25.Heinäkuu 2014, 01:59 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Tämä on vanha keskustelualue, jonka käyttö lopetettiin 27.9.2013.
Kaikki vanhat viestit säilytettiin arkistossa, kun uusi keskustelualue otettiin käyttöön.

Uudelle keskustelualueelle pääset osoitteella:
http://www.risingshadow.fi/forum

Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 23   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Mikä sinua potuttaa nyt? Osa 3  (Luettu 32124 kertaa)
Hanjeu
Velho
**

Poissa Poissa
Sukupuoli: nainen
Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #20 : 12.Heinäkuu 2011, 12:07 »

Tää perhanan helle ja se, ettei ole jo Finncon.

Ja se että mulla ei ole harmaintakaan aavistusta miten saan kaikki mmytävät kirjat ja mangat (omani ja siskoni) siellä oleviin kirppikseihin.
tallennettu

Joskus vain pitää nauttia olostaan.
Cerasi
Velho
**

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Tampere
« Vastaus #21 : 12.Heinäkuu 2011, 21:15 »

On väärin väittää maanantaita viikon inhottavimmaksi työpäiväksi. Oikeasti kaikkein kenkuin työpäivä on tiistai! Ei vaan jaksa. Onneksi huomenna sentään on jo keskiviikko, joten ehkä elämä silloin hymyilisi vähän enemmän.

Oikeasti vtuttaa vieläkin ihan mielettömästi se, etten TAASKAAN saanut lippuja Rammstein konserttiin. Ihan kiva, että trokareille riittää lippuja (huuto.netissähän noita oli heti sikahintaan myynnissä), mutta tavallinen pieni fanityttö jää aina ilman. Joku tässä systeemissä mättää ja todella pahasti.
tallennettu
Piru Naiseksi
Teknovelho

Poissa Poissa
« Vastaus #22 : 13.Heinäkuu 2011, 11:58 »

Edelliselle kirjoittajalle (Cerasi lienee): tiedustele, tulisiko konserttilippuja myyntiin yksittäisinä vaikkapa vielä vähän ennen Itse Tapahtumaa - kohtuuhintaan. Ehkä kaikki jälleenmyyjät eivät ole inhakiskureita; joku voi joutua ihan aiheesta jättämään väliin konsertin, johon on vakain osallistumisaikein ostanut lipun. Tällaiset myyjät tuskin kiskovat ... tai ...

Minua potuttaa se, että viime kuun  työttömyyskorvaukseni viipyy enkä viitsisi lähteä setvimään tätä virtuaalivyyhtiä KELAn kanssa! Ihan varmasti jätin kerjuukirjeen KELAn toimiston postilaatikkoon vajaa kaksi viikkoa sitten. On toki mahdollista, että jatkuvaa hajamielisyyttäni unohdin höystää hakemuksen palkkatosittein. Kuitenkin toivon, että KELAsta huomautettaisiin losopäille nykyistä sukkelammin.
Etenkin näin kesäaikaan saattaa kyseisen lafkan palvelu vitkailla myös asiakkaasta riippumattomista syistä, ja hoputtelu saattaa vain lisätä sekaannusta. Siksi olen ollut kärsivällinen mutta nyt taidan etsiä sylttytehtaan, jossa tätä viivettä väsättiin.
tallennettu
Tiuku
Velhoruhtinatar

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Kuunsillan kartano, T**ku
« Vastaus #23 : 13.Heinäkuu 2011, 12:42 »

Kuulemma Kelaa voi myös hoputtaa (ilmeisesti jopa menestyksellä), jos ihan elämästä ja kuolemasta puhutaan rahojen kanssa.
tallennettu
Kuurankukka
Neurovelho

Poissa Poissa
« Vastaus #24 : 14.Heinäkuu 2011, 02:24 »

Potuttaa kaikki! Ainakin se, että väsyttää, mutta en voi nukkua koska hampaisiin sattuu mutten voi tehdä mitään muuta koska väsyttää (ja ärsyttää ja sattuu). Oon sitä paitsi antanut niille särkylääkkeitä joten valitettavaa ei pitäisi olla! (Ei niistä lääkkeistä tosin mitään apua oo ollutkaan vaikka joskus niistä on.) Muutenkin ihan tarpeetonta tuollainen sattuminen mielestäni.

