24.Heinäkuu 2014, 18:20 *

Sivuja: 1 [2] 3   Siirry alas
Kirjoittaja Aihe: Mihin herkkuun olet koukussa?  (Luettu 4038 kertaa)
Jehudiel

Asuinpaikka: Bussipysäkki
« Vastaus #20 : 28.Helmikuu 2011, 16:15 »

Perusmakeisiin: suklaaseen, toffeeseen ja lakritsiin ja hyvään salmiakkiin. Ne on vaan niin perusnannaa, että menevät kyllä helposti yli kaiken esanssisotkun. Joskin Fazerin Remix-pussi on harvinaisen hyvälaatuinen hedelmäkokoelma.

When the Master has completed her work, she forgets it. That's why it lasts forever.
Morgan Blood

Asuinpaikka: TurQ
« Vastaus #21 : 02.Maaliskuu 2011, 00:09 »

Minttuun. Pidän siitä yhtä lailla mausteena, kuin tuona alati ihanana esanssina, jota kaikista kekseistä ja makeisista löytyy. Voisin vaihtaa aivoni, sydämeni ja keuhkoni minttumassaan ja olla onnellinen, mutta se taitanee elämän kannalta olla hiukan hankalaa.

Myös juoma-asiat ovat heikkouteni, eikä nyt alkoholiset välttämättä. Kahvi ja lime-sitruuna mehu on hyvää. Niin se kaupasta ostettava, kuin puristettukin. Onneksi sitruunat ja limet ovat budjettiini mahtuvia.. Lisäksi olen oppinut pitämään sen omituisen soda stream -laitteen tuotoksista.. Alkoholisemmista juomista apple smirnoff, sour apple, sprite -trio tuottaa rakkauteni.

"To live is the rarest thing in the world. Most people exists, that's all."
- Oscar Wilde
Lune

Asuinpaikka: Pieni pirtti pusikossa
« Vastaus #22 : 12.Maaliskuu 2011, 15:00 »

Toi minttu on kyllä paha. Mausteena ja teenä se on ihan parhaimmistoa, mutta voittamaton ykkönen on minttupastillit ja erityisesti mun heikkouteni: polkagrisor -karkit. Polkagrisoreita jos jossain on, siellä on Lunekin - ainakin sen aikaa, että ehtii haalia taskunsa täyteen karkkia. Huhhoi.  Pyörittää silmiään

Kahvi on se toinen paha koukuttaja, tietenkin. Sen kanssa on niin mukava fiilistellä ja fiinistellä... fiinistely on tosin ihan mun ja kämppisteni laatu-viihdettä, yleensä mulle kelpaa jos jonkinmoinen terva, kun vaan saan vähän maitoa sekaan. Aikakin kuluu kummallisesti paljon paremmin esim. odotellessa, jos on vähän sumppia, jota lipitellä.
Nafisan
Kriitikko

Asuinpaikka: Oulu
« Vastaus #23 : 12.Maaliskuu 2011, 15:24 »

Samoilla linjoilla. Suklaasta paras on Fazerin karpalo-vadelma. Lakritsijäätelö myös on om-nom-nom hyvää! Juustokakku (etenkin poikakaverin tekemä) ja kaupasta se suklaakuorruteinen kakku jossa täytteenä kiiviä. Myös itsetehdyt kaurakeksit (semmoiset oikein pitsikkäät) ovat parhautta. Tykkään myös Parrotsin ja Punnitse ja säästä kuivahedelmistä ja pähkinöistä. Top listausta: mansikka- ja vadelmayoughurtti pallerot, youghurtti cashewpähkinät ja mantelit, youghurtti inkivääri ja appelsiininkuori. Ei kaipaa mitään keinotekoisia makuaineita. Juomista tietenkin Cola (ja Battery) ja teestä Yogi tean Sweet chai, ihanan mausteinen. Kahvia (tai alkoholeja) en juo, ei sovi sydämelle. Karpalolonkerolle keksin oman korvikkeen: karpalomehua ja greippilimparia, sama maku ilman ai jai jai Pyörittää silmiään niin paheellista alkoholia.

"Jonakin päivänä olen puu, ja tuuli laulaa oksissani ja aurinko tanssii lehdilläni, ja olen vahva ja kaunis kaikkina vuodenaikoina." - Kahlil Gibran
Jehudiel

Asuinpaikka: Bussipysäkki
« Vastaus #24 : 17.Maaliskuu 2011, 19:18 »

Nafisan, meillähän on paljon yhteistä Iskee silmää Joskin tuota teetä en ole maistanut, siideriä en juo ja kuivahedelmissä omat suosikkini ovat ananas ja papaija. Kuitenkin, Punnitse & Säästä-putiikit on ihan parhautta.

