Keskustelut
touko 22
keskiviikko
Risingshadow on Suomen suurin scifi- ja fantasiakirjallisuuteen keskittynyt sivusto. Tarjoamme mm. kattavan ja ajantasaisen spefikirjatietokannan, arvosteluja uutuuskirjoista ja aktiivisen keskustelualueen!

Keskusteluvalikko

Kirjautuminen

Keitä paikalla

• Emelie
Yhteensä paikalla:
  • 1 käyttäjä
  • 30 vierasta

Lähetä sivu

Uusimmat viestit

SinSaf 1: ToripäiväSiipis0 vastaustaklo 00:57
Viimeisin näkemäsi elokuva? Take 2Moonlord427 vastaustaklo 23:27
Euroviisut 2013 MalmössaTiuku15 vastaustaklo 23:19
Nimien keksiminen tarinaanLune13 vastaustaklo 22:54
Tupakka ja tupakointiScartti64 vastaustaklo 22:17
Äänestys
Kysymys: Kuinka usein olet käynyt Finnconissa?
En kertaakaan - 10 (22.2%)
Kerran - 12 (26.7%)
Pari kertaa - 1 (2.2%)
Kolmesti - 8 (17.8%)
Joka vuosi jo monta vuotta - 11 (24.4%)
Yli kymmenen kertaa - 3 (6.7%)
Äänestäjiä yhteensä: 45

Sivuja: [1] 2   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Oletko käynyt Finnconeissa?  (Luettu 1163 kertaa)
Iivari
Velhoruhtinas

Poissa Poissa
Sukupuoli: mies
Asuinpaikka: Vantaan Jokiniemi (ja muu elämänalue)
« : 22.Heinäkuu 2011, 19:41 »

Tuli mieleen vielä jälkifiilistelyissä, että hirveän monelle minun tuntemalleni ihmiselle tämä oli kuudes Finncon, kuten minulle itsellenikin - ensimmäistä kertaa olin paikalla Helsingissä 2006, ja mietin, että mitenköhän risinglaiset noin ylipäänsä sijoittunevat käyntimääräkartografiassa. Voisin kuvitella, että suurehko osa niistä, jotka ovat Finnconeissa käyneet, ovat käyneet joissain näistä viimeisistä kuudesta, mutta ajattelinpa kysäistä.
tallennettu

Olen niitä tapahtumia
joita ei käsitellä perinteisillä luukuilla.
Pekka Kejonen
Tiuku
Velhoruhtinatar

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Kuunsillan kartano, T**ku
« Vastaus #1 : 22.Heinäkuu 2011, 20:11 »

Viime vuoden Jyväshyvä-con on tähän mennessä ainoa, eikä sielläkään ehtinyt tehdä juuri mithään. Paitsi nähdä ennätysmäärän Siniä. :D Eikä minkäänlaista tietoa, minä vuonna seuraavan kerran.
tallennettu
Echramath
Teknovelho

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Tampere
« Vastaus #2 : 22.Heinäkuu 2011, 20:16 »

Sanamuodosta mainitakseni olen käynyt Finnconissa joka vuosi vuodesta 2006 lähtien. Sitä ennen niitä ei järjestetty joka vuosi.

Ensimmäistä kertaa olin Jyväskylässä 2001 yhtenä mystisistä Konemiehistä badgeihin, (jotka ainakin sillä kertaa olivat sellaisia pyöreitä, kovia rintamerkkejä) ei oltu saatu nimiämme, joten meidät oli asiaankuuluvasti numeroitu yhdestä viiteen. Oikeasti kyseessä oli Pelikapseli-verkkoyhteisön/julkaisun retrospektiivikonepelinäyttely (kuten asiantila ohjelmaan oli merkitty). Jonkinlainen reportaasi tästä on jäänyt jälkipolvillekin.