Sit irkkikin lakkasi toimimasta enkä osaa korjata sitä. Ei oo mikään hyvin! (No jokin voi ehkä olla, mutta ei sellaista voi täällä oikein mainitakaan.)
tallennettu

viha heikentää sydämistä voimakkaimmankin ja ennen kuin huomaat olet itsesi vankina murheidesi kahleilla kytkettynä katkeruuteen
Cesare
Noviisi
*

Poissa Poissa
« Vastaus #25 : 16.Heinäkuu 2011, 16:56 »

Ärsyttää, kun ei kesälläkään saa olla koululta rauhassa! Olen lähdössä syksyksi vaihtoon Espanjaan, joten minun pitää tehdä kursseja etukäteen. Mikäs sen hauskempaa kuin opetella ruotsin konditionaalia, kun kaverit soittavat vähän väliä kylälle tai uimaan. Ja ruotsi kun on kursseista ensimmäinen, vielä on monta jäljellä ja saan käyttää koko loppuloman pänttäämiseen, koska en pysty pysymään missään aikataulussa...
tallennettu
Dyn
Velhoruhtinatar

Poissa Poissa
« Vastaus #26 : 16.Heinäkuu 2011, 18:33 »

Monikin asia, mutta juuri nyt yksi yli kaiken: minkä takia kukaan lähettää mitään, varsinkaan lehdistötiedotteen, sähköpostissa *kuvana*. Siis, hittovie, teksti joka on tarkoitettu copypastettavaksi mielellään mahdollisimman moneen mediaan! Noh, onneksi oli doc-file mukana (ei, ei siitäkään ole hauska leikellä tekstiä google docsissa) niin saatte nyt nauttia tuoreista Atorox-uutisista lähes reaaliajassa.

Lisäks Finnconissa on myynnissä liian vähän kirjoja. :(((
tallennettu

Until one day, the boundary gives way.
Piru Naiseksi
Teknovelho

Poissa Poissa
« Vastaus #27 : 18.Heinäkuu 2011, 12:44 »

Nyt mua alko potuttaa se, ett mua alko potuttaa se, ett kesä sittenkin lopuuu joskus.
tallennettu
Piru Naiseksi
Teknovelho

Poissa Poissa
« Vastaus #28 : 05.Elokuu 2011, 11:54 »

Mistä hankkisin runsaat rahat ensikesäisiin yleisurheilun EM-kisoihin? Lipunmyynti alkaa pian... Liekö järjestäjien myynninedistämiskikka vai tuiki totta se, että halutuimpien päivien halvat liput myydään loppuun nopeasti...  Nimenomaan huokeiden pilettien nopea kato markkinoilta saattaa johtua siitä, että erilaiset ryhmän ostavat niitä krosseittain - eli kato on siis totta eikä mainoskikka.
Rahaa pitäisi tililleni tuleman mutta nuo euroset on tarkoitettu minun ja pölypunkkiyhdyskuntani elatukseen lähiviikkojen tai jopa -kuukausien ajaksi eikä lipunostoon. Sitä paitsi rahaa vain pitäisi tuleman eikä näköjään tule! Vähemmästäkin köyhä akka pottuuntuu...
tallennettu
Piru Naiseksi
Teknovelho

Poissa Poissa
« Vastaus #29 : 08.Elokuu 2011, 11:53 »

Rupean epäillä ... alan epäilemään, että tekstejä käännetään usein koneavustein. Paraskaan ohjelma ei korvanne ihmislukijan kykyä erottaa  näennäisesti samanmerkityksisten sanojen välisiä vivahde-eroja - ainakaan vielä.
Tässä merkityksistössä minua riepoo se, että oikean termin löytäminen kesken tarinansuoltamisen on toisinaan ylen vaikeaa. Ehkä en ole vielä osannut oikein hypätä Liisaksi Internetin ihmemaahan  hakemaan sieltä tarkalleen oikeita termejä silloin, kun  en niitä oman elimellisen keskusyksikköni sanavarastosta löydä. On kurjaa, että tietää, mistä haluaa kirjoittaa mutta ei taida, miten...
tallennettu
Logikärmes
Teknovelho

Poissa Poissa
Sukupuoli: mies
Asuinpaikka: Tampere
« Vastaus #30 : 10.Elokuu 2011, 11:52 »

CD-soitin päätti sitten irtisanoa työsopimuksensa ilman varoitusta. Tämän nyt vielä kestäisi, sillä pystyn lainaamaan intissä olevan veljeni soitinta, hänellä kun ei sattuneesta syystä ole sille tällä hetkellä käyttöä. Kuitenkin kaiken hyvän lisäksi kahvi on päässyt loppumaan, vaikka sitä olisi pitänyt olla vielä monta pakettia jäljellä. Minkä jumalan olen oikein onnistunut suututtamaan? PERK**E!
tallennettu

"The dog is a peasant and the cat is a gentleman."
- H. P. Lovecraft, Cats And Dogs
Hillo
Teknovelho

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Hämeenlinna
« Vastaus #31 : 10.Elokuu 2011, 12:44 »

Se, ettei saa nukuttua. Olen viimeisenä kolmena yönä nukkunut monta tuntia vähemmän kuin normaalisti kahdessa yössä. Ja viime yönä ei juuri ollenkaan.

