Keskustelut
touko 19
sunnuntai
Risingshadow on Suomen suurin scifi- ja fantasiakirjallisuuteen keskittynyt sivusto. Tarjoamme mm. kattavan ja ajantasaisen spefikirjatietokannan, arvosteluja uutuuskirjoista ja aktiivisen keskustelualueen!

Keskusteluvalikko

Kirjautuminen

Keitä paikalla

• Iivari
  • Rituri
  • Dyn
  • Pjst
  • Tiuku
  • Darkki
Yhteensä paikalla:
  • 6 käyttäjää
  • 48 vierasta

Lähetä sivu

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 ... 19   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Mikä sinua potuttaa nyt? Osa 3  (Luettu 16418 kertaa)
Nafisan
Kriitikko
Teknovelho

Poissa Poissa
Sukupuoli: nainen
Asuinpaikka: Oulu
« Vastaus #60 : 02.Syyskuu 2011, 16:45 »

Postcrossingista Wikipediassa.

Murphy tuntui olevaan tänään vedossa, koko päivän ohjelma muuttui. Kahdesti!
tallennettu

"Jonakin päivänä olen puu, ja tuuli laulaa oksissani ja aurinko tanssii lehdilläni, ja olen vahva ja kaunis kaikkina vuodenaikoina." - Kahlil Gibran
Hiistu
Velhoruhtinatar

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Tampere/Vihti
« Vastaus #61 : 03.Syyskuu 2011, 13:58 »

Ruuskanen-raasu ei päässyt keihään MM-finaalissa edes pisteille.. Pöh.
tallennettu

Tavallaan.
Rasimus
Velhoruhtinas

Poissa Poissa
Sukupuoli: mies
Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #62 : 03.Syyskuu 2011, 22:42 »

Mä jatkan näitä potutuksen aiheita taas miehisemmällä nörttilinjalla...

Mekaniikka suunnittelu.

Mun vanhassa kannettavassa on vain rupiset puoli gigaa muistia, joka ei riitä mitenkään pyörittämään päivitettyä XP:tä. Joten ajattelin uuden kannettavan hankkimisen sijasta hankkia muistit täyteen ja etukäteen katsoa, miten sen saisi vaihdettua...

Irrotettuani noin parikymmentä ruuvia, akun ja kaksi luukkua, ei mulla vieläkään ole hajuakaan missä on muistien liitännät, miten niihin pääsee käsiksi, ja miten koko halvatun muovikuori saadaan erotettua muusta elektroniikasta.

Tajusin vasta tunnin ähellyksen ja ihmettelyn jälkeen katsoa netistä, että pitäisi irrottaakin näppispuoli, joka tietenkin on jokaisen asentajan kauhuilla kiinni: muoviklipsuilla.

Ei tästä voi tulla ku romua, mutta mä kokeilen silti...
tallennettu

Badassingly: You son of the questionable heritage.
Diara
Velho
**

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Tampere
« Vastaus #63 : 06.Syyskuu 2011, 20:49 »

Meillä on huomenna koulussa tursajaiset (amk-ekaluokkalaisten juhla), jonka jälkeen olisi jatkot. Suunnilleen kukaan kavereista ei ollut menossa jatkoille, koska itse tursajaiset ja ryyppääminen aloitetaan jo klo 12. Tuonne jatkoille oli ennakkolippuja myynnissä, enkä ostanut sellaista, kun en ollut varma, haluanko mennä sinne. Nyt sitten tutorit ilmoittivat, että jos haluaa haalarimerkin tursajaisista niin täytyy mennä sinne jatkoille. Hyvä, kun siitä ilmoitetaan sitten, kun ennakkolippuja ei ole enää myynnissä. Hieman ottaa päähän, kun haluaisin sen haalarimerkin, ja nyt joudun sitten roikkumaan jatkopaikan ovessa, että pääsen sinne sisään ja saan mahdollisesti sen merkin, riippuen siitä, onko niitä enää jäljellä, kun ennakkolipun ostaneet ovat päässeet sisälle.
tallennettu

"It's dangerous business going out your front door" - J.R.R. Tolkien
Nafisan
Kriitikko
Teknovelho

Poissa Poissa
« Vastaus #64 : 06.Syyskuu 2011, 21:33 »

Meni hammas nekroosiin -> juurihoitoa... Ajan saaminen edes akuuttipotilaana on ihan tuskaa!!!
tallennettu

"Jonakin päivänä olen puu, ja tuuli laulaa oksissani ja aurinko tanssii lehdilläni, ja olen vahva ja kaunis kaikkina vuodenaikoina." - Kahlil Gibran
Skie
Teknovelho

Poissa Poissa
« Vastaus #65 : 07.Syyskuu 2011, 14:27 »

Onnistuin hankkimaan opiskelujen alku- flunssan, ja viime yö meni kuumeisia unia nähdessä. Tietysti tänään oli työhaastattelu, johon menin sitten lääkkeiden voimalla, eikä mulla ole enää mitään mielikuvaa mitä siellä tuli höpötettyä. Ja huomenna pitäisi jaksaa ajella reippaat 500 kilometria kotia päästäkseen. Onneksi toinen kuski on kuitenkin matkassa, ettei tarvi yksin ajella.
tallennettu

Add oil la!
Athicus
Kriitikko
Noviisi
*

Poissa Poissa
« Vastaus #66 : 09.Syyskuu 2011, 09:30 »

Satunnainen väkivalta, etenkin kun tuntee omaiset...
tallennettu
tnjrp
Neurovelho

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Piikkiö
« Vastaus #67 : 09.Syyskuu 2011, 10:05 »

Onnistuin hankkimaan opiskelujen alku- flunssan, ja viime yö meni kuumeisia unia nähdessä
Joku ruttotauti minuakin rassaa.

