Keskustelut
touko 22
keskiviikko
Risingshadow on Suomen suurin scifi- ja fantasiakirjallisuuteen keskittynyt sivusto. Tarjoamme mm. kattavan ja ajantasaisen spefikirjatietokannan, arvosteluja uutuuskirjoista ja aktiivisen keskustelualueen!

Keskusteluvalikko

Kirjautuminen

Keitä paikalla

• Emelie
  • Warghast
  • Dark.princess
  • Windark
  • Hillo
  • Rituri
  • Darkki
Yhteensä paikalla:
  • 7 käyttäjää
  • 39 vierasta

Lähetä sivu

Uusimmat viestit

SinSaf 1: ToripäiväSiipis0 vastaustaklo 00:57
Viimeisin näkemäsi elokuva? Take 2Moonlord427 vastaustaklo 23:27
Euroviisut 2013 MalmössaTiuku15 vastaustaklo 23:19
Nimien keksiminen tarinaanLune13 vastaustaklo 22:54
Tupakka ja tupakointiScartti64 vastaustaklo 22:17
Sivuja: [1] 2 3   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Suokki 9.7.2011  (Luettu 3105 kertaa)
Dyn
Velhoruhtinatar

Poissa Poissa
Sukupuoli: nainen
« : 18.Toukokuu 2011, 20:30 »

Kuten tähtien asento, muinaiset ennustukset ja muut relevantit tahot määrittävät, Suomenlinnan perinteinen kesäretki järjestetään tänä vuonna 9. heinäkuuta. Yhteislähtö klo 12 Rautatientorilta Aleksis Kiven patsaalta, tarkalleen ottaen vihreän nuolen osoittamassa paikassa.

Suokki on Risingin suurin miitti ja järjestetään yhdessä pk-seudun scifiseurojen ja Tolkien-seuran kanssa. Nimensä mukaisesti suunnataan piknikeeraamaan Suomenlinnaan, missä viihdytäänkin sitten niin pitkään kuin sää ja jaksaminen sallivat. Perinteinen paikka on suurinpiirtein tässä, taas vihreän nuolen alla. Suokkiin pääsee HSL:n lautalla, joka maksaa normaalin Helsingin sisäisen lipun verran (automaatista 2e, 16-vuotiaat ja alle 1e). Jos tulet myöhässä muista tai eksyt matkalla, varaudu löytämään tie perille esimerkiksi tiedustelemalla jonkun puhelinnumero etukäteen.

Mukaan on syytä pakata riittävästi evästä, sillä saaressa ollaan koko iltapäivä ja paikallisessa Siwassa on paitsi tunnelmaa, myös ruuhkaa ja aivan varmasti suosikkilimpparisi loppu. Hatut, aurinkorasvat ja sateenvarjot torjuvat sään lieveilmiöitä, pihapelejä saa ottaa mukaan ja kivoja leikkejä kehittää. Risingin miitit ovat perinteisesti alkoholittomia, mutta Suokkiin on sallittu täysi-ikäisille pienet tällaisetkin virvoikkeet. Tarkoitus ei silti ole ördätä (ei edes sokerilla) vaan viettää laatuaikaa yhdessä: monet ikääntyneemmistä ihmisistä tulevat paikalle koko perheen voimin. Suomenlinna on yllättäen saari, joten rohkeimmat voivat myös käydä uimassa. WC ja vesipiste löytyvät aivan piknikpaikkamme tuntumasta, samoin lähellä on (turistihintainen) pitseria.

Kysyttävää? Kysy, jäärät vastaavat tähän topikkiin. Ensikertalaisetkin ihmeessä mukaan nauttimaan Helsingin kesästä! Ilmoittautuminen ei ole pakollista, mutta joidenkin mielestä on kiva lukea nimilistoja.

