Keskustelut
touko 20
maanantai
Risingshadow on Suomen suurin scifi- ja fantasiakirjallisuuteen keskittynyt sivusto. Tarjoamme mm. kattavan ja ajantasaisen spefikirjatietokannan, arvosteluja uutuuskirjoista ja aktiivisen keskustelualueen!

Keskusteluvalikko

Kirjautuminen

Keitä paikalla

• Jossu89
  • Darkki
  • Rituri
  • Dyn
  • Iivari
Yhteensä paikalla:
  • 5 käyttäjää
  • 37 vierasta

Lähetä sivu

Sivuja: [1] 2 3 ... 34   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Satuta/paranna -ketjut  (Luettu 20012 kertaa)
Fantasia
Velho
**

Poissa Poissa
Sukupuoli: nainen
Asuinpaikka: Helsinki
« : 30.Heinäkuu 2011, 14:56 »

Dragonlance on näköjään suljettu.

En ole valitettavasti oikein tajunnut, mikä idea on siinä, että uusia aiheita pitäisi ehdottaa nimenomaan yksityisviestillä. Onko käyttäjäkeskustelussa aihe-ehdotuksista jotain ehdottoman vastenmielistä moderaattorien näkökulmasta?

Minä kannatan tällaista ketjua, johon voi idean saadessaan käydä kirjoittamassa sen muistiin tulevaisuutta varten ja josta Rid voi sitten valita mieleisensä. Käyttäjät voisivat kommentoida toisten ehdotuksia uhmaamatta Ridin diktaattoriutta.

Nyt pohdiskelen, onko noissa prinsessoissa yksinään tarpeeksi vetovoimaa. Pitäisikö ottaa prinssit/ sulhot mukaan tai tehdä peli Disney-klassikkoelokuvista ylipäänsä.

Kuten Tapsa(ko se oli?) sanoi aiemmin, eihän näiden tarvitse olla välttämättä henkilöhahmoja, vaan jollain kierroksella voisi olla esim. kirjoja tai kirjailijoita ...  tai keksijöitä, Kuka kyseessä -hahmoja, presidenttejä, Ankkalinnan väkeä (ehkä jokin teema olisi hyvä valita, ettei olisi niin sekalaista väkeä kuin Potter-ketjussa, vaikka Disneyn pahikset; tavallaan edelleen kaipaan ketjua Tylypahkan opettajista tms. teemallisesta joukosta, mutta ehkä sitten joskus myöhemmin),...

Hei, miksei oteta ketjua tunnetuista maamerkeistä/ patsaista (Vapaudenpatsas, Eiffel-torni... tai suomalaiset Havis Amanda, Sibelius-monumentti,... tai kuuluisista rakennuksista, pääkaupungeista, näyttelijöistä (teema tarpeen, esim. sankarit!).

Olen pahoillani, jos jotakuta inhottaa, että minulle tulee aina aika tavalla mieleen kaikenlaista. Jos tämä on moderaattoreista häiriköintiä tai varpaille astumista, niin olen pahoillani, kuten jo taisinkin sanoa. Se ei ole tarkoitukseni.
tallennettu
Hiistu
Velhoruhtinatar

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Tampere/Vihti
« Vastaus #1 : 30.Heinäkuu 2011, 16:38 »

Mukavaa ”häiriköintiä”, kun jollain on viitseliäisyyttä miettiä parannusehdotuksia ja omista mietteistään kertoa.  Hymyilee

Potter- ja Dragonlance-ketjut saivat (oletettavasti) alkunsa edellisten ketjujen lopussa esitetyistä ideoista, joten käytännössähän tällainen julkinenkin ideoiden esittäminen on osoittautunut toimivaksi. (Yksityisviestivaihtoehdon mainitseminen on toki sekin hyväksi, siltä varuin että joku syystä tai toisesta kokee sen mieluisammaksi tavaksi esittää ideansa.) Satuta/paranna -ketjujen perustajan kannalta valmiiksi yksäröidyt ehdotukset ja listat voisivat tuottaa vähemmän vaivaa kuin ideoiden noukkiminen keskustelun lomasta.. Mutta ihan siis miten Rid nyt vain asian kokee.

Nyt pohdiskelen, onko noissa prinsessoissa yksinään tarpeeksi vetovoimaa. 