Tiistaina olin kuin nukkuneen rukous (siis vielä pahemmin kuin normaalisti), keskiviikkona alkoi nenä vuotaa, kurkku tuli kipeäksi ja yö meni enempi valvoessa ja röhistessä. Eilen jatkuvaa niistämistä ja edelleen kurkku kipeä. Illalla onneksi helpotti tuo jälkimmäinen ja sain vähän nukuttua. Aamuyöstä nenäkin tuntui hieman kuivahtavan, mutta aamulla havaitsin nuorimmaisen sessen kanssa "painiessa" (sen tapana on tervehtiä heräämistäni hyppimällä päällä), että kurkkukivun tilalle on tullut harvinaisen voimakas yskärefleksi. Se laukeaa kun teen jotain vähänkin rasittavaa, nauran tai ajattelen jompaa kumpaa. Päälle mahdollisesti tulee vielä aivastus.

Jää tämän takia viikonlopun sieniretki väliin. Per. Hämmästynyt
tallennettu
Piru Naiseksi
Velho
**

Poissa Poissa
« Vastaus #68 : 10.Syyskuu 2011, 13:31 »

SYKSY
tallennettu
MarieMarie
Noviisi
*

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Raahe
« Vastaus #69 : 14.Syyskuu 2011, 20:16 »

lapselle nousi tänään kuume ja huomenna olisi pitänyt lähteä viettämään pidennettyä viikonloppua mökille... että se siitä sitten jos ei huominen tuo tullessaan ihmeparanemista...
tallennettu

Tässä on koe, jonka avulla saat selville. oletko saattanut päätökseen tehtäväsi maan päällä:
Jos vielä olet elossa, tehtäväsi jatkuu.
Rasimus
Velhoruhtinas

Poissa Poissa
« Vastaus #70 : 18.Syyskuu 2011, 10:10 »

Vuosia palvellut digiboksi on sanomassa yhteistyötään irti. Eihän se kyllä mikään hyvä ollut alun alkaenkaan (ihme bugeja) mutta se on sentään tunnettu paha - uuden hankkiminen tarkoittaisi kokonaan uutta settiä ongelmia, eikä toistaiseksi vertailemani boksit vaikuta kovinkaan täydellisiltä jonkin AfterDawnin ym. keskusteluiden perusteella...

Ongelman juurisyy on sentään tiedossa, joten pitäisi päättää jokin näistä:
- Napata virtalähde mukaan töihin ja mennä labraan kolvailemaan, mahdollisesti joudun ostamaan omat komponentit koska labrassa ei yleensä ole kunnon valikoimaa. Halpaa mutta vaivaloista ja lopulta käteen jää yhä paska boksi ilman HD-mahdollisuutta.
- Ostaako uusi tavallinen boksi
- Ostaako uusi HD boksi
- Ostaako suosiolla myös uusi töllö (vanha on kuvaputki) ja vain jokin tallennin siihen kylkeen
- Ostaako suosiolla uusi töllö tallennusmahdollisuudella (yhdistelmäviritykset tosin aina hirvittävät)

Liian paljon valinnanvaraa, päättäminen vie aikaa, ja ennenkuin mitään saa tapahtumaan, jokainen nauhoitus on vaarassa  Huh
tallennettu

Badassingly: You son of the questionable heritage.
Logikärmes
Teknovelho

Poissa Poissa
« Vastaus #71 : 18.Syyskuu 2011, 13:53 »

Sen on jännä voima tämä stressi. Koko viikon se kykenee taistelemaan kaiken maailman pöpöjä vastaan, mutta viikonlopun iskiessä iskevät myös sairaudet. Olen oikea suoritusyhteiskunnan unelma, mutta vapaa-ajanvietto on vähän niin ja näin.
tallennettu

"The dog is a peasant and the cat is a gentleman."
- H. P. Lovecraft, Cats And Dogs
Dragan
Kriitikko
Velho
**

Poissa Poissa
« Vastaus #72 : 20.Syyskuu 2011, 14:00 »

Eilen ala-aste ikäinen poika kävi penkomassa postilaatikkoani. Odotan pariakin pakettia ja koska tänään postista niitä ei tullut, alkaa tuntua että lähtivät kyseisen henkilön matkaan.  Vihainen

tallennettu
Nafisan
Kriitikko
Teknovelho

Poissa Poissa
« Vastaus #73 : 20.Syyskuu 2011, 17:45 »

Sade + tuuli = infernaalinen kylmänokkosihottuma töissä. Kädet pinkkinä käsivarsia myöten. Tuntuu kuin olisin kiehuvassa vedessä taikka jääpalojen seassa - yhtä aikaa!
tallennettu

Farelial
Noviisi
*

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Parkano... Niin surullista kuin se onkin
« Vastaus #74 : 20.Syyskuu 2011, 19:02 »

Netti/modeemi/wlan/jokuhitonvärpäke joka takkuilee. Jaksaakin ketuttaa tämä.
tallennettu

Live fast, die last.

