24.Huhtikuu 2014, 16:32 *

Sivuja: 1 [2] 3   Siirry alas
Kirjoittaja Aihe: Kuinka moni pitää japanilaisesta animemusiikista?  (Luettu 7305 kertaa)
Malicia

Asuinpaikka: Oulu
« Vastaus #20 : 06.Heinäkuu 2007, 21:30 »

Erikoinen on kyllä tuon Fullmetal alchemistin ensimmäisen tunnarin suomennos. Se tässä on erikoinen. Luulin että se olisi ollut jotain muuta mutta se olikin... tuollainen.
Minustakin se oli jotenkin oudosti käännetty. Mutta nääh.

Animemusiikkeja mitkä on jääneet mieleen on ainakin Trigunin musiikki jonka esittää Tsueno Imahori. Samoin Gravitationin Kotani Kinyan ja Icemanin popituksesta tykkäsin kovasti. Jotain randomeita alku/lopputunnareita sun muita on jäänyt mieleen, mutta joskus on löytynyt jotain uusia artisti-tuttavuuksia niiden kautta ihan kivasti. Animemusiikkeja koneellakin ihan kiitettävästi, koska tykkään kuunnella.

Kappei Yamaguchilla (joka on äänenä Inuyashalle, Ryuichi Sakumalle jne.) on minusta hyvä ääni ja on ihan itse jotain hahmolauluja lauleskellut.

Ah, Shaulan mainitsema Guilty Beauty Love on kyllä kerrassaan ihana. Tamakin hahmolaulu taisi olla. Itsumo Gawa ni - niminen kappale Ouranista on aivan ihana minusta.
Shakal

Asuinpaikka: Espoo
« Vastaus #21 : 08.Heinäkuu 2007, 22:44 »

Lisäksi, onko kukaan huomannut millaista sanahelinää sanoitukset ovat? Sailor moonin (jonka tunnari on muuten niin ihq että) tunnarissa: Sydämeni on kaleidoskooppi. Juu, niin minunkin. Lisäksi ne ovat usein jopa irrelevantteja koko sarjaan tai lähes mihinkään siihen liittyvään.
Ehkä paras tätä väitettä tukeva todiste on Dragon Halfin lopputunnari "Watashi no tamagoyaki", joka on suomeksi jokseenkin "Minun munakkaani". Ei sillä, että minulla mitään tuota biisiä vastaan on. Päinvastoin se on loistavan kaaoottinen ja anarkistinen.

Täytyy myöntää, että japanilainen musiikki kyllä uppoaa, mutta olen kuitenkin enemmän J-rockin kuin J-popin ystävä. Kyllähän J-popistakin löytyy paljon hauskoja biisejä. Etenkin jotkin hieman vinksahtaneet tai hämärät kappaleet kolahtavat lujaa, mutta musiikillisesti japanilainen rock ja punk ovat mielestäni tyypillisesti parempia. Esimerkiksi The Pillows'n musiikki on mielestäni parasta animessa koskaan kuulemaani musiikkia. Tähän puolueelliseen mielipiteeseen voi tietysti hieman vaikuttaa, että kyseisen yhtyeen musiikkia on mm. parhaassa koskaan näkemässäni animessa - FLCL:ssa.

Mitä tulee ääninäyttelijöiden laulutaitoon, täytyy ylistää Kotono Mitsuishin laulutaitoa, josta hyvä näyte on juurikin aiemmin mainittu "Watashi no tamagoyaki". Mitsuishi on muutenkin varsin kovatasoinen näyttelijä, jonka roolisuorituksiin kuuluvat mm. Usagi Tsukino (Sailor Moon) ja Excel (Excel Sagan päähenkilö). Noin yleensä en sanoisi, että ääninäyttelijät olisivat mitenkään parempia tasoltaan kuin ihan japanilaiset laulajat. Ero suomalaisiin tai amerikkalaisiinkin ääninäyttelijöihin on kuitenkin usein varsin selkeä. Laulutaito tuntuu Japanissa kuuluvan milteipä perusvaatimuksiin ainakin suurempien ääniroolien esittäjille.
Dragondance
Noviisi

« Vastaus #22 : 09.Heinäkuu 2007, 17:35 »

Okei, mistähän sitä alottaisi, päästä vai hännästä.
Olen kuullut vähän näitä hahmojen omia esityksiä ja nämä vähäisetkin olen löytänyt Bleachin ihmeellisestä maailmasta. Esittäjien nimiä en tiiä, laho kun pääni on, mutta mainiota kamaa löytyy esim. Kurosakin Ichigon Beatista.

