20.Huhtikuu 2014, 23:58 *

Äänestys
Kysymys: Miten vietit/vietät pääsiäistä?
Muistellen kristikunnan tärkeitä tapahtumia - 2 (11.8%)
Juosten pakoon pääsiäisnoitia ja poltellen kokkoja - 1 (5.9%)
Mummoloissa syöden ja muutenkin laiskotellen - 5 (29.4%)
Tehden kaikki rästihommat pois alta kun kerrankin on aikaa - 7 (41.2%)
Rairuohon ja tipujen keskellä pääsiäispupua jahdaten - 2 (11.8%)
Äänestäjiä yhteensä: 17

Sivuja: [1]   Siirry alas
Kirjoittaja Aihe: Miten pääsiäistä kuuluu viettää?  (Luettu 666 kertaa)
Iivari
Velhoruhtinas

Asuinpaikka: Vantaan Jokiniemi (ja muu elämänalue)
« : 23.Huhtikuu 2011, 20:07 »

Viime vuosina olen tavannut syödä hyvin pääsiäisenä, koska elämänpiiriini on jälleen ilmestynyt mummoloita, peräti kaksi kappaletta. Tänään ulkoilutin mainioita kissoja ja ihastelin kevätilmaan vajaan tunnin ihan vain ollen ulkona kolli narun päässä. Huomenna käydään maaseudulla Pornaisissa, ja maanantaina varmaan yritän saada aikaan jotain järkevää. Pitkäperjantaina nukuin pitkään. Tämä tuntuu olevan ihan mukava tapa viettää pääsiäistä. Kuinkas muuten?

Olen niitä tapahtumia
joita ei käsitellä perinteisillä luukuilla.
Pekka Kejonen
Tiuku
Velhoruhtinatar

Asuinpaikka: Kuunsillan kartano, T**ku
« Vastaus #1 : 23.Huhtikuu 2011, 20:24 »

Tänä pääsiäisenä vain odottelen pyhien loppumista, jotta muut palaavat töihin ja kouluun ja minä saan olla taas rauhassa päivät. Näyttää kieltä Mutta jos olisi puhe siitä, mitä haluaisin tehdä, niin mummola olisi kiva olemassa. Tai mikä ettei muutenkin sukuloimassa voisi käydä (jos olisi auto, mutta eihän moista ole nyt pariin kuukauteen ollut). Isääkin olen yleensä käynyt pääsiäisinä morjestamassa, ja herättää jopa pienoista katkeruutta lueskella sosiaalisesta mediasta, miten melkein-sukulaiset kehuvat hänen kanssaan pääsiäistä mökillä viettävänsä.

Tänä aamuna olin kuitenkin jopa niin kristillinen -- ensimmäistä kertaa ikuisuuksiin -- että hyräilin itsekseni lempivirteni ihan vain siitä ilosta, että muistin yhä sanat. Mieluummin minä kuitenkin ottaisin suklaamunan.
Lune
Velho

Asuinpaikka: Pieni pirtti pusikossa
« Vastaus #2 : 23.Huhtikuu 2011, 23:03 »

Rairuohon ja tipujen keskellä pääsiäispupua jahdaten. Tosin, tässä tapauksessa rairuoho on korvattu vehnällä ja hyvin nuorten kolliveljesten takia tiput on meillä päin korvattu hiiri-leluilla ja koristelukin päätettiin siirtää lattian tasalle. Tiput ois ollu entisiä ja kolliaisten mahassa alta aikayksikön. Pääsiäispupun jahtaaminenkin sujuu yhteispelillä kolmistaan  Hymyilee

Toisin sanoen, kotikotona pääsiäistä viettämässä ja kavereita morjestamassa ennen kuin taas "rolloudun". Täällä on aivan mahdotonta välttyä kissajutuilta (ja samalla niiden puhumiselta), sillä noi kaks pientä on niin seurallisia, että ne on todellakin ihan kaikessa mukana, heh.

Ei oo sitä pääsiäispupua tosin vielä näkyny, vaikka pääsiäiskarkkia kyllä on kipassa aika kiitettävästi ollu ja mämmiä jääkaapissa.  Hymyilee leveästi
Lysithea
Noviisi

Asuinpaikka: Kouvola
« Vastaus #3 : 24.Huhtikuu 2011, 09:09 »

Kyllä yleensä pääsiäinen on mennyt rästihommia tehdessä, mutta tämä vuosi on ollut poikkeus. Sillä avokin sisko on ollut kyläilelemässä ja näin ollen heidän kanssaan on tullut vietettyä aikaa. Ja onhan tuo ollut ihan mukavaa vaihtelua. Mutta kyllä niitä rästihommia on tässä jossakin välissä pakko yrittää edes vähän tehdä, sillä muuten aikani ei riitä millään.

Silleen en ole oikenin koskaan juhlinut pääsiäistä, ne on vain päiviä muiden joukossa, jotka pitäisi jotenkin yrittää käyttää hyödyksi, joko töiden parissa tai rentoutumalla muuten vain.
Astorethein
Velhoruhtinas

Asuinpaikka: Parkano
« Vastaus #4 : 25.Huhtikuu 2011, 17:43 »

Sanotaan nyt näin, että kunnon juhlatuuli on pääsiäisenäkin paikallaan. Kristillisiä juttuja en ole paljoakaan miettinyt, mutta koska vapaapäiviä on useampi, tuli tuo viihdevaihdekin iskettyä kerrasta tappiin. Vaikka pääni sisään muuttanut vihainen peikko onkin leppynyt toistaiseksi, on ihan hyvä, että töihin pitää mennä vasta keskiviikkona. Niin ja vappukin on vielä tulossa.

Ensin katsottiin Kauniit ja rohkeat, sitten tapettiin Seppo!
Maailmanherra
Neurovelho
****

Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #5 : 28.Huhtikuu 2011, 10:35 »

Suomessa kaikki juhlapyhät Vappua sekä Juhannusta lukuunottamatta vietetään karussa seesteisyydessä kotona televisiota katsellen. En tiedä miksi.

Don't trust the skull.
Sivuja: [1]   Siirry ylös