Piru Naiseksi
Velho

Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Helsinki
|
 |
« Vastaus #80 : 03.Lokakuu 2011, 11:21 » |
|
Minua säilii syksysynkkyyden lisäksi tietoisuus mahdollisista tulevista päällekkäisistä työtilaisuuksista. Lieneekö asialla herra Murphy tai kuka lie fantom-hahmo, niin kaluttuani päiväkausia virtuaalisesti kynsiäni työn puuttuessa saan seuraaviksi viikoiksi urakkaa niin, etten ehdi kaikkea tehdä, vaan joudun kieltäytymään osasta ansiotilaisuuksia. Onneksi voin sentään kirjoitella nettiin.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Diara
Velho

Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Tampere
|
 |
« Vastaus #81 : 03.Lokakuu 2011, 15:41 » |
|
Digitaalitekniikka - siis yksi kouluaine, josta en ole vielä tajunnut yhtään mitään, vaikka luentoja on ollut jo yli kuukauden. Ope pitää meitä kaikkia suunnilleen alan professoreina, jotka kaipaa vaan pientä kertausta asioista, kun totuus on se, että kukaan ei tajua mitään, mistä se puhuu, eikä ole koskaan aikaisemmin kuullutkaan mistään asioista. Kiva, kun on pakollinen kurssi, niin pitäisi vielä päästä tästä läpikin.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
"It's dangerous business going out your front door" - J.R.R. Tolkien
|
|
|
Nafisan
Kriitikko
Teknovelho

Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Oulu
|
 |
« Vastaus #82 : 05.Lokakuu 2011, 00:00 » |
|
F-l-u-n-s-s-a!
Koko ajan saa köhistä ja niistää. Onneksi yöllä saa henkeä (hukkumisunesta huolimatta) laittamalla murskatun valkosipulin kynnen tyynyn sisään. Toivottavasti torstaina olisin siinä kunnossa, että voisin mennä työpaikalle tuuraamaan vaikka varsinaisesti työt loppuikin. Olisi tänäänkin ollut keikka (vasta eilen illalla sain tietää) mutta minkäs voit kun makaat kuumeisena sängyssä. Rahan tuloa ei voi estää - paitsi ikävän pitkäpinnainen pöpö!
|
|
|
|
|
tallennettu
|
"Jonakin päivänä olen puu, ja tuuli laulaa oksissani ja aurinko tanssii lehdilläni, ja olen vahva ja kaunis kaikkina vuodenaikoina." - Kahlil Gibran
|
|
|
Piru Naiseksi
Velho

Poissa
Sukupuoli: 
|
 |
« Vastaus #83 : 16.Lokakuu 2011, 12:25 » |
|
Illalla pidettävä ennakkotunnelmistaan päätellen riitaisaksi sukeutuva yhdistyksen kokous, johon en edes kunnollisesti kerkiäisi urheiluharjoituksistani. En pidä kokouksista, minkä vuoksi lienen passiivisehko jäsen niissä poppoissa, joihin olen tullut liittyneeksi. Jäsenmaksun muistan maksaa .... jos minulla on varaa.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
alchemysan
Velho

Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Hyvinkää
|
 |
« Vastaus #84 : 16.Lokakuu 2011, 21:26 » |
|
Kirjastosta alkaa loppua luettavat kirjat. Olen luonnostaan epäluuloinen kirjojen suhteen, ja nyt siitä on tullut ongelma. Ja kaikki ne kirjat jotka haluaisin lukea ovat koko ajan lainassa... Toinen ongelma on se, että pöytäkone on nyt toista viikkoa rikki. Mokoma ei käynnisty ollenkaan, eikä kukaan jaksa viedä sitä korjattavaksi... Ja tyhmän läppärin netti sammuu jatkuvasti
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Logikärmes
Teknovelho

