Piru Naiseksi
Velho

Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Helsinki
|
 |
« Vastaus #100 : 30.Joulukuu 2011, 12:30 » |
|
Ihmiset, jotka aivan yllättäen tulevat esittämään aiheettomia syytöksiä - siis minulle tuntemattomat ihmiset. Kun tämä yhdistetään siihen kiukkureaktioon, joka olemuksessani käynnistyy tällaisesta syytöksestä ja myöhempään häpeään, niin johan potuttaa. Esimerkki eiliseltä: ventovieras nainen tuli uimahallin pukuhuoneessa riekkumaan minulle siitä, että "joku on heittänyt hiuksia invavessaan, joka tukkiutuu niistä". Aivan selvästi hän syytti minua, vaikka aivan varmasti tyhjensin haivenet harjastani roskakoriin. Olin näet kuullut, ettei hiuksia saisi WC-pyttyyn ripotella. Surkuhupaisinta tässä tosi-farssissa on se, että koko tukastani sukeutuu noin oman etusormeni paksuinen palmikko, ja hansikaskokoni on suhteessa pienempi kuin kengännumeroni - 5. (En ole aikoihin hankkinut hanskoja kaupasta, ja kun niitä ostan, ostan tuntuman enkä kokonumeron perusteella mutta 5:n ja 7:n välinen kokonumero vaikuttaa kouraanimenevältä.)
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Hiistu
|
 |
« Vastaus #101 : 30.Joulukuu 2011, 18:28 » |
|
Kotoa meni sähköt Tapanin vastaisena yönä, eikä vielä takaisin ole tulleet. Meinaa, että ei mm. valoa (jotta voisi mitenkään silmille armollisella tavalla tihrustaa tenttikirjaa) eikä nettiä (jotta voisi rustata kurssiesseetä tai käydä vahtimassa teitä). Tuntuisi hiukka pikkusieluiselta Tampereellekaan paeta ihan vain sillä syyllä, että elämä ankeaa. Josko nyt viikonloppuna saisivat sähköt kuntoon...
Nintendon käsikonsolilla olen Pokemonia pelaillut, iltojen ratoksi.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Tavallaan.
|
|
|
|
Dyn
|
 |
« Vastaus #102 : 06.Tammikuu 2012, 18:52 » |
|
Huonosti laaditut verkkolomakkeet. Varasin extempore-risteilyn Etelä-Hels... Tallinnaan, ja tsydeemi haluaa seitsemännumeroisen (+ operaattorin osa + maatunnus) puhelinnumeron. Mulla on vain viisi numeroa. Cheers.
Laitoin Iivarin numeron, on sentään edes puhelinnumero johon joku voi vastata. Aiemmin olen harrastanut vain muutaman nollan lisäämistä jälkeen. Olen silti liian rehellinen tai jotain, että on edes toimiva numero, vaikka tuskin se Tallink-Silja nyt tähän suuntaan soittelee.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Until one day, the boundary gives way.
|
|
|
|
Hiistu
|
 |
« Vastaus #103 : 18.Tammikuu 2012, 18:10 » |
|
Hiukka väsynyttä toimintaa tai jotain... Asuinrakennuksen hississä painan kerrosnumeroa, jossa meitin laitos yliopistolla sijaitsisi. Ja sitten alan miettiä, että ei hitto, ehämie tommosessa kerroksessa asu. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Tavallaan.
|
|
|
Piru Naiseksi
Velho

Poissa
Sukupuoli: 
|
 |
« Vastaus #104 : 19.Tammikuu 2012, 11:02 » |
|
Ilmojen haltija räntärättejä niskaan heittää, moterni tiedoton teknoloogia oikuin sappeani keittää. Ei löydy verkkosivut, ei yhdisty stadinetti. Kuka kummeli loi systeemin, jok` kerrasta toiseen petti?
Sanotaan: "Rauhoitu rauhoitu rakas Lotta vaikka tää onkin totta!" Vihjaanpa riimein: kompuutterein paras paikka oisi...
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Pisania
Risingin aktiivi
Teknovelho

Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Vallis Gratiae
|
 |
« Vastaus #105 : 06.Helmikuu 2012, 19:36 » |
|
Saimme tänään tietää, että amkin isokenkäiset ovat kaikessa reiluudessaan päättäneet laittaa koulutusohjelmamme lakkautuslistalle. Kirjastoala uhrataan että taideakatemia saa elää. Tarpeetonta kai sanoakaan, että tämä on nostattanut opiskelijoiden keskuudessa protestiaallon ja kauheeta älämölöä asiasta aiotaan pitää ettei pahin uhkakuva toteutuisi. Pieniä on niin helppo kiusata. Ei kyllä kauhean positiivisissa merkeissä alkanut tämä viikko.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
If Ignorance Is Bliss, Why Aren't There More Happy People?
|
|
|
|
Hiistu
|
 |
« Vastaus #106 : 17.Helmikuu 2012, 15:20 » |
|
Piti jäädä viikonlopuksi Tampereelle, jotta saan kirjoitettua kandiini ikään kuin johdannon. Vaikka oisin tahtonu kotiin kyhnyttämään miun hömppiä (lue: koiria).
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Tavallaan.
|
|
|
Piru Naiseksi
Velho

Poissa
Sukupuoli: 
|
 |
« Vastaus #107 : 24.Helmikuu 2012, 11:53 » |
|
Tietokone ja Sähköpostijärjestelmien yhteinen Pääpelsepuupijohtajahahmoilkikuvatushirttämätönvirtuaalilurjusbittiavaruusmatkaajaksihaluamani oli suuressa inhottavuudessaan katsonut aiheelliseksi häiriköidä eniten käyttämääni sähköpostilaatikkoa niin, etten pääse tutustumaan sen uuteen sisältöön. Tiedän, että klikkaan suurimman osan Elektro-Kustin tuomisista roskiin. Silti joukossa on usein pari tärkeätä viestiä. Sitä paitsi monisivuiseksi paisuneesta postistosta on aikavaa seuloa ne merkittävät sanomat luettavikseni. Eihän se ole minun syyni jos myöhästyn jostain josta en saa edes tietoa kun olen luullut tätä osoitetta luotettavaksi ja jaellut sitä sidosryhmilleni ja luullut hyvässä uskossa koska ohjelma usein sentään toimii... Sitä paitsi mainittu sähköpostiohjelma on käyttämistäni ainoa, josta maksan - vähän mutta kuitenkin. Sen sietäisi siis toimia. Reklamoin jo ylläpidolle toista kanavaani käyttäen. Odotan vastausta.
Aiheesta googolentiin: miksi fontti ilmaantuu valkeana lihavana nyt, kun kirjoitan tätä? (Aihe-palkin kirjasimet ovat tuttua laihaa.)
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Platypus
Velho

Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Espoo (Kotikunta Hyvinkää)
|
 |
« Vastaus #108 : 10.Maaliskuu 2012, 18:54 » |
|
Nyt pottuilen kahdelle asialle: kirjaongelmalle sekä yleisesti lievälle foorumishokille.
1) Mikä siinä on, ettei omissa lähikirjastoissani ole jälkeäkään Rick Riordanin Percy Jackson -sarjan viimeisestä osasta englanninkielisenä? Kaikki muut osat pystyi(si)n lukemaan englanniksi, ja nähtyäni suomen kielen kömpelyyden ensimmäisessä kirjassa (esim. "kuulia") tajusin, etten tahdo lukea sitä muulla kielellä. Tarinassa on kuitenkin himpun verran amerikkalaiskulttuuria, ja englanniksi lukiessani tykästyin kovasti sarjaan.
Kirjaa odotellessa. 2) Kulttuurishokki iski palatessani takaisin foorumeille. En tiedä enää, mihin topikeista uskaltaisin kommentoida... Useat niistä ovat netti-iässään hautaansa kaatuvia, vaikka eivät ole edes kovinkaan paljoa alempana - ensimmäisellä sivulla kuitenkin. En haluaisi saada turhia jurputteluja rakkailta modeiltamme.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
"Then you're destined for the world without chores and sweating - the eternal hell of boredom in heaven" ~M. Skinner
|
|
|
|
Dyn
|
 |
« Vastaus #109 : 10.Maaliskuu 2012, 19:27 » |
|
Platypus: meillä on nykyään lepsumpi linja, nosta vain mitä sielu sietää. Tai jos topikki on oikeasti muinaismuisto, perusta uusi ja freesimpi samasta aiheesta.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Until one day, the boundary gives way.
|
|
|
Platypus
Velho

