31.Heinäkuu 2014, 12:26 *

Sivuja: 1 [2]   Siirry alas
Kirjoittaja Aihe: Salkkarit kaipaavat fantasiahörhöjä (vuoden 2011 aprillaus)  (Luettu 2687 kertaa)
Iivari
Velhoruhtinas

Asuinpaikka: Vantaan Jokiniemi (ja muu elämänalue)
« Vastaus #20 : 03.Huhtikuu 2011, 11:51 »

Olihan toi nyt ihan varmasti aprillipila? Meni muutama minuutti lukiessa tuota aloitusvirkettä...

Olen niitä tapahtumia
joita ei käsitellä perinteisillä luukuilla.
Pekka Kejonen
tnjrp
Neurovelho
****

Asuinpaikka: Piikkiö
« Vastaus #21 : 04.Huhtikuu 2011, 08:57 »

Vaikka hieman ylilyöty olikin, niin tässä oli sikäli yritystä, että periaatteessa olisi pitänyt ilmoittautua tuohon. Eli siis wanhan hywän ajan apprillipilan hengessä "mennä lankaan". Netissä, täälläkin ainakin muistaakseni viime vuosina, on yleensä turvauduttu pelkään valheeseen, mikä on tuon idean vastaista. Valehdella ja obfuskoida voi muinakin vuodenpäivinä Näyttää kieltä
Lachesis
Kriitikko

Asuinpaikka: Espoo
« Vastaus #22 : 04.Huhtikuu 2011, 10:04 »

Minä meinasin linkittää Fremantlen sivuston, jotta joku harhautuisi ilmoittautumaan suoraan sinne, mutta en sitten kehdannut. Tosin viesti olisi varmaan sukkelaan poistettu.

Ja kun ilta tulee tähdet sylissään
syöksemme tulta pimeyteen
Piru Naiseksi
***

Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #23 : 04.Huhtikuu 2011, 12:04 »

Hyvä pila oli ... ja juuri sen verran yliampuva, että lukija älysi tarkistaa ajankohtaisen päivämäärän ennen, kuin innostui ilmoittautumaan.

Muutama vuosi sitten helsinkiläinen paikallislehti uutisoi näkyvästi, että Robert de Niro saapuu Helsinkiin filmaamaan uutuutta, johon tarvitaan myös runsaasti täkäläisiä statisteja. Avustajien piti muistaakseni ilmoittautuman Olympiastadionin luona 1.4. uutisessa mainittuna kellonaikana. Kuulemma väkeä oli hairahtunut kokoontumispaikalle. Edes uutiseen haastatellun herra Sixpack`in nimi ei ollut vakuuttanut jokaiselle lukijalle tarinan luonnetta! Opimme tästä, että vaikka pilat ja kepposet ovat hauskoja, niin niitä harrastavien pitää ajatella sitä, mihin ne voivat johtaa. No, Olympiastadionille saapuva aprillattu kansanvaellus tuskin aiheuttaa suurta hämminkiä mutta esimerkiksi jonkun hairauttaminen kutsumaan palokunta voi aikaansaada isotkin vahingot (aiheettomasta hälytysajosta koituvan laskun lisäksikin).
Metusalem
***

Asuinpaikka: Inari
« Vastaus #24 : 19.Huhtikuu 2011, 15:35 »

Minä muuten menin lankaan, jos se jotakuta lohduttaa. Tai en kai virallisesti, koska en kerta mitään ilmoittautumista lähettänyt, mutta kuitenkin. Olin jotenkin ajatuksissani lukiessani enkä tajunnut, miten älytön juttu oli kyseessä. Pari päivää myöhemmin vasta ymmärsin aprillin, kun viesti tuli uudestaan mieleeni.
tpi
Velho

« Vastaus #25 : 08.Huhtikuu 2012, 07:40 »

Nythän varmistui lopullisesti, että kyseessä ei ole aprillipila. Tämä ote kirjasta sai Hugo-ehdokkuuden parhaasta novellista. Eihän kai mikään aprilipila voi sellaista kunniaa saada, eihän?

Cool
Iivari
Velhoruhtinas

Asuinpaikka: Vantaan Jokiniemi (ja muu elämänalue)
« Vastaus #26 : 10.Huhtikuu 2012, 12:53 »

Huisia!

Olen niitä tapahtumia
joita ei käsitellä perinteisillä luukuilla.
Pekka Kejonen
Sivuja: 1 [2]   Siirry ylös