Platypus
Velho

Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Espoo (Kotikunta Hyvinkää)
|
 |
« Vastaus #520 : 05.Huhtikuu 2012, 10:58 » |
|
Todennäköisesti Klassiset voittavat, mutta kiintiöt ovat erinomainen ajatus. Jos vain niistä uudemmista jotkut muutkin tietäisivät jotain... Listaaminen vain yhden ihmisen (minun?  ) mieliksi olisi mälsää ja turhaa. Ottaisinko haltuuni tämän? Voisin ehkä myös pistää jokaiseen nimeen linkin Bulbapediaan, josta hahmot tulisivat edes hieman tutuiksi. Edit: Koska jo pelkissä ekassa 151 pokessa on niin paljon hommaa, lienee parasta ensin karsia niistä kivoimmat ja sitten pistää linkkejä jos tarvitsee. Uudempiin voi toki linkittää.
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 05.Huhtikuu 2012, 11:05 kirjoittanut Platypus »
|
tallennettu
|
"Then you're destined for the world without chores and sweating - the eternal hell of boredom in heaven" ~M. Skinner
|
|
|
|
Tiuku
|
 |
« Vastaus #521 : 05.Huhtikuu 2012, 11:03 » |
|
Pokemon-kierros vaikuttaa vähän siltä, että leikkiminen onnistuu parhaiten jos jokaisesta liitetään mukaan kuva ja ehkä jotain tietoa siitä, mitä tyyppiä se on ja mitä se osaa tehdä. Varmaan netistä löytyy valmiita infosivuja :P Sitten voidaan julistella "vesi voittaa tulen, whuuush!!!"
EDIT: En minä sentään tarkoittanut sitä, että jo tässä karsintakeskusteluvaiheessa jokaisesta esiteltäisiin kuva ja koko elämäkerta.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
|
Tapsa
Teknovelho

Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Helsinki
|
 |
« Vastaus #523 : 05.Huhtikuu 2012, 11:33 » |
|
Niin no ehkä Charmeleon on aika turha, Charizard riittänee, mutta Diglett on kyllä symppis. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Logikärmes
Teknovelho

Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Tampere
|
 |
« Vastaus #524 : 05.Huhtikuu 2012, 13:11 » |
|
Eikö mukaan kannattaisi ottaa kaikki kolme alkuperäistä aloituspokémonia ihan vain siksi, koska se valinta on aina ollut pelaajille niin merkittävä? Minä en ainakaan ala, jos Charmander on ainoa kolmesta joka jää pois!  Tietenkin voisi järjestää myös kisan, jossa vastakkain asetettaisiin ainoastaan kaikkien sukupolvien aloituspokét...
|
|
|
|
|
tallennettu
|
"The dog is a peasant and the cat is a gentleman." - H. P. Lovecraft, Cats And Dogs
|
|
|
Platypus
Velho

Poissa
Sukupuoli: 
|
 |
« Vastaus #525 : 05.Huhtikuu 2012, 13:39 » |
|
Juu, Charmander mukaan.  Onko siinä tapauksessa tilaa myös Venusaurille ja Blastoiselle, tasoittaaksemme vikoja muotoja? Voidaan toki tehdä tylsästi niinkin, että valitaan pelkästään 151:n joukosta (tai 251:n, jos Johto otetaan mukaan). Itse kyllä tykkään kolmosesta, kuten olen maininnut, mutta odottelen lisää ehdotuksia näiden uudempien osalta. Paitsi että lisään omiin ehdotuksiini Lugian.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
"Then you're destined for the world without chores and sweating - the eternal hell of boredom in heaven" ~M. Skinner
|
|
|
Jaragil
Teknovelho