Poissa
Sukupuoli: 
|
 |
« Vastaus #110 : 10.Maaliskuu 2012, 19:43 » |
|
Kiitos kiitos. Helpottaa tunnontuskiani... Risingissä on monia ketjuja, joihin saatan tarttua, kun ajateltavaa on oikeasti monesta asiasta. Yritän kuitenkin noudattaa jonkinlaista huolellisuutta. Enkä aio spämmiä koko foorumia täyteen kerralla.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
"Then you're destined for the world without chores and sweating - the eternal hell of boredom in heaven" ~M. Skinner
|
|
|
|
Iivari
|
 |
« Vastaus #111 : 11.Maaliskuu 2012, 01:01 » |
|
Miksi et?
Ja vastaus Riordaniin: ainakin Tikkurilan kirjaston lastenosastolla varsinkin suomenkieliset mutta myös englanninkieliset Riordanit ovat kokoelman lainatuinta aineistoa, joten voi hyvin olla, että ne ovat vain koko ajan lainassa ja menevät lainaan samana päivänä kun ovat tulleet. Joten sinuna ottaisin selvää kyseisen kirjaston seudullisesta yhteistyöstä tai muista varaamismahdollisuuksista ja varaisin kyseisen kirjan.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Olen niitä tapahtumia joita ei käsitellä perinteisillä luukuilla. Pekka Kejonen
|
|
|
Platypus
Velho

Poissa
Sukupuoli: 
|
 |
« Vastaus #112 : 11.Maaliskuu 2012, 13:28 » |
|
Siksi en... se vain tuntuu tahdikkaalta.  Seutuni varaamismahdollisuudet eivät näytä ulottuvan ongelmaani. Ratamo-yhteistyö lienee ihan Hausjärvi-Hyvinkää-Loppi-Nurmijärvi-Riihimäki, eli melko iso alue. Kuitenkin etsiessäni netistä Riordania, enkunkielisiä Percyjä on vain Hyvinkään kirjastossa, niitäkin ehkä vain yksi kappale kutakin - paitsi sitä mitä itse tahdon. Kyseistä The Last Olympian -kirjaa ei vain yksinkertaisesti ole hankittu.  Mistähän ihmeen syystä. Jaksaisin kyllä varata ja jonottaa, jos kirjaa ylipäätään olisi. Mutta kun ei...
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Hiistu
|
 |
« Vastaus #113 : 03.Huhtikuu 2012, 20:44 » |
|
Farmaseutit. Tai mitä ne ovatkaan, jotka apteekeissa ovat töissä. Tai ainakin yhdessä tietyssä apteekissa, jossa eniten eli muutaman kerran vuodessa käyn. Ovat jotenkin niin takakireitä. Heti sisään astuessa alkavat tuijottaa ynseästi ja varuillaan. Itse asiassa tulee hyvin vahva tunne, että he oikeastaan vähän pelkäävät. Ei miun ulkonäkö useinkaan varmaan mikään huolitelluin mahdollinen ole (ja apteekissa käydessä todennäköisesti pää täynnä räkää tai sitä muuten vain särkee jumalattomasti kuten tänään aamulla eli olemus jokseenkin räytynyt), mutta emmie toisaalta kamalan uhkaavanakaan hahmona osaa itseäni nähdä. Onhan se kyseinen apteekki kyllä varsin vilkkaalla paikalla, joten varmaan siellä kaikenlaista hiipparia näkee ja oikeasti uhkaaviakin tilanteita... Mutta jotenkin kamalaa, jos joutuu päivästä toiseen ihmistä varomaan. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Tavallaan.
|
|
|
Piru Naiseksi
Velho