Alku- ja loppulauluja onkin sitten tullut kuuneltua enemmän Bleach, Fullmetalalchemist, Helsing, Naruto ja Gungrave. Näiden lisäksi elokuvamusiikkia, mm. Henkien kätkemstä.

Itse bändejä taas tulee kuunneltua aika rutosti, joten, olen aika syvästi Japani fani. Bändeistä mm. Dir en Grey, Gazette, High and mighty colours ja the mad capsule market iskevät, jos eivät lujaa niin ainakin näkyvästi.

Mahtaako joku muuten tietää, kuka esittää kurosaki Ichigoa Bleach sarjassa? Vai onko vastaus kenties jossain tässä ketjussa ja se on mennyt minulta ohi?
Raiden

Asuinpaikka: Klaukkala
« Vastaus #23 : 28.Heinäkuu 2007, 19:39 »

...Minua kutsutaan seiyuu-guruksi monessa paikassa. xD Ichigon ääni on Masakazu Morita. (...Saint Seiyan uusi Pegasus Seiya, näköjään.)

Mieleni Junichi Suwabesta on muuttunut. o_0 Hänen Bleach-hahmonsa, arrancar Grimmjow, on loistava hahmo ja kaksi laulua vieläkin parempia (ja kyllä ne Prince of Tennis -laulutkin hyviä ovat. Paitsi "Cross With You". xD). Arrancar-toveri Ulquiorran seiyuu Daisuke Namikawa on sitten toinen asia... hän ei oikeastaan osaa laulaa kovinkaan hyvin (ellei laske "Mikami Kete Blue Skytä" Angeliquesta).

Voitte muuten löytää monen seiyuun lauluja täältä: But They Can Sing?!-threadi Naruto-foorumeilla.
Dragondance
Noviisi

« Vastaus #24 : 11.Elokuu 2007, 21:52 »

Arigatoo gozaimasu Raiden!  Hymyilee
Maagitar Senna Dehesmunst

Asuinpaikka: Vantaa
« Vastaus #25 : 07.Syyskuu 2007, 19:33 »

Olen kyllä ladannut Naruton ja Bleachin tunnareita, mutten juurikaan muuta. Ovat mukavan piristävää musiikkia ja soivat hyvin taustalla, kun istuskelen koneella.

Kaavailussa on kyllä vääntää uuden kännykän soittoääneksi ainakin Narutosta Flow'n GO!!! - nimi on kai tuttavallisemmin Fighting Dreamers - sekä Akeboshin Wind. Bleachistä aion napata Ichirin no Hanan.  Iskee silmää

❒ Varattu
❒ Sinkku
✔ Odotan sitä Oikeaa, joka on yhtä kieroutunut kuin minä
Nagano

Asuinpaikka: Tuusula, juu.
« Vastaus #26 : 07.Marraskuu 2007, 20:50 »

D.N Angelin tunnari White Night - True Light. Nätti! Netistä löysin sanat englanniksi käännettynä, hyvin kauniit. Rakastan animebiisejä, joissa on jotakin syvällistä. ^^
Samira
Noviisi

« Vastaus #27 : 08.Huhtikuu 2008, 17:09 »

Kaverini on nauhoittanut biisejä shojo- animeista. Biisit ovat ylitiösöpöjä, ja ne tuovat mieleen jotain tooooooosi imelää. Itse en ole kiinnostunut anime- musiikista.
Mirja Fell

Asuinpaikka: Vantaa
« Vastaus #28 : 14.Toukokuu 2008, 12:30 »

Inuyashan Change the world on kyl ihana  Hymyilee leveästi
Simple

Asuinpaikka: Vantaa
« Vastaus #29 : 14.Toukokuu 2008, 13:00 »

Animemusiikista puhuttaessa pitää ehdottomasti puhua Cowboy Bebopista. Samojen esittäjien musiikit joka jaksossa, mutta erilaista musiikkia. Musiikki on tässä merkittävässä osassa kerrontaa.