Mutta, kuten mainittu, 2002 ja 2005 ei tapahtumaa järjestetty, joten tämä kerta oli itselläni vasta yhdeksäs. Jostain syystä scifipiireissä en noin muuten pyörinyt ennen Huviretreä 2007.
tallennettu

What, are you a slubberdegullion? Are you a bashi-bazouk or something? Who the hell do you think I am? I'm the goddamn Haddock.
Tapsa
Teknovelho

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #3 : 22.Heinäkuu 2011, 20:28 »

Olin siinä ilmeisimmässä, Helsingin vuoden 2009 Finnconissa, jossa oli eräs herra George Raymond Richard kunniavieraana.
tallennettu

Hiistu
Velhoruhtinatar

Poissa Poissa
Sukupuoli: nainen
Asuinpaikka: Tampere/Vihti
« Vastaus #4 : 22.Heinäkuu 2011, 22:01 »

Kerran, kaksi vuotta sitten Helsingissä.

Kävin miitissä ja kiertelin myyntipöydät ja kolmeakohan ohjelmanumeroa seurasin.. Yhtä koska meitin Sini (kuinkas ollakaan  Iskee silmää), toista koska herttainen Martin ja kolmatta Animeconin kivalta näyttänyttä pukunäytöstä. Ashin (sen Pokemon-pojan) tullessa lavalle mie oivalsin, että "cosplay" tarkoittaa mitä ilmeisimmin pukeutumista joksikin hahmoksi. Kätkin tämän tiedon sydämeeni ja sitä siellä tutkiskelin ja lähdin onnellisena kotiin.

Seuraavassa conissa voisin käydä, jos satun silloin Tampereelle käymään.
tallennettu

Pane Onneni taskuusi ja pidä huolta, ettet kadota sitä. Pistä se siihen taskuun, missä ei ole reikää!
Dyn
Velhoruhtinatar

Poissa Poissa
« Vastaus #5 : 22.Heinäkuu 2011, 22:25 »

Vuodesta '06, mistä on kulunut useampi kuin kolme conia, joten kai se sitten on "jo monta vuotta". Tämän kesä oli ensimmäinen, kun en ottanut osaa millään tapaa järjestelyihin, en vänkärinä enkä coniteassa. Myyjänä joo, mut se on eri juttu. :)
tallennettu

Until one day, the boundary gives way.
Antti
Teknovelho

Poissa Poissa
« Vastaus #6 : 22.Heinäkuu 2011, 23:04 »

Eip, en ole käynyt yhdessäkään. Näin idässä asuvana en lähde länteen/etelään pelkän conin takia. Jos tännepäin tulisi jokin kiva, saattaisinpa mennäkin mukaan.
tallennettu
Skie
Teknovelho

Poissa Poissa
« Vastaus #7 : 23.Heinäkuu 2011, 00:16 »

En yhdessäkään. *huokaus*

Vieläkin harmittaa etten lähtenyt Martinia katsomaan Finnconiin 2009. Mutta matkojen pituus ja niihin kuluva rahasumma olisi ollut turhan suuri. Jos se joskus Ouluun saadaan aikaiseksi niin ilmoittaudun vapaaehtoiseksi sinne, ehdottomasti.
tallennettu

Add oil la!
Jussi
Velhoruhtinas

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Joensuu
« Vastaus #8 : 23.Heinäkuu 2011, 12:01 »

Yhden kerran, vuoden 09 conissa Helsingissä. Syynä oli Martinin vierailu. Saa nähdä, tulenko koskaan käymään toista kertaa.
tallennettu
Dyn
Velhoruhtinatar

Poissa Poissa
« Vastaus #9 : 23.Heinäkuu 2011, 12:41 »

Martin oli kyllä ihan huippu veto vieraaksi: tuntui jo conissa, että paljon väkeä oli tullut ihan vain sen takia, sellaisiakin jotka eivät muuten tapahtumissa pyörisi. Ei sillä etteivätkö Reynolds ja Roberts olisi isoja nimiä ja todella mielenkiintoisia kunniavieraita, mutta Martinissa oli ihme imua. Mitenköhän kävisi nyt, kun HBO pääsi myös pistämään lusikkansa mukaan soppaan. :)
tallennettu

Rasimus
Velhoruhtinas

Poissa Poissa
« Vastaus #10 : 23.Heinäkuu 2011, 12:57 »

Noin viisitoista vuotta sitten tuli muutaman kerran käytyä katsastamassa mielenkiintoisempia paneleita ja julkkisvierailuja silloin kun 'con oli Helsingissä. Sitten into vain lopahti.