Lysithea

Asuinpaikka: Kouvola
« Vastaus #25 : 17.Maaliskuu 2011, 23:01 »

Voi onhan nuita herkkuja monenlaisia joihin olen välillä koukussa. Kaikki leivonnaiset, niin makeiset kuin suolaisetkin on hyviä, mutta onneksi niitä tulee harvoin leivottua.
Olen pahanlainen perunalastu hiiri, jos en rajoittaisi niiden syömistä, niin varmaan mussuttaisin niitä paljon useammin. Sitten on pehmoisen tuoreet Kouvolan lakut. Niitä ei voi vastuttaa, mutta ne on hyviä vain tuoreena.
Kausiherkkuihin minulla tulee ensin kesällä mansikat, joita saan syödä niin paljon kuin sieluni vetää ja sitten vähän myöhemmin lakat. Erityisesti lakoista tehty hillo yhdistettynä leipäjuustoon on niin hyvää.
Skie
***

« Vastaus #26 : 18.Maaliskuu 2011, 11:29 »

Oo, kausituotteista mulle tulikin mieleen yksi ihan ylivoimainen herkku jota saa tuoreeltaan tuossa ennen pääsiäistä kun lihat on katolta haettu. Kuivattu poronliha, en oikeasti tiiä mitään parempaa. Nam... Lapsuudesta jäänyt ruoka joka vaan on niin ylivoimaisen hyvää (vaikkakin valtavan rumaa) että sitä on saatava vuosittain. Harmi vaan että sen vuoleminen on sitten aina oma hommansa, mutta on se sen arvoista. :P

Add oil la!
Maagitar Senna Dehesmunst

Asuinpaikka: Vantaa
« Vastaus #27 : 05.Huhtikuu 2011, 19:12 »

Suklaaseen. Aivan ehdottomasti suklaaseen.

Syön sitä sellaisenaan, leivon muffinsseja, teen valkosuklaahyytelöitä, juustokakkuja tai popsin suklaarusinoita. Pari viikkoa sitten tein aivan uskomatonta mutakakkua, joka katosi kokonaan reilussa kolmessa päivässä (onneksi en sentään syönyt koko kakkua itse, vaan ehkä puolet).

Toinen ehdoton herkkuni on Ben & Jerry's-jäätelöt. Sylki herahtaa kielelle jo pelkästä ajatuksesta. Kävin tässä muutama viikko sitten heidän englanninkielisellä sivustolla ja melkein kastelin näppäimistöni nähdessäni kaikki ne maut siellä. Kun kauppoihin ilmestyi Nordic Water Peace-maku, oli aivan PAKKO ostaa purkki ja syödä sellainen. Sitä paitsi lahjoitin 0,15€ Itämeren pelastamiseen herkkuteluni myötä. Sekä toiset 0,15€ ostaessani toisen purkin, Caramel Chew Chew'n, reilu viikko myöhemmin. Iskee silmää

❒ Varattu
❒ Sinkku
✔ Odotan sitä Oikeaa, joka on yhtä kieroutunut kuin minä
Morkhet

Asuinpaikka: JMSK
« Vastaus #28 : 22.Heinäkuu 2011, 20:03 »

Salmiakki on minulle ollut aina ehdoton ykkönen.
Nykyisin olen varsinkin mieltynyt IFA-salmiakkilakritseihin, mutta ovathan ne uudet pelkän salmiakin makuisenkin hyviä. Myös lakritsi on aivan nannaa, varsinkin sellaisena pehmoisena. Suklaa ei ole niin tärkeää minulle, vaikka joskus on ihan kiva syödä Fazerin sinistä, koska se on kyllä parasta suklaata miun mielestä. Kuitenkin mutakakut ovat aivan ihania, pitääkin tässä joku päivä tehdä poikaystävän kanssa itse semmoinen, nyt kun on reseptikin... Kausituotteista pitää mainita ne mansikat ja vadelmatkin ovat aivan ihania. Sittenhän on näitä kaikkia ehdottoman hyviä mehuja ja joitain limsoja, joista teen vähän omia sekoituksiani toisinaan.. C: Apua, nyt pitää lopettaa, kun tulee vielä enemmän nälkä tämmöisiä herkkuja ajatellessa.

// Pitää nyt kyllä vielä lisätä, että popcornikin on yksi lemppareistani, leffan katseleminen ei vain tunnu aivan niin hyvältä ilman sitä.

