Keskustelut
kesä 20
torstai
Risingshadow on Suomen suurin scifi- ja fantasiakirjallisuuteen keskittynyt sivusto. Tarjoamme mm. kattavan ja ajantasaisen spefikirjatietokannan, arvosteluja uutuuskirjoista ja aktiivisen keskustelualueen!

Keskusteluvalikko

Kirjautuminen

Mainonta

Mainospalkki

Keitä paikalla

• haplotus
  • Emelie
Yhteensä paikalla:
  • 2 käyttäjää
  • 34 vierasta

Facebook

Lähetä sivu

Uusimmat viestit

LapsetNafisan39 vastaustaklo 06:28
George R.R. Martinin muu tuotantoJussi93 vastaustaklo 02:10
Elämä on ihanaa, koska...Kirjaneito571 vastaustaklo 23:55
Palasitko pitkän tauon jälkeen? Mitä elämällesi ta...Iivari44 vastaustaklo 21:52
LemmikitFere343 vastaustaklo 21:38
Sivuja: 1 [2] 3 4   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Nanowrimo!  (Luettu 4337 kertaa)
sansa
Noviisi
*

Poissa Poissa
Sukupuoli: nainen
« Vastaus #20 : 18.Marraskuu 2010, 21:11 »

Voi voi! Myöhästyin siis järkyttävästi tänäkin vuonna!... eihän tästä mitään tule. No, ensi vuonna sitten (näin sanoin myös viime vuonna). Mutta onnea kaikille osallistujille! Minä myös kannatan suklaata kirjoittamisvimmaa edistävänä energianlähteenä Hymyilee
tallennettu
Lune
Velho
**

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Pieni pirtti pusikossa
« Vastaus #21 : 21.Marraskuu 2010, 21:20 »

Hih, itse muistin tänä vuonna Nanon sentään ihan ajoissa (jopa kaksi päivää ennen XD ), mutta kuten kaikkina aiempinakin vuosina, en sitten kuitenkaan osallistunut. Syy on taas se sama: mun marraskuu on tyypilliseen tapaansa hommaa täynnä, tällä kertaa kiitoksia työn (pitkä työpäivä kummasti vie mehut, joita tarvitsisi kirjoittamiseen) ja etäopiskelun, joten en usko ehtiväni kirjoittamaan 50 000 sanan tarinaa etenkin, kun yleensä kirjoitan hyvin lyhyitä tarinoita.

Päätin kuitenkin käyttää Nanoa kannustimena ja osallistua omalla tavallani ihan hiljaa hissukseni: tavoitteeni on kirjoittaa mahdollisimman paljon marraskuun aikana oman ehtimiseni mukaan. Valmista ei tarvitse tulla, mutta kirjoittaa täytyy. Tähän mennessä olen kirjoittanut yhden novellin valmiiksi asti (editoinnit ja kaikki tehty!) ja kirjoittanut neljän muun novellin raakaversiot valmiiksi. Yksi novelli lisää odottaa vain kirjoittamistaan ja yhden pidemmän tarinani (eräs ikuisuusprojekteistani) sai uuden hienon synopsiksen sekä yhden porukan kirjoitusprojekti maailman taustatietoja aika kasan.  Hymyilee

Tuo kuulostaa, joo, todella vähältä (ja sana määrä on taatusti alle 10 000  Näyttää kieltä ), mutta se on paljon enemmän kuin mitä olen pitkään aikaan kirjoittanut näin lyhyessä ajassa. Jostain syystä musta on tullut näin vanhemmiten hidas kirjoittaja... teininä kun kirjoitteli helposti vaikka kuinka monena iltana peräkkäin ja päivät läpeensä. Mutta tällainen kannustin on kyllä erittäin tervetullut! ^^

Tsemppiä vaan kaikille nanottajille! Loppu alkaa jo häämöttää (hui)!
tallennettu
Metusalem
Teknovelho

Poissa Poissa
Sukupuoli: mies
Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #22 : 24.Marraskuu 2010, 23:50 »

Kuka muka väittää, että toinen viikko on pahin? Minulla ainakin on koko ajan tasaisesti vaikeampaa, ja nyt neljännellä viikolla tekisi jo mieli luovuttaa. Jos minun täytyisi opiskella, en ikinä pystyisi tähän. Tänäkin yönä on kerta kaikkiaan pakko kirjoittaa vielä 2000 sanaa, jotta pysyn aikataulussa.