Jäänyt takavuosilta mieleen vain Terry Pratchet ja Brian Talbot kunniavieraana (aika varma, että se oli Finncon eikä sarjisfestari). Talbotilta on vieläkin tallessa nimmari ja pikaisesti tuherrettu Sandman  Cool. Ai niin! Ja Ari Veintien (???? tai jonkun muun) poikkitieteellinen luento jostain aiheesta tanssityttöjen kanssa 
tallennettu

Badassingly: You son of the questionable heritage.
Iivari
Velhoruhtinas

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Vantaan Jokiniemi (ja muu elämänalue)
« Vastaus #11 : 23.Heinäkuu 2011, 15:07 »

Rasimus, muistosi ovat epäilemättä Finnconista ^^
tallennettu

Olen niitä tapahtumia
joita ei käsitellä perinteisillä luukuilla.
Pekka Kejonen
Moonlord
Velho
**

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Lapua
« Vastaus #12 : 23.Heinäkuu 2011, 17:21 »

Muutaman kerran tullut nuorempana käytyä. Eli vuonna 1986 kun vieraana oli Brian Aldiss, Vuonna 1988, jo edellämainittu Pratchett ja Talbot. Pratchettilta otin nimmarinkin pariin ekaan Discworld kirjaan, en vaan osannut tavata nimeäni oikein englanniksi ja tuloksena oli Petrille omistetun kirjan sijaan Bedrille omistettu. Noh, sopii varmaan juuri Pratchettin kaltaisen huumorimiehen ollessa kyseessä :)

1988 conissa tuli ensimmäinen ksoketus animeenkin kun muistaakseni Jerrman esitteli joitain animesarjoja, ainoa anime joka jäi mieleen oli Odin Photon Space Sailor Starlight, joka on kyllä vieläkin näkemättä.

Kolmas ja viimeisin visiitti oli eka Jyväskylässä pidetty coni, eli joskus 1990-luvun alkupuolella, 1993?. Sitten meidän roolipeliporukkamme hajosi ympäri suomea jatko-opintojen perässä. Ja muutenkin kun oli huomannnut että joka reissuun menee joku 2000 markkaa niin ei oikein tahtonut löytyä rahaa, ei niinkään ne matkat ja yöpymiset vaan conin myyntipöydät ja paikalliset divarit jotka verottivat kukkaroa raskaasti :)

Mutta kyllä minä vielä joskus uudestaan vielä lähden, toivon mukaan. Jos ei Finnconiin niin sitten animeconiin.
tallennettu
tnjrp
Neurovelho

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Piikkiö
« Vastaus #13 : 25.Heinäkuu 2011, 10:07 »

Olen pyrkinyt käymään, kun tilaisuus on ollut jotakuinkin kotikaupungissa. Tahtoo siis sanoa, että olen käynyt 1999, 2003 ja 2011 Turussa ja 2007 Jyväskylässä. Tosin pari kertaa käynti on ollut aika tynkä, joten vastasin "3". Joku kerta vielä saatan lähteä kauemmaskin.
tallennettu
Maailmanherra
Neurovelho

Poissa Poissa
« Vastaus #14 : 25.Heinäkuu 2011, 12:03 »

Jos ne ovat olleet jossain Suomen kolmessa kaupungissa niin olen yleensä mennyt. Turkuun asti en viitsi vaivautua ellei kunniavieraina olisi jotain iskevää (Kuten Moog Konttinen).
tallennettu