Ehdotin prinsessoja, koska prinsessojen välinen hurrrja taisto (sillä perin hurjia taistojahan nämä ovat olleet  Iskee silmää) on miun henk.koht. huumorintajua kutkutteleva idea. Ja henkilömäärältään olisivat sopivan rajattu ja oletettavasti ihmisille jokseenkin tuttu joukkio.

Järkiperäisempänä perusteluna olisi, että etenkin Sormuksen saattueen jäsenet, jossain määrin myös taannoisen Dragonlancen henkilöhahmot, olivat enemmän tai vähemmän teräaseita heiluttelevia toimintasankareita. Prinsessoissa olisi enemmän vaihtelua: joku toki pelastanut valtakunnan tai vastaavaa, mutta monella aivan toisenlaiset (joskaan eivät sen vähäisemmät) haasteet ovat olleet päällimmäisenä. Disneyn prinsessoissa yhdistyvät mielikuvat viehättävistä kaunottarista ja aktiivisista sankarittarista, ainutlaatuisen.. noh, "disneymäisellä" tavalla. Myös ihmisten perustelujen sille, kuka on oma suosikki tai inhokki, voisi olettaa vaihtelevan mielenkiintoisesti sen mukaan, minkä seikan on nähnyt prinsessoissa keskeiseksi.

Idean toimivuutta käytännössä ei toki varmuudella tiedä, ennen kuin pääsee testaamaan.

Kun tämmöinen keskustelu nyt on, niin pääsenpähän sanomaan, että kannatan myös tähtiensotatyypeistä tehtyä listaa (koska niin monelle niin tuttuja). Miun mahdollinen osallistumattomuus tulee johtumaan ihan vain siitä, etten itse muista niistä parista joskus näkemästäni leffasta käytännössä mitään. En siis protestoi tai mitään sellaista vaan poden henkilökohtaista sivistymättömyyttäni hiljaa itsekseni. Näyttää kieltä
tallennettu

Tavallaan.
Tiuku
Velhoruhtinatar

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Kuunsillan kartano, T**ku
« Vastaus #2 : 30.Heinäkuu 2011, 16:56 »

Yksäreitä? Miten mitään ideaa voi kukaan kommentoida, jos kaikki pitää hoitaa yksäreillä? Kun vielä Ridkin näyttää olevan varsin menevää sorttia, ja meillä no-life-ihmisillä on kaaaamala kiiirus näiden topicien kanssa... Iskee silmää (Rid on toki ihan tarpeeksi paljon paikalla, mutta silti kärsimättömyyteni johti minut tutkimaan eri alueista vastaavien modejen aktiivisuutta, ja huomauttaisin varovaisesti niiden tutkimusten perusteella, että saisitta vähän päivitellä porukkaa tai ainakin aluejakologiikkaa. Koska aluejakologiikalla näyttäisi tämänkin satuta/paranna-esimerkin mukaisesti olevan jopa merkitystä, vaikka muuta on välillä sanottu.)

Fantasian heittämät presidentit olivat aika hyvä kokonaisuus, mielestäni, joskaan niiden lynkkaamisesta en henk.koht. varmaan oikein tykkää. Disney-prinsessat ja vastaavat ovat siitä hyviä tapettavia, että siinä jonkinlainen huvittavuuselementti päihittää muut tuntemukset. Tietysti kaikkien kannalta parasta olisi nyt saada aikaa sellaisia listoja, jotka ovat kaikille läpikotaisin tuttuja.
tallennettu
Logikärmes
Teknovelho

Poissa Poissa
Sukupuoli: mies
Asuinpaikka: Tampere
« Vastaus #3 : 30.Heinäkuu 2011, 17:21 »

Tämän ketjun olemassaolo on ehdottomasti perusteltua, sillä minuakin ärsytti suuresti, kun Dragonlance-ketju pistettiin lukkoon niin nopeasti, vaikka seuraavasta ei ollut vielä tietoa.

Mitä tulee noihin ehdotuksiin seuraavien kierrosten "listittävistä", minusta sillä ei ole suurtakaan merkitystä. Toki koin osan niistä muita tylsemmiksi vaihtoehdoiksi, mutta koska nämä pelit eivät kovin kauaa tapaa kestää, niin aikaa riittää kyllä varmasti vaikka minkälaisten tappajaisten järjestämiseen.

