Echramath
Teknovelho

Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Tampere
|
 |
« : 12.Heinäkuu 2010, 20:18 » |
|
Finncon on tulossa, tarkalleen ottaen ensi viikolla, joten avataan siihen tarkoitus yleinen höpinä- ja jutustelusäie, etteivät viralliset tiedotteet sekaannu niihin.
Keitä on tulossa ja mitkä ovat tärppinne ohjelmassa ja niin edespäin? Itse epäilen, että olen kuitenkin jossain muualla Risingshadow-miitin ajan (ja sille on kuitenkin varattu mitä, kaksi tuntia), joten saattaa olla että ringissä seisominen ja esittäytyminen jää väliin, mutta varmaankin viimeistä iltabileissä minuun voi törmätä.
Ja sitten se vieno pyyntö: alkuperäinen isäntämme on feilannut hirvittävästi keksinyt olevansa Helsingissä ko. viikonlopun. Onko kellään käyttäjistä mahdollisuutta majoittaa kahta siivoa henkilöä – mieluiten taloudessa, jossa ei ole kissoja, koska ne tuntuvat olevan jonkinlainen jokerikortti voiko niitä rapsuttaa mielin määrin vai onko paettava asunnosta vartin jälkeen. Ollaan luultavasti maanantaihin asti?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
What, are you a slubberdegullion? Are you a bashi-bazouk or something? Who the hell do you think I am? I'm the goddamn Haddock.
|
|
|
|
Dyn
|
 |
« Vastaus #1 : 12.Heinäkuu 2010, 20:28 » |
|
Miitti on tosiaan lauantaina klo 12-14 Kirjailijatalolla. Se lukee jopa ohjelmakartassa. ;)
Muhun ja Iivariin törmää varmasti epäsäännöllisen säännöllisesti koko viikonlopun ajan. En tiedä miten ehdin ohjelmaa seuraamaan (toivottavasti jonkin verran), mutta ainakin iltabileissä olen oikeasti myös vapaalla. Miittiin on tarkoitus ehtiä myös.
Ja totta kai ihania persooniamme pääsee pällistelemään myös ohjelmassa:
Suomalainen saturomaani 60–80-luvuilla Lau 17.7. 16:00 | Iivari Koutonen
Suomalaiskarjalaiset myytit fantasiassa ja scifissä Sun 18.7. 10:00 | Fennougristi Iivari Koutonen esittelee suomalaiskarjalaisesta mytologiaperimästä nousevat aihelmat scifissä ja fantasiassa. Käsittelyssä kaikki 20-luvulta tähän päivään
Suomi-scifi. Kotimaisen genrekirjallisuuden tulevaisuus Sun 18.7. 15:00 | Minne science fiction on menossa? Neljä naisscifistiä pohtii perinteisesti miehekästä alaa, sen juuria ja tulevaisuudenkuvia. Ella Peltonen (pj.), Liisa Rantalaiho, Sari Peltoniemi, Jenny Kangasvuo
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Until one day, the boundary gives way.
|
|
|
|
Kuurankukka
|
 |
« Vastaus #2 : 13.Heinäkuu 2010, 00:19 » |
|
Heijoo, minäkin olisin ihan kiinnostunut yöpaikasta. Yhden melkovarman olen kyllä saanut mutta se koskee vain la-su-yötä, ja lisäksi todennäköisesti sisältäisi melko heikot mahdollisuudet osallistua iltabileisiin (joihin osallistumiskiinnostuksestani en toki ole aivan varma, mutta ehkä). Menen aika pieneen tilaan, esimerkiksi Emlin ja Echramathin väliin.
Ohjelmassa näyttäisi olevan ainakin kissakyborgeja ja dinosauruksia. Lisäksi vuoden 2012 Finncon tietysti pitää äänestää Tampereelle.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
viha heikentää sydämistä voimakkaimmankin ja ennen kuin huomaat olet itsesi vankina murheidesi kahleilla kytkettynä katkeruuteen
|
|
|
|
MaKo
|
 |
« Vastaus #3 : 13.Heinäkuu 2010, 00:23 » |
|
Hmmh, jaahas, jaahas, lienee lähes pakko hankkiutua perjantaiksi Jyväskylään ja sitten illemmalla takaisin, mutta lauantai nyt menee joka tapauksessa Oulussa häissä.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Dyn
|
 |
« Vastaus #4 : 15.Heinäkuu 2010, 00:05 » |
|
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Iivari
|
 |
« Vastaus #5 : 15.Heinäkuu 2010, 18:17 » |
|
Se on ihan kohta!