I became insane, with long intervals
of horrible sanity.
Glare

Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #29 : 04.Elokuu 2011, 19:13 »

Herkut ovat paheeni, mutta itse ihastuin totaallisesti Japanin reissullani vuosi sitten muutamaan herkkuun, mitä ei saa valitettavasti Suomesta mistään, paitsi erästä ihanaa toffeeta, jossa jää mukava suolainen vivahde.
Suomessa on herkkuja monia, mutta välillä vaihtelee näin vuoden aikaan lukien, mitä tekee mieli. Mutta erityisesti olen jäänyt koukkuun American Cookies kekseihin, joita itse leivon. Kyseissä keksissä käytän tosin Marabou/Daim -suklaa yhdistelmää. Itse kokeilin ensimäisiin kekseihin Fazerin Sinistä, mutta ei oikein onnistunut.

Nykyään olen paljolti jättänyt tiettyjen herkkujen syömistä, kesällä ehkä enemmän sortuu jäätelön ostoon. Onneksi talvella taas sen syönti sitten loppuu, jonkun verran edes.
Cesare
Noviisi

« Vastaus #30 : 08.Elokuu 2011, 16:24 »

Skie: ai miten niin poron kuivaliha kausituote? Meillä ainakin isä kuivaa sitä aina niin paljon, että keväällä ennen seuraavien tuloa pidetään viimevuotisten hävittäjäiset pakastimesta. On se vaan niin hyvää... joskus joku sukulainen on ihmetellyt, miksi minulla on puukko kirjoituspöydällä. Kuivanlihan veistoon tietenkin, että voi datistellessakin maiskutella. On muuten parempi pikkusuolainen kuin sipsit, koska kuivalihasta ei tartu rasvaa näppeihin ja siitä sitten näppäimistöön.

Tee. Minulle kelpaa mikä vain laatu, kunhan siihen laittaa ainakin kolme isoa palaa sokeria. Nykyään kuskaan lukiollekin omaa pikku sokeripussia repussa, kun joskus on oppilaskunnan huoneesta sokeripalat maiskuteltu parempiin suihin. Toinen ihana juoma on oikea kokis, se on paha tapa jo toisessa sukupolvessa. Meillä on kuva, jossa isä juottaa minulle kokista nokkamukista...

Sipsit, ja niistä menee kans mikä vaan paitsi juustonaksut. Eikä suklaata ilman oikein voi elää. En kuitenkaan syö ikinä makeaa suuria määriä, rivi suklaata riittää, muuten alkaa öklöttää, mutta sipsejä voi mennä hyvinkin pussi kerrallaan, jos sattuu vaikka erehtymään yhdistämään sipsipussin ja hyvän leffan:P

Oi ei, nyt alkoi jo etukäteen surettaa, mistä kaikista herkuista joutuu eroon, kun lähden vaihtariksi. Ehkä saan Espanjasta vielä jonkun uuden riippuvuuden tähän kaveriksi!
Skie
***

« Vastaus #31 : 11.Elokuu 2011, 23:40 »

Skie: ai miten niin poron kuivaliha kausituote?

Jos luit tuon minun viestin niin huomasit varmaan että olin kirjoittanut että tuoreeltaan. Saahan sitä pakastimesta ympäri vuoden, mutta niinhän oikeastaan kaikkea muutakin jos ne pakkaseen pistää.

Add oil la!
Merciana

Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #32 : 15.Elokuu 2011, 19:35 »

Olen teen suurkuluttaja ja kaapista löytyy mitä ihmeellisimpiä makuja. Uusimmat ostokset ovat nokkonen ja voikukka. Olen myös nuudeleiden suuri ystävä ja niitä menee monta pakkausta viikossa. Lempparit on katkarapu ja pork maut omilla lisukkeilla. Jos mukaan paistaa sipulia niin mikään ei ole parempaa!
Moira
Kokelas

« Vastaus #33 : 29.Elokuu 2011, 20:01 »

Olin sokerin kulutuksessa mestari siis perus kerkkien.
Vuoden 2009 olin karkki lakossa ja voi mahotonta mitä vieroitus oireita ensimmäisen kuukauden aikana olikaa.
Nykyisin olen onnitunut palaamaan kohtuu käyttöö SUKLAN ja SALMIAKIN osalta    ( muita karkkeja harvemmin tohdin maistella)
Kahvi on miulle kun veri vamppyyrille.  Cool

Vael

Asuinpaikka: Pääkaupunkiseutu
« Vastaus #34 : 29.Elokuu 2011, 21:30 »

Kaksi ainakin tulee nyt mieleen:

Sipsit. Kun niitä on lähettyvillä, on pakko syödä. Grillimausteiset kyllä maltan jättää, mutta Kartanon perunalastut ja yksi tietty maku on taivaallista.

