Keskustelut
touko 18
lauantai
Risingshadow on Suomen suurin scifi- ja fantasiakirjallisuuteen keskittynyt sivusto. Tarjoamme mm. kattavan ja ajantasaisen spefikirjatietokannan, arvosteluja uutuuskirjoista ja aktiivisen keskustelualueen!

Keskusteluvalikko

Kirjautuminen

Keitä paikalla

• Rituri
  • Iivari
Yhteensä paikalla:
  • 2 käyttäjää
  • 33 vierasta

Lähetä sivu

Uusimmat viestit

Uudistus käyttäjien kirjahyllyihin!Darkki8 vastaustaklo 23:06
Seuraava peli-ilta 19.5. Espoossatablo251 vastaustaklo 16:54
Runo: Uusi huominenFates6 vastaustaklo 15:51
Jääkiekon MM-kisat 2013Kirjaneito29 vastaustaklo 15:22
Maankaltaisin eksoplaneetta löytyikyty39 vastaustaklo 13:23
Sivuja: [1]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Keijuista luurankoihin ja lohikäärmeisiin :) Sekalaisia töherryksiä by Farelial  (Luettu 1068 kertaa)
Farelial
Noviisi
*

Poissa Poissa
Sukupuoli: nainen
Asuinpaikka: Parkano... Niin surullista kuin se onkin
« : 14.Heinäkuu 2011, 13:16 »

Elikkäs, olen tälläinen 15-vuotias töhertelijä, ja ajattelin nyt laittaa teidän näytillenne muutaman piirroksen :) Olen aika kärsimätön, lyhytjänteinen ja inspiraatioon turvautuva, joten suurin osa piirrustuksista on jäänyt vähän luonnoksen tasolle ja mustavalkoisiksi, kun ehdin jo innostua toisesta jutusta, ja unohtaa edellisen x) En myöskään tykkää hirveästi värittää puuväreillä, koska olen siinä huono, vaan suosin enemmän liiduilla työskentelyä, mutta olen siinäkin vähän arka. En ole mistään saanut kunnon liituja, enkä ole yöskään ihan varma millaisia tahdon :D sellaisia mitä voi sormellä levittää ja häivyttää jos siltä tuntuu. Niin, tässäpä nyt muutamia pimeän mieleni tuotoksia ;)
(Grr, hevospiirrustukset eivät näköjään deviartiin latautuneet)

http://farelial.deviantart.com/gallery/

Kiitoksia kun viitsitte katsoa! :)
tallennettu

Live fast, die last.

Love it, or die.
Moonlord
Velho
**

Poissa Poissa
Sukupuoli: mies
Asuinpaikka: Lapua
« Vastaus #1 : 14.Heinäkuu 2011, 15:25 »

Dragon ja Fairy olivat hienoimmat. Kateellisena katselen moisia.

Omat piirustustaidot ovat jääneet ala-astelaisen tasolle, mutta silti onnistuin saamaan aikoinaan kasin lukion kuvaamataidosta. Opettaja jopa pyysi pari työtä itselleen että saa näyttää muillekin. Omakuva jonka sai piirtää peiliin katsomalla ja kinetiikkatyö, esikuvanaan Star Warsin kuolontähden kuilukohtaus. Eli kopiointi ja suorat viivat onnistuvat, muttei sitten mikään muu :D
tallennettu
Farelial
Noviisi
*

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Parkano... Niin surullista kuin se onkin
« Vastaus #2 : 14.Heinäkuu 2011, 16:01 »

Kiitoksia Moonlord :)

Mulla on jotenkin kuviksentunneilla aina hirveät paineet :D On varmaan jäänyt ala-asteelta, maikka sano mulle että mun ei pitäis tuhlata aikaani piirtämiseen koska en ole tarpeeksi hyvä, vaan olisi pitänyt hioa kirjoitusta x) Oli kotona myös melkein tappelu saanko ottaa kuvaamataidon valinnaiseksi, ja hirveä tarve aina näyttää että olen tarpeeksi hyvä. Mikä oikeestaan on sääli, koska silloin kun piirtää puhtaasti itselleen välittämättä muista piirroksista tulee hienompia...Plus mun kuviksentunnit menee siihen, että me saadaan aihe, mä keksin piirrettävää sellaset 4 tuntia, ja lopulta on vaan muutama tunti aikaa oikeesti tehä jotain....
tallennettu

Live fast, die last.

Love it, or die.
Souli
Velho
**

Poissa Poissa
Asuinpaikka: lahti
« Vastaus #3 : 03.Elokuu 2012, 13:17 »

Kynänjälkesi on siistiä, taitavaa ja tarkkaa. Töitä katsellessa jää vain kaipaamaan vähän enemmän värejä ja kontrasteja. Kuten itse sanoit, työt jäävät toistaiseksi hyvin luonnosmaisiksi, vaikka tarkkoja ovatkin.