Oikeiden henkilöiden eloonjäämiskamppailujen järjestämistä pidän kyllä melko epäilyttävänä puuhana.
tallennettu

"The dog is a peasant and the cat is a gentleman."
- H. P. Lovecraft, Cats And Dogs
Fantasia
Velho
**

Poissa Poissa
« Vastaus #4 : 30.Heinäkuu 2011, 17:39 »

Logikärmes on oikeassa, ei oikeita henkilöitä. Alkoi aika pian itseänikin arveluttaa tuo heitto. Ehkä jotain historian henkilöitä vähän kauempaa ajallisesti tai maantieteellisesti korkeintaan.

Muokkaus:
Muutenkin kaikki päähänpälkähdykseni ovat raakaversioita ja niitä saa mielellään jatkojalostaa. (Muokkaus päättyy.)

En ole koskaan ollut satu-ihmisiä, joten minulle tuottaa suuria vaikeuksia erottaa satuprinsessoita toisistaan, mutta voisihan noita kerrata.
« Viimeksi muokattu: 30.Heinäkuu 2011, 18:03 kirjoittanut Fantasia » tallennettu
Dyn
Velhoruhtinatar

Poissa Poissa
« Vastaus #5 : 30.Heinäkuu 2011, 23:25 »

Pistin DL:t lukkoon kun näytti äkkiseltään siltä, että jengi alkaa pelaamaan prinsessaa siinä. Sori jos katoin väärin ja kyse olikin ehdottelusta, puhelinsurffauksella reaktiot on vaan nopeampia ja selitykset lyhyempiä.

Muistaakseni prinsessat päätettiin jo, samaan kertaan kuin DL:kin. Ihan jokaista ikkaa tyydyttävää peliä ei kuitenkaan saada, joten miksipä ei sitä tähän väliin. Kaikkien kukkien kukkimisen sijaan voidaan lopettaa myös kaikki hupiketjut Risingilta, jos jengi nostaa nokkimisjärjestyksestä liian ison ongelman. Mentäs vaan vanhan linjan mukaan.
tallennettu

Until one day, the boundary gives way.
Tiuku
Velhoruhtinatar

Poissa Poissa
« Vastaus #6 : 31.Heinäkuu 2011, 01:56 »

Rid pyysi jo edellisellä kerralla valmista listaa, joten myös DL:n ketjuun sellaisen tarjottelin valmiiksi. Se varmaan oli sitten kiireisiä modeja ajatellen enemmän huono kuin hyvä idea, vaiko-kö?
tallennettu
Vehka
Neurovelho

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Juupajoki (Tampereen yläpuolella)
« Vastaus #7 : 31.Heinäkuu 2011, 09:31 »

Minä muokkasin listaa sitten vähän, koska mielestäni kaikille Disneyprinsessoille kuuluu yhtä suuri oikeus olla mukana listassa - jos ne neverheardit sitten tippuu heti alkuun, ihan sama, mutta olen varma että Risingin kokoisella spefifoorumilla myös Eilonwylla on oma vankka fanikuntansa. Ja sitä paitsi Hiidenpata on yksi parhaita Disneyleffoja, se vaan on Suomessa aika tuntematon kun ei teatterilevitykseen tai videolevitykseen alunperin oikein kai päässyt, kun sitä pidettiin liian pelottavana.
tallennettu

minä olen päättänyt olla sinun
tanssin kanssasi Ruotsiin ja takaisin
Iivari
Velhoruhtinas

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Vantaan Jokiniemi (ja muu elämänalue)
« Vastaus #8 : 31.Heinäkuu 2011, 11:10 »

Tiuku: Kieltämättä minäkin ihmettelin hetken, että miksi listassa on nyt jo lähtöpisteet, tosin arvelin, että ehkä sillä oli kopiointia helpottava tarkoitus, mutta vähän hassulta se kuitenkin näytti - ikään kuin lista olisi ollut valmis pelattavaksi jo siinä.

Tämä suunnitteluketju on sinänsä varsin hyvä idea, varsinkin kun se ei ole mitenkään järkevää, että suunnittelua tehtäisiin aina pelatun ketjun lopussa, koska sieltä sitä eivät kaikki taatusti löydä. Mitä tulee alueiden merkitykseen, pikemminkin se, miksi nyt puhumme siitä, että Rid voinee päättää asiat, johtuu siitä, että olemme aiemmin niin sopineet, koska on järkevämpää, että yksi tekee tällaiset yhtä pelityyppiä koskevat päätökset.

Kaiken kaikkiaan minusta tuntuu taas vähän siltä, että kaikkien olisi syytä vetää henkeä ja syödä pari muumikeksiä teen kanssa tai muuta rauhoittavaa - eiköhän tässä eteenpäin päästä kun itse kukin palautuu viikonlopun riennoista ja ehditään istumaan alas pitemmäksi kuin puoleksi tunniksi.