Ja minä kun ajattelin kerrankin alkaa ajoissa lukemaan viimeiseen kesätenttiin. Jotkut Gödelin epätäydellisyysteoreemat ja sen sukuiset eivät vain millään taivu päähän parin tunnin yöunilla (varsinkaan englanniksi), niin tuntuu aika turhalta edes yrittää. Varsinkin, kun aikaa on (vielä).
tallennettu

Mietin vasta
mitä ajatella.
Nafisan
Kriitikko
Teknovelho

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Oulu
« Vastaus #32 : 10.Elokuu 2011, 12:51 »

MP 3 soitin päätti hajota juuri ennen Keski-Euroopan matkaa (jolta jo palattukin). Ei ollut edes halpa laite. Toimi hyvin vielä junassa, mutta seuraavana päivänä oli ihan kuollut. Netistä tutkimalla sain selville, että Creativen Zen Stone Plus - laitteella on enemmänkin tällaista äkkikuolemaa ollut havaittavissa. Vehjettä en edes kovin paljoa voi sanoa käyttäneeni, mutta muutaman vuoden sen jo omistanut. Varmaan taas näitä materiaalin hekentämis juttuja, joista puhuttiin Hehkulamppu huijaus-filmissä. Veikkaan että ne laittaa noihin tarkoituksella jonkin osan joka hapettuu tietyn ajan kuluessa, jotta joutuu ostamaan uuden... Jaa mikä kestävä kehitys?
tallennettu

"Jonakin päivänä olen puu, ja tuuli laulaa oksissani ja aurinko tanssii lehdilläni, ja olen vahva ja kaunis kaikkina vuodenaikoina." - Kahlil Gibran
Skie
Teknovelho

Poissa Poissa
« Vastaus #33 : 14.Elokuu 2011, 02:02 »

Tieto siitä että tutun tuttu on kommentoinut: "Skie (lisää Skien paikalle lempinimeni) vaikuttaa aika tyhmältä". Onhan se tietysti aina ihan kiva tietää että mitä ihmiset minusta oikeasti ajattelee, mutta totta kai täytyy myöntää että huonohkolla itsetunnolla varustettu ihminen ei erityisesti nauti kuullessaan ikäviä totuuksia itsestään.

Nyt lähinnä kiinnostaa että mistä matriisialgebrasta tai ajankohtaisesta politiikasta minun on keskusteltava kyseisen henkilön kanssa muuttaakseni hänen mielipiteensä minusta? Ja miten yleensäkin voi korjata alussa saadun huonon ensivaikutelman?
tallennettu

Add oil la!
Kuurankukka
Neurovelho

Poissa Poissa
« Vastaus #34 : 14.Elokuu 2011, 02:21 »

:( Aika vahva ennakkokäsitys! Ehkä voit vielä korjata sen tai olla välittämättä tai... Kurjaa kuitenkin tuollainen. (Asiaan melkein liittyen; tse en oo vielä ees tavannut uutta kämppistäni mutta kuulin jo ettei siisteyteni oo tehnyt siihen vaikutusta! Ei sillä tosin olis sillä kertaa ollut mitään syytäkään vaikuttua.)

Väsyttää ja harmittaa ja juttuseuraa ei oo ainakaan tarpeeksi ja oon roolipelissä mutta hahmoni on ollut melkein koko päivän mind controllissa.
tallennettu

viha heikentää sydämistä voimakkaimmankin ja ennen kuin huomaat olet itsesi vankina murheidesi kahleilla kytkettynä katkeruuteen
Veequa
Teknovelho

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Yleensä jossain muualla
« Vastaus #35 : 14.Elokuu 2011, 07:31 »

Tehtiin viidestäkymmenestä maitolitrasta lettutaikina.
tallennettu

Una espina de experiencia vale más que un bosque de advertencia
Piru Naiseksi
Teknovelho

Poissa Poissa
« Vastaus #36 : 16.Elokuu 2011, 16:37 »

Heinäkuu hulahti lähes keikkatarjouksitta. Nyt kun aikaani syö muu työ, niin eikös päällekkäisiä keikkatarjouksia tipahtele silloin tällöin! (Jokainen päällekkäinen ansaintamahdollisuus suututtaa.)  Kun saan vihiä aikatauluuni sopivasta urakkaisesta, niin ... en ole sopiva kyseiseen työhön.

