Keskustelut
touko 26
sunnuntai
Risingshadow on Suomen suurin scifi- ja fantasiakirjallisuuteen keskittynyt sivusto. Tarjoamme mm. kattavan ja ajantasaisen spefikirjatietokannan, arvosteluja uutuuskirjoista ja aktiivisen keskustelualueen!

Keskusteluvalikko

Kirjautuminen

Keitä paikalla

• Iivari
  • Rituri
  • Boogahbo
  • Dyn
Yhteensä paikalla:
  • 4 käyttäjää
  • 37 vierasta

Lähetä sivu

Uusimmat viestit

Kesäprojekti 2013 - ideointitopicDyn21 vastaustaklo 23:47
4.6.2012Dyn1 vastausklo 23:36
Suokki 29.6.2013Elthadora4 vastaustaklo 23:04
Valkeiden ruusujen puutarhaFates3 vastaustaklo 22:34
Runo suoraan sydämestä: VirvoitusFates4 vastaustaklo 22:30
Sivuja: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 19   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Mikä sinua potuttaa nyt? Osa 3  (Luettu 16696 kertaa)
Hiistu
Velhoruhtinatar

Poissa Poissa
Sukupuoli: nainen
Asuinpaikka: Tampere/Vihti
« Vastaus #120 : 05.Huhtikuu 2012, 19:19 »

Olin hankkinu syksystä asti varastoon nättejä servettejä. Viime pääsiäisenä lakkailin  serveteistä kuvioita tyhjien kananmunien kuoriin, ja olisi voinu tehdä nyt taas uusia, erilaisia kuvioita.

Mutta unohdin tietty ne kaikki servetit Tampereelle.  Surullinen Uus yritys sitten ensi pääsiäisenä...
tallennettu

Pane Onneni taskuusi ja pidä huolta, ettet kadota sitä. Pistä se siihen taskuun, missä ei ole reikää!
Tiuku
Velhoruhtinatar

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Kuunsillan kartano, T**ku
« Vastaus #121 : 09.Huhtikuu 2012, 00:46 »

Tämä pääsiäinen ei tunnu loppuvan koskaan. Pitkän pitkä ja yksinäinen pääsiäinen. Yhä roikutaan ristillä tai odotetaan nekromanttisia taikoja kiven alla. Ihan muistelisin, että vielä pari vuotta sitten pääsiäinen oli lomista lyhyin ja nopeimmin ohi, mutta loputtomien lomapäivien maassa pääsiäinen on vain synonyymi sille, ettei kauppaan eikä kirjastoon eikä minnekään pääse useampaan päivään eikä edes netissä ole yhtä paljon elämää kuin yleensä ja posti ei yritäkään tuoda minulle odottamiani asioita.

Tilannettahan toki pahentaa se, että kiellän itseltäni kaiken kivan tekemisen (lukemisen/pelaamisen) sen nojalla, että tulisin siten paremmin lukeneeksi ensi keskiviikon tenttiin. Yksi pahimmista tervanjuontitenttikirjoista on muuten kyseessä - mikä on hämmentävää, koska sivuja on luettavana vähemmän kuin yhdessäkään aiemmassa tämän lukuvuoden tentissä ja aiheenkin pitäisi periaatteessa kiinnostaa. Tekstissä ei ole mitään vaikeaa, mutta silti huomaan lukevani jokaista virkkeenpuolikastakin viidettä kertaa, koska en tajua siitä mitään ensimmäisellä kerralla, saati että muistaisin edellisestä virkkeestä enää mitään. Alan jo ajatella, että olen jotenkin sekaisin päästäni. 
tallennettu
Rasimus
Velhoruhtinas

Poissa Poissa
Sukupuoli: mies
Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #122 : 09.Huhtikuu 2012, 22:06 »

[nörttivaroitus]

Meni sitten YLE taas kerran muuttamaan pääsiäisen alla tekstitysten lähetystekniikkaansa.

Tämä koskettaa minua etenkin niin, että mulla on kotitekoinen tekstityssofta käytössä kun siirtelen digiboksin nauhoituksia kompaktimpaan divx-muotoon tietokoneelle. Viimeksi softa alkoi ryppyillä joulun alla, mutta sen korjasin (oli ihan oma ohjelmointivirhe joka tuli esiin vasta YLE:n muutosten yhteydessä).

Nyt, perkele, tekstin värit ovat suht' randomia ja fontit tolkuttoman paksuja. Ja tämä on taas ihan YLE:n vika, sillä ne tekstityksen bitmapit todellakin tulevat roskaisena.

