Keskustelut
kesä 20
torstai
Risingshadow on Suomen suurin scifi- ja fantasiakirjallisuuteen keskittynyt sivusto. Tarjoamme mm. kattavan ja ajantasaisen spefikirjatietokannan, arvosteluja uutuuskirjoista ja aktiivisen keskustelualueen!

Keskusteluvalikko

Kirjautuminen

Mainonta

Mainospalkki

Keitä paikalla

• Dragan
  • Nafisan
Yhteensä paikalla:
  • 2 käyttäjää
  • 366 vierasta

Facebook

Lähetä sivu

Uusimmat viestit

LapsetNafisan39 vastaustaklo 06:28
George R.R. Martinin muu tuotantoJussi93 vastaustaklo 02:10
Elämä on ihanaa, koska...Kirjaneito571 vastaustaklo 23:55
Palasitko pitkän tauon jälkeen? Mitä elämällesi ta...Iivari44 vastaustaklo 21:52
LemmikitFere343 vastaustaklo 21:38
Sivuja: [1]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kevään 2011 valmistujaiset ja koulunpäättäjäiset  (Luettu 726 kertaa)
Hiistu
Velhoruhtinatar

Poissa Poissa
Sukupuoli: nainen
Asuinpaikka: Tampere/Vihti
« : 17.Toukokuu 2011, 22:03 »

Kevät etenee ja koulupäivät hupenevat! Loppuuko jonkun taival nykyisessä opinahjossaan kenties viimeistä kertaa? Kelle soi suvivirsi muita kaihoisammin?

Eli täällä saa ilmiantaa itsensä, mikäli on tämän kevään peruskoulun päättäjä, ylioppilas, ammattiin valmistuva tai kenties jo jonkin sortin ylemmän tutkinnon haltija. Miten ja millaisin mielin aiotte sivistyksenne merkkipaalua juhlistaa? Millaisia ponnisteluja päämäärään pääseminen on vaatinut, täyttikö tulos odotuksenne? (Esim. yioppilaskokeiden tulokset käsittääkseni saapuvat piakkoin, joten esim. niistä saa kertoilla..) 

Ja vaikka opinnot jatkuisivat jälleen syksyn tullen, vaikka ihan samassakin koulussa, saa täällä toki kesälomastakin riemuita!

tallennettu

Tavallaan.
Lachesis
Kriitikko

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Espoo
« Vastaus #1 : 18.Toukokuu 2011, 10:13 »

En varsinaisesti kai kuulu koulunsapäättäjien perinteiseen kategoriaan, mutta toisaalta tavallaan kuulunkin. Vein väitöskirjani esitarkastettavaksi eilen, joten tämä jäänee viimeiseksi kevääkseni yliopistolla (ainakaan opiskelijan statuksella); syksyllä väittelen tohtoriksi. Mitään erityisiä kevätjuhlallisuuksia ei ole perustutkinnon jälkeen enää ollut tapana harrastaa, eikä niitä laitoskaan tarjoa. Mutta huomenna ajattelin avata pullon cavaa kaverien kanssa juhlistaakseni kirjan valmistumista.

Sinänsä ajatukseni ovat varmaan aika samanlaisia lukiolaisten ja ammattikoululaisten kanssa: Mitäs sitten seuraavaksi? Alan konkreettisesti työnhakuun varmaan aika pian, kunhan syksyn tärkeät päivämäärät saadaan lyötyä lukkoon. Ja syksylläkin kyllä vielä riittää puuhastelua esitarkastajien kommenttien (so. kirjan loppusilauksen) ja väitöksen järjestelyjen kanssa. Mutta sen jälkeen maailma on aika lailla auki. Omalla alallani on aika paljon valinnanmahdollisuuksia, aina apteekkihommista yliopistovirkojen kautta valvontaviranomaistyöhön.
tallennettu

Valomuurin tuolla puolen
nopeuden kantamattomissa
Fantasyfan
Arkkivelhotar

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #2 : 18.Toukokuu 2011, 16:57 »

Minulla olisi joskus tässä maisterijuhla, mutta minä olen Helsingissä ja juhla on Oulussa. En jaksa pinssin, latinankielisen toikkarin ja kakkukahvin takia matkustaa sinne asti. Viralliset paperitkin hain jo arkisesti tiedekunnan toimistosta viime syksynä.