Poissa
Sukupuoli: 
|
 |
« Vastaus #85 : 19.Lokakuu 2011, 23:14 » |
|
19. lokakuuta... siis 19. hiton lokakuuta ja ensimmäinen joulumainos tupsahtaa alas postiluukusta. Kiitos tästäkin Lidl, vaikka en olisi kyllä enää tarvinnut yhtään uutta syytä olla asioimatta kaupoissanne. Siis eikö tähän ylenpalttisen voitontuottamisen ihannointiin saisi pikkuhiljaa jotakin rajaa?
Potutuksen määrää ei vähennä se, että sitten vuorostaan jonkin halloweenin juhlimista karsastetaan, koska se on "pakanallinen" juhla. Sen verran perinpohjaisesti ovat kristilliset juhlapyhät jo kadottaneet merkityksensä, että eikö sitä voisi vain keskittyä juhlistamaan niitä tapahtumia, joissa oikeasti on vielä kyse hauskanpidosta edes jollakin ei-kaupallisella tasolla?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
"The dog is a peasant and the cat is a gentleman." - H. P. Lovecraft, Cats And Dogs
|
|
|
|
Lachesis
|
 |
« Vastaus #86 : 20.Lokakuu 2011, 08:38 » |
|
Sorsitaanko Halloweenia pakanayhteyksien takia? Olen ymmärtänyt, että se herättää närää enimmäkseen siksi, että on jenkkiläistä tuontitavaraa, ja juhlana aika krääsäkeskeinen (onhan vappukin, mutta sentään kotimainen).
Itse näkisin mielelläni suomalaisen perinnejuhlan kekrin uuden tulemisen. Sen funktio on samanlainen kuin halloweenin, sadonkorjuu/satovuoden loppuminen, tosin ei niinkään kai vainajien muistaminen.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Valomuurin tuolla puolen nopeuden kantamattomissa
|
|
|
Piru Naiseksi
Velho

Poissa
Sukupuoli: 
|
 |
« Vastaus #87 : 20.Lokakuu 2011, 12:52 » |
|
19. lokakuuta... siis 19. hiton lokakuuta ja ensimmäinen joulumainos tupsahtaa alas postiluukusta. Kiitos tästäkin Lidl, vaikka en olisi kyllä enää tarvinnut yhtään uutta syytä olla asioimatta kaupoissanne. Siis eikö tähän ylenpalttisen voitontuottamisen ihannointiin saisi pikkuhiljaa jotakin rajaa?
Potutuksen määrää ei vähennä se, että sitten vuorostaan jonkin halloweenin juhlimista karsastetaan, koska se on "pakanallinen" juhla. Sen verran perinpohjaisesti ovat kristilliset juhlapyhät jo kadottaneet merkityksensä, että eikö sitä voisi vain keskittyä juhlistamaan niitä tapahtumia, joissa oikeasti on vielä kyse hauskanpidosta edes jollakin ei-kaupallisella tasolla?
Ehdotan, että joulutohinaa vieroville perustettaisiin jonkinlainen vastajoulu-ketju, jossa itse kukin voisi tuulettaa tuntojaan lähetyvästä pakkojuhlinnasta. En vietä joulua ja inhoan joulutohinaa kaikkine kaupallisine ja äitelänällöine näennäisystävällisyyksineen. Kerran erehdyin paasaamaan näitä erään Internet-keskusteluketjun joulualueella, jolloin ylläpito sulki minut koko palstalta. (Myönnettäköön: en ollut hoksannut saaneeni yksityisviestein varoituksia kiukutteluksi tulkitusta kirjoittelutyylistäni ja parista muustakin sääntörikkeestä, joita en edes ymmärtänyt tehneeni.) Suutuin ja mustakti muutuin ja otin itselleni uudet tunnukset. Tai siis yritin ovelasti ottaa - ylläpito oli valpas ja huomasi ketkuiluni. Opinpa varomaan sanojani...
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Logikärmes
Teknovelho

