Keskustelut
touko 24
perjantai
Risingshadow on Suomen suurin scifi- ja fantasiakirjallisuuteen keskittynyt sivusto. Tarjoamme mm. kattavan ja ajantasaisen spefikirjatietokannan, arvosteluja uutuuskirjoista ja aktiivisen keskustelualueen!

Keskusteluvalikko

Kirjautuminen

Keitä paikalla

• Louhikäärme
  • Thialfi
  • tablo
  • SehanShann47
  • Emmy
  • Kirjaneito
  • Maailmanherra
  • Rituri
  • Iivari
  • Echramath
  • Lady Thyme
  • kataaaa
  • Dragan
  • Rauta
Yhteensä paikalla:
  • 14 käyttäjää
  • 52 vierasta

Lähetä sivu

Uusimmat viestit

Scott LynchJussi188 vastaustaklo 21:39
George R.R. Martinin Tulen ja jään laulu: Keskuste...Jussi68 vastaustaklo 21:23
Kesän ja syksyn 2013 kirjatJussi45 vastaustaklo 21:14
Mikä sinua potuttaa nyt? Osa 3Rasimus377 vastaustaklo 20:04
Ian TregillisSeregil of Rhiminee0 vastaustaklo 16:51
Sivuja: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 19   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Mikä sinua potuttaa nyt? Osa 3  (Luettu 16556 kertaa)
Karajishi
Noviisi
*

Poissa Poissa
Sukupuoli: nainen
« Vastaus #180 : 24.Heinäkuu 2012, 21:14 »

Mikäkö potuttaa? Vau, lista on loputon! Lähinnä sellaiset samat, vanhat ja arkiset asiat, jotka ei kiinnosta ketään, joten taidanpa suosiolla jättää ne latelematta… Yksi mainittakoon; tuo sama, mikä luultavasti kaikilla vähän väliä on, eli netti delaa ja jostain syystä Risingiin pääsy ei meinaa millään onnistua!
tallennettu

''My dreams are there where my heart belongs..''
Ara
Kokelas
*

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Hämeenlinna
« Vastaus #181 : 24.Heinäkuu 2012, 21:39 »

Lainaus
Kirjoittanut: EndlessMoment
Jo ennen koulun alkuakin ottaa päähän nämä niiin ihanat bussivuorot! Uuteen kouluun kun on matkaa sen verran, että talvella matkat taittuvat bussilla. Joskin hieman kankeasti. Jos koulu alkaa esim. kahdeksalta niin bussipysäkille pitää taivaltaa jo klo. 7.10. Erittäin aamu-unisen painajainen.

On se ihanaa varsinkin siinä tapauksessa kun koulun alkaessa kahdeksalta joudut pysäkillä olemaan klo 6.50 ja sitä ennen kävellä 3km eli vajaan puolentunnin matka pysäkille ylipäätään eli herätys !tattaraa! klo 5.50.
tallennettu

Kirjat ja musiikki ovat samanlaisia. Kun kerran on jäänyt koukkuun, ei pysty enää elämään ilman niitä.
Ara
Kokelas
*

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Hämeenlinna
« Vastaus #182 : 26.Heinäkuu 2012, 20:23 »

Aaarrhh!! Vihainen Nyt alkaa riittää! Äiti on ollut ********* ärsyttävä koko päivän ja saa sillä tuulella ollessaan tehtyä koko talon elämästä yhtä helvettiä. Mäkätystä, marttyyri ilmeitä kun pyyttää tekemään jotakin ja muutenkin yleistä ärsyttämistä koko ajan. Yleinen vitutus iskee pikku hiljaa kaikille, jotka tulee viidettä metriä lähemmäs!
tallennettu

Kirjat ja musiikki ovat samanlaisia. Kun kerran on jäänyt koukkuun, ei pysty enää elämään ilman niitä.
Piru Naiseksi
Velho
**

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #183 : 27.Heinäkuu 2012, 13:19 »

Juuri nyt repisin niin tuhannen riekaleiksi moternin informatsiooni-teknoloogian luomuksen, jota voin ehkä Word-tiedosto -tallenteeksi nimittää ja nimitellä sanoin, jotka ovat sopimattomia alaikäisten luettaviksi ja etovat täysi-ikäisiä...

Olen näet taltioinut kahteen USB-muistiin luettelon linkeistä ja salasanoista ynnä muista tärkeistä merkkijonoista, joita tarvitsen joka kerta maailmanlaajuisessa verkossa seikkaillessani. Aika usein käy niin, että käyttämäni kirjaston Piihemmo suorastaan sylkäisee virtuaalisuustaan nämä asiakirjat niitä avaamatta. Vahingoittutta sisältöä, kehtaa ohjelma urputtaa. Virkailijankaan kikat eivät toimi, joten tässä sitä ollaan huolellisesti taltioiduin tiedoin...