Mutta 38000 kasassa, ei tässä vaiheessa enää voi luovuttaa. Tarinani vain junnaa paikallaan. Tänä yönä on pakko keksiä jotain repäisevää. Ihan sama mitä, kunhan kirjoittaminen ei enää ole tylsää.
tallennettu
Kuurankukka
Neurovelho

Poissa Poissa
« Vastaus #23 : 25.Marraskuu 2010, 02:23 »

Siihden nähden ettei nanowrimoni ole kovin järjellinen tai ainakaan mielenkiintoinen tarina, eikä selkeä kokonaisuus, se on naurettavan valmis juuri nyt. Sanoja puuttuu vielä siinä puolitoistatuhatta... enkä tiedä, mihin kirjoittaisin ne. Olen tänä yönä kirjoittanut sopiviin kohtiin sellaiset kaksijapuolituhatta sanaa, eikä tästä välttämättä ole enää mitään sanottavaa. Joskus ehkä oli, en tiedä mitä sille tapahtui.

Sen jälkeen kun pääsin sinne johonkin kahteenkymmeneentuhanteen ei tämä kyllä ole ollut sillain vaikeaa kuin joskus ehkä. En kyllä ole kirjoittanutkaan samalla tavoin kuin aiempina vuosina; nyt olen pitänyt pitkiäkin taukoja, ja kirjoittanut sitten taas kerralla paljon. Sekin on tuntunut toimivan ihan hyvin.

Hajottavaa. Jos kirjoittaisin tätä tahtia, olisin valmis tänään! Tietysti. Mutta mistä kirjoittaisin? (En halua ninjoja.)

// Jee, valmis!
« Viimeksi muokattu: 25.Marraskuu 2010, 17:46 kirjoittanut Kuurankukka » tallennettu

viha heikentää sydämistä voimakkaimmankin ja ennen kuin huomaat olet itsesi vankina murheidesi kahleilla kytkettynä katkeruuteen
Metusalem
Teknovelho

Poissa Poissa
« Vastaus #24 : 30.Marraskuu 2010, 22:52 »

Voitin! En ehkä enää koskaan osallistu, mutta kyllä tämä yksi kerta piti kokea. Viimeiset parituhatta sanaa kirjoitin kuumeisena ja sitä edeltävät parikymmentätuhatta pääasiassa kahdentoista ja neljän välillä yöllä. Aivan hullua. Nyt se on kuitenkin ohi, ja olo on kuin olisi juossut maratonin, mikä lienee aika luonnollista.

Eikö kukaan muu muka ole päässyt maaliin, vai onko tämä keskustelu muuten vain kuollut?
tallennettu
Skie
Teknovelho

Poissa Poissa
« Vastaus #25 : 30.Marraskuu 2010, 23:35 »

Joo, eilen (tai siis tänään aamuyöllä) naputin viimeiset sanat Nanooni. Ihan hauskaa tuo oli, odotin ehkä sen olevan vielä hiukan vaikeampaa mutta loppujen lopuksi kirjoittaminen sujui jo rutiinilla. Kuten jo tuolla nanofoorumilla höpisin, loppua kohden kirjoittaminen oli kuin hyväksitiedetyn tutun kirjan lukeminen, tiedän miten tarina loppuu ja pidin siitä, joten haluan edetä mahdollisimman hitaasti nauttiakseni juonesta mahdollisimman pitkään.