Mitään maisterijuhlia en ole pitänyt enkä ammattikorkeasta valmistumisen kunniaksi. Edellinen juhla jota olen juhlinut olikin sitten yo-juhla, josta parhaiten on jäänyt mieleen se kuinka ihan lämmin ja vihreä päivä oli.
tallennettu
Cerasi
Velho
**

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Tampere
« Vastaus #3 : 18.Toukokuu 2011, 18:23 »

Minä kävin tänään palauttamassa kandidaatintutkielmani. Huomenna on vielä kypsärin kirjoitus, minkä jälkeen minulla on periaatteessa sitten kauppatieteiden kandidaatin tutkinto kasassa. Papereita en ehdi tänä keväänä saamaan, enkä niitä oikeastaan mihinkään tarvitse, koska opiskelu kuitenkin jatkuu yhtälailla taas syksyllä. Tosin maanantaina julkaistiin erillisten maisteriohjelmien valintatulokset, ja meikäläisen nimi oli listalla mukana. Eli teen KTM-tutkinnon tilintarkastuksen ja arvioinnin maisteriohjelmassa. En tosin tiedä, kuinka paljon tämä käytännössä vaikuttaa asioihin... selvinnee sitten syksyllä Hymyilee leveästi

Minua ei tänä keväänä juhlita. Sen sijaan pikkuveljestä tulee ylioppilas. Äiti on jo nakittanut minut ties mihinkä hommiin ylppäreitä varten... sankari sanoo tahtovansa pitää juhlat, mutta ei ilmeisesti ole valmis itse juurikaan panostamaan järjestelyihin. Nimim. Isosisko kirjoitteli viime viikonloppuna kutsukortteja.
tallennettu
Dyn
Velhoruhtinatar

Poissa Poissa
« Vastaus #4 : 18.Toukokuu 2011, 20:36 »

Mullakin loppui iloisesti koulut jo jokunen viikko sitten, mutta eipä tuo yliopistolla hirveästi tunnu kun on kesätentit vielä tulossa. Ja laitoksella ravaan päivittäin, kun siellä sattuu olemaan töissä. Lomaa on joskus elokuun lopulla, sentään.
tallennettu

Until one day, the boundary gives way.
Tiuku
Velhoruhtinatar

Paikalla Paikalla
Asuinpaikka: Kuunsillan kartano, T**ku
« Vastaus #5 : 20.Toukokuu 2011, 19:36 »

Minä tässä varmaan viimeisten joukossa ilmoittelen ylioppilaslakin saamisesta, koska tuntuu tämä muu Risingin aktiiviporukka tai ainakin entinen sellainen jo moiset kauan sitten hommanneen. Samallahan toki tuli jonkinlainen tietokoneneron ja kolvaajan seka-ammatti, mikä ei tosin kerro osaamistasostani yhtään mitään (sekään, jos nyt ei mikään muukaan kuvaus tai nimike), sekä lukion täysin pätevä todistus (eikä normaalien kaksoistutkintojen riisuttu versio, jossa immeinen on käynyt vain kirjoittamiensa aineiden lukiokurssit). Menipä neljä vuotta nopeasti.

Ylioppilastulokset tulivat eilen, joo. Yritin tänään käydä niitä töiden jälkeen noutamassa, koska vain perjantaisin töistä pääsee tarpeeksi aikaisin, mutta tietystihän siellä oli kanslian ovessa lappu notta paikka on kiinni. Joko ne tulokset pitäisi siis hakea viimeisellä viikolla ennen juhlia, kun ei ole enää töitäkään (minähän en sinne soita!), tai odottaa että saa ne todistuksen muodossa käteen. Voimma sitten vieraiden kanssa yhdessä ihmetellä, mitä on tullut kirjoitettua. :D Minä kun en ole kysynyt opettajilta alustaviakaan tuloksia, joten aikamoista yllätystä niissä papereissa muhii. Viime syksyn kolme E:tä ovat sentäs tiedossa.

Erinäköisiä poliittisuuksia olisi tarkoitus pyrkiä yliopistoon lukemaan ensi syksyksi. Olen minä nuo pääsykoekirjat jopa maalis-huhtikuun vaihteessa kertaalleen lukenut, nyt olisi aikataulun mukaan pitänyt olla luettuna jo toisen kerran, mutta sittenpä tätä toukokuista työsopimustani jatkettiinkin parilla viikolla. Kolme viikkoa olen jo lapioinut ja haravoinut itseni uuvuksiin, eikäpä lukemisesta ole tullut mithään. Ei ole minkäänlaista hajua, kuinka vaativaa asiaa niissä pääsykokeissa kysytään, ja lukeminen on sen mukaista: epämääräisen olematonta. Mjom mjom, loppurutistukseen yritän luottaa, koska olen melkein ikuinen optimisti.
tallennettu
Sivuja: [1]   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry:  
Keskustelut