Poissa
Sukupuoli: 
|
 |
« Vastaus #88 : 20.Lokakuu 2011, 18:33 » |
|
No itse asiassa en suoranaisesti vihaa joulua. Jouluruoka ja etenkin tunnelma vain ovat minulla lähellä sydäntä, ja tästä syystä minua ottaa ihan tajuttomasti päähän se, että kaupalliset yritykset pyrkivät ilonaiheeni vuosi toisensa jälkeen yhä tehokkaammin tuhoamaan.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
"The dog is a peasant and the cat is a gentleman." - H. P. Lovecraft, Cats And Dogs
|
|
|
Merciana
Kokelas
Poissa
Sukupuoli: 
|
 |
« Vastaus #89 : 20.Lokakuu 2011, 20:22 » |
|
Tänään oli aivan totaalisen karmea päivä koulussa. Koska molemmat labrat olivat varattu opinnäytettä suorittaville oppiskelijoille meidän labratunnit oli peruttu tältä päivältä ja sen sijaan meidät oli siirretty jonnekkin muualle jossa vietimme aikaamme tietovisoja ratkoessa ja kuunnellen kuinka joku nainen oli tullut esitelmöimään yrityksestään ja yrityksen myymistä automaattipipeteistä. Aihe oli muuten ihan mielenkiintoinen mutta ei kauheasti meitä koskettanut koska ei me kuiteskaan koskaan saada käyttää moisia ettei ne vaan menisi rikki. Sitten kaiken kukkuraksi meillä oli koulussa aivan törkeän pahaa ruokaa. Olen suuri kalaruokien ystävä mutta tämän päiväinen kalakeitto oli jotain aivan järkyttävää. Sitten lopputunti vietettiin käymällä läpi kaikkea työharjoitteluun liittyvää joka myöskään ei liittynyt meihin koska se ei ole ajankohtaista vielä ensimmäisenä vuonna. Eli kerrassaan turha päivä. Mietin erittäin hartaasti miksi olin vaivautunut nousemaan sängystä. Ainoa koho kohta tänään oli kun 2 kuukautta sitten tilaamani kirja tuli tänään. Mutta senkin pääsi hakemaan vasta klo 16 jälkeen jostain kumman syystä vaikka se kyseinen kirja on minua jo odotellut 2 päivää postissa. Ainoa mikä uupui oli saapumisilmoitus.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Skie
|
 |
« Vastaus #90 : 21.Lokakuu 2011, 01:04 » |
|
Tämä yleinen saamattomuus minkä takia joudun raahaamaan kasan kirjoja kotiin koska en saanut esseetä tehtyä ennen lomaa. Sama saamattomuus on aiheuttanut myös sen että joudun huomenna hirveässä hopussa imuroimaan ennen lähtöä, nyt yöllä en naapureiden vuoksi kehtaa. Vois joskus yrittää tehdä asiat ajallaan, mutta näköjään se vaan on aina yhtä vaikeaa.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Add oil la!
|
|
|
Piru Naiseksi
Velho

Poissa
Sukupuoli: 
|
 |
« Vastaus #91 : 23.Lokakuu 2011, 11:11 » |
|
Mieltäni epäilhaduttavat kesken nettiselailun ja etenkin -kirjoittamisen sivulle popahtavat ikkunat, jotka sivun käyttäjän pitää aktiivisesti klikata näkymättömiin voidakseen jatkaa kirjoittamista tmv. puuhastelua. Aikaa kuluu ja ajatus katkeaa. Minua tuo häiritsee, käytänhän kirjaston tietokoneita, joilla yhden ihmisen käyttöaika on rajallinen. (Nytkin olen puolen tunnin sessioni aikana saanut popup`n: "Aikasi päättyy 10 minuutin... viiden minuutin...
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Diara
Velho