Kuulemma jokin lude tai muu hyönteinen on hiipinyt noihin asiakirjoihin. Onkohan kyseessä virtuaalikirjaskorpioni? Moinen laji kuolkoon pikaisesti sukupuuttoon! Ihmettelen, mistä tyhjästä niitä sikiää. Luulisin omia kopioimiani linkkejä steriileiksi eli hedelmättömiksi eli lude-mahoiksi mutta wanha luuloa ja tietoa wertaawa wiisaus pitänee nytkin paikkansa...

Miten sitä uskaltaa luottaa, ettei tärkeä luomus tuhoudu saman tien? Montako kopioita pitää tallentaa? (Tähän asti olen tallentanut tärkeät asiakirjat kahdelle tikulle ja esimerkiksi kuvat vielä nettisivulle.)
tallennettu
Nafisan
Kriitikko
Teknovelho

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Oulu
« Vastaus #184 : 27.Heinäkuu 2012, 17:28 »

Katoava teksti. Olen erään askartelufoorumin ryhmän vetäjä, ollut jo kaksi kuukautta, mutta vasta nyt sain ylläpito-oikeudet eli saan muokata ryhmieni kuvausta ym. hallinnointia. Näpyttelin iloisesti kuvauksen, joka sitten katosi. No, ei siinä mitään, näpyttelen sen uusiksi, ja sekin katoaa. Onneksi silloin olin tajunnut kopioida tekstin ennen kuin painoin tallenna-painiketta. Sai silti pariin kertaan yrittää, ennen kuin teksti pysyi katoamatta sivuilla. Murh.
tallennettu

"Jonakin päivänä olen puu, ja tuuli laulaa oksissani ja aurinko tanssii lehdilläni, ja olen vahva ja kaunis kaikkina vuodenaikoina." - Kahlil Gibran
Pisania
Risingin aktiivi
Teknovelho

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Vallis Gratiae
« Vastaus #185 : 01.Elokuu 2012, 17:15 »

Kipeys. Menin nukkumaan (tai pyörimään lakanoiden väliin) kurkkukipuisena ja nousin kuumeisena. Ei nyt mikään kauhean paha olo ole, mutta ei ole myöskään jaksua tehdä yhtään mitään paitsi roikkua sohvalla ja katsoa telkkarista roskaa. Ei kyllä yhtään huvita.
tallennettu

If Ignorance Is Bliss, Why Aren't There More Happy People?
Nafisan
Kriitikko
Teknovelho

Poissa Poissa
« Vastaus #186 : 03.Elokuu 2012, 10:39 »

Eilisen Suokin piknik-reissun jälkeen saa huomata aurinkorasvan puutteen: kivasti paloi nahka olkapäistä ja käsivarsista. Ja aurinkorasvaa siis oli majapaikassa tarjolla, hattarapääni ei vaan sitä muistanut ajoissa.
tallennettu

"Jonakin päivänä olen puu, ja tuuli laulaa oksissani ja aurinko tanssii lehdilläni, ja olen vahva ja kaunis kaikkina vuodenaikoina." - Kahlil Gibran
Jouniko
Kokelas
*

Poissa Poissa
Sukupuoli: mies
Asuinpaikka: Vantaa
« Vastaus #187 : 03.Elokuu 2012, 13:16 »

Kipeys. Menin nukkumaan (tai pyörimään lakanoiden väliin) kurkkukipuisena ja nousin kuumeisena. Ei nyt mikään kauhean paha olo ole, mutta ei ole myöskään jaksua tehdä yhtään mitään paitsi roikkua sohvalla ja katsoa telkkarista roskaa. Ei kyllä yhtään huvita.

Tämä. Joku kesäflunssaepidemia selvästi liikkeellä nyt, kurkku on niin kipeä ja tulehtunut ettei ääntä meinaa tulla ollenkaan.
tallennettu
Nafisan
Kriitikko
Teknovelho

Poissa Poissa
« Vastaus #188 : 08.Elokuu 2012, 11:32 »

Lainauskielto. Yhdestä yliopiston kirjastosta lainaamastani kirjasta tuli varaus ja en voinut palauttaa sitä, sillä olen edelleen Helsingissä. Ja vaikka täältä päseekin n. tunnissa Ouluun, en silti kirjaa pysty palauttamaan ennen huomista. Likemmäs 10 euroa on aika suolainen hinta. Olin muka kaukaa viisas ja en palauttanut kirjoja ennen lähtöä, kun ajattelin, että saatan tarvita kesätenttikirjojani jos joudun uusimaan kurssit.
tallennettu

Piru Naiseksi
Velho
**

Poissa Poissa
« Vastaus #189 : 08.Elokuu 2012, 12:43 »

