03.Syyskuu 2014, 10:01 *

Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 10   Siirry alas
Kirjoittaja Aihe: Mitä opit tänään?  (Luettu 16056 kertaa)
Hiistu
Velhoruhtinatar

Asuinpaikka: Tampere/Vihti
« Vastaus #80 : 18.Lokakuu 2011, 21:40 »

Kroatiassa ei ole posteja, ei postilaatikoita eikä yhden ainoata postikorttia. Postimerkkejä ei uskalla edes ajatella. Näin ainakin, mikäli uskomme erästä henkilöä, jolle ennen matkaa tein listan oikeaoppisesti kirjattuine osoitteineen, jotta voi lähetellä sukulaisille terveisiä, että kyseisessä maailmankolkassa kivaa on ja säitä pidellyt. Ei saa nyt mummut ulkomailta korttia, ei.  Pyörittää silmiään

Tavallaan.
Rasimus
Velhoruhtinas

Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #81 : 26.Marraskuu 2011, 13:34 »

Zaibatsu on tuttu sana cyberpunk-faneille, mutta että se on ihan oikeakin termi. Samalla tuli opittua toinenkin japanilaista yritysmaailmaa kuvaava sana keiretsu.

Niin... Siis zaibatsu on siis usein yksityisen tahon (esim. suvun) usein holding-yhtiön kautta useita teollisuuden ja talouden aloja enemmän tai vähemmän dominoiva yritysrypäs. Vertaa jenkkien trustit.

Ja keiretsu on taas kasa näennäisesti itsenäisiä yrityksiä, joka omistavat toistensa osakkeita ristiin ja rastiin niin, että yritysten osakkeet ovat enimmäkseen yritysten omassa hallussa (ja lopputulos muistuttaa taas zaibatsua sillä erolla, että asian hoksaaminen vaatii vähän omistussuhteiden penkomista).

Badassingly: You son of the questionable heritage.
Echramath

Asuinpaikka: Tampere
« Vastaus #82 : 05.Tammikuu 2012, 18:27 »

Saattaa olla, että tähänkin olin törmännyt aikaisemmin, mutta aikuisten oikeasti Kekkosen aikaan Suomessa elokuvalipusta maksettiin veroa 10%,
Spoileri (klikkaa näytä/piilota)

viite

Iivari
Velhoruhtinas

Asuinpaikka: Vantaan Jokiniemi (ja muu elämänalue)
« Vastaus #83 : 05.Tammikuu 2012, 22:18 »

Opin lukiessani viimeisen parin vuoden Aku Ankkoja, että toimitus on nyt pysyvästi sitoutunut dikotomiaan Toivesarja vs. klassikko, joista ensimmäinen tarkoittaa aina ja vain Barksin sarjoja, jälkimmäinen muita vuosikymmeniä vanhoja, useimmiten hyviä sarjoja - ja erikseen on tietysti vielä Rosa.

Olen niitä tapahtumia
joita ei käsitellä perinteisillä luukuilla.
Pekka Kejonen
sansa
Noviisi

« Vastaus #84 : 05.Tammikuu 2012, 22:21 »

Tänään opin että karkki on parempaa kun sitä pitää ensin jääkaapissa :P

...ja sen ettei kannata tapailla kaveria omasta kaveripiiristään ellei ole korviaan myöten rakastunut... tulee hiljaisia viikonloppuja ;((
Radoxeald Lectunium

Asuinpaikka: Tampere
« Vastaus #85 : 07.Tammikuu 2012, 21:16 »

Tänään opin, ettei kannata jättää kännykkäpeliä paussille ja unohtaa siihen. Känny nimittäin lämpenee ja samahtaa ja sen saa taas käynnistää uudelleen akunräpläyksen kautta.

Skie
***

« Vastaus #86 : 08.Tammikuu 2012, 11:18 »

Itse asiassa opin eilen, mutta ei kai sillä niin väliä... Opin että syömäpuikoilla syöminen on helpompaa kuin kuvittelisi, ainakin silloin mikäli on kova nälkä ja sen vuoksi motivaatio oppimiseen korkealla. Opin myös että joskus on parempi olla tietämättä mitä syö.

Add oil la!
Lachesis
Kriitikko

Asuinpaikka: Espoo
« Vastaus #87 : 14.Tammikuu 2012, 13:44 »

^Word. Törmäsin tuohon syksyllä Kiinassa, kun en kehdannut a) pyytää itselleni länsimaisia aterimia ja b) kysyä, mitä kulhoissa on, etten olisi vaikuttanut nirsolta ja epäkohteliaalta. Kaikki, mitä eteen tuli oli hyvää, enkä edes sairastunut matkalla, vaikka se on minulla vähän tapana jopa Euroopan sisällä.

Ja kun ilta tulee tähdet sylissään
syöksemme tulta pimeyteen
Tiuku
Velhoruhtinatar

Asuinpaikka: Kuunsillan kartano, T**ku
« Vastaus #88 : 14.Maaliskuu 2012, 02:06 »

Opin tänään, että eduskunnassa on oma matkatoimisto.
Werian
Kokelas

« Vastaus #89 : 14.Maaliskuu 2012, 20:21 »

Opin tänään, että Assasin's creed brotherhoodissa ei pysty kiipeämään Pietarinkirkon katolle ihan muuten vain. Karu pettymys.