P.s. Ja ai niin, premiitti innokkaimmille starttaa A.Kiveltä klo 11, tarkoituksena hankkia yhdessä eväitä, kiertää kirjakauppoja tai muuten vain patsastella.
tallennettu

Until one day, the boundary gives way.
Sally
Velho
**

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Espoo
« Vastaus #1 : 25.Toukokuu 2011, 21:11 »

Jeejee, nyt merkitään tämä kalenteriin. Tulossa, ellei mitään yllättävää tapahdu.
tallennettu
Feylana
Teknovelho

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Hämeenlinna & Helsinki
« Vastaus #2 : 26.Toukokuu 2011, 00:29 »

No jos mä sattusin vaikka olemaan Helsingin suunnalla tuolloin. Oikeassa maassa ainakin olisin, niin voisin sitten tulla itkemään koti-ikävääni ja pilaamaan kaikkien fiilikset - mikäs siihen parempi paikka kuin Suokki ja ensimmäinen Risingmiitti ikuisuuksiin? :D
tallennettu

senhän tietää kaikki nuo, nuo jotka kuusta valon juo ja aamun värit silmissään tuo maailmaan
Iivari
Velhoruhtinas

Poissa Poissa
Sukupuoli: mies
Asuinpaikka: Vantaan Jokiniemi (ja muu elämänalue)
« Vastaus #3 : 30.Toukokuu 2011, 09:29 »

Tulossa ^^
tallennettu

Olen niitä tapahtumia
joita ei käsitellä perinteisillä luukuilla.
Pekka Kejonen
Echramath
Teknovelho

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Tampere
« Vastaus #4 : 30.Toukokuu 2011, 11:10 »

Mainitsen (tänäkin vuonna), että saaressa on ihan oikea  sukellusvene. Näkyy tuossa Ellan kartassakin vähän zoomaamalla miittipaikasta jotakuinkin suoraan pohjoiseen. Alukseen sisään päästäkseen tarvitsee 3 tai 5 euroa fyysistä rahaa.

Itse mietin pitäisikö tällä kertaa käydä (ensi töikseen, piknikillä aika aina rientää ja tulee hassu olo) varsinaisessa Suomenlinnamuseossa. Ulkopaikkakuntalaisena siellä saaressa ei kuitenkaan tule käytyä muutenkaan.
tallennettu

What, are you a slubberdegullion? Are you a bashi-bazouk or something? Who the hell do you think I am? I'm the goddamn Haddock.
Dyn
Velhoruhtinatar

Poissa Poissa
« Vastaus #5 : 30.Toukokuu 2011, 14:35 »

Suomenlinnaan voi tutustua verkossa osoitteessa http://www.suomenlinna.fi/, jos miittihengaamisen lisäksi kiinnostaa myös yllämainitut museot sun muut kulttuurinnälkää tyydyttävät kohteet. Onhan tuo Unescon maailmanperintölistalla ja mitä vielä.

Mä olen tosiaan tulossa kans.
tallennettu

Tapsa
Teknovelho

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #6 : 30.Toukokuu 2011, 16:33 »

Mainitsen (tänäkin vuonna), että saaressa on ihan oikea  sukellusvene. Näkyy tuossa Ellan kartassakin vähän zoomaamalla miittipaikasta jotakuinkin suoraan pohjoiseen. Alukseen sisään päästäkseen tarvitsee 3 tai 5 euroa fyysistä rahaa.

Vaaaauu.
tallennettu

locko
Kokelas
*

Poissa Poissa
« Vastaus #7 : 01.Kesäkuu 2011, 00:28 »

olisin muuten tullut mut ehdin jo ilmouttauttumaan toiseen miittiin joka on samana päivänä+10 vuotismiitti niin en halua siitä jäädä tällä kertaa pois ja sit ensi vuonna sit katotaan uusiksi.
tallennettu
Dyn
Velhoruhtinatar

Poissa Poissa
« Vastaus #8 : 01.Kesäkuu 2011, 08:17 »

Muuten, ilmeisesti ensimmäinen Suokki-miitti järjestettiin 2001, joten meilläkin on 10-vuotisbileet (tai 11. kerran juhlat) tulossa. :D