Enpäs pääse kertomaan tieteisisiä mielipiteitäni tieteisaiheiseen kyselyyn vastaten. Äkkäsin äsken tuon kyselyn Risingin sivuilta mutta siihen liittynyttä linkkiä olisi pitänyt klikkailla viimeistään pari päivää sitten. Vastausaika siis on umpeutunut.  Surullinen
Ehkä silti pääsen vielä tyrk...ilmoittamaan mainioita mielipiteitäni, oivia oivalluksiani moneenmoneen kyselyyn ja kisaan  !
tallennettu
Ansa
Noviisi
*

Poissa Poissa
Asuinpaikka: SJK/VSA
« Vastaus #190 : 09.Elokuu 2012, 17:00 »

Vaihdoin liittymää DNA:sta Saunalahteen. Tiistaina oli tarkoitus laittaa kortti luuriin, mutta kappas! se mokoma olikin sim-lukittu. Ei toimi muiden operaattorien liittymät siinä. Joten keskiviikkona mars DNA kauppaan, jossa kysytään numeroa, johon soittaavat. Niin, mullahan ei juuri nyt ole toimivaa luuria tällä hetkellä. Käski tulla seuraavana päivänä (eli tänään) uudestaan, joten sinne mentiin eikä vieläkään mitään. Tunti ja sama juttu. Totesi, että katsotaan huomenna.

Eikä tässä vielä kaikki. Unohdin avaimet kämpille, joten ei ollut mitään mahdollisuutta soittaa talkkarille. Totesin vain, että paskat DNA:sta, ja ostin itselleni uuden luurin. Se oli kaikenlisäksi alennuksessa. Jotain positiivista sentään tälle viikolle.
tallennettu

The world is changing, the sun sets, and the vodka is coming to an end.
- Dandilion
Rasimus
Velhoruhtinas

Poissa Poissa
« Vastaus #191 : 11.Elokuu 2012, 16:13 »

Vaihteeksi taas peliasiat...

Mass Effect 1 ja 2 tuli pelattua läpi ja viimeinkin on aika asentaa 3 ja siirtää pelitallennukset siihen.

Mutta...

EA haluaa välttämättä käyttää bugaavaa Origin-palveluaan. Kyseinen palvelu kieltäytyy asentamasta dvd:ltä peliä ja vaatii sen lataamista netistä. Periaatteellinen kysymys, mutta jos mä olen ostanut fyysisen tuotteen, niin sen pitää myös toimia kuin fyysinen tuote.

Tokihan kiertotieohjeita löytyi netistä (ongelma ollut muuten EA:n tiedossa jo puoli vuotta, mutta aina vain "asiaa tutkitaan"), mutta mikään niistä ei toiminut. Mm. pelien zipit levyllä eivät purkaannu ilman että kahdessa tiedostossa olisi crc-ongelma, minkä takia kyseiset tiedostot jäävät pois purkukansiosta. Eikä ainakaan vaillinaisella purulla asennuskaan mennyt, kuten netissä neuvottu.

Vittu, mä olen saanut kiroilla ennenkin nimenomaan EA:n alaisen Biowaren pelien kanssa, ja nyt tuli mitta niin täyteen että taidan ihan suosiolla siirtyä firman tulevaisuuden pelien kanssa torrenttien käyttöön. Hyvällä virustorjunta- ja palomuuriohjelmistolla ja käyttiksen säännöllisellä uudelleenasennuksella pitäisi olla vähemmän vaivaa kuin EA:n järjettömien ja bugisten viritysten kanssa.
tallennettu

Badassingly: You son of the questionable heritage.
Nafisan
Kriitikko
Teknovelho

Poissa Poissa
« Vastaus #192 : 11.Elokuu 2012, 16:20 »

Sain laskun hammaslääkäristä vasta nyt - kävin tohtorilla siis 16.5. Ja kun katsoin nettipankkia, olen vähän tuon ajankohdan jälkeen maksanut jo yhden saman summaisen laskun YTHS:lle. Laitoin heille siis viestiä, että onko tämä sama lasku. Toivottavasti ei tarvitse maksaa tätä, vaan kyseessä on virhe - budjetti ei kestä tuollaisia yllättäviä lisämenoeriä.
tallennettu

Dragan
Kriitikko
Velho
**

Poissa Poissa
« Vastaus #193 : 11.Elokuu 2012, 21:44 »

Loman alun kunniaksi vilustuin. Juuri kun olin saanut tilaisuuden tehdä kaikki kivat jutut mitä olen jättänyt rästiin kiireiden vuoksi.
tallennettu
Nafisan
Kriitikko
Teknovelho

Poissa Poissa
« Vastaus #194 : 14.Elokuu 2012, 00:52 »

