« Vastaus #1 : 04.Toukokuu 2010, 22:10 »

Jonkun muun kontulaisenIskee silmää Iivaredit: Kopsausvirhe korjattu ^^

1. Olen kiltillä tavalla suora. (Olen myös omasta mielestäni kaunis.)
2. Olen aikaansaamaton mamelukki. (En pidä toiseksi pisimmästä varpaastani.)
3. Olen oikeastaan aika hyvä kaikessa sellaisessa, mitä lähden innoissani tekemään, ja olen kärsivällinen ja kunnianhimoinen. Hallitsen esimerkiksi useita tekstilajeja, kuvataidemateriaaleja ja instrumentteja.

Hassu peli.
« Viimeksi muokattu: 04.Toukokuu 2010, 22:12 kirjoittanut Iivari » tallennettu

A good many dramatic situations begin with screaming.
Lenko
Noviisi
*

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Jyväskylä
« Vastaus #2 : 05.Toukokuu 2010, 11:29 »

1. Olen omatuntoni mukaan oikeudenmukainen silloinkin kun yleinen tai ryhmän mielipide on sitä vastaan. Pidän tätä positiivisena puolena, vaikka se on luultavasti aiheuttanut ongelmia enemmän kuin mikään muu luonteenpiirteeni.

2. Kiehahdan helposti. Erityisesti suutun jääräpäisiin sopulilaumoihin, joissa älykkyysosamäärä laskee jäsenten lisääntyessä. Samoin raivostun ihmisille, jotka ripustautuvat epäolennaisuuksiin tai menevät henkilökohtaisuuksiin. Erityisesti yhdessä ykkösen ja kolmosen kanssa tämä ominaisuus on myrkkyä.

3. Osaan hahmottaa asioita monelta kantilta. Osaan nähdä detaljeja, kokonaisuuksia ja niiden välisiä syy-seurausyhteyksiä sekä ymmärtää sellaisiakin näkökulmia, jotka eivät ole omiani. Pidän teoreettisesta, pohdiskelevasta keskustelusta ja erilaisten näkökulmien analysoimisesta. Ymmärtäminen ja pohtiminen eivät kuitenkaan tarkoita samaa kuin hyväksyminen. Vaikka esitän perusteluja ja selityksiä jollekin asialle, ei se aina tarkoita, että olisin asian kannalla.

4. Lachesiksen olisi kiva nähdä kehuvan itseään oikein kunnolla. Hänen kirjoituksistaan kuultaa usein jollakin tapaa läpi surumielisyys, jonka oletan kumpuavan persoonasta. Kuitenkin hänen näillä sivuilla osoittamansa ystävällisyys, sosiaalisuus ja terävä äly ovat suhteellisen harvinainen yhdistelmä. Sellaisella ihmisellä ei pitäisi olla mitään syytä olla apea. Pieni revittely itsekehulla voisi olla paikallaan.

*

Edit: Allekirjoitan Aemilian ykköskohdan. Suoruuden ja kiltteyden yhdistäminen ei aina ole ihan mutkatonta. Aemilialta se käy ja on ehdoton vahvuus.

tallennettu
Radoxeald Lectunium
Teknovelho

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Tampere
« Vastaus #3 : 20.Toukokuu 2010, 21:28 »

1. Yleensä jos liikun sosiaalisissa piireissä, olen tavallisesti joko hyvällä tuulella tai tyynellä tuulella, eli olen porukassa joko suht' puhelias ja vitsikäs tai sitten sen verran vaitelias etten ole kellekään häiriöksi.

2. Mähän olen tavattoman surkea ihmissuhteideni hoitamisessa. En soittele, mesetä tai edes kiinnostu toisten kuulumisista. Kaikki tuttuni ovat tuttuja vain jostain "kulissista" (koulu, Rising... muitahan ei taida ollakaan), enkä niitä juuri muualla näe - lukiokavereja näin viimeksi kaksi kuukautta sitten kirjoituksissa, eikä ole sanaakaan kuulunut sen jälkeen. Seuraavan ja viimeisen kerran sitten lakkiaisissa!

Niin, ja aivan saatanan huono itsekuri, kun pitäisi tehdä töitä vapaalla yli tunti putkeen.