Tunnari:

Toisinaan animemusiikki vain rasittaa Hämmästynyt toisinaan ihastuttaa Hymyilee leveästi. Ihastuttavia ovat esimerkiksi:

Totoro-teema:

Azumanga Daiohin alkumusiikki:
Miwia Zyle

Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #30 : 14.Toukokuu 2008, 18:11 »

Pidän. Kieli on tosiaan kaunis ja asenne loistaa musiikissa. Muutenkin pidän siitä kun se on niin ihanan energistä. Energinen musiikki luo parhaimman ympäristön kirjoittaa hyvää fantasiaa.

Esimerkkinä tämä: http://www.youtube.com/watch?v=UDtxuEVVUVo
Ja sitten esimerkiksi Azumanga Daiohin alkumusiikki on ihana. :D
Jehudiel

Asuinpaikka: Bussipysäkki
« Vastaus #31 : 25.Joulukuu 2008, 23:31 »

No, minunkin mielestäni japanilainen poppi on aika kova juttu. Se kieli kuulostaa niin hienolta laulettuna. Vaikkei siitä mitään ymmärräkään...

Sen Fushigi Yuugi-animen tunnari on aika hyvä alun hitauden jälkeen. Loppupuolella on mukavan nopea tempo ja aika kiva sävel. Kuunnelkaapa ihan kokeeksi.

Ja sitten olen löytänyt Youtubesta myös sellaisen biisin, joka on fanartia ja japanilaismusiikkia. Kokeilkaapa!

Kaiken kaikkiaan, japanilaista musiikkia voisi olla markkinoillakin hiukan enemmän. Se on aika kaunis kieli, se japani.

When the Master has completed her work, she forgets it. That's why it lasts forever.
Illusion

Asuinpaikka: Somero
« Vastaus #32 : 26.Joulukuu 2008, 11:16 »

Ooooooh, ja minä kun luulin, että olen ainoa, joka kuuntelee tätä tyyliä! Animemusa on ykkösenä listallani tällä hetkellä. Ja se, joka sanoi, että animemusiikki on pelkkää j-poppia, olen eri mieltä. En ole kuullut Mermaid Melodya missään muualla kuin itse animessa... olen tällä hetkellä hulluna juuri tuon sarjan biiseihin, esim. Return to the Sea ja Beautiful Wish. Inuyashan Every Heart tulee toisena, se on ihana. Plus sitten muita. Suosikkini löytyvät SangatsuMangan keskustelupalstalta:

Topic on omani, eli se ensimmäinen viesti (nimimerkki Tsuki no kage) on minun.
Valkyrie
Velho

« Vastaus #33 : 01.Tammikuu 2009, 22:16 »

Ham, vähäisen animen katsomukseni takia vain hvarvat kuulostavat edes näennäisesti tutuilta. Joten kappaleita, joista aina olen pitänyt ovat: Magic Knight:in tunnari, se on minusta aivan ihana. Muitakin hyviä kipaleita siinäkin on, joiden vuoksi on tullut tuhottua levyjä yli kuuntelemisella. . Muita tälläisiä on tietenkin Hopeanuolen tunnari, hopeanuolen Sorrow-kappale, jonka kuulin kaverini luona. Ja Olihan tottakai Neon Genensi Evangelionin tunnari, joka on minusta jotenkin.. Mukaansa tempaavaa.
J-poppia itsessään en kyllä kestä. Yritys on ollut kova, mutta j-pop ei vain jotenkin suju. En vihaa sitä, ja se ei aiheuta mitään kamalaa kuolinkohtausta, mutta se ei vain iske. Siinä on jokin, mikä tekee siitä parempaa kuunneltavaa, kuin eräät suomi pop-kanavalta kuullut kappaleet, mutta siihen se sitten jääkin.
Greenhead

Asuinpaikka: Meren rannalla. [Raahe]
« Vastaus #34 : 04.Tammikuu 2009, 12:29 »

Pidän tosi paljon varsinkin anime sarjojen openeista ja endeistä. Laulut ovat todella mukaan vieviä. Kaverilta sain sellaisen 1000 laulun paketin, jossa pelkkää anime musiikkia.  Virnistää

Mutta tässä on linkki, jonka kautta voitte kuunnella anime "radiota" netissä.