Poissa
Sukupuoli: 
|
 |
« Vastaus #92 : 25.Lokakuu 2011, 20:02 » |
|
Palasin juuri lomalta Roomasta - matkalaukku on tällä hetkellä Amsterdamissa. Siis kyllähän minä kävin siellä kääntymässä ihan ruhtinaallisen 40 min ajan, mutta laukku halusi sitten jäädä tutustumaan kaupunkiin hieman paremmin. Parasta tässä on se, että vanhempieni laukku kyllä ehti jatkolennolle Suomeen, mutta minun ja pikkusiskoni yhteinen jäi. Sokerina pohjalla laukku tulee vanhemmilleni huomenna klo 11-14 aikana, ja itse lähden omaan kotiin 150km päähän klo 10, ja nyt sitä on melkeinpä pakko tulla taas viikonlopuksi porukoiden luokse, että saa ne tavarat. Kukapa sitä ei haluaisi elää viikonloppuun asti ilman meikkejä, uusia vaatteita ja muita jokapäiväisessä käytössä olevia tavaroita? Lentoyhtiön vakuutus korvaa uudet kulutustavarat laukussa olevien tilalle vain, jos laukkua ei toimiteta perille seuraavan 24h aikana. Meillähän se toimitetaan, joten ei tästä edes mitään hyvitystä saa.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
"It's dangerous business going out your front door" - J.R.R. Tolkien
|
|
|
|
Lachesis
|
 |
« Vastaus #93 : 31.Lokakuu 2011, 21:37 » |
|
Ostin huuto.netistä liilan villakangastakin ja hain sen myyjän kotoa. En kuitenkaan tullut syynänneeksi noutaessa joka kangassenttiä, ja löysin kotona kauluksesta meikkitahroja, minkä lisäksi takki haisee taivaaseen asti jollekin ätläkälle parfyymille. Myyjä väittää minun keksineen viat, eikä ota vaatetta takaisin. Huoh. Ei minua rahanmeno niinkään harmita kuin myyjän ylimielisen hyökkäävä asenne tapahtuneeseen.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Valomuurin tuolla puolen nopeuden kantamattomissa
|
|
|
|
Astorethein
|
 |
« Vastaus #94 : 05.Joulukuu 2011, 17:21 » |
|
Nyt kyrsii ja sen verran pahasti, että sykekin on koholla. Syy on uudessa televisiossa, jonka kannoin talouteeni muutama päivä sitten ja johon veronpalautuksetkin upposivat lähes kokonaan. Halusin päästä eroon vanhasta ja naurettavan pienestä HD Ready-telkkaristani ja siirtyä nauttimaan täydestä teräväpiirrosta sekä reilusti suuremmasta tuumakoosta, mikä audiovisuaalisen viihteen kuluttajana oli minullle luonnollinen askel kohti entistä antoisampaa viihdekokemusta. Harmi vain, että uusi telkkari on täysi paska.
En voi nimittäin uskoa, että nykytekniikalla kyetään niin umpisurkeaan kuvanlaatuun kuin mitä tämä LG:n televisio esittää, en vaikka laite olisi miten halvalla kasattu. Monissa tv-lähetyksissä kuva suorastaan pikselöityy, eikä pienistä kohteista kuten kauempaa kuvatuista kasvoista tahdo saada selvää ollenkaan. Kaarevat muodot sahalaitaistuvat pahasti, aivan kuin matalan resoluution videopeleissä. Ja konsolilla pelatessa laatu on tuplasti paskempi, Xbox-pelit ainakin taantuvat todella surkeaksi pikselimössöksi, jossa yksityiskohdat ovat vain epäselvää suttua.
Tiedän, että Full HD-ominaisuus näkyy vain teräväpiirtolähetyksissä, mutta en silti pidä hyväksyttävänä, että normilähetykset näyttävät näin uskomattoman huonoilta. Asetuksista en löydä apua, vaikka terävyyttä on mahdollista säätää niin pysty- kuin vaakasuunnassakin. Aikasempi 20-tuumainen telkkarini oli kuvaltaan paljon parempi kuin tämä uusi 27-tuumainen, vaikka teoriassa uuden telkkarin pitäisi kyetä huomattavasti korkeampaan tarkkuuteen.
Nyt mietin, palautanko telkkarin Verkkokauppa.comiin ja etsin jostain aitoa laatua tilalle. Palauttaminen ja uuden laitteen osto vain vaatii niin paljon vaivaa, etten millään viitsisi, vaikka harmitus onkin suuri.
Nyt setää vituttaa.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Ensin katsottiin Kauniit ja rohkeat, sitten tapettiin Seppo!
|
|
|
Lysithea
Noviisi
Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Kouvola
|
 |
« Vastaus #95 : 27.Joulukuu 2011, 21:46 » |
|