Digibokseissa kaikki on hyvin ilmeisestikin sen takia, että ne eivät edes yritä näyttää tekstityksiä sellaisina kuin ne tulevat lähetyksessä, vaan tekevät oletuksia väreistä ja lisäävät ihan itse mustat reunat fonttien ympärille. Sama temppu, joka varmaan munkin pitää tehdä.

[/nörttivaroitus]
tallennettu

Badassingly: You son of the questionable heritage.
Piru Naiseksi
Velho
**

Poissa Poissa
« Vastaus #123 : 10.Huhtikuu 2012, 09:36 »

[nörttivaroitus]

Meni sitten YLE taas kerran muuttamaan pääsiäisen alla tekstitysten lähetystekniikkaansa.

Tämä koskettaa minua etenkin niin, että mulla on kotitekoinen tekstityssofta käytössä kun siirtelen digiboksin nauhoituksia kompaktimpaan divx-muotoon tietokoneelle. Viimeksi softa alkoi ryppyillä joulun alla, mutta sen korjasin (oli ihan oma ohjelmointivirhe joka tuli esiin vasta YLE:n muutosten yhteydessä).

Nyt, perkele, tekstin värit ovat suht' randomia ja fontit tolkuttoman paksuja. Ja tämä on taas ihan YLE:n vika, sillä ne tekstityksen bitmapit todellakin tulevat roskaisena.

Digibokseissa kaikki on hyvin ilmeisestikin sen takia, että ne eivät edes yritä näyttää tekstityksiä sellaisina kuin ne tulevat lähetyksessä, vaan tekevät oletuksia väreistä ja lisäävät ihan itse mustat reunat fonttien ympärille. Sama temppu, joka varmaan munkin pitää tehdä.

[/nörttivaroitus]

Enpä tiennyt, että digiboksiin napattua tallennetta voi siirtää minnekään. (Tilanne ajankohtaistui minulle, kun edellinen sovittimeni heittäytyi sovinnottomaksi eli mykistyi. Myyjäfirman edustaja tutki runsaat kaksi vuotta hoteissani hortoillutta vitkutinta hetkisen takahuoneessa ja totesi tämän jälkeen: Sökö". Ymmärsin, ettei hän tarkoittanut sanoineen korttipeliä, joten valitsin itselleni uuden tallentavan sovittimen. Nyt sen uumenissa väijyy esiintymisvuoroaan odottamssa valikoima kuukausien aikana kertyneitä ohjelmia, joita en ole kerennyt katsoa. Murto-osa tallenteistani on olettaakseni ainutkertaisia, helmiä, jotka tahtoisin itselläni säästää. Koska nykysovittimenikin palvellee emäntäänsä vain rajallisen ajan, niin mietin: onko mahdollista siirtää säilyttämisen arvoisen tallenteet muualle turvaan?
tallennettu
Rasimus
Velhoruhtinas

Poissa Poissa
« Vastaus #124 : 10.Huhtikuu 2012, 16:40 »

Taidan kirjoittaa aiheesta pienen artikkelin Konepajan puolelle.
tallennettu

Badassingly: You son of the questionable heritage.
Pisania
Risingin aktiivi
Teknovelho

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Vallis Gratiae
« Vastaus #125 : 11.Huhtikuu 2012, 20:19 »

Seudun kirjastot vaihtavat järjestelmää ja ovat kiinni kolme viikkoa. En kyllä varmaan ole lukemista paitsi sinä aikana, mutta jään kaipaamaan itse kirjastossa käyntiä ja hyllyjen penkomista. Addikti kun olen. *sigh*
tallennettu

If Ignorance Is Bliss, Why Aren't There More Happy People?
Karajishi
Noviisi
*

Poissa Poissa
« Vastaus #126 : 11.Huhtikuu 2012, 21:40 »

Uusi kirjastonhoitaja! Tiedän, olen ehkä liian vaativainen, mutta eikö jokaisella ole oikeus vaatia hyvää ja laadukasta palvelua, varsinkin paikassa, jota käyttää joka viikko ehkä hieman liiankin moneen eri otteeseen? Mikään ei oikeastaan voi pilata päivää pahemmin kuin menet innoissaan hakemaan tullutta varaustasi ja sitten kirjastonhoitaja ei edes heitä sano! Murr…  Vihainen
tallennettu

''My dreams are there where my heart belongs..''
Iivari
Velhoruhtinas

Paikalla Paikalla
Asuinpaikka: Vantaan Jokiniemi (ja muu elämänalue)
« Vastaus #127 : 12.Huhtikuu 2012, 02:26 »