Mutta tosi kivaa oli, eikä tämä edes häirinnyt opiskelua tai sosiaalisista elämää, joten ehdottomasti ensi vuonna uudestaan.
tallennettu

Add oil la!
Spiegel
Kokelas
*

Poissa Poissa
« Vastaus #26 : 03.Joulukuu 2010, 16:27 »

Kokeilin tätä ensimmäistä kertaa tänä vuonna ja voitin! Yleensä en saa paljonkaan tekstiä aikaiseksi kerralla ja olihan tuo yhtä tuskaista yövalvomisten putkea, mutta nyt on syytä olla tyytyväinen. Tarinani kaipaa vielä paljon hiomista, mutta uskon että kun saan sitä vähän selkeytettyä ja joitakin yksityiskohtia lisäiltyä, niin kyllä tuosta ihan kelvollinen tulee. Juoni muuttui kuukauden aikana monimutkaisemmaksi kuin alun perin suunnittelin, koska pelkäsin, että kirjoittaminen loppuu kesken - piti sitten kiireellä vetää hatusta uusia juonenkäänteitä. Kokemisen arvoinen juttu kyllä! Vielä en osaa sanoa, osallistunko ensi vuonna, katsellaan sitä sitten. Hyvä keino patistaa itseään kirjoittamaan, jos omaa samanlaisen lykkääjän tittelin kuin minä.
tallennettu
MaKo
Velhoruhtinas

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Oulu
« Vastaus #27 : 03.Joulukuu 2010, 16:46 »

Onnea kaikille voittajille ja osallistujille tasapuolisesti! Vähän pitää olla kateellinen niille, joilla nanottaminen sujuu kuin vettä valaen. Itse osallistuin viime vuonna enkä ole saanut siitä 50,000 sanan tajunnanvirrasta vielä irti mitään :/
tallennettu

Skie
Teknovelho

Poissa Poissa
« Vastaus #28 : 20.Lokakuu 2011, 16:12 »

Ensiksi kysymys että jatketaanko keskustelua tämän vuoden Nanowrimosta tähän ketjuun vai perustetaanko uusi?

Heräsin tänään todellisuuteen että marraskuu lähestyy uhkaavasti, enkä ole tiedostanut Nanowrimon olevan jo aika lähellä. Eli toisin sanoen ei ole aavistustakaan mistä aion kirjoittaa tai aionko kirjoittaa ollenkaan. Viime vuonna olen näköjään uhonnut osallistuvani seuraavankin kerran, mutta tällä hetkellä takki on aika tyhjä, uusia ideoita ei ole ja marraskuussa on tiedossa tenttejä, muuttoa ja luultavasti vähän töitäkin (seliseli...). Joten saa nähdä miten tässä käy, mikäli syyslomalla keksin jonkun hyvän idean niin saatan jopa yrittää aloittaa uutta Nanoa.

Onkos ihmiset suunnitelleet osallistumista?
tallennettu

Add oil la!
Jaragil
Teknovelho

Poissa Poissa
« Vastaus #29 : 20.Lokakuu 2011, 18:01 »

Opiskelu kieltämättä näyttäisi aika uhkaavasti käyvän Nanowrimon päälle. Pitäisi kirjoitella esseitä (voisi tietysti huijata, ja laskea ne kokonaissanamäärään), tehdä tenttejä ja istua luennoilla kaiken muun sosiaalisen elämän, vapaa-ajan vieton ynnä muun päälle. Hirvittää jo etukäteen.

Idea on onneksi olemassa. Tänä vuonna kirjoitan englanniksi ja jatkan jo alkanutta tarinaani nuoren haihattelijatytön noususta puolittain väkipakolla soturikastiin fantastisessa feodaali-Japanissa.
tallennettu

But the raven, sitting lonely on the placid bust, spoke only
That one word, as if his soul in that one word he did outpour.
 - Edgar Allan Poe: The Raven
Nafisan
Kriitikko
Teknovelho

Poissa Poissa
« Vastaus #30 : 20.Lokakuu 2011, 21:24 »

Minun ainjärjestöni (johon kuuluu mm. kirjallisuus) on aiottu järjestää Nano-piiri, johon itsekin nyt innostuin mukaan ilmoittamaan itseni. Minulla on ollut pöytälaatikossa romaani jo vuodesta 2006 saakka, joskin opintojen ajan se on ollut totaalisen pysähdyksissä. Voisi yrittää kirjoittaa siitä uudemman version kun ikää tullut vähän lisää. Kyseessä aikmoinen fantasia eeppos, jota olen lapsuuden ystävän kanssa kirjoittanut. Pitäisikin kysyä olisiko hän kiinnostunut jatkamaan omaa osuuttaan nyt marraskuussa...
tallennettu