KAF radio on ollut pitkään alhaalla, mutta se on todella hyvä. Anime Academy radiota kannattaa kuunnella sekä kawaii radiota. Kun klikkaa linkkiä niin sivuilta löytyy helposti "listen now" kohta. siinä on sitten pitkä listä linkkejä minkälaisen yhteyden haluat muodostaa. Itse valitsen aina linkin, jossa on perässä .m3u tiedosto muoto. Aukeaa tavallisella windowssin media playerillä.
Tuiskutuulitar

Asuinpaikka: Korpi jossain päin maailmaa
« Vastaus #35 : 06.Lokakuu 2009, 19:07 »

No j-pop on kyllä ihan parasta musaa, mutta tuollaista musaa mitä ekassa viestissä kuvattiin, en ole tietääkseni paljoa kuullut, jos ymmärsin sahanpuruillani oikein xD Sori kun nyt kirjotin vähän asian vierestä... Yksi huonoista tavoistani, voi teitä jotka joudutte kestämään minuakin xP
Moonlord

Asuinpaikka: Lapua
« Vastaus #36 : 10.Maaliskuu 2010, 14:52 »

Animemusiikissa, kuten kaikessa muussakin, valtaosa on aika sontaa, mutta kyllä niitä helmiäkin löytyy. Heikoimpia lienevät ne missä japanilaiset yrittävät laulaa englanniksi, se ääntämys kun yleensä on aika avutonta.

Omia susikkejani ovat monet biisit Yoko Kannon tuotannosta. Yleensä ohitan alku- ja loppumusat ekan kuuntelemiskerran jälkeen, mutta Ghost in the Shell - Stand Alone Complexin alkutunnari Inner Universe tuli kelailtua joskus jopa moneen kertaan läpi. Saman sarjan Lithium Flower on myös hieno biisi vaikka en laulajan äänestä pidäkkään.

Samaten ekan Ghost in the Shell filmin soundtracki saa välillä väreet kulkemaan selkäpiitä pitkin, kerrassaan loistavaa musiikkia. Wolf's Rainissa myös hieno tunnari Yoko Kannolta.

Äkkiä muistuu mieleen myös Akiran soundtrack josta pidin. Viimeaikoina hyviä tullut vastaan mm. Vampire Knight sarjan loppumusa ja Tytaniasta sekä alku- että loppumusa.
Jehudiel

Asuinpaikka: Bussipysäkki
« Vastaus #37 : 10.Maaliskuu 2010, 17:19 »

Nykyään ainoa animemusiikki, mitä kuuntelen, on Studio Ghiblin elokuvien musiikkeja. Esimerkiksi Youmi Kimuran Henkien kätkemän lopussa laulama Itsumo Nando Demo on jo päässyt jokapäiväiselle kuuntelulistalleni, kuuntelen sen aina kun olen koneella.

Sielunsyöjä

Asuinpaikka: Hornan tuutti ja Hevon kuusi
« Vastaus #38 : 16.Heinäkuu 2012, 14:06 »

Öömm..... Sänoisinko nyt tykkäävänikään....
Olenhan mä noita fman tunnareita lataillut (fani kun olen sarjalle)
Kutosella oli puhelimessa ilmainen musasovellus ja latasin paljon Narutotunnareiden teknoversioita ja remixejä.
Weedin, hopsun ja hellsinginkin tunnarit puhelimestani löytyvät :)
Nykyään makuni musiikin suhteen ei kyllä ole ihan tuota luokkaa ja muutenkaan en japsimusan kaveri ole (j-pop :\)

Oi tule luoksemme
Olit rampa tai sokea
On lähtösi varma
Halpa ja nopea
Ei ihminen
Ansaitse saada parempaa
Sitä ei ole
Mitä kuolema ei voi parantaa

~Ajattara-Mitä kuolema parantaa?
Galadriel

Asuinpaikka: Pieni porokylä pohjoisessa
« Vastaus #39 : 30.Lokakuu 2012, 20:28 »

Ja minähän rakastan japanilaista musiikkia!                                                                             Itse kuuntelen yleensä animen aloitus- ja loppubiisejä, mutta muukin japanilainen iskee. Mielestäni kaunein musiikki löytyyFairy tailistä, musiikki on koskettavaa mutta energistä. Jos luet tätä kirjoitusta, niin kipinkapin YouTubeen ja hakusanoiksi Gekkou symphonia. Siinä teille kaunein biisi jonka olen koskaan kuullut!  Iskee silmää
Sivuja: 1 [2] 3   Siirry ylös