Toivottavasti minuun ei kukaan ole joutunut noin pahasti pettymään. Tosin saatan välillä höpöttää liikaakin :-D

Ja Pisanian potutusaiheesta seurasi jotain hyvääkin: koska kirjastot ovat kiinni, pääsen kouluttamaan kirjastolaisia ^^
tallennettu

Olen niitä tapahtumia
joita ei käsitellä perinteisillä luukuilla.
Pekka Kejonen
Piru Naiseksi
Velho
**

Poissa Poissa
« Vastaus #128 : 12.Huhtikuu 2012, 11:36 »

Mistä vakuutuksesta voisi saada korvausta oman urakan lirittäessä silloin, kun  jokin tämän urakan toteuttamisen kannalta välttämätön ihmisryhmä laillisesti lakkoilee?
tallennettu
Skie
Teknovelho

Poissa Poissa
« Vastaus #129 : 12.Huhtikuu 2012, 13:21 »

Se mikä aina ennenkin eli oma saamattomuuteni. Mutta se on semmoista jatkuvaa ärsytystä taustalla, nyt eniten potuttaa lämpötilat. Jatkuva hikoilu ei ole mukavaa, varsinkin jos tarkoituksena on jopa tehdä jotain eikä vaan maata apaattisena paikallaan. Äh, kuinkakohan kalliiksi tulisi palkata joku heiluttamaan palmunlehvää koko ajan kasvojeni edessä...
tallennettu

Add oil la!
Astorethein
Velhoruhtinas

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Parkano
« Vastaus #130 : 21.Huhtikuu 2012, 23:10 »

Pääsykokeisiin on aikaa enää reilu kuukausi, eikä lukemiseen ole minkäänlaista motivaatiota. Viime vuonna luin melko ahkerasti ja jopa säännöllisesti, enkä siltikään päässyt mihinkään, ja se kyllä vaikuttaa itseluottamukseen. Karu fakta on sekin, että kun tulen töistä kotiin, koekirjoihin tarttuminen ei tosiaankaan ole ensimmäisenä mielessä. Haluan levätä ja rentoutua, en vaivata päätäni millään ylimääräisellä.

Opiskeluvapaata elämää on tässä vietetty jo kolme vuotta, ja mitä enemmän välivuosia kertyy, sitä enemmän tämä ns. helppo elämäntyyli maistuu. Lukiosta päästyä oli jopa kevyet paineet saada jostain opiskelupaikka, nyt tuntuu lähinnä siltä, että aivan sama. Positiivista on se, että mikäli vedän jälleen vesiperän, en sentään jää tyhjän päälle.
tallennettu

Ensin katsottiin Kauniit ja rohkeat, sitten tapettiin Seppo!
Nafisan
Kriitikko
Teknovelho

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Oulu
« Vastaus #131 : 22.Huhtikuu 2012, 01:19 »

Hikka, jota on kestänyt jo aivan liian kauan, saa ärsytystä aikaiseksi. Saan herkästi hikan esim. syömällä leipää ilman lisukkeita tai hapotettua, jääkaappikylmää juomaa. Ei siis maailman tasolla kovinkaan vakava ilmiö, mutta onpahan vain elohiiren tavoin yksi ärsyttävä elimistöllinen anomalia.
tallennettu

"Jonakin päivänä olen puu, ja tuuli laulaa oksissani ja aurinko tanssii lehdilläni, ja olen vahva ja kaunis kaikkina vuodenaikoina." - Kahlil Gibran
Hanjeu
Velho
**

Poissa Poissa
« Vastaus #132 : 22.Huhtikuu 2012, 05:50 »

SE, kun yksin kotona ollessani kissani tulevat maukumaan aamiaista aamuviideltä sängyn viereen ja jälkeenpäin ruokittuani ne ei saa enää unta.
tallennettu

Joskus vain pitää nauttia olostaan.
Piru Naiseksi
Velho
**

Poissa Poissa
« Vastaus #133 : 24.Huhtikuu 2012, 12:44 »

Kevätsateen ja risan sontikkaronttini yhdistelmä vettää olemustani ulkona.
tallennettu
Maagitar Senna Dehesmunst
Velho
**

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Vantaa
« Vastaus #134 : 04.Toukokuu 2012, 22:36 »

Tajusin tänä aamuna, että minulta puuttuu 10 opintopistettä, ja pieni kaivaminen paljasti, etten ole päässyt läpi vuonna 2010 pidetystä tentistä!! Uusinta mahdollisuus sattui sopivasti kuun viimeiselle päivälle, mutta tenttikirjan saaminen voi olla kiven alla, kun Helmet ilmoitti omien opustensa määräksi 28 ja varauksia olevan jo 32!