"Jonakin päivänä olen puu, ja tuuli laulaa oksissani ja aurinko tanssii lehdilläni, ja olen vahva ja kaunis kaikkina vuodenaikoina." - Kahlil Gibran
Skie
Teknovelho

Poissa Poissa
« Vastaus #31 : 21.Lokakuu 2011, 01:10 »

Minun ainjärjestöni (johon kuuluu mm. kirjallisuus) on aiottu järjestää Nano-piiri, johon itsekin nyt innostuin mukaan ilmoittamaan itseni.

Oulussa ilmeisesti? Onko tästä piiristä saatavilla jossain tietoa, tai siis onko se kuinka avoin? Opiskelen siis humanistisessa tiedekunnassa myös ja sinällään ehkä kiinnostaisi ajatus tavata muita Nanottajia vaikkapa yliopistolla.
tallennettu

Add oil la!
Nafisan
Kriitikko
Teknovelho

Poissa Poissa
« Vastaus #32 : 21.Lokakuu 2011, 02:58 »

Ohops, sanaan ainejärjestö päässyt tulemaan typo. Kultun nettisivuille pitäisi lähipäivinä päivittyä piirinvetäjän toimesta infoa asiasta, niin hän ainakin tänään sanoi. Tilaisuus on avoin myös poikkitieteellisesti. Laitoin sähköpostia tiedoissasi olevaan osoitteeseen.
tallennettu

"Jonakin päivänä olen puu, ja tuuli laulaa oksissani ja aurinko tanssii lehdilläni, ja olen vahva ja kaunis kaikkina vuodenaikoina." - Kahlil Gibran
Skie
Teknovelho

Poissa Poissa
« Vastaus #33 : 24.Lokakuu 2011, 20:02 »

Juu, ilmeisesti täällä jatketaan ku kellään ei mielipidettä asiaan ollu.

Oon nyt vähän jumissa tämän Nanon suunnittelun kanssa, helpointa olisi tietysti jatkaa viime vuotista tarinaa eteenpäin, mutta en ole varma riittääkö mulla oikeasti ideat ja viitseliäisyys sen kanssa. Ihan kiva tekstihän se on, mutta tuntuu että siitä vois tulla turhaa juonen pitkitystä jos yrittäisin toisen Nanon siitä tempaista. Toinen idea joka mulle putkahti tässä joku aika sitten päähän olisi kirjoittaa Battle Royal: Finland. Luin Battle Royal- kirjan viime jouluna ja ai, ai, ajatus olisi mielenkiintoinen, mutta epäilen että en saisi siitä 50 000 sanan mittaista. Tai sitten siitä tulisi loputon sepustus siitä kuinka ihmiset tappelevat kattilankansilla ja kynsisaksilla. Jooh, onhan tässä tosiaan viikko vielä aikaa...

tallennettu

Add oil la!
Feylana
Teknovelho

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Hämeenlinna & Helsinki
« Vastaus #34 : 25.Lokakuu 2011, 11:30 »

On taas se aika vuodesta kun Feylana hyppii monella eri foorumilla keskustelemassa koko marraskuun ajan siitä kuinka kamalanihanaa on kirjoittaa ja juonia.

Joo, siis osallistun nanowrimoon tänäkin vuonna, vaikka viimeksi kävikin aika köpelösti hienoille suunnitelmilleni ja tyssäsin 26 000:een sanaan. Tarkoitus olisi kirjoitella uuskummallista dystopiahkoa tarinaa Suur-Helsinkiin, jota ympäröi iso muuri ja jonka asukkaista osa on alkanut nähdä omituisia unia. Saa nyt nähdä, pääsenkö marraskuun loppuun mennessä edes siihen pisteeseen, että hahmoni tapaisivat toisiaan saati että epämääräisesti suunnittelemani juoni edistyisi yhtään mihinkään.

