Dragan
Kriitikko
Velho

Poissa
Sukupuoli:
|
 |
« Vastaus #40 : 12.Maaliskuu 2007, 18:58 » |
|
Olen samoilla linjoilla kuin Rasimus, minusta ihmisen sijoittaminen maailmaamme saattaa olla huono ajatus. Maailma eroaa ympäristöltään aika rajustikin omastamme, joten ihmisen pysyminen samankaltaisena vain turhaan veisi huomiota siltä.
En tiedä tarvitseeko lukija varsinaisesti kiinnekohdaksi sitä, että joku roduista on ihminen. Enemmänkin tarvitaan loogista käyttäytymistä, jonka periaatteet lukija pystyy helposti samaistua. Näitä luulisi esiintyvän ihmismäisillä roduillamme.
Esimerkkinä sanoisin Tolkienin Hobitit. Heidän lajinsa eroaa ihimisestä vähän, ja kaikki pystyvät samaistumaan heihin. Minusta pieni pesäero käytöstapojen osalta on tarpeellinen. Ainahan no jotka haluavat voivat ajatella rodun x olevan ihmisiä, jotka kutsuvat itseään Xsäksi. (joiden fysiikka eroaa maailmamme ihmisistä)
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Louhikäärme
|
 |
« Vastaus #41 : 12.Maaliskuu 2007, 19:09 » |
|
1) Maailmaan ollaan myös ottamassa mukaan tuttuja eläimiä ja kasveja periaatteella "kaikki mitä ei erikseen kielletä, kuuluu tänne". Tuttuusefektiä tulee jo siitä. 2) Haurelet ovat (jo fyysisten ominaisuuksiensakin puolesta) vähälukuinen ja tietylle elinpiirille rajattu laji. Ne eivät siksi voi ottaa ihmisen paikkaa. Fareinit voivat olla laajemmin levinneitä, mutta ne eivät minun mielestäni ole tarpeeksi ihmismäisiä, jotta voisin kirjoittaa niistä samalla tavalla. Jo neutrien olemassaolo ja pitkä elinikä tekevät niistä liian erilaisia. 3) Olen päinvastaista mieltä. Ihmiset tarvitaan mukaan siksi, ettei maailmaan tarinoita kehittelevien olisi pakko rajoittua omituisiin fantasialajeihin. Ja samasta syystä ihmisten on myös oltava riittävän ihmismäisiä, muutenhan ne olisivat vain omituinen fantasialaji jota kutsutaan ihmisiksi. 4) (Lisään oman pointtini  ) Kannattaisi muistaa, ettei ole vielä edes päätetty haureleiden ja fareinien tai muidenkaan lajien hyväksymisestä. Se tehdään vasta äänestyksessä. Ja senkin jälkeen pitää päättää lajien lopullisista lukumääristä ja asuinpaikoista.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
FreakyMike
|
 |
« Vastaus #42 : 12.Maaliskuu 2007, 19:36 » |
|
Toivottavasti en tehnyt tätä kuvaa ihan turhaan, jos ihmiset poistetaan maailmastamme. http://koti.mbnet.fi/wfan/kuvat/2007-armorbeetle.jpg Vai mitä lajia tuo omituinen haarniskatyyppi sitten muka edustaisi? :P Toivon mukaan edes jollakin toisella lajilla olisi siinä tapauksessa tarpeeksi samankaltainen ruumiinrakenne..
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Rasimus
|
 |
« Vastaus #43 : 12.Maaliskuu 2007, 20:41 » |
|
Tuttuja eläimiä ja kasveja, joille minä kuulutan ainakin erilaista nimeä... Taas sama juttu: orvokkeja kasvaa Maassa, niiden esiintyminen samalla nimellä vieraassa maailmassamme tuntuu hassulta. Mitään oikeata eroahan ei muuten tarvitse olla kuin nimi. Sama koskee ihmistä, mutta vähän suuremmin varauksin: Jotain erilaista olisi hyvä olla. Tämä erilaisuus voi olla ihan vain yhteiskunnallista tai maailmankatsomuksellista tasoa. Kun henkimaailma on läsnä (mä en pääse siitä ajatuksesta eroon  ) niin ihmisille olisi vaikkapa aivan tavallista, että kuolleet eivät aina pysyisikään kuolleina syystä tai toisesta, vaan olisi aivan tavallista, että isä käy perheen kanssa syömässä omia hautajaisiaan odotellessa. Tuo on jo vähän isompikin koukku, mutta onpahan jotain eroa perusfantsun pseudokeskiaikaiseen ihmiskuntaan aatelinen-maajussi-jaolla ja ei tunnu enää liian tutulta maapallolaiselta elementiltä. Väsyttää, en jaksa paremmin määritellä, mitä ajan takaa. Ai niin... Fareineissa oli tuo elinikäjuttu.. Mutta en näe, miksi se olisi kuitenkaan iso ongelma, koska fareinien kehityskin oli hidastettu.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Badassingly: You son of the questionable heritage.
|
|
|
|
Louhikäärme
|
 |
« Vastaus #44 : 12.Maaliskuu 2007, 20:58 » |
|
Minusta olisi hassua kutsua (lähes) samanlaisia olentoja kuin ihmiset eri nimellä vain siksi, ettei niitä sanottaisi ihmisiksi. Mutta se ei minun näkökulmastani ole mikään este, joten tuota uudelleen nimeämistä voisin varauksella kannattaa.
Tuo kuolemajuttu on varteenotettava, joskin se on selkeästi yliluonnollinen (varsinkin, kun se ilmeisesti liittyy vain ihmislajiin, millä nimellä sitä sitten kutsummekaan). Tämä tarvitsisi selittää jotenkin. Esim. ihmisillä on jostakin syystä varsin rauhattomat sielut, jotka saavat kuolleet hengailemaan elävien seurassa? Itseasiassa mielenkiintoinen ajatus, sillä eri kulttuuripiireissä moiseen ilmiöön saatetaan suhtautua hyvin eri tavoin, mikä voi luoda kansojen välille jännitteitä ja riitoja.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Rid
|
 |
« Vastaus #45 : 12.Maaliskuu 2007, 22:02 » |
|
Lisäsin äänestyksen, joka on auki toistaiseksi. Ääntään saa muuttaa. Eli onko maailmassamme ihmisiä? (kun tämä saadaan tapeltua, niin ruvetaan inttämään siitä, montako älyllistä lajia sitten lopulta on)
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Louhikäärme
|
 |
« Vastaus #46 : 12.Maaliskuu 2007, 22:23 » |
|
Tämä olisi tietysti voitu ratkaista samassa äänestyksessä, jossa päätetään kaikkien muidenkin lajien olemassaolosta. Jotenkin nurinkurista, että ihmiset saavat ainoana oman äänestyksen ja vielä ennen muita.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Xariel
|
 |
« Vastaus #47 : 12.Maaliskuu 2007, 22:27 » |
|
Nurinkurista ehkä, mutta tärkeä asia tämä on. Voisin melkeimpä sanoa tämän ansaitsevan oman äänestyksen.
Sanon ettei ole,
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Vehka
Neurovelho

Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Juupajoki (Tampereen yläpuolella)
|
 |
« Vastaus #48 : 13.Maaliskuu 2007, 07:16 » |
|
Rasimuksen idea kuolleiden heräilemisestä on jännä. Sinällään sille ei varmaan voida keksiä biologista perustetta, mutta tulin miettineeksi, että mitä jos ihmisillä on esimerkiksi tapana asettaa kuolleensa suuhun jokin kasvilaji, josta erittyvät aineet tietyissä tapauksissa saavat sydämen lyömään jälleen? Magia tai sielut ovat toki vastaus, mutta olemme alkaneet pohtia niitä jo aika monessa topicissa vaikka asiassa ei ole vielä mitään varmaa. Hmm.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
minä olen päättänyt olla sinun tanssin kanssasi Ruotsiin ja takaisin
|
|
|
|
Rasimus
|
 |
« Vastaus #49 : 13.Maaliskuu 2007, 15:21 » |
|
Louhi: Nimeämisen järkevyys on onneksi vain kosmeettinen mielipideasia  Minun ääneni riippuu ihan siitä, minkälaisia älykkäitä lajeja loppujen lopuksi maailmaan suodattuu. Kyllä haluaisin jonkin ihmisenkaltaisen lajin ihan tarinankerronnallisista syistä. Sen tulisi olla mahdollisimman samankaltainen, mutta silti hieman erilainen sopiakseen maailmaansa. Nuo kolme pointtiani, jotka esitin, ovat sinänsä toisistaan riippumattomia. Pelkkiä ajatuksia, jotka nykyinen tilanne on tuonut mieleeni  Alunperin minulla on kytenyt ajatus tuollaisesta kuolleiden heräilystä ihan toista tarinaprojektia varten. Siinä ideanani oli se, että kuolleilla on hankaluuksia hyväksyä oma kuolemansa ja ylittää raja elävien ja kuolleiden maailman välillä. Se heidän on silti pakko tehdä ennemmin tai myöhemmin, mutta jotkut vainajat haluavat pitkittää lähtöään mahdollisimman pitkään palaamalla hajoavaan ruumiiseensa. Erityiset hautausurakoitsijat sitten huolehtivat tämän lähdön rauhallisesta sujumisesta toimien hautajaisten lisäksi psykiatreina kuolleille ja eläville  Henkimaailma (luonnonhenget yms. ja varmasti sielutkin kuuluvat samaan kasaan) on muuten jo sovittu läsnäolevaksi. Magiakeskustelu pitäisi kyllä herätellä uudelleen henkiin, sillä se nyt kuitenkin vaikuttaa olennaisesti näihin luotaviin lajeihin.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Badassingly: You son of the questionable heritage.
|
|
|
Morinjoc
Teknovelho

Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Tampere
|
 |
« Vastaus #50 : 13.Maaliskuu 2007, 15:55 » |
|
Magista tullee oma topicci, mutta en voi vastustaa kiusausta vastata tuohon kuolemajuttuun. Eli jos henki palaa takaisin ruumiiseen, onko se kuin ei olisi koskaan kuollutkaan, lukuunottamatta esim. koko alavartalon puuttumista. Erityiset hautausurakoitsijat sitten huolehtivat tämän lähdön rauhallisesta sujumisesta toimien hautajaisten lisäksi psykiatreina kuolleille ja eläville Kirveellä pää pois nii rauhoittuu kummasti  Tosin jos henki palaa päähän ja pystyy puhumaan yms. liekö ollenkaan epätavallista että talossa on oma huoneensa esi-isien päille joilta voi tarvittaessa kysyä neuvoa. Niin, takaisin asiaan, ihmisiä tulee olla maailmassa. Voi aiheuttaa vakavia samaistumisongelmia yrittää miettiä puuhengen sielunelämää. Ja jos perustelu ei tyydytä, lue aiempia viestejäni, olen muutamaan kertaan asiaa selittänyt
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Minkälaista ääntä banaanit pitävät metsästäessään?
|
|
|
|
Iivari
|
 |
« Vastaus #51 : 15.Maaliskuu 2007, 11:26 » |
|
Bof. Jos ette ole huomanneet, vaan olette jääneet mielikuvienne vangiksi, huomautan, että ensimmäisellä viidellä sivulla ei varsinaisesti kukaan sanonut mitään ratkaisevaa fareinien ruumiinrakenteesta. Milamberin alkukuvauksessa ei ollut mitään ulkonäköä ja ruumiinrakennetta koskevaa, kaikki vain ovat olettaneet että ne ovat ihmismäisiä. On vain sanottu, ettei niistä haluta haltiamaisen hento-siro-sulo-kaunis -tyylisiä olentoja, ja pohdittu sitä, tarvitaanko vahvempi lantioa kuin ihmiselle koska synnytetään kolme lasta aina kerrallaan.
Eli fareinien ulkonaisesta olemuksesta ei tiedetä juuri mitään, haurelet ovat rajoittunut tuollaisena kuin ne nyt ovat kovasti vain omille elinalueilleen.
Ihmisten nimeäminen joksikin muuksi on totta kai mahdollista, ja jos sillä saadaan hyvää aikaa, niin mikä ettei. Mutta minun mielestäni me tarvitsemme ihmistä, jos me aiomme kehittää jotain muuta kuin geneeristä fantsua.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Olen niitä tapahtumia joita ei käsitellä perinteisillä luukuilla. Pekka Kejonen
|
|
|
Dragan
Kriitikko
Velho

Poissa
Sukupuoli:
|
 |
« Vastaus #52 : 15.Maaliskuu 2007, 14:12 » |
|
Vastaus äänestykseen alkaa olla selvä.
Minusta on aika jännä, että vaaditaan ihmisiä, jottei fantasiasta tulisi geneeristä. Ainakin itselleni ei tule oikeastaan mitään geneeristä fantasiaa mieleen, jossa ei olisi ihmistä.
Kuitenkin, hyvä että ratkaisu saatiin.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Vehka
Neurovelho

Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Juupajoki (Tampereen yläpuolella)
|
 |
« Vastaus #53 : 15.Maaliskuu 2007, 16:10 » |
|
Periaatteessa haurelet voisivat kyllä levittäytyä eteläänkin, mutta silloin niiden pitäisi ajella luontaista karvapeitettä paljon enemmän, hämärään tottuneisiin silmiin koskisi ja myös taudit varmaan rajoittaisivat kantoja. Pointtina kuitenkin se, että minusta olisi mukava jos haurelevaeltajia tallustelisi silloin tällöin myös etelässä.
Kunhan Iivarin viestiin viittasin. Jatkakaa.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
minä olen päättänyt olla sinun tanssin kanssasi Ruotsiin ja takaisin
|
|
|
Greenhead
Velho

Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Meren rannalla. [Raahe]
|
 |
« Vastaus #54 : 26.Maaliskuu 2007, 15:08 » |
|
Tämä on ensimmäiänen kerta kun äänestän. Miten se äännestäminen tapahtuu.? Piti tämä joskus kysyä... Mutta kyllä ihmisiä pitää olla.....
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Dragan
Kriitikko
Velho

Poissa
Sukupuoli:
|
 |
« Vastaus #55 : 26.Maaliskuu 2007, 16:15 » |
|
Jos en väärin tulkitse, niin äänestys on jo päättynyt. Huoli pois, sillä ihmisten kannattajat voittivat joka tapauksessa suurella äänivyöryllä.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|