|
Thialfi
|
 |
« Vastaus #120 : 20.Elokuu 2012, 10:50 » |
|
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Pisania
Risingin aktiivi
Teknovelho

Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Vallis Gratiae
|
 |
« Vastaus #121 : 20.Elokuu 2012, 11:05 » |
|
Aa, erinomaista. Kiitokset Thialfille.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
If Ignorance Is Bliss, Why Aren't There More Happy People?
|
|
|
|
Tiuku
|
 |
« Vastaus #122 : 31.Elokuu 2012, 14:44 » |
|
Jos teen ison satsin jotain ruokaa (tässä tapauksessa nyt esim. makaronia), miten lämmitän tähteet seuraavana päivänä ilman mikroaaltouunia? Niiden paneminen uuniin tuntuisi loogisimmalta, mutta tuntuu aikamoiselta energianhaaskuulta lämmittää uunia moisen takia, minkä lisäksi vähän mietityttää se, kuinka kauan sitä nyt siellä lämmitellään (erit. makaronia) ja millä kohtaa. Varmaan tietysti siihen asti että se on lämmintä. Muuan tuttu puhui uunin grillivastuksista, joilla lämmitys hoituisi helposti, mutta minusta niitä ei tämän paikan uunissa kyllä ole. Entäs pannu, kattila? Minun logiikallani eri ruokalajeihin varmaan käyvät erilaiset lämmitysmenetelmät (esim. keitto nyt obvious lämpenee kattilassa), mutta muutamien kohdalla en uskalla lähteä arvailemaan.
Terveisin 90-luvun lapsi.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Maailmanherra
|
 |
« Vastaus #123 : 31.Elokuu 2012, 15:18 » |
|
1. Laita makaronit pannulle 2. Laita pannu levylle jossa juhamainen lämpö (1-2) 3. ???? 4. PROFIT!!
|
|
|
|
|
tallennettu
|
En ole rasisti, olen espoo- ja audirealisti.
|
|
|
|
Xariel
|
 |
« Vastaus #124 : 07.Lokakuu 2012, 16:09 » |
|
"Hello?' I called out. -- "Downstairs." It was Bones's voice. I fought a shiver, giving myself a mental slap. Got a grip. "Am I supposed to say 'Marco'?" I asked. going down the stairs I heard his amused snort inside the room to the left of the landing. "If you'd like."*** Mikä juttu tämä Marco/alakerta on? Sen on pakko olla viittaus johonkin, mutta mihin? Ainoa toinen juttu mitä löysin oli tämä, eikä se paljon auta. Asia jäi vaivaamaan. Toivottavasti joku tietää tai osaa googlettaa paremmin.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Huoleton
Velho

Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Helsinki
|
 |
« Vastaus #125 : 07.Lokakuu 2012, 16:14 » |
|
Toinen sanoo"Marco" ja toinen vastaa "Polo". Siihen tämä heitto viittaa mielestäni. Eli siinä ei viitata alakertaan vaan henkilön löytämiseen leikillä Marco Polo :)
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Hanjeu
Velho

Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Helsinki
|
 |
« Vastaus #126 : 07.Lokakuu 2012, 18:23 » |
|
Ja mitä olen itse ymmärtänyt niin tämä leikki on nuorten suosima ja saa hyvin usein seksuaalisia piirteitä.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Joskus vain pitää nauttia olostaan.
|
|
|
Nafisan
Kriitikko
Teknovelho

Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Oulu
|
 |
« Vastaus #127 : 07.Lokakuu 2012, 18:42 » |
|
Tästä sanaleikistä on mm. urbaanissa sanakirjassa pari selitystä.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
"Jonakin päivänä olen puu, ja tuuli laulaa oksissani ja aurinko tanssii lehdilläni, ja olen vahva ja kaunis kaikkina vuodenaikoina." - Kahlil Gibran
|
|
|
|
Astorethein
|
 |
« Vastaus #128 : 26.Marraskuu 2012, 19:22 » |
|
Pakko kysyä yhtä perin vaikeaselkoista asiaa. Minulla on tiedossa sairaalareissu noin 80km päähän ja aion taittaa matkan taksilla, koska julkiset kulkuneuvot eivät kulje sopivaan aikaan. Kiinnostaisi tietää, onko minulla oikeutta Kela-korvaukseen kyseisestä matkasta? Paluumatkasta saan korvauksen, koska minulle tehdään kirurginen toimenpide, enkä silloin ole aivan täysissä sielun tai ruumiin voimissa. Lähtiessä olen kuitenkin vielä kunnossa, ongelma vain on se, etten pääse paikan päälle muulla kuin taksilla. Kelan sivuilta en ainakaan saanut selvyyttä asiaan.
Edit: No tulipa tähänkin selvyys, taksia tilatessani Kela-täti kertoi, että saan kuin saankin korvauksen molemmista matkoista. Maksan siis sen vajaan yhdeksän euroa per suunta, alle kakskybää 160km reissusta ei rasita kohtuuttomasti köyhänkään lompakkoa. Valtiomme systeemissä on siis hyvätkin puolensa.
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 27.Marraskuu 2012, 13:13 kirjoittanut Astorethein »
|
tallennettu
|
Ensin katsottiin Kauniit ja rohkeat, sitten tapettiin Seppo!
|
|
|
|
Hiistu
|
 |
« Vastaus #129 : 18.Helmikuu 2013, 19:49 » |
|
Onko olemassa ohjelmaa (tarkemmin sanottuna kännykkäsovellusta Androidille..), joka muuntaisi valokuvassa näkyvän tekstin.. tekstiksi? Siis ikään kuin digitoisi.
Olen miettinyt, että sellainen olisi todella kätevä, mutten ole löytänyt... Sitten tuli mieleen, ettei sellaista ehkä ole olemassa. Kirottu kivikausi.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Tavallaan.
|
|
|
Hansu
Kokelas
Poissa
Sukupuoli:
|
 |
« Vastaus #130 : 18.Helmikuu 2013, 20:06 » |
|
Hiistu, kiinnostuin ja tutkin asiaa, löysin tällaisen Androidille käyvän tekstinkaappaussovelluksen: Google Goggles. Hurjaa, olisin epäillyt ettei tuollaista löydy.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Hiistu
|
 |
« Vastaus #131 : 19.Helmikuu 2013, 22:56 » |
|
^ Kiitos kovasti! Tuolta artikkelista löytyi ilmiölle nimi, "optical character recognition (OCR)", jolla sain etsittyä sovelluksia. Asensin sellaisen kuin "Mobile OCR Free", ja se näyttäisi toimivan siten kuin ajattelinkin (noh, ehkä vähän hitaammin.. mutta muutoin), kunhan vain saan ensin otettua kyllin selkeän valokuvan. Suoraa sovelluksesta kopioitua: Pienten lasten on havaittu käyttävän muistitukia tehtävissä, jotka kiinnos- tavat heitä henkilökohtaisesti. Tulos käy ilmi esimerkiksi kokeesta (Wellman vm., 1975), jossa 3-vuotiaille kerrottiin tarina pöydällä olevasta leikkikoirasta, joka haluaa mennä koirankoppiin (yhden kupin alle neljästä samanlaisesta) sik- si aikaa, kun kokeenjohtaja käy toisessa huoneessa. Lapsen tehtävänä oli yrittää muistaa, minkä kupin alla koira on. Kun lapsi jäi yksin huoneeseen, havait- tiin, että osa lapsista katseli ja kosketteli kuppia, jonka alle koira oli mennyt. Tulosten mukaan ne lapset, jotka käyttivät muistitukea, onnistuivat tehtäväs- sä paremmin kuin ne, jotka eivät sellaista yrittäneet käyttää.
(Nurmi ym.: Ihmisen psykologinen kehitys) The White Wolf followed the ravens down the crags of Chaume- nard to the wintry fields of Pelucir. In wolf shape, among the wolves, he had scented danger sweeping toward the mountains he loved. His dreams turned dark with the coming of winter, chaotic, disturbed by fire, blood, the sharp, hoarse cries of ravens calling to one another^ the cries of humans. Darkness rode a dark horse into the heart of Pelucir, wielding a sword of fire and bone that pierced the Wolf's dreams. He would wake suddenly in human shape, in a close tangle of fur and smells, trying to see beyond stone, beyond night, into the fire that burned toward Chaumenard. Finally, harrowed by dreams and unable to rest content in wolf shape, he ran to meet the dark rider in Pelucir. He would stop it there, somehow, in the broad fields and gentle hills of the kingdom bordering Chaumenard, before the rider cast its blank, hungry eye into the land of mages and scholars and farmers who raised goats in the high peaks, and plowed a furrow from light into shadow down their sharply sloping sides.
(McKillip: The book of Atrix Wolfe) muoks. Hahaa.. Хельсинки был избран Всемирной столицей дизайна 2012 года. Целью этого мероприятия является продвиже- ние и развитие дизайна в разнообразных аспектах жизни горожан. (jokin esite Helsingin desingpääkaupunkijutusta) Eli aikas hyvin...  Gogglesia ei näköjään kiinnosta niinkään kopsata miulle tekstiä kuin bongata itselleen tekstiä hakusanoiksi, joiden avulla se sitten yrittää googlailla teosta, josta kyseinen teksti (tai kansikuva tai viivakoodi) olisi peräisin. Eli yrittää epätoivoisesti kertoa miulle, mikä kirja minulla on kädessäni... Hauskuutin itseäni hyvän tovin arvuuttelemalla siltä kirjoja. 
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 20.Helmikuu 2013, 11:26 kirjoittanut Hiistu »
|
tallennettu
|
Tavallaan.
|
|
|
|
Dyn
|
 |
« Vastaus #132 : 19.Helmikuu 2013, 23:58 » |
|
Goggles on hämmentävän hupi. Assaroin joku reilu vuosi sitten yliopiston kurssia Johdatus tekoälyyn, joka on siis ihan perusopiskelijoiden eka koneoppimiskurssi, esittelee aihepiiriä yleisesti. Leikittiin kurssin puitteissa juurikin Gogglesilla, mm. pistettiin se tunnistamaan Helsingin nähtävyyksiä - se siis osaa käyttää myös kuvia hakujen materiaalina. Ota kuva rakennuksesta ja se etsii sulle tietoa, mikä tönö on kyseessä. Löytää tyyliin Tuomiokirkon helposti, ei kovin hyvin Rautatieasemaa.
Toki varsinainen oppisisältö tuli tunnistusalgoritmeista homman takana, mutta ei se vienyt hupia itse softan kokeilulta... :D
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Until one day, the boundary gives way.
|
|
|
Kirjaneito
Velho

Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Suomi
|
 |
« Vastaus #133 : 17.Huhtikuu 2013, 17:14 » |
|
Rupesin tässä joku päivä pohtimaan ihan mielenkiinnosta seuraavaa seikkaa. Kuka laatii kirjojen takakansitekstit? Onko se kirjailija itse vai joku kustantamon heppu? Itse en onnistunut selvittämään, mutta ehkäpä joku teistä viisaista sivistää minuakin... 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
"Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean, that it is not real?" -Harry Potter and Deathly Hallows
|
|
|
|
Iivari
|
 |
« Vastaus #134 : 17.Huhtikuu 2013, 18:04 » |
|
Useimmiten kustantamon kustannustoimittajat, parhaassa tapauksessa kirjailijan kanssa yhteistyössä. Huhutaan, että joskus wanhaan aikaan jotkut latojat ovat tehneet puuttuneita takakansitekstejä, ja tavallaan siten ymmärtäisi erityisesti joitakin selkeitä maanantaikappaleita :D
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Olen niitä tapahtumia joita ei käsitellä perinteisillä luukuilla. Pekka Kejonen
|
|
|
Kirjaneito
Velho

Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Suomi
|
 |
« Vastaus #135 : 17.Huhtikuu 2013, 18:33 » |
|
Ahaaa... Kiitos Iivari! 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
"Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean, that it is not real?" -Harry Potter and Deathly Hallows
|
|
|
Metusalem
Teknovelho

Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Inari
|
 |
« Vastaus #136 : 02.Toukokuu 2013, 19:25 » |
|
Suomen kielen diftongi -iy-. Kaikkien listojen mukaan suomessa on tällainen diftongi, joka on harvinainen eikä esiinny ensitavussa, mutta googlettamalla ei löytynyt yhtäkään varsinaista esimerkkiä, enkä sellaista keksi kuollaksenikaan. Lähimmäksi olen päässyt sanalla ko-tiut-taa (jonka tavutus tosin voitaneen tulkita myös ko-ti-ut-taa). Jos samalla tavalla taipuvasta etuvokaalisesta sanasta johdettaisiin vastaavanlainen verbi, saataisiin kyseinen yhdistelmä aikaan (esim. *tä-tiyt-tää).
Keksiikö tai tietääkö kukaan sanoja, joissa piileksisi tämä salaperäinen diftongi?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Echramath
Teknovelho

Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Tampere
|
 |
« Vastaus #137 : 02.Toukokuu 2013, 19:30 » |
|
Jos samalla tavalla taipuvasta etuvokaalisesta sanasta johdettaisiin vastaavanlainen verbi, saataisiin kyseinen yhdistelmä aikaan (esim. *tä-tiyt-tää).
Mikä sitten tätiyttää? Jonkun toisen äitiys.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
What, are you a slubberdegullion? Are you a bashi-bazouk or something? Who the hell do you think I am? I'm the goddamn Haddock.
|
|
|
Metusalem
Teknovelho

Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Inari
|
 |
« Vastaus #138 : 02.Toukokuu 2013, 19:38 » |
|
 Sehän kävi nopeasti. Äi-ti-ys vai äi-tiys? Ainakin jos sanon äi-tiys-lo-ma, tuo tiys on aika selvästi yksi tavu. Iso suomen kielioppi ei siis valehtele.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Louhikäärme
|
 |
« Vastaus #139 : 02.Toukokuu 2013, 20:06 » |
|
Verbejä ainakin keksin: etsiytyä, pesiytyä, selviytyä.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|