Tulkaas kaikki Helsinkiin pääsevät nanoilijat miitteihin, keskiviikkoisin ja torstaisin 16-> Kampin Johto Cafessa (5krs.). Tälläkin viikolla on jo, koska etukäteisahdistus, ja allekirjoittanut pyrkii miiteissä kirjoittamaan (koska joulukuun larppihahmot ois hyvä olla valmiina ennen nanon alkua...) ainakin mukamas.
« Viimeksi muokattu: 28.Lokakuu 2011, 02:48 kirjoittanut Feylana » tallennettu

senhän tietää kaikki nuo, nuo jotka kuusta valon juo ja aamun värit silmissään tuo maailmaan
Logikärmes
Teknovelho

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Tampere
« Vastaus #35 : 27.Lokakuu 2011, 10:06 »

En ole koskaan tästä Nanosta oikein innostunut vaan mieluummin pysynyt valmisteilla olevan varsinaisen esikoisromaanini muokkaamisessa. Tänä vuonna sain kuitenkin kirjoituskutsun myös yliopiston sähköpostiin, ja ajattelin, että ehkä olisi korkea aika tätäkin kokeilla.

Olen katsonut viime aikoina (hieman turhankin) paljon David Lynchin elokuvia ja ajattelin katsoa, josko saisin niistä inspiraatiota. Eipähän ainakaan tarvitse huolehtia juonen johdonmukaisuudesta tai kerronnan kronologisuudesta tai mistään muusta turhasta. Sopii varmaan tämän projektin luonteeseen oikein hyvin! Iskee silmää
tallennettu

"The dog is a peasant and the cat is a gentleman."
- H. P. Lovecraft, Cats And Dogs
Tiuku
Velhoruhtinatar

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Kuunsillan kartano, T**ku
« Vastaus #36 : 27.Lokakuu 2011, 12:28 »

Edelleenkin ainoa onnistunut Nanoni on kirjoitettu joskus yläasteella. Joskus pääsin lukiossa/amiksessa ainakin kymppitonniin sanamäärässä, mutta silloin tulivat aikatauluongelmat vastaan. Tänä syksynä en yritäkään, työmäärä kun on jälleen mystismaagisesti kasvanut, vaikka muistan ihan ajatelleeni, että jo pian on sellainen vuosi, josta liikenee Nanollekin aikaa. Ehkä sen toteuttamiseksi pitäisikin suunnitella paluuta peruskouluun?
tallennettu
Vanamo
Velho
**

Poissa Poissa
« Vastaus #37 : 27.Lokakuu 2011, 13:00 »

Nano houkuttaisi kovasti, mutta mitään järkeä osallistumisessa ei tänä vuonna ole. Minun täytyisi koettaa kirjoittaa graduni valmiiksi ja Nanowrimo tuskin tätä edistäisi. Olen osallistunut kahtena edellisenä vuotena. Kumpanakaan sanamäärä ei ollut mikään huima, mutta tulipahan kuitenkin kirjoitettua paljon enemmän kuin muina kuukausina.
tallennettu
Nafisan
Kriitikko
Teknovelho

Poissa Poissa
« Vastaus #38 : 28.Lokakuu 2011, 06:53 »

Nano houkuttaisi kovasti, mutta mitään järkeä osallistumisessa ei tänä vuonna ole. Minun täytyisi koettaa kirjoittaa graduni valmiiksi ja Nanowrimo tuskin tätä edistäisi.

Vähän sama siinä mielessä, että pitäisi kirjoittaa kandia. Mutta tosiaan kun vanhaa materiaalia on jo valmiiksi Nanotettavaksi, niin saan pitkästä aikaa upottaa sormeni siihen ihanaan maailmaan (jolla ei ole vielä edes nimeä) jonka olen luonut. I miss it!
tallennettu

Simple
Velho
**

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Vantaa
« Vastaus #39 : 28.Lokakuu 2011, 11:07 »

Allekirjoittanuttakin huvittaisi kokeilla kerrankin, mutta tuo sama ongelma, että gradun tekemiselle on jo muutenkin liikaa kaikkia häiriötekijöitä. :/
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3 4   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry:  
Keskustelut