Poissa
Sukupuoli: 
|
 |
« Vastaus #526 : 05.Huhtikuu 2012, 16:40 » |
|
Klassiset aloituspokemonit olisi tosiaan hyvä olla, joten Charmander ehdottomasti mukaan. Venusaur ja Blastoise saisivat minusta jäädä pois, koska Charizard on näistä kolmesta loppumuodosta ainut, joka on jäänyt monien mieleen tv-sarjasta. Muita tiputettavia olisivat minun puolestani Moltres, Articuno ja Ninetails, koska eivät juuri herätä minkäänlaisia fiiliksiä yksittäisinä pokemoneina. Scyther ja Eevee sen sijaan saavat kannatukseni. 151 ensimmäisen ulkopuolelta kannatan ainakin Enteitä. Ja mitenkäs Rakettiryhmän pokemonit?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
But the raven, sitting lonely on the placid bust, spoke only That one word, as if his soul in that one word he did outpour. - Edgar Allan Poe: The Raven
|
|
|
|
Maailmanherra
|
 |
« Vastaus #527 : 05.Huhtikuu 2012, 18:09 » |
|
Missä on rakettiryhmän pokemont Snake ja Koffing? Ja se laulava pokemon, Jigglipuff, se on tosi kawai ^--^
Snorlax on tosi hyvä koska se mussuttaa.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
En ole rasisti, olen espoo- ja audirealisti.
|
|
|
|
Antti
|
 |
« Vastaus #528 : 05.Huhtikuu 2012, 20:51 » |
|
Minulle kelpaavat kaikki alkuperäiset pokemonit! Nostalgisia lapsuusmuistoja tulee mieleen. Kaikki muut jääkööt pois tai tapan ne heti riippumatta siitä, mikä tyyppi voittaa minkäkin!
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Platypus
Velho

Poissa
Sukupuoli: 
|
 |
« Vastaus #529 : 05.Huhtikuu 2012, 22:58 » |
|
Mä haluaisin vielä armahtavan sanan antaa Articunolle.. Koska se oli tokassa leffassa, ja söpöin legendalinnuista.  Puolustan Lugiaakin vielä, ja Enteikin kuulostaa ihan hyvältä... BulbasaurCharmanderCharizardSquirtlePikachuMeowthEkansKoffingOnixDiglettMagikarpArticunoMewtwoMewEeveeScytherMagmarSnorlaxNidokingJigglypuffEnteiLugiaMelko animepainotteista... en siis ihmettele jos uudempia ei oteta mukaan. Mutta sen perusteella lisäsin myös Magmarin, nimittäin Blainea vastaan käyty ottelu oli niin epic. Katsoin sen just vähän aikaa sitten Pokemonin sivuilta, kun huomasin että joitakin jaksoja oli sinne pistetty... Pienestä nassikasta pitäen tykkäsin aika badass-pokemoneista enemmän kuin sööteistä.. Siksi tykkäänkin hurjasti Scytheristä, Nidokingistä ja Magmarista. Zapdos on myös suosikkini, mutta Articuno saa vielä olla sen tilalla. Ellei Zapdos saa lisää kannatusta!
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Tiuku
|
 |
« Vastaus #530 : 05.Huhtikuu 2012, 23:13 » |
|
Minä en oikeastaan yhtään tajua, miksi Jigglypuff, Nidoking, Magmar, Magikarp ja Diglett ovat tuolla listalla. Muita ylimääräisehköjä ovat Scyther, Eevee ja Articuno, vaikka niitä en varsinaisesti vastustakaan, koska pitää kait mukana kuitenkin olla näitä villempiä kortteja (joskin lista uhkaa olla tuhottoman pitkä ilman niitäkin). Charizardkaan ei minusta ole niin tarpeellinen, koska samasta kehityskaaresta on mielestäni turha olla kahta eri muotoa (mikä ei ole samanlainen ongelma Mewin ja Mewtwon tapauksessa, joskin niistäkin olen itse asiassa valmis nakkaamaan Mewtwon pelkkänä geneettisenä kopiona pois, jos on pakko) - ja Charizard oli minun mielestäni aina tavattoman vastenmielinen öykkäri. :P
Ja joo, olen minäkin ilmeisesti Pokemonini katsonut, kun jokaisen tunnistan nimestä ilman tarvetta tarkistaa.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Platypus
Velho