Minä voisin kyllä kannattaa Disneyn prinsessoja seuraavaksi. Mutta sitä seuraavakin paikka niille kävisi, kunhan jossain välissä kokeillaan sitäkin ^^
tallennettu

Olen niitä tapahtumia
joita ei käsitellä perinteisillä luukuilla.
Pekka Kejonen
haplotus
Velho
**

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Oulu
« Vastaus #9 : 31.Heinäkuu 2011, 11:58 »

Jos ja kun Disney-prinsessat pääsevät kisaamaan, toimiva kokoonpano voisi olla Wikipedian listaamat viralliset prinsessat, sillä ne perustuvat Disneyn omaan luokitteluun. Toki sama sivu listaa myös muut prinsessat, ja ne voidaan toki mukaan ottaa, mutta aikalailla nämä ovat ne keskeiset minusta ja näemmä Disney-yhtiönkin mielestä. Samalle se karsii kaikkein tuntemattomimmat pois jolloin näistä ei tule pakollista alkumiinustelukauraa, kuten minun tapauksessani kävisi.
tallennettu
Hiistu
Velhoruhtinatar

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Tampere/Vihti
« Vastaus #10 : 31.Heinäkuu 2011, 12:37 »

Jos ja kun Disney-prinsessat pääsevät kisaamaan, toimiva kokoonpano voisi olla Wikipedian listaamat viralliset prinsessat, sillä ne perustuvat Disneyn omaan luokitteluun.

Kannattaa huomata myös listan lopussa oleva maininta:

Lainaus
Rapunzel will be "officially welcomed into the Disney Princess Royal Court" during a promotional event at Kensington Palace in London on October 2, 2011.

Jollei myö ihan yhtä muodollisia olla, niin Tähkäpään (eli tuo "Rapunzel") voisi myös ottaa jo listaan mukaan, vaikkei olekaan vielä esitelty seurapiireille.  
tallennettu

Tavallaan.
Vehka
Neurovelho

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Juupajoki (Tampereen yläpuolella)
« Vastaus #11 : 31.Heinäkuu 2011, 13:11 »

No mut Eilonwy on noista unofficialeista ainoa, jolla on oikeasti prinsessan titteli. :/ Miksei sitä sitten voida ottaa?
tallennettu

minä olen päättänyt olla sinun
tanssin kanssasi Ruotsiin ja takaisin
Tiuku
Velhoruhtinatar

Poissa Poissa
« Vastaus #12 : 31.Heinäkuu 2011, 13:35 »

Voi kait siihen tappokisaan ottaa vaikka keitä tytysiä. Homman nimenähän on nimenomaan selvittää, kuka onkaan prinsessoista aidoin ja oikein. :D

Jos mennään ehdottamani lyhyen kaavan mukaan, listalla on 8 (Lumikki, Tuhkimo, Aurora, Ariel, Belle, Jasmine, Pocahontas ja Mulan - joista viimeinen on muuten ainoa, joka ei ole missään määritelmässä "oikea" prinsessa, ellei tunnusmerkiksi riitä se, että se on kova jätkä). Jos halutaan löyhentää määritelmää, pitää varmaan ottaa sitten kaiken reiluuden nimissä vielä nuo kaikki kolme muuta (Tiana, Tähkäpää ja Eilonwy - jotka kaikki ovat prinsessoja jopa), eli 11. Otetaanko nyt vähän lyhyempi peli? Vai halutaanko pitkä?

Minä alan jo kallistua tuohon pitempään sillä periaatteella, etten pidä väittelystä. Eli se ja sama.
tallennettu
haplotus
Velho
**

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Oulu
« Vastaus #13 : 31.Heinäkuu 2011, 14:17 »

Kyllä mullekin tuo pidempi versio käy, ja Eilonwykin vaikken muista koko hahmoa, ajattelin vain esitellä sen mitä mieltä Disney itse on prinsessoistaan ja kuinka se vastaa foorumilla esiteltyjä. Miinustelen sitten omalta osaltani ne tuntemattomat varmaan ensin ja joku toinen voi mennä sitten vaikka ulkonäön mukaan.