Poissa
Sukupuoli: 
|
 |
« Vastaus #114 : 04.Huhtikuu 2012, 10:35 » |
|
Kesää odottavaa olemustani riipii tuo maasta hehkuva valkoinen hohde, jonka saa aikaan takatalven tuotos. Yritin toki huvintaa pilvien huuruisen annin napaten lisää lumikuvia kokoelmiini. Mutta - en nähnyt enää mitään uutta!  Alkeellisine kuvaimineni ja taitoineni en onnistu ikuistamaan kinosmaisemasta sellaista, jollaista en olisi jo ns. luonut vähintään muutamasti... 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
tnjrp
Neurovelho

Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Piikkiö
|
 |
« Vastaus #115 : 04.Huhtikuu 2012, 11:01 » |
|
Nuha. Ja takatalvi. Sekä nuha. Takatalvesta puhumattakaan. Mainitsinko jo nuhan?
Minä sain muuten maanantaina farmaseutin tai mikä apteekin myyjä olikaan ihan kikakkatamaan kun ilmoitin heti kättelyssä tulleeni ostamaan vilustumiseeni plaseboa.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Herbertina Merrique V
Velho

Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Νεφελοκοκκυγία
|
 |
« Vastaus #116 : 04.Huhtikuu 2012, 11:41 » |
|
Nuudelikeitto! Tuo jokaisen sudennälkäisen suurin vihollinen... varsinkin ilman lusikoita. Potuttaa! Siinä ei ole edes perunaa juuri nyt.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
"C is always a thought but never an option."
|
|
|
|
Fantasyfan
|
 |
« Vastaus #117 : 04.Huhtikuu 2012, 17:04 » |
|
Migreeni? Mahatauti? Flunssa? Koko päivän on särkenyt päätä, oksettanut jos olen yrittänyt syödä jotain ja palellut. Silti istuin koko päivän töissä. Ja koko päivän miettien "lähtiskö kotiin sairastamaan"
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Platypus
Velho

Poissa
Sukupuoli: 
|
 |
« Vastaus #118 : 05.Huhtikuu 2012, 10:45 » |
|
Kaikki valittavat nuhaansa täällä... ehkäpä meikäläinenkin voisi. Päätä särkee takaraivon kohdalta jostain syystä, vaikka yleensä nuha ei sellaista aiheuta minulla. Potuttaa! Positiivista on kuitenkin se, että nyt on aikaa sairastaa... Parempi nyt kuin kirjoitusten aikaan.
Ja miksi olen näin aikaisin hereillä?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Piru Naiseksi
Velho

Poissa
Sukupuoli: 
|
 |
« Vastaus #119 : 05.Huhtikuu 2012, 12:43 » |
|
Kuljeksin Internetin ihmemaassa niin verkkaisesti, että aikaa hurahtaa huomaamattomasti ja ihan liikaa. Onneksi kirjastossa ei ole vielä huomauteltu runsaasta koneiden käytöstäni. Saahan kirjasto sitä paitsi lisää käyttäjyyttä avuineni. Mutta miten kulduurellia on tieteistarinoitten sepitely, uutisiin ja tiede- sekä etuusasioihin tutustuminen, vimmainen keikkainkalastelu ja ennen kaikkea keskustelupalstoille kirjoittelu?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|