Toivottavasti yliopiston kirjastosta löytyisi opus, jotta saisin mokoman pois alta kerta heitolla.  Surullinen
tallennettu

❒ Varattu
❒ Sinkku
✔ Odotan sitä Oikeaa, joka on yhtä kieroutunut kuin minä
Skie
Teknovelho

Poissa Poissa
« Vastaus #135 : 07.Toukokuu 2012, 16:19 »

The Great Firewall.

Ei Facebookia tai blogia. Jostain kumman syysta Rising ei ole Kiinan valtionvihollisten listoilla.
tallennettu

Add oil la!
Piru Naiseksi
Velho
**

Poissa Poissa
« Vastaus #136 : 09.Toukokuu 2012, 13:00 »

Kyselen neuvoja arjessa ilmeneviin pulmiin mm. eri keskustelupalstoilla. Näin menetellen en tule häirinneeksi todelliselämän lähimmäisiäni heidän ehkä tyhjänpäiväisinä pitämine asioineni. Aika usein saan kelpo neuvoja mutta toisinaan moitteita ja jopa porttikieltoja palstoille. Huolta ja potutusta herättävät kommentoijat, jotka pelottelevat uhin, joita kuvailemastani pulmasta voisi heidän mielestään seurata. Suututtaa: ainako minun pitää olla huolissani asioista, joita korjaamaan minulla ei ole (ainakaan) taloudellisia voimavaroja! Mietin: kannattaako minun kysellä apua arkielämän askarrutuksiin lainkaan keskustelupalstoilta, vaan luottaa esimerkiksi siihen, mitä talonmies sanoo?
tallennettu
Werian
Kokelas
*

Poissa Poissa
« Vastaus #137 : 11.Toukokuu 2012, 19:26 »

Ja kinostuksen kivivyöry! Olenkin aina "rakastanut" pikkulapsia joten on todella kiva, kun yhdeksänkuukautinen pikkuserkku jolta jäi päväunet väliin kiljuu viereisessä huoneessa.
tallennettu

Fac ut vivas.
Diara
Velho
**

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Tampere
« Vastaus #138 : 14.Toukokuu 2012, 15:15 »

Olen tässä koko viime viikon leijunut, että tänään saan vihdoin ylähampaiden hammasraudat pois suusta. Ei, tarina ei pääty siihen klassiseen oikojan lauseeseen "katsotaan ensi kuussa uudestaan" vaan siihen, että kun olen hammaslääkärin ovella juuri painamassa summeria, niin ne soittavat sieltä "koskas otetaan uusi aika?". Kysyin sitten, että eikös minulla nyt ole se aika, ja vastaus on tyly "se oli tunti sitten". Olin kirjoittanut ajan kalenteriin väärin. Uusi aika 3 viikon päässä.

Parasta tässä on se, että minulla oli ensimmäinen poistoaika jo huhtikuun alussa, mutta sen ajan lääkäri perui noin viikkoa ennen ja uuden sain 6 viikon päähän. Lisämukavuutta tuo se, että alarautojen rautalangan pää on repinyt poskeani rikki jo viimeiset 3 viikkoa sekä se, että yhdessä alahampaassa on kiinnike väärässä kohtaa, joten se on kääntynyt väärään suuntaan ja aiheuttaa järjettömät niskakivut ja päänsäryt. Nyt sitten niitäkin täytyy kärsiä vielä 3 viikkoa lisää.
tallennettu

"It's dangerous business going out your front door" - J.R.R. Tolkien
Ansa
Noviisi
*

Poissa Poissa
Asuinpaikka: SJK/VSA
« Vastaus #139 : 14.Toukokuu 2012, 19:52 »

Se, etten pääse täältä kaukaa katsomaan Dark Shadowsia poikaystävän kanssa... mokoma meni ja katsoo sen mua ennen. Meh. Surullinen

//: Äh, onneksi se meni ohi. Silti inhottaa olla näin kaukana erossa toisesta, kun ainoa kommunikaatioväline on skype. En tykkää yhtään.
« Viimeksi muokattu: 15.Toukokuu 2012, 08:00 kirjoittanut Ansa » tallennettu

The world is changing, the sun sets, and the vodka is coming to an end.
- Dandilion
Sivuja: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 19   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry:  
Keskustelut