Lyijykynä sinällään ei ole huono väline piirtämiseen ollenkaan, sillä se sopii hyvin luonnosteluun, mutta lyijykynällä voi tehdä myös viimeisteltyä jälkeä. Yksi vaihtoehto on käyttää eri pehmyisiä kyniä luomaan tummempaa ja herkempää jälkeä. Toinen vaihtoehto on yhdistellä vähän eri tekniikoita. Mainitsemasi levitettävät liidut ovat luullakseni pölyäviä pastelliliituja, joita löytyy mm. Suomalaisesta kirjakaupasta paria erikokoista settiä: esimerkiksi

Olisi mukava nähdä lisää töitäsi, jos niitä tässä on lisää syntynyt. :)
tallennettu

voisi noin
noitana olla
vain vähän hunningolla
Nafisan
Kriitikko
Teknovelho

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Oulu
« Vastaus #4 : 03.Elokuu 2012, 16:42 »

Arkeologina nautin eniten noista luuranko leidistä ja luurankohevosesta. Ne olivat anatomisesti varsin onnistuneita. Osaat selkeästi piirtää ja aiheenvalinnat ovat kiinnostavia. Piirosjälkesi on ihastuttavan vaivatonta ja ilmavaa. Etenkin keijunsiivet olivat varsin yksityiskohtaiset, olisin vain kaivannut jotain taustaa keijulle, esim. vanha käkkyräinen puu ja ruohoa, tms.

Lohikäärmeistäsi pidin myös, ne näyttivät luonnollisilta ja persoonallisen ilmeikkäiltä. Voisin melkein kuvitella elävää mallia käytetyn. Oletko koskaan piirtänyt kokonaista lohikäärmettä? Minulla on aina vaikeuksia saada lohikäärmeitä onnistumaan, ainoastaan yksityiskohtina pää tai siipi onnistuu omaa silmää miellyttävksi, mutta kokonasuutena ne ovat aina jotenkin lapsenomaisia tai tökeröitä.
tallennettu

"Jonakin päivänä olen puu, ja tuuli laulaa oksissani ja aurinko tanssii lehdilläni, ja olen vahva ja kaunis kaikkina vuodenaikoina." - Kahlil Gibran
kyty
Noviisi
*

Poissa Poissa
« Vastaus #5 : 06.Elokuu 2012, 00:04 »

Luonnosmaisessa viivassa ei sinänsä ole mitään vikaa, ja luonnosmaisuuskin voi olla siististi toteutettu niin että tuloksena on valmis kuva. Esimerkiksi tässä luurankohevosessa on todella kaunista viivaa.

Mutta kontrasteja ja taustoja kaipaan minäkin. Esimerkiksi mustassa lohikäärmeessä ja keijussa tummat pinnat ovat aika tasapaksuja. Lohikäärme on parempi, mutta kumpikin kuva menee vähän tukkoon. Kontrastin voi helposti tarkistaa kun kuvaa katsoo pienennettynä, ja värikuvien kanssa muuttamalla kuvan mustavalkoiseksi. Musae hahmottuu paremmin, vaikka siinäkin toivoisi ihan pikkiriikkistä tummaa esimerkiksi silmiin. Ne ovat loppujen lopuksi aika pieniä juttuja kun ne vain huomaa ottaa huomioon. Hymyilee Lisäksi vain pehmeä lyijykynä, joka tekee tummempaa viivaa. Tai oletko kokeillut hiiltä? Sekä hiili että lyijykynä tosin vaativat kiinnityksen, ja en tiedä kuinka paljon sitä pitäisi laittaa jottei hiili lähde kävelemään paperista. Epävarma

Moneen kuvaan sopisi jokin tausta, ihan pienikin. Taustanhan ei tarvitse vetää koko kuvaa tukkoon, ja näihin sopisi juurikin jokin sellainen, joka jättäisi osan kuvasta valkoiseksi. Silloin kuvat eivät "roikkuisi" ilmassa, mutta eivät myöskän menettäisi ilmavuutta.
tallennettu
EndlessMoment
Kokelas
*

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Jyväskylä
« Vastaus #6 : 08.Elokuu 2012, 14:34 »

Lainaus
Dragon ja Fairy olivat hienoimmat. Kateellisena katselen moisia.

En voi kuin olla samaa mieltä. Näkee että olet todella lahjakas ja ettei kuviksen ope ole tiennyt mistä puhuu :D Kuten on jo mainittu tarvitsisivat työsi hieman lisää väriä, tai lyijykynällä sävyttämistä, mutta mielestäni ne eivät silti näyttäneet keskeneräisiltä. Työsi olivat ihanan yksityiskohtaisia sekä kauniilla, että hieman karmivalla tavalla esim. se luurankohevonen :).

Tiedän, että minä en osaisi piirtää edes suoraa viivaa :), joten arvostan todella paljon tuollaisia töitä, jotka näyttävät persoonallisilta, ilmeikkäitä ja kaiken lisäksi vielä aidoilta.
tallennettu
Sivuja: [1]   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry:  
Keskustelut