Keskustelut
kesä 19
keskiviikko
Risingshadow on Suomen suurin scifi- ja fantasiakirjallisuuteen keskittynyt sivusto. Tarjoamme mm. kattavan ja ajantasaisen spefikirjatietokannan, arvosteluja uutuuskirjoista ja aktiivisen keskustelualueen!

Keskusteluvalikko

Kirjautuminen

Mainonta

Mainospalkki

Keitä paikalla

• Prolet
  • Lachesis
  • Kirjaneito
  • Maailmanherra
Yhteensä paikalla:
  • 4 käyttäjää
  • 52 vierasta

Facebook

Lähetä sivu

Sivuja: 1 2 [3]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Alter ego  (Luettu 3842 kertaa)
Jehudiel
Teknovelho

Poissa Poissa
Sukupuoli: mies
Asuinpaikka: Bussipysäkki
« Vastaus #40 : 22.Joulukuu 2008, 22:33 »

Alter egoni on se, jonka te tunnette. Jehudiel, joka ei tiedä oikeaa nimeään ja jonka nimi on lainattu yhdeltä seitsemästä arkkienkelistä, jonka tehtäväksi on mainittu taivaan kehien liikuttelu. Uriel ja Rafael on mainittu Kadotetussa paratiisissa, mutta Jehudielistä en tiedä. Hän kirjoittaa proosaa, joka on fantasiaa, scifiä ja jossain määrin kauhua. Uuskumma on hänelle uuskummaa.

Oikeassa elämässä olen 13-vuotias koulupoika, jonka parhaiten menestyneet oppiaineet tällä hetkellä ovat biologia, äidinkieli ja kirjallisuus, uskonto ja musiikki. Olen syntynyt Turussa, mutta muutin sitten Loviisaan ja lopulta Hankoon, joka ei pääse minusta eroon vielä muutamaan vuoteen. Olen ehkä hiukan omalaatuinen, sänkiposkinen ja epäsiistinpuoleinen huithapeli, jonka huoneen kaikki kolme pöytää ovat tavaran/rojun peitossa. Metsästän silloin tällöin joitakin kirjoja nettikirjakaupoista, esimerkiksi uudempaa versiota Mustasta tornista, mutta saatan myös laittaa vain jonkun kirjan nimen hakukoneeseen ja katsoa, mitä muita kirjoja ilmestyy valikoitavaksi.

Varmasti sekä alter egoni ja oma minäni kulkevat jonkin verran pää pilvissä.
tallennettu

When the Master has completed her work, she forgets it. That's why it lasts forever.
Prosper
Kokelas
*

Poissa Poissa
« Vastaus #41 : 26.Kesäkuu 2012, 16:41 »

Tosi mielenkiintoista kun puhutaan alter egosta nettiminänä. Ajattelin heti "no ei!" mutta sitten mietin ja tajusin, että hei kylläpäs. Valitsen eri nikkejä ja käyttäydyn niiden mukaan. Kun kyrpiinnyn omaan valittuun käytökseeni hankkiudun "alter egosta" eli nimimerkistä eroon ja aloitan puhtaalta paperilta.

Nykyään oikeastaan en niin vahvasti. Olen oikeastaan aika paljolti oma itseni nyt netissä, ehkä enemmän kuin koskaan ennen. Luulisin.  Pyörittää silmiään

Sivistyskirjan kolmannesta kohdasta, "erottamaton ystävä", tulee taas mieleen daemon. Luonteen eri puolia.

Toisaalta tuntuu että olen myös alter ego oman itseni sisällä. Se mitä muut ihmiset näkevät on pelkkää pintaa, pelkkää valikoitua käytöstä ja ilmeitä. Mitä ajattelen sisälläni ei tiedä kukaan, ei ole aavistuskaan. Olen niin erilainen siitä mitä muut näkevät. Kukaan ei koskaan näe sisälleni.
tallennettu

'kestäös vain, sydän! sait katalampiakin sä kestää.'
Sivuja: 1 2 [3]   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry:  
Keskustelut