3. Mä osaan olla luova ja kehitellä (itsekseni) kaikkee kivaa (itselleni), kun vaan saan itseni irti saamattomuudesta. Se vain vaihtelee aiheittain, yhtenä hetkenä rustasin tarinoita, sitten runoja, sitten roolipelin, novellin, strippisarjakuvan, toisen strippisarjakuvan ja nyt musiikkia. Seuraavaksi on suunnitteilla blogi, kolumneja ja kaiken edellisen kokoaminen internet-persoonaksi.

Plus mä olen turkasen komia ja tyylikkästi pukeutuva, vaikkei kukaan sitä tajuu.

EDIT: näitähän keksisi vaikka kuinka. Voiko vastata myöhemmin uudestaan?
tallennettu

Lachesis
Kriitikko

Poissa Poissa
Sukupuoli: nainen
Asuinpaikka: Espoo
« Vastaus #4 : 24.Toukokuu 2010, 22:20 »

(No jopas, Lenko. En ollut edes huomannut tämmöistä ketjua).

1. Olen kielellisesti lahjakas. Kirjoitan purkaakseni itseäni ja saan tarvittaessa nopeasti kasaan niin runoa, proosaa kuin muitakin sortteja. Tykkään loruttelusta ja sanaleikeistä ja pidän teksteistä, joissa on monia eri tasoja sekä haastetta.

2. Ahneus on helmasyntini. Kerään ympärilleni kauneutta tavaroiden muodossa, enkä saa niistä tarpeekseni. En osaa suhteuttaa mielihalujani mihinkään, esim. kämpän tai vaatekaapin kokoon tai käytettävissä olevaan rahamäärään. Kärsin säännöllisesti tavarakrapulasta ja yritän tehdä parannuksen, mutta repsahdan taas.

3. Minulla on aika perinpohjainen itsetuntemus. Olen miettinyt ominaislaatuani ja luonteenpiirteitäni elämäni aikana paljon, ja useimmiten tiedän miten mihinkin reagoin ja miksi. En suinkaan aina pysty hallitsemaan mielenliikkeitäni tai edes käytöstäni, mutta pyrin ymmärtämään, mistä mikäkin mieleni sisällä johtuu ja miten se kanavoituu tekemisiini. Varsinkin tultuani äidiksi on ollut hyödyllistä pystyä purkamaan suuttumuksen ja ahdistuksen aiheita ennen kuin niistä on muodostunut pysyviä kompastuskiviä arkeen.

4. Rasimuksen viestejä tulee luettua, oli aihe oikeastaan mikä vain. Näpsäkät sanankäänteet ja kuiva huumori nappaavat mukaansa.
tallennettu

Valomuurin tuolla puolen
nopeuden kantamattomissa
Rasimus
Velhoruhtinas

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #5 : 25.Toukokuu 2010, 19:06 »

Oho... Joku on huomannut mut! Joku välittää! Olen rakastunut!

1. Öö... Emmä tiiä... Jos ryhdyn johonkin, niin sitä kanssa teen vaikka kuinka ottaisi hermoon. Auttanut mukavasti varhaisessa kesätyöelämässä ja aina yhtä epämiellyttävissä liikunnallisissa harrastuksissa.

2. Heikko itsetunto: Huolestun liikaa siitä, olenko tarpeeksi hyvä siinä mitä teen, suhtautuvatko ihmiset minuun niin kuin haluaisin heidän suhtautuvan (huom: Jostain syystä en ole huolestunut siitä, pitävätkö ihmiset minusta - outoa), ja vakavissa ja erehtymisalttiissa asioissa tämä näkyy selustan suojaamisena kuivan huumorin avulla.

3. Öö.. Emmä tiiä... Yritän nähdä maailman kokonaisuutena joka pyörii omaan tahtiinsa eikä minun napani ympäri. Todellisuus on jotain muuta kuin omani tai kenenkään muun mielipiteet, ja pyrinkin löytämään (silloin kun se jotain merkitsee) tuon todellisuuden pelkkien opittujen totuuksien ja mutujen alta. En ehkä aina hyväksy muiden eriäviä (ääri)mielipiteitä, mutta hyväksyn sen mahdollisuuden, että ne voivat olla oikeita.

Sitten ihan viidentenä ylimääräisenä kysymyksenä:
5. Kuinka moni teistä oikeasti veti mielen tyhjäksi ja kirjoitti ensimmäisenä mieleentulleista asioista? Emmä ainakaan... Sensuuri iski väistämättä päälle.
tallennettu

Badassingly: You son of the questionable heritage.
Sivuja: [1]   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry:  
Keskustelut