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Olen niitä tapahtumia joita ei käsitellä perinteisillä luukuilla. Pekka Kejonen
|
|
|
|
Iivari
|
 |
« Vastaus #6 : 16.Heinäkuu 2010, 10:54 » |
|
Ekat ohjelmat pyörii jo! Ekat vierasbongaukset tehty! Ja ekat katastrofit vältetty. Nyt vielä kun saisi viimeisteltyä esitelmät ja startattua Kirjailijatalolle.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Aleatha
Kokelas
Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Jyväskylä
|
 |
« Vastaus #7 : 16.Heinäkuu 2010, 13:44 » |
|
Meikäläinen suuntaa Kirjailijatalolle huomenna, Risingin miittiin siis. Ja jos saan itseni sunnuntaiaamuna herätetyksi tarpeeksi ajoissa, tulen toki kuuntelemaan esitelmää noista suomalais-ugrilaisista myyteistä. Eräs tuttuni, joka opiskelee suomen kieltä ja lukee fantasiaa, varmasti halkeaisi halusta kuulla tuon, mutta onneton raukkaparka on tällä hetkellä Savonlinnassa. Siis jo siinäkin yksi syy tulla paikalle, että pääsen referoimaan esitelmän hänelle myöhemmin. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Dyn
|
 |
« Vastaus #8 : 16.Heinäkuu 2010, 17:04 » |
|
Olenkin hoitamassa pressijuttuja klo 12 eteenpäin, mutta kun sieltä vapaudun, tulen käväisemään miitissä.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Iivari
|
 |
« Vastaus #9 : 16.Heinäkuu 2010, 19:39 » |
|
Ensimmäinen Sohvin burgeri syöty! Lenko voitti Novan!
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 16.Heinäkuu 2010, 19:53 kirjoittanut Iivari »
|
tallennettu
|
|
|
|
|
MaKo
|
 |
« Vastaus #10 : 17.Heinäkuu 2010, 00:46 » |
|
Lenko voitti Novan!
Hurjasti onnea Lenkolle! Täytyy kyllä myöntää, että kun ennakkoon luin 8/10 kärkikymmeniköstä, niin en kyllä arvannut sen enempää kirjoittajia kuin voittajaakaan. Mutta kyllähän "Uralin sininen" on tiukka stoori :) Vaikka mun suosikki olikin "Vastaanotto", mutta tais loppujen lopuksi olla vähän väärässä kisassa :)
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Iivari
|
 |
« Vastaus #11 : 17.Heinäkuu 2010, 01:20 » |
|
Ensimmäiset pikkukatastrofit koettu ja hoidettu. Ensimmäinen esitelmä loppuun asti valmisteltu! Ensimmäinen vähäuninen yö tulossa, nelisen tuntia, kun viime yönä sentään ruhtinaalliset seitsemän :D
Con on elämää!
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Dyn
|
 |
« Vastaus #12 : 17.Heinäkuu 2010, 09:59 » |
|
Con on elämää!
Jep, lopulta siihen kuolee. Eikun siis... 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Fantasyfan
|
 |
« Vastaus #13 : 17.Heinäkuu 2010, 10:47 » |
|
Miten muuten Animeconin puuttuminen näkyy? (ja ei näy?) Onko siellä vähemmän porukkaa ja vanhempi keski-ikä?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Dyn
|
 |
« Vastaus #14 : 17.Heinäkuu 2010, 11:01 » |
|
Ei tiedä vielä, häppeninki vasta käynnistyy hiljakseen. Pieni määrä animeteineijä nuorehkoja kissankorvaihmisiä on näkyvissä, samoin valtaisat määrät animekrääsää myynnissä mitä ihmettelen suuresti. Toivottavasti joku siis ostaa niitäkin. o.O
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Iivari
|
 |
« Vastaus #15 : 17.Heinäkuu 2010, 11:35 » |
|
Näkyy siten, että animeteinejä on odotettavissa viikon aikana vain satoja, ei tuhansia. Nyt sisällä ehkä noin sata, ja con vasta on avautumassa.
Thomas the Rhymer ostettu, Pat Cadiganin kanssa juteltu, uusia ihmisiä tavattu ja paljon hämmennetty. Tämä se on elämää.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Sini
|
 |
« Vastaus #16 : 19.Heinäkuu 2010, 10:24 » |
|
Miten muuten Animeconin puuttuminen näkyy? (ja ei näy?) Onko siellä vähemmän porukkaa ja vanhempi keski-ikä?