Pidempi peli myös takaa sen että menee pari päivää pidempään ennen seuraavan ryhmän muodostusongelmia? 
tallennettu
Logikärmes
Teknovelho

Poissa Poissa
« Vastaus #14 : 31.Heinäkuu 2011, 18:04 »

Kuten Dragonlancenkin tapauksessa, tässä Disney-prinsessa -jutussa on minun mielestäni kyse ennen kaikkea nostalgiasta. Siksi uudempien hahmojen ottaminen mukaan on jokseenkin älytöntä, koska monet ovat melko suurella varmuudella lopettaneet Disney-elokuvien katsomisen jo hyvän aikaa sitten. En kiellä, että tiputettavien suurempi lukumäärä tekee pelistä pidemmän ja ehkä joidenkin mielestä myös mielenkiintoisemman, mutta minä ainakin kannatan tuollaista "virallista" listaa kierroksen lähtökohdaksi (kuten tein DL:nkin tapauksessa).

Mutta minun tapauksessani tähän kierrokseen ei liity järin suuria tunteita, joten lopputulos on viime kädessä se ja sama, enkä ala siitä riitelemään. Epävarma
tallennettu

Tiuku
Velhoruhtinatar

Poissa Poissa
« Vastaus #15 : 31.Heinäkuu 2011, 18:17 »

Mutta minun tapauksessani tähän kierrokseen ei liity järin suuria tunteita, joten lopputulos on viime kädessä se ja sama, enkä ala siitä riitelemään.

Lainaus käyttäjältä: Logikärmes
Tiedättekö, tämä peli tekee aika kyyniseksi, kun kaikki edes hiukan suositummat hahmot äänestetään aina tarkoituksella pois, ja jäljelle jää pelkkiä mustia hevosia. Olisi kai pitänyt tajuta jättäytyä pois koko hommasta jo siinä vaiheessa, kun Gimli voitti LotR-kierroksen.

Minä voisin näiden perusteella ihan tulkita, että tällaiset "ei-järin-suuria-tunteita herättävät" listat ovat paljon parempia ja siksi niitä pitäisi kannattaa ja niihin kiinnittää huomiota. Iskee silmää Eikä ole mitään Raistlineitakaan, joiden takia särkeä kalustoa.
tallennettu
Logikärmes
Teknovelho

Poissa Poissa
« Vastaus #16 : 31.Heinäkuu 2011, 18:38 »

Eikä ole mitään Raistlineitakaan, joiden takia särkeä kalustoa.

Läppärini on muuten edelleen kunnossa ja voi hyvin.
tallennettu

Rid
Velhoruhtinatar

Poissa Poissa
« Vastaus #17 : 31.Heinäkuu 2011, 19:22 »

Ta-daa,  olen täällä taas, ja tää ketju on kyllä aika hyvä hiffaus Fantasialta. Se, miksi alun perin pyysin ehdotuksia yksärillä, johtui siitä, että en halunnut, että edellisen sulkeutuneen satuta/paranna -ketjun lopussa ruvetaan "vahingossa" pelaamaan seuraavaa. Ei sitten omaan mieleen tullut tällaisen suunnitteluketjun perustamista *lyö itseään otsaan*

Ja joo, lifeä on aina silloin tällöin, tosin tylsästi se tuppaa olemaan joko töitä tai kissanäyttelyitä...  Pyörittää silmiään

Muttamutta, Disneyn prinsessat it is! Sit kun ne on saatu lahdattua niin palataanhan tänne miettiin seuraavaa!
tallennettu

Luettavaa mielelle: Minuutteja Elämästä
Louhikäärme
Teknovelho

Poissa Poissa
« Vastaus #18 : 03.Elokuu 2011, 17:46 »

Elättelen vielä toiveita, että tänne saataisiin jossakin vaiheessa pahisten pudotuspeli. Tässä siihen jonkinlaista listaa:

Agentti Smith
Darth Vader
Dracula
Ernst Stavro Blofeld
GLaDOS
Hannibal Lecter
James Moriarty
Jokeri
Keisari Palpatine
Lex Luthor
Melkor/Morgoth
Norman Bates
Sauron

Tuossa määrässä pitäisi olla jo varaa karsia joitakin pois, tai korvata uusilla ehdotetuilla nimillä. Sana on vapaa Hymyilee
tallennettu
Tiuku
Velhoruhtinatar

Poissa Poissa
« Vastaus #19 : 03.Elokuu 2011, 17:52 »

Jos tuollainen pahispeli tulee, minä en taitane voida osallistua, koska en tunne noista puoliakaan. :P
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 ... 34   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry:  
Keskustelut