Love it, or die.
Tiuku
Velhoruhtinatar

Paikalla Paikalla
Asuinpaikka: Kuunsillan kartano, T**ku
« Vastaus #75 : 20.Syyskuu 2011, 19:14 »

Netti ei pelitä minullakaan, mistä seuraa (tai muuten vaan täydentää) kaikenlaista muuta pientä harminaihetta, eikä odottamani kirjapakettikaan ole saapunut minua lohduttamaan. Kaipaan seuraa ja tekemistä. Ja rahat on loppu.
tallennettu
Jewel
Velho
**

Poissa Poissa
« Vastaus #76 : 27.Syyskuu 2011, 17:15 »

Häiriintynyt, henkisesti tasapainoton ihminen kirjoittelee minusta valheita Facebookissa ja kuvittelee tietävänsä, mitä minun pääni sisällä tapahtuu. Itsensä hän esittää viattomana uhrina. Joko hänen todellisuudentajunsa tai asenteensa heittää, todennäköisesti molemmat.

Olen päättänyt olla reagoimatta, koska minusta on vastenmielistä puida ihmissuhteitani Facebookin kautta, vaikka halutessani voisin oikaista useammankin väärän käsityksen ja kertoa, etten suinkaan ole ainoa, joka tämän ihmisen käytöstä paheksuu.

Mutta onko parempi poistaa loukkaavia viestejä lähettelevä ihminen ystävistään, vai onko sekin hullun yllytystä? Olen aina tottunut ajattelemaan, että tasapainottomia viestejä lähettelevien ihmisten kanssa on parasta toimia niin, että heitä ei palkitse minkäänlaisella huomiolla.
tallennettu
Lachesis
Kriitikko

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Espoo
« Vastaus #77 : 28.Syyskuu 2011, 08:13 »

Itse varmaan poistaisin henkilön ystävistäni. En ajattelisi sitä niinkään huomion suomisena, vaan henkisenä hygieniana; mitä turhia joutua koko ajan katselemaan materiaalia, joka herättää pelkästään negatiivisia tunteita.
tallennettu

Valomuurin tuolla puolen
nopeuden kantamattomissa
Piru Naiseksi
Velho
**

Poissa Poissa
« Vastaus #78 : 28.Syyskuu 2011, 13:55 »

Nykyään ei posti tule enää aamu- vaan iltapäivisin. Saan tärkeää työmateriaalia myös perinteisin kanavin (uusien lisäksi) ja kumpaistakin matskua tarvitsen onnistuneeseen keikkaan. Äsken odotin kustia n. klo 13:15:een. Koska mitään ei kuulunut eikä aikaa olisi sitten enää ollut uuteen materiaaliin tutustumiseen, häivyin kohti Internet-paikkaani. Matkalla huomasin postikärryt jonkin matkan päässä kotitalostani kadun toisella puolella sijaitsevan rakennuksen pihasta. Takaisinkaan en enää viitsinyt lähteä, joten tässä sitä nyt odotellaan keikan alkamista ja kiukutellaan sitä, että toisen keikan aloitus viivästyy ainakin huomiseen.
Täytynee viestiä kiireellisten paperien lähettäjille siitä, että käyttäisivät sähköpostia ainakin ennen joulua. En ainakaan vielä osaa pelätä sitä, että henkilökohtaiset viestini päätyisivät asiattomille koneille. Sitä paitsi kustipostikin jakelee joskus väärin - tosin aika harvoin ainakin meidän piirissämme.
tallennettu
Skie
Teknovelho

Poissa Poissa
« Vastaus #79 : 03.Lokakuu 2011, 00:24 »

Ei tässä voi pottuuntua kuin itselleen, mutta silti ärsyttää. Olen jättänyt taas asiat viime tippaan (tai oikeastaan sen yli), joten tämä viikonloppu on mennyt lukien esseeseen kuuluvia romaaneja. Perjantai-iltapäivästä sunnuntai-iltaan olen tässä nyt lukenut romaaneja, pikaisella laskulla reilut 1500 sivua, ja blääh. Huomenna pitää kahlata vielä Yksi lensi yli käenpesän lävitse ja sitten loppuillan voin askarrella lähdeviitteitä joihinkin väleihin ja palauttaa harvinaisen surkea esseentekeleen. Ainoa hyvä puoli tässä on se, että sainpahan viimein luettua sellaisia klassikkoja kuin Vuonna 1984, Orlando tai Kellopeliappelsiini.
tallennettu

Add oil la!
Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 ... 19   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry:  
Keskustelut