Coni ja conialue on huomattavasti siistimpi, kun ei ole roskaavia teinilaumoja hengaamassa. Viime vuonna sai siivouspartiot lähettää joka ilta ympäristöön, mut täällä vänkärit (minä mukaan lukien) saatto lähteä ihan rauhassa ajoissa dead dog -bileisiin kun ei ollut mitään tekemistä enää.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Fantasyfan
|
 |
« Vastaus #17 : 19.Heinäkuu 2010, 10:42 » |
|
Mahtoi muutenkin mennä helpommin kun etsimällä löytyy paljon vähemmän (ainakin tässä vaiheessa) Finncon ruodintaa kuin edellisinä vuosina.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Dyn
|
 |
« Vastaus #18 : 19.Heinäkuu 2010, 11:18 » |
|
JV:tkin näytti lähinnä istuvan siinä ulkona... ;) Ei ilmeisesti hirveesti häiriöitä. Ihan mukava con, tosin väsynyttä ja rankkaa menoa kun en - taaskaan - onnistunut olemaan nakittautumatta miljoonaan ylimääräiseen hommaan tiedotuksen lisäksi. Mediahuomioon olen ihan tyytyväinen, pari tahoa yllätti ja pari tahoa olisi voinut olla kiinnostuneempiakin. Lähinnä paikallisten kiinnostus oli suorastaan suvaitsemattoman vähäistä - Helsingissähän mediahubaa pitivät yllä nimenomaan pienet paikalliset lehdet. Nämä olisivat ehkä houkutelleet satunnaisiakin kävijöitä enemmän paikalle.
3500 oli arviolta lopullinen kävijäsaldo, sinällään ihan kiitettävästi - ja ainakin näytti, että pelkkä Finnconkin vetää porukkaa. Tällä koolla myös mahdutaan järkevästi tiloihin! Ensi vuonna koetaan vielä yhdestelmä FCAC, mitä mun ei - luojan kiitos - tarvitse kuitenkaan olla järjestämässä. 2012 sit Tampereelle, ja epävirallisen villi veikkaus olisi 2013 koticoni Helsinkiin.
Ohjelmaa en ehtinyt taaskaan näkemään, poislukien sen missä itse esiinnyin. "Chillauscon" ei siis mun osalta toteutunut, mikä tietty harmittaa, kun sellaista vähän niin kuin lupailtiin myös staffille... mutta niinhän se menee, että asiat on vaan hoidettava. Harmi silti, ohjelmassa olisi ollut hyvinkin paljon mielenkiintoista.
Kunniavieraat olivat ihania! Lähden pian tämän kirjoitettuani mökille, ja ajanvietteenä on juurikin Cadiganin suomennosuutuus. ^^
Miittiin en töiltä ehtinyt, mikä harmittaa, mutta ehkä maikkarin uutistoimitus on ihan hyvä tekosyy... :p
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Lenko
Noviisi
Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Jyväskylä
|
 |
« Vastaus #19 : 19.Heinäkuu 2010, 12:19 » |
|
Tilitetään nyt sitten tänne. Sunnuntaina kävin. Monet nickit saivat naaman. Näin Iivarin, mutta Iivarilla oli suu täynnä sanoja ja kädet täynnä eleitä. En ängennyt moikkaamaan. Luulen nähneeni Dynin, joka näytti onnelliselta mustissaan. Ehkä se ei ollut Dyn. Stk:n tapaamisessa kättelin Sari Peltoniemen, Tiina Raevaaran ja monta muuta. Jututin Tero Niemeä ja Anne Salmista, jotka lupasivat saada tänä vuonna uuden kirjan valmiiksi. Se, joka ei vielä ole lukenut kirjaa Nimbus ja tähdet, nyt kipin kapin kirjastoon tai kirjakauppaan. Vielä ehtii ennen seuraavaa. Sunnuntaina en voittanut mitään tai sijoittunut edes varasijoille. Ostin lohdutukseksi kaksi kirjaa. En luvannut tehdä mitään. Ulkomaan ihmeitä en nähny eivätkä he nähneet minua. Vaikka olin jo hyvällä tuulella, kaipasin pupukorvaista nuorisoa, josta tulee hyvälle tuulelle.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|