En ole rasisti, olen espoo- ja audirealisti.
Lachesis
Kriitikko

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Espoo
« Vastaus #15 : 25.Heinäkuu 2011, 13:10 »

Turussa (ilmeisesti) 2003, Helsingissä 2006 ja 2009 ja muistaakseni kerran myös Jyväskylässä, vuodesta ei havaintoa. Olisin halunnut osallistua useampaan, mutta joko oma laiskuus tai perhemenot ovat estäneet. Sitten kun jälkikasvu on ihmisten iässä, sen voinee ottaa mukaan (jos coneja enää tuolloin järjestetään), sitä ennen voi olla hiljaisempaa, kun kaikki muutkin genrehärpätykset osuvat kesään, ja vain osaan niistä ehtii. Tänä vuonna preferoin Ropeconia, kun se on aina tuossa kodin nurkilla.

Joka vuosi tuntuu enemmän siltä, että tulee lähdettyä ihmisten takia, ei niinkään ohjelmanumerojen (vaikka onhan niitäkin hienoja ollut. 2006 olin jopa itse paneloitsemassa ja kivaa oli). Tänäkin vuonna kismitti etten lähtenyt. Spefiväki on koko lailla ainoa iso yhteisö, johon tunnen kuuluvani, ja se on hyvä tunne.
tallennettu

Valomuurin tuolla puolen
nopeuden kantamattomissa
Athicus
Kriitikko
Noviisi
*

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Tampere
« Vastaus #16 : 25.Heinäkuu 2011, 13:23 »

Noin 6 kertaa, ensimmäisen kerran kai 1993. Sen jälkeen olen käynyt keskimäärin noin joka toinen vuosi. Tosin 2000-luvulla oli pidempi tauko ihan elämäntilanteellisista syistä. Pari-kolme vuotta sitten innostuin taas uudelleen, kun coni oli kotikaupungissa, Turkuun tai Helsinkiin olen nykyisin liian laiska lähtemään.

Joka kerta olen tainut olla paikalla ihan ohjelman takia, en nyt muista juuri kenenkään kanssa siellä enempiä jutelleeni...
tallennettu
Rasimus
Velhoruhtinas

Poissa Poissa
« Vastaus #17 : 25.Heinäkuu 2011, 14:04 »

Lainaus käyttäjältä: Moonlord
Vuonna 1988, jo edellämainittu Pratchett ja Talbot.

Emmä taatusti ollut yksitoistavuotias kun Pratchetin ja Talbotin näin... Wikipedia auttoi ja paljasti vuodeksi 1993.
tallennettu

Badassingly: You son of the questionable heritage.
Dyn
Velhoruhtinatar

Poissa Poissa
« Vastaus #18 : 25.Heinäkuu 2011, 14:08 »

Finnconien sivuilla on yleensä lista aiemmista coneista vieraineen, mm. tuolla http://2010.finncon.org/info/aiemmat/, ehkä muutama sana enemmän kuin Wikipediassa (tai sitten ei). Joku vois joskus koota verkkoon vähän laajemman Finncon-historiikin, vielä kun noita ensimmäisissä käyneitä ja ehkä myös järjestäneitä on muistelemassa.
tallennettu

tnjrp
Neurovelho

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Piikkiö
« Vastaus #19 : 25.Heinäkuu 2011, 15:43 »

Ai sattans, unohdin Jyväskylän Finnconin '04 johon osallistuin niinkin runsaasti kuin spottaamalla Robin Hobbin ravintolassa, JukkaHoon junassa ja keskustelemalla kadulla pikaisesti kirjailija, sukunimikaima Mike Pohjolan kanssa. Pitäisikö tuo laskea coniin osallistumiseksi? No ehkä ei... Näyttää kieltä
tallennettu
Sivuja: [1] 2   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry:  
Keskustelut