Fac ut vivas.
Fantasyfan
Arkkivelhotar

Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #90 : 15.Maaliskuu 2012, 18:56 »

Opin, että on olemassa niin huonoa koodia, että silmät alkavat vuotaa verta. Ainakin kuvainnollisesti
Pisiform
Kokelas

Asuinpaikka: Tampere
« Vastaus #91 : 30.Maaliskuu 2012, 21:44 »

En oppinut tänään, mutta muistaakseni viime viikolla.

Karvaisilla naisilla on suurempi testosteronin tuotto ja siten suurempi libido.
Alkoholin nauttimisella on myös testosteronimäärää kasvattava ominaisuus..

Lady Ramkin’s bosom rose and fell like an empire. — Terry Pratchett, 1989, Guards! Guards!
Echramath

Asuinpaikka: Tampere
« Vastaus #92 : 01.Toukokuu 2012, 19:01 »

Minulta oli mennyt ihan ohi Itsenäisen Ranskan kansallisen taistelun rintaman (Front National) sukupolvenvaihdos, siellähän olikin ehdolla presidentiksi Marine Le Pen eikä hänen isänsä Jean-Marie Le Pen.

Skie
***

« Vastaus #93 : 02.Toukokuu 2012, 20:03 »

Opin että lychee on suomeksi litsi. Eipä sitä tullutkaan kuin 4 kuukautta mietittyä mikä hedelmä se tuo lienee onkaan...

Add oil la!
Piru Naiseksi

Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #94 : 03.Toukokuu 2012, 12:23 »

Roolitoiveen postituslistalta poimittu sähköpostiosoite ei toimi, vaan elektro-Kusti sylkäisee siihen lähetetyn rooliinpyrkykirjeen takaisin lähettäjälle kuin kitkerän myrkyn. Osoite oli virheellinen, mitä jo postittaessani epäilin. Mutta muutakaan sähköpostiosoitetta en tuottajafirman sivuilta löytänyt. Jäin siis ihmettelemään: miksi ´Salatut elämät`-tuottajat salaavat yhteystietojaan, kun hakevat avustajia maailmanlaajuisen verkon kautta...
Maagitar Senna Dehesmunst

Asuinpaikka: Vantaa
« Vastaus #95 : 04.Toukokuu 2012, 22:32 »

Opin, että syvällä sisimmässä minäkin olen ns. "nainen": kävelin sisään kauppaan ja näin aivan ihanan käsilaukun, joka oli aivan pakko ostaa. Onneksi opintotuki tuli eilen ja kävin jo ruokakaupassa, joten voin hyvin säästellä loppukuun tämän sievän höynähdykseni takia.  Hymyilee leveästi

❒ Varattu
❒ Sinkku
✔ Odotan sitä Oikeaa, joka on yhtä kieroutunut kuin minä
Glare

Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #96 : 06.Toukokuu 2012, 02:00 »

Tullut ehkä opittua hieman paljonkin uusia asioita muutaman kuukauden aikana, enkä koskaan muista tänne mainita.
Mutta näin yövuorossa opin ehkä enemmän dreeneistä. Eli laite, jonka avulla poistetaan nestettä keuhkoista. Ja hiton kovaäänistä hommaa se on samalla. Myös dreeneihin liittyen opin kirjaamaan ne.
Dynierax

Asuinpaikka: Tampere
« Vastaus #97 : 09.Toukokuu 2012, 20:17 »

Merkintöjen tekemisen tärjeys on tuttua kemistille. Mutta tänään sain taas kerran muistutuksen myös merkintöjen huolellisen tekemisen tärkeydestä: koko päivä etsin yhtä ainoaa mittaustuloksia sisältävää tiedostoa, jonka nimi ei ilmeisesti noudata samaa logiikkaa muiden kanssa.... Huomiselle jäi vielä reilut 800 tiedostoa tarkistettavaksi. .-S

Ehkä on helpointa vaan mitata uudestaan...

Spekuloikaa fiktiota!
punnort
Velho

« Vastaus #98 : 09.Toukokuu 2012, 20:26 »

Ehkä on helpointa vaan mitata uudestaan...

Itse löydän tiedostoja sillä periaatteella, että pistän käyttiksen järjestämään ne muokkauspäivän perusteella, ja käyn sopivan aikavälin läpi.
Dynierax

Asuinpaikka: Tampere
« Vastaus #99 : 09.Toukokuu 2012, 20:47 »

Tuo on varsin toimiva menetelmä, pitää muistaa. .-) Tällä kertaa se ei valitettavasti kuitenkaan onnistu: tiedostot ovat viimeisen 8 vuoden ajalta ja aikaikkuna tuolle kyseiselle tiedotolle osuu kaikein aktiivisempaan aikaan, noin kahden tai kolmen vuoden ajalle. .-/

Spekuloikaa fiktiota!
Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 10   Siirry ylös