30.Heinäkuu 2014, 10:01 *

Äänestys
Kysymys: Kuka sittenkin on suosikkisi nolouksistaan huolimatta?
Robin Hobb - 30 (69.8%)
Tad Williams - 3 (7%)
Guy Gavriel Kay - 10 (23.3%)
Äänestäjiä yhteensä: 43

Sivuja: 1 [2]   Siirry alas
Kirjoittaja Aihe: Hobb, Williams vai Kay?  (Luettu 1812 kertaa)
Rituri
Velho

Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #20 : 16.Kesäkuu 2011, 22:56 »

Minuun suurimman vaikutuksen on tehnyt Kay, vaikka en Tiganasta pitänytkään lukiessani sen, pitäisi varmaan lukea uudestaan ja katsoa onko mielipide muuttunut. Mutta muista lukemistani kirjoista olen pitänyt paljonkin, kuuluvat varmasti lempikirjojeni joukkoon jos joskus saan päätettyä mitä ne ovat.

Vaikka Hobbin kirjoistakin pidän niin niissä on jotain joka ei saa minussa yhtä suurta ihastusta aikaan kuin Kay. Pidän kuitenkin monista hahmoista. Kuitenkin suomennetut kirjat ovat sellaisia että en koe välttämätöntä pakkoa lukea kirjailijan kirjoja lisää englanniksi toisin kuin Kayn kohdalla.

Williamsin kanssa minulla on ollut ongelmana että en jaksa alkua pidemmälle, ehkä sen takia että kirjat on suomennettu osissa, kun yhden kirjan pääsee suomeksi loppuun ei ole mitään varsinaista 'loppua'. Vaikka kirjahyllyssäni ei olekaan mainintaa asiasta olen ainakin ensimmäisen suomennetun osan lukenut, joskus. Pitää varmaan joskus kokeilla lukea kirjat nipuittain, niin kuin ne on englanniksi kirjoitettu.
Sivuja: 1 [2]   Siirry ylös