Minua ottaa päähän ihmiset jotka sanovat että miun pitäisi yrittää sosialisoitua enemmän. On aika turhauttavaa kirjautua meseen vain todetakseen ei täällä ole ketään tai jos on niin tämänkin kanssa keskustelu jää vain kuulumisien vaihdon tasolle. Itse kun yrittäisin kovasti kysellä kaikkea ja saada keskustelua aikaiseksi niin sitten en kuitenkaan saa vastauksia. Ja muutenkin on ei niin kiva nyhjätä aina kotona, kun minä en juo alkoholia niin ei miun kanssa silloin voi mitään tehdä tai pyytää mihinkään. Koska selvän ihmisen kassa ei ole kiva viettää aikaa jos muut ovat pienessä maistissa. Pöh sanon minä. Ei vain kehdata sanoa että en ole toivottua ja riittävän hyvää seuraa ihmisille. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Iivari
|
 |
« Vastaus #96 : 27.Joulukuu 2011, 21:55 » |
|
Minulla on useammassakin piirissä, myös risinglaisten kesken, paljon kokemuksia siitä, että alkoholista selvä henkilö viihtyy ja hänestä viihdytään humaltuneiden keskuudessa ihan kuin kenestä alkoholinvaikutuksenalaisestakin. Kolme pääasiallista estettä tälle ovat käsittääkseni lähinnä alkoholittoman ihmisen oma kielteinen asenne tilanteeseen, alkoholin selvä liikakäyttö eli ylihumaltuminen ja kolmantena umpimielinen ja huono porukka. Eli jos sinusta ongelma ei ole omassa asennoitumisessasi, kehottaisin vaihtamaan porukkaa ^^
Tule vaikka joku viikonloppu Helsinkiin ja vieraile lauantaina Risingin mafuassa, taatusti on hauskaa :)
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Olen niitä tapahtumia joita ei käsitellä perinteisillä luukuilla. Pekka Kejonen
|
|
|
Lysithea
Noviisi
Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Kouvola
|
 |
« Vastaus #97 : 29.Joulukuu 2011, 17:31 » |
|
^Omassa asennoitumisessani ei ole mitään ongelmaan, sillä jos muut haluavat käyttää alholia niin ihan rauhassa vain, minä kaipaan vain seuraa. Mutta kuten olen huomannut muita häiritsee ihan hirveästi jos yksi on joukosta selvinpäin.
Ja nuo Risingin mafia tapahtumat on kyllä mielessä käynnyt, mutta en osaa liikkua Helsingissä muualla kun ydinkeskustassa ja se että ne on ilta/yö aikaan, aiheuttaa sen että ei ole kyytiä kehäkolmosen sisäpuolelle ja sieltä pois takas itärajalle.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Rasimus
|
 |
« Vastaus #98 : 29.Joulukuu 2011, 18:48 » |
|
Minua ei potuta se, että selkä on taas niin kipeä ettei suorassa pysty kävelemään.
Sen sijaan minua potuttaa se, että selkä meni aivan samalla tavalla kuin viimeksikin. On se, jumalauta, vaikeata oppia, että jos aamulla on jäykkä ja hieman kipottava olo, ei ensimmäisenä vedetä läpi jumpparutiineja...
Voin kuvitella minkälaisa vitsiä duunissa väännetään kun on heti ekana uuden vuoden jälkeen saikulla.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Badassingly: You son of the questionable heritage.
|
|
|
Warghast
Noviisi
Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Vantaa
|
 |
« Vastaus #99 : 29.Joulukuu 2011, 22:59 » |
|
Olen ollut viimeiset 29 vuotta selvinpäin (ei, se ei ole helppoa) mutta mua ei häiritse jos muut seurueessa juo, kunhan eivät ala kyselemään, että "eithän sää loukkaannu jos minoon tuhannen kännissä?" EI, en loukkaannu niin kauan kun et toista tuota kysymystä :)
Olen itse tullut siihen tulokseen, että its pärjään ilman alkoholia kaikkialla minne menen, muiden juominen ei minulle kuulu.
Olen päättäny alkaa ilmestymääm mafioihin ja kokoontumisiin, silloin kun vaan pääsen. mainittakoon että mulla on yhtähyvä suuntavaisto kun pululla pussissa ja helsingin keskustassa ajeleminen muistuttaa lähinnä lihamyllyä (suoranainen ihme etten ole vielä saanut sakkoja keskustassa seikkailun johdosta.) ja yritän selvitä siitä navigaattorilla.
tänäänkin seikkailin keskustaan ja aiheutin vähintään itselle stressipullistuman, sydämmen vajaatoimintaa ja mahdollisesti hermoromahduksen sille ressukalle joka sattui tulemaan perässäni...
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|