Suklaa. Nyt sen kulutus on kyllä melkei seisahtunut, mutta jouluhan on vielä tulossa. Aivan ihanaa, hakkaa kaikenlaiset muut karkit mennen tullen.

Lisäksi himoitsen erilaisia keksejä ja juustonaksuja.
Tietynlainen addiktio on myös purkkaan, jota voi käyttää hillintään kun muita tekee mieli.

Näistä mikään purkkaa lukuunottamatta ei kyllä tunge jokapäiväiseen elämään, vaan aina välillä kun sattuu löytymään kotoa.
On kyllä sellainen olo että jotain oleellista jäi puuttumaan  Epävarma

Merciana

Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #35 : 29.Elokuu 2011, 21:42 »

Yhdin Vaeliin. Kartanon perunalastut on jotain ihan jumalaista. Niihin ei voi koskaan kyllästyä. Pelkästään sellaisenaan taikka dipin kanssa ja helposti menee yksi pussi. Tosin eihän se niin kamalan iso olekaan :)
Warghast

Asuinpaikka: Vantaa
« Vastaus #36 : 30.Elokuu 2011, 18:21 »

oma pikku paheeni taitaa olla cashew pähkinät, hyvänä kakkosena -ja ajoittain ylivoimaisena ykkösenä - on tumma suklaa, viimeisenä tässä ruokien/ruoka-aineiden Kuninkaallisessa Pyhässä Kolminaisuudessa on lasagne, eikä mikään kaupan valmis saarioisten plänttäys vaan ihka oikea ja itse tehty.

äärimmäisessä vitutuksessa ja hermojaviiltäneen viikon jälkeen vastaleivottu(/paistettu?) munkki ja lasi kylmää maitoa saa tämän raavaan miehen melkein pillittämään kiitollisuudesta elämää kohtaan.

- J
Rasimus
Velhoruhtinas

Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #37 : 30.Elokuu 2011, 20:19 »

Itse tehdyt popcornit. Rypsiöljyyn. Pitää olla Bonnie Leetä eikä mitään Rainbowin kiviä. Suola ei ole välttämätöntä, mutta sitäkin tulee laitettua.

Noita ei tietenkään syödä jos ei katsota elokuvaa (tv-sarjat yms. ei käy), joten elokuviakin tulee katsottua väkipakolla paljon. Ei toisin päin, vaikka voisitte niin musta luullakin  Näyttää kieltä

Toinen on sitten nuo Hornetit, tulisesti marinoidut rasvapommit. Niiden pitää olla uunissa yli tunnin, jotta rasvat ja marinadit palaa kunnon kovettuneeksi hiillokseksi. Vähän saa tihkua jotain nestemäistä kun nostaa pelliltä, mutta mieluummin ei lainkaan.

Töissä tulee litkittyä automaattikaakaota. Siinä on pieni kahvin sivumaku, koska litku tulee samasta rööristä. Päällä on myös vihertävän kellertävä läiskä... jotain... Siitä huolimatta litku on jostain syystä parempaa kuin ainakin O'boy tai Xtra:n geneerinen tavara (josta tosin pidän enemmän kuin O'boy:sta)

Badassingly: You son of the questionable heritage.
Prosper
Kokelas

« Vastaus #38 : 26.Kesäkuu 2012, 14:19 »

Äitini sanoo minua mainosten orjaksi. Itse on. *sob*

Suklaasta olen tällä hetkellä koukussa Fazerin mansikka-vaniljasuklaaseen. Tiedä sitten miksi. Lisäksi olen koukussa äitini herkulliseen hobitin muonaan eli piimäkakkuun.  Hymyilee leveästi Sitä on mukava kääräistä mukaan kun menen vuorille kirjoittamaan.

Lindlin tummat suklaat ovat myös vaikuttavia. Ja lidlin tuoreet leivotut sämpylät! Omnom.

'kestäös vain, sydän! sait katalampiakin sä kestää.'
Sapfo
Kokelas

« Vastaus #39 : 26.Kesäkuu 2012, 14:43 »

Italiasta saa semmosia suklaa keksejä... aah, syötävää syntiä...
Smashit, ehdottomasti kuuluvat jokapäiväiseen kauppakassiin....
Viinilehtikääryleet, siis, dolmades ja halva. Täydellinen mangokin on jotain jonka eteen ryömin vaikka haisevassa mudassa!

La luna non si cura del cane che abbaia.
Sivuja: 1 [2] 3   Siirry ylös