Poissa
Sukupuoli: 
|
 |
« Vastaus #531 : 05.Huhtikuu 2012, 23:30 » |
|
Okei, Magmarista lisää mielipiteitä. Kunhan perustelin. :) Itsekin olisin valmis pudottamaan melkoisen nopeasti Diglettin ja Jigglypuffin, ja Nidokingin myös kai sitten. xP Ja jos legendalinnutkaan eivät saa enempää kannatusta. Harmi, nimittäin ne olivat niitä harvoja legendoja ekoissa peleissä. Magikarp.. No, se elää vahvana netissä. Mielipiteitä esiin. Mitenkäs Onix? En koskaan oikein kiintynyt siihen, vaikka siinä oli hurjat puolensa... Scytherillä on muitakin puolustajia kuin minä, samoin Eeveellä. :)
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Maailmanherra
|
 |
« Vastaus #532 : 06.Huhtikuu 2012, 00:59 » |
|
Häh? Diglet on legenda! Mewtwo taas on paljon suuremmassa roolissa kuin pelkkä Mew. Onyx on Brockin pokemon. Charizardin perustelu on aika selkeä. Se on alkuperäisen Pokemon-korttipelin vahvin kortti. Sitä paitsi eikö se nyrkkeilijä pokemon ollu paljon kovempi kuin joku Scyther joka ei kehity mistään, Machop tai joku. Fokista löytyy.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
En ole rasisti, olen espoo- ja audirealisti.
|
|
|
Platypus
Velho

Poissa
Sukupuoli: 
|
 |
« Vastaus #533 : 06.Huhtikuu 2012, 01:15 » |
|
Onko Diglett muka legenda? O.o Taitaa olla legenda, jota en ole kuullut... Ja kyllä Scyther hakkaa helposti kanveesiin jotkut Machopit ja muut lihaskimput. (Joista en oo ikinä välitt.. tai siis pikkusena Machoke oli kiva kun sillä oli se liskomainen naama ja se oli violetti, mut muuten...) (Lil' Facts from gamez, jos ketään kiinnostaa tämä asia:) Scytherin perus-stat-total on 500, Machampin 505, eli ero ei ole pieni; Defenset on suunnilleen samat. Mutta muu jako onkin eri luokkaa. Machamp - attack 130, SPEED 55; Scyther - attack 110, SPEED 105. Ja Scyther on Bug/Flying eli tuplaresistentti, Machamp on heikko Flyingille. Scyther viistää champin nurin ennen kuin se ehtii tehdä mitään. Ellei käy jotenkin tosi hölmösti niinkuin välillä käy peleissä... Edit: Ja Scyther kyllä kehittyykin. Scizorilla on sama total 500, mutta nopeutta on otettu pois ja ripoteltu muualle. Okei, riitti. Pahoittelen Poké-nörttikohtaustani.  Scyther on ollut aina suosikkejani. Älkää pliis pyytäkö Togepia tähän... Tyhmät vauvat jotka kerjää hankaluuksiin ja on vaan söpöjä. Eeeh.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Hiistu
|
 |
« Vastaus #534 : 06.Huhtikuu 2012, 22:38 » |
|
Voisin kannattaa rajaamista pelkästään ekaan sukupolveen, jos niiden olettaisi olevan ihmisille kaikkein tutuimpia. Itse olen nähnyt piirrettynä vain ne ekat, osin tokia, loput kylläkin pelannut käsikonsolilla. Pelatessa ei kuiteskaan mikään pokemon oikein nouse toisia keskeisimmäksi, paitsi tietty sen mukaan keistä itse tykkää eli tiimiinsä nappaa... Legendaariset sitten toki, mutta ne nyt painii mielestäni ikään kuin eri sarjassa. Listalle mielestäni kuuluvat ainakin: Pikachu nyt tietenkin. Lähestulkoon yhtä oleellisia ovat minusta Bulbasaur, Charmander & Squirtle, koska ovat ekan sukupolven aloituskolmikko. (Charizardin karu charmi on aina puhutellut, mutta pidän kuiteskin loogisempana, että on kaikista kolmesta vaan nuo ensimmäiset muodot.) Meowth koska täytyyhän Miau olla (enempää rakettiryhmäläisiä en kaipaa). Eevee oli Garyn aloituspokemon eli varsin oleellinen sekin - jos jää pois, niin se on takuulla jotain syrjintää, nih. Muista ei oikein puolesta tai vastaan. Paitsi Magikarpia voisin kannattaa, koska se on aivan erityislaatuinen, koska.. ei osaa yhtikäs mitään. Ei edes kovetu. Psyduckia ei ole vielä lainkaan mainittu? Se päänsärky jäi ainakin miulla mieleen. Lisäksi olisi Mistyn pokemon ja täytyyhän Mistyltä joku saada mukaan. (Tai sitten Togepi.  ) Samoin Brockilta kannatan jotain edustamaan... En nyt muista kuin Onixin, Geoduden ja Zubatin, joten yhtä niistä tai sitten yhtä jotain muuta, jos muita oli.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Tavallaan.
|
|
|
Tapsa
Teknovelho