Suokissa kärähtäneet olkapäät hilseilevät nyt, jei. Ja yliopiston sähköposti täytyy spämmistä, vähintään 20 viestiä päivässä. Kunnolla pommitettu viimeisen kahden viikon aikana. Eivät jää spam asassins kansioon. Täytyy koko ajan poistaa "We invite you to earn from 100 Euro per hour in your spare time" ja "You don't have much money" tyylisiä viestejä. Huoh.
tallennettu

Emelie
Noviisi
*

Poissa Poissa
« Vastaus #195 : 14.Elokuu 2012, 16:50 »

Ulkomaalainen viihdemedia. Siis oikeesti, jättäkää eronneet/eroavat parit rauhaan. Jep, tarkoitan juurikin "koko viihdemaailmaa vavisuttavaa" pettämis- ja erokohua eli Robert Pattinsonin ja Kristen Stewartin parisuhdeongelmia. Jos joku ei tiedä ketä kyseiset henkilöt ovat, niin hyvä juttu, eipä tarvitse kärsiä tästä mistä minä kärsin.

Minulle on täysin se ja sama kuka petti ja ketä, ärsyttää vain suunnattomasti uutisoinnin taso asian tiimoilta. Pattinsonista on tehty marttyyri ja Stewart tuntuu jokaisen asiasta kirjoittavan toimittajan mielestä olevan kaikkien aikojen pahin naisihminen, joka maan päällä tallustaa. Pohjanoteeraus taisi olla Daily Mail (ei mitään aavistustakaan miten sen sivuille päädyin), jonka nettisivustolla oli jonkin kohua käsittelevän uutisen ohessa äänestys siitä, pitäisikö Pattinsonin antaa Stewartille anteeksi vai ei. Uh huh, mistä lähtien julkismaailmassa pettämisestä on tullut tällainen uutisfarssi?
tallennettu
Platypus
Velho
**

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Espoo (Kotikunta Hyvinkää)
« Vastaus #196 : 15.Elokuu 2012, 00:54 »

Ara:
Mulla oli sama potutuksen aihe vikasta Percy Jacksonista itsekin, omassa kirjastossa. Ongelma ratkesi lopulta: juttelin mukavan kirjastotädin kanssa kunnes hän laittoi viestiä eteenpäin ja pyysi tilaamaan kyseisen opuksen. Laittoi samalla nimeni varauslistalle, ja sain lukea kirjan ensimmäisenä. :)

...Musta on kivaa, että sain oman tietokoneen, mutta potuttaa, kun KAIKKI musiikki jäi vanhaan koneeseen. Joka hajosi. Toivottavasti tietsikkaheebot liikkeessä laittoivat ne varmuuskopioiden joukkoon, jos vaikka joskus jaksan ne levyistä kaivaa, sitten. Öh.
tallennettu

"Then you're destined for the world without chores and sweating - the eternal hell of boredom in heaven"  ~M. Skinner
Piru Naiseksi
Velho
**

Poissa Poissa
« Vastaus #197 : 16.Elokuu 2012, 13:35 »

Minua riepoo oma arkuuteni. Eilen en urheiluharjoituksissa tohtinut tehdä valmentajan ehdottamaa temppua, jonka periaatteessa osaan. Kävin kokeilemassa mutta jo silkka ajatus pikku kivuliaasti epäonnistuvasta liikesarjasta sai tuumani jäämään toimijatkotta. Vaihdoin harjoitteeseen, jonka hallitsen edes välttävästi.
Kiukku jäi: miksi niin usein annan pelon viedä minulta jotain jännittävää, mukavaa ... ja vain niukkasen vaarallisehkoa.
tallennettu
tnjrp
Neurovelho

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Piikkiö
« Vastaus #198 : 17.Elokuu 2012, 08:12 »

Ikkunaremontti venyy ja paukkuu... Surullinen

Viikon parin päästä potuttaa: köyhyys ja velkavankeus.
tallennettu
Ansa
Noviisi
*

Poissa Poissa
Asuinpaikka: SJK/VSA
« Vastaus #199 : 17.Elokuu 2012, 11:11 »

Eivätkö nämä teinit osaa lukea?
Koulun vessaan on laitettu viesti, ettei saa käyttää voimakkaita hajusteita, mutta tietenkin jotkut eivät ymmärrä sitä. Jouduin sanomaan yhdelle, kun meinasi suihkuttaa lisää tököttiä hiuksiinsa, että et kyllä laita, kun täällä on astmaatikkoja.

Potuttaa, kun itsellä ottaa heti henkeen, jos on vähänkin voimakkaita tuoksuja ympärillä.
tallennettu

The world is changing, the sun sets, and the vodka is coming to an end.
- Dandilion
Sivuja: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 19   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry:  
Keskustelut