Itse olin ekan kerran mukana 2004, vaikka silloin ei sateelta koskaan päästykään itse Suokkiin asti. Jäätiin nykyisin jo moneen kertaan poltetuille ja puretuille makasiineille istumaan.
tallennettu

FreakyMike
Velhoruhtinas

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Rautjärvi
« Vastaus #9 : 01.Kesäkuu 2011, 22:50 »

Tarkoitus olisi tulla perinteisesti jo pre-miittiin ja voisihan sen sukellusveneenkin käydä tsekkaamassa suokkimiitin yhteydessä.
tallennettu
NiTessine
Velho
**

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Espoo / Tampere
« Vastaus #10 : 02.Kesäkuu 2011, 01:44 »

Jees, kaipa sinne ollaan taas tulossa pööpöilemään.

Pööpöti pöö. Pöö.
tallennettu
Souli
Velho
**

Poissa Poissa
Asuinpaikka: lahti
« Vastaus #11 : 02.Kesäkuu 2011, 11:00 »

Tänäkään vuonna ei pääse, koska tuolloin Ruotsissa.
tallennettu

voisi noin
noitana olla
vain vähän hunningolla
Muukalainen
Velhoruhtinas

Poissa Poissa
« Vastaus #12 : 02.Kesäkuu 2011, 17:15 »

Tekisi mieleni tulla, mutta tuolloin olen jo viittä vaille kalju. Katsotaan nyt.
tallennettu

"Saako täällä särkeä jos on muukalainen?"
Adaera
Teknovelho

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Tampere
« Vastaus #13 : 03.Kesäkuu 2011, 20:44 »

Olen todennäköisesti tulossa.
tallennettu
Cesare
Noviisi
*

Poissa Poissa
« Vastaus #14 : 03.Kesäkuu 2011, 22:15 »

Ihan offina mutta minullapas on tuona päivänä synttärit! (Ja töitä. Plää.)
tallennettu
Tapsa
Teknovelho

Poissa Poissa
« Vastaus #15 : 07.Kesäkuu 2011, 20:16 »

Muuten, ilmeisesti ensimmäinen Suokki-miitti järjestettiin 2001, joten meilläkin on 10-vuotisbileet (tai 11. kerran juhlat) tulossa. :D

Siistiä.

Mulla näkyis olevan yläasteen luokkakokous samana viikonloppuna. Saa nähdä kumman ditchaan.
tallennettu

Rid
Velhoruhtinatar

Poissa Poissa
« Vastaus #16 : 12.Kesäkuu 2011, 20:15 »

Tiiättekö mitä? Meikäpä aatteli päästä tulemaan paikalle! Omg! Luonnollisesti vaaraelementtinä on työnantaja, voi olla että pääsen joko premiittiin TAI miitin jälkihehkuihin, mutta jompaan kumpaan raahaudun takuulla! Ja siihen mennessä pitää ostaa se RS-paitakin niin ei tarvi kenenkään arvailla et häh kuka tuo on.
tallennettu

Luettavaa mielelle: Minuutteja Elämästä
Metusalem
Teknovelho

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Inari
« Vastaus #17 : 13.Kesäkuu 2011, 17:43 »

Olen tulossa mukaan. Minullakin iskee tosin armeija päälle seuraavana maanantaina, mutta hyvin siinä ehtii.
tallennettu
Sini
Arkkivelhotar

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Espoo
« Vastaus #18 : 13.Kesäkuu 2011, 22:16 »

Oon muilla mailla vierahilla. :(
tallennettu

Vaikuta Espoon kirjastojen kirjavalintaan!
http://fantasiaespoo.fi/
Hillo
Teknovelho

Poissa Poissa
« Vastaus #19 : 23.Kesäkuu 2011, 22:23 »

Enköhän miekin taas haahuile matkassa, jos joku tärkeämpi asia ei vie minua pois paikkakunnalta.
tallennettu

Mietin vasta
mitä ajatella.
Sivuja: [1] 2 3   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry:  
Keskustelut