Poissa
Sukupuoli: 
|
 |
« Vastaus #535 : 06.Huhtikuu 2012, 22:51 » |
|
Minusta Charizard on kyllä Pokémon-historian tärkeä osa. Sehän on lohikäärmepokémon, ja kuten Maailmanherra totesikin, nostalgisen korttipelin voittokortti jonka joka lapsi halusi omakseen. Melkein noista muista voisi ottaa ekan evoluutiomuodon ja Charmeleonista poikkeuksellisesti viimeisen.
Magikarp on oleellinen, samoin Pikachu ja Meowth. Itse tykkään kyllä Articunosta ja Moltresista, ne on symppiksia ja tarunhohtoisia, ja Mew on söpöin koskaan, mutta nämä ovat enemmän henkilökohtaisia preferenssejä joista kyllä voi tinkiä. MAGIKARP on oltava, niin klassisen huono on.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Rasimus
|
 |
« Vastaus #536 : 07.Huhtikuu 2012, 09:55 » |
|
Eeh... Lyhentäkää nyt ihmeessä listaa. Minulla on sellainen tunne, että tämän skaban osanottajia tulee olemaan keskimääräistä vähemmän. Pikachu ja Mewtwo ovat tuttuja. Pikachun vielä ymmärrän, mutta että Mewtwo. En tiedä pitäisi hävetä vai olla ylpeä yleissivistyksen yllättävästä laajuudesta 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Badassingly: You son of the questionable heritage.
|
|
|
Platypus
Velho

Poissa
Sukupuoli: 
|
 |
« Vastaus #537 : 07.Huhtikuu 2012, 16:38 » |
|
Ookoo. Lyhennän näiden perusteella. Mut sanokaas, olisko kuitenkin hyvä pitää Lugia ja Entei näiden kolmen leffan perusteella, ne sentään tulivat teattereista ja kaikkea...? BulbasaurCharmanderCharizardSquirtlePikachuMeowthOnixPsyduck (mieluummin kuin Togepi.) MagikarpMewtwoMewEeveeScytherSnorlaxJigglypuffEnteiLugiaKertokaa jos jotakuta tuli ikävä. Itselle tulisi kovasti ikävä Scytheriä... Sille on kuitenkin saatu vähän kannatusta muiltakin, joten pidän sen vielä jääräpäisesti ennen kuin se tulitetaan ulos.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Tiuku
|
 |
« Vastaus #538 : 07.Huhtikuu 2012, 17:48 » |
|
Tuo lista alkaa kelvata minulle (luettuani teidän perustelujanne - siis myönnettäköön, että olin esmes täysin unohtanut että Eevee oli Garyn aloituspokemon jne.), kunhan vielä heivataan Jigglypuff pois. Sitä on kuitenkin käsittääkseni puoltanut tähän mennessä vain yksi henkilö, eikä sille ole tietääkseni sen kummempia sarjallisia tai elokuvallisia perusteita.
Psyduck <3
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Platypus
Velho

Poissa
Sukupuoli: 
|
 |
« Vastaus #539 : 07.Huhtikuu 2012, 20:45 » |
|
Sehän sopii minullekin. Alkaahan tuo olla aika mukavan näköinen. Ja Jigglyn olisin joka tapauksessa pudotellut itse... Se sentään piirteli ihmisten naamoihin, ja oli ihan surkea FireRed-tiimissäni. (Kun kokeilin haasteeksi pelkillä normaleilla.)
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|