Mr Murphy siis riehuu. Tekisi mieli tarjota hänelle Korkeimman Omakätisesti valmistaamaani ruokaa mutta miten ja mistä tavoittaisin hänet?
tallennettu
Rasimus
Velhoruhtinas

Poissa Poissa
« Vastaus #37 : 16.Elokuu 2011, 17:38 »

Tarkoitus oli mennä Avoimeen yliopistoon... Ohessa jäytäviä asioita (ei mikään yksinään, mutta yhdessä):
- Aalto-yliopiston sivut ovat melko sekavat ja tieto on yllättävissä paikoissa.
- Erilaisia järjestelmiä, joihin kirjautua, on noin miljoona. Tämä ei ole ongelma, sillä AIMO sentään neuvottiin kunnolla. Itse AIMOn osoite löyty vasta googlen avulla.
- Tarkistin tunnarit vielä tänä aamuna copy-pastettamalla niitä tekstifilestä. Kaikki ok. Kellon lähestyessä 12:sta (jolloin ilmoittautuminen alkaa), systeemi alkoikin valittaa että "käyttäjätunnus tai tunnussana on väärä".
- Ei kun vain nopeasti uusi rekisteröityminen järjestelmään, joka tasan klo 12 alkoi takkuamaan urakalla.
- Kurssien maksaminen tapahtuu tietenkin samantien, eikä mulla töissä ollut pankkitietoja mukana, eikä paikalla ollut ruokailuajan takia ketään firman luottokortin omistavaa. Piti pummata kaverin Visa lainaksi.
- Tähtäsin kahteen kurssiin, joista toinen löyty, mutta toista (tärkeintä) ei oltukaan listattu. Hanskat tiskiin tässä vaiheessa. Yritetään uudestaan keväällä.
- Kun myöhemmin tarkistin, niin jostain olikin mystisesti ilmestynyt tuo mun kaipaamani kurssi, mutta se oli jo ehtinyt mennä täyteen. Huom! Eipä ollut tarjolla klo 12-12:30 välisenä aikana ainakaan...

Täytyy kyllä sanoa, että nuo Avoimen opiskelupaikat menevät vilauksessa. Huomasi oikein kun katseli kaikkien kurssien listaa, niin joka päivityksellä sinne ilmesety uusi Täynnä-merkintä...
tallennettu

Badassingly: You son of the questionable heritage.
Lachesis
Kriitikko

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Espoo
« Vastaus #38 : 16.Elokuu 2011, 20:08 »

Kuulostaa samalta sambalta kuin Espoon työväenopiston ilmoittautumiset. Opin kerrasta ja olen yrittänyt sinne sen jälkeen pelkästään puhelimitse.
tallennettu

Ja kun ilta tulee tähdet sylissään
syöksemme tulta pimeyteen
Rasimus
Velhoruhtinas

Poissa Poissa
« Vastaus #39 : 16.Elokuu 2011, 20:30 »

Työkaveri ehdotti, että yksityisten tahojen kurssit maksavat enemmän mutta ovat luultavasti laadukkaampia ja ajantasaisempia (ne ovat sentään voittoa tuottavien yritysten toisille yrityksille järjestämiä). Täytyy tiedustella onko pomo valmis maksamaan about 1200e Avoimen yliopiston 120e:n sijasta  Hymyilee

Tosin mua vähän epäilyttää, että yksityiset koulutukset ovat 3 päiväisiä (3*7 tuntia?), kun taas YO-opiskelu on 27 tuntia jaettuna kuukauden ajalle sisältäen omaa valmistautumista ohjeistuksen mukaan. Eli korkeakouluopiskelussa olisi enemmän aikaa pureskella ja enemmän mietittävää kotitehtävien muodossa (oletan) --> paljon paremmat mahdollisuudet oikeasti oppia jotain.
tallennettu

Badassingly: You son of the questionable heritage.
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 23   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry:  

Risingshadow