23.Tammikuu 2017, 02:27 *

Sivuja: [1]   Siirry alas
Kirjoittaja Aihe: Terveiset mökiltä  (Luettu 3813 kertaa)
Darkki

Asuinpaikka: Helsinki
« : 01.Elokuu 2011, 10:46 »

Nyt on viikon mökkireissu takana ja ohessa muutamia kuvia sieltä.

Kataja

« Viimeksi muokattu: 09.Tammikuu 2012, 09:02 kirjoittanut Darkki » tallennettu
Lachesis
Kriitikko

Asuinpaikka: Espoo
« Vastaus #1 : 01.Elokuu 2011, 11:08 »

Ovatpa hienoja! Erityisesti tykkäsin vesimittarista, se on kuin peilin pinnalla.

Ja kun ilta tulee tähdet sylissään
syöksemme tulta pimeyteen
Tapsa
***

Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #2 : 01.Elokuu 2011, 11:30 »

Ihana nähdä näin maanläheistä luonnonkuvausta! Pääosaan nousee ötökkä itse eikä niinkään kuvauskikkailu. Tosi hienoja.

Antti
***

« Vastaus #3 : 01.Elokuu 2011, 11:37 »

Taidokkaita!

Matarakiitäjä ja niittyheinäsirkka ovat kuvissa edukseen. Näyttävät niin seikkailunhaluisilta. Hymyilee

There are three things all wise men fear: the sea in storm, a night with no moon, and the anger of a gentle man.
Fantasia
Velho

Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #4 : 01.Elokuu 2011, 11:50 »

Kiitos tästä kuvataideyllätyksestä, sanoisinko kuvarunoudesta!

Minäkin pysähdyin ensin vesimittariin (mitähän kaveri miettii siinä "lirissä"), mutta jännittävin on sittenkin jäkälä. Taidat pitää mittasuhdeleikeistä. Siinä on myös hienot värit.

Niittyheinäsirkassa on hieno sommitelma toistuvine ja toisiaan tasapainottavine diagonaaleineen. Ja heinäsirkan mahan kaarikin toistuu toisessa lehdessä hauskasti.

Sitruunaperhosen kauneus on henkäyksenkeveän hauras. Se on fantasiakukka kukkien joukossa - kuin olisit saanut valokuvatuksi keijukaisen! Nyt jo useampaan kertaan katsottuani sanoisin, että perhosesi on ainutlaatuinen niin monien, monien näkemieni perhoskuvien joukossa.

Muissakin kuvissa on kesän näkymätön kauneus ja jännittävyys tehty näkyväksi. Kiitos vielä kerran!

klo 16:22: Tulin taas katsomaan tätä mininäyttelyä. (Kirjojen lukeminen tuntuu ihan turhalta, kun voi katsella kuvia. Kuvat ovat parhaimmillaan musiikkia silmille.)

Ensimmäisessä on rinnastettu pyöreys ja terävyys ja pannaan katsoja mietiskelemään tuota mittakaavaa. Tausta on jännän tasainen (ja jännän keltainen) ja häivyttää kolmiulotteisuutta koristeellisen pinnan hyväksi.

Toisesta välittyy tuon etummaisen siiven viuhkeen kautta ötökän topakka ahkeruus, kiireisyyskin, puuhissaan.

Vesimittarin kuvassa jännää on veden värin tasaisuus. Vai mihin liemeen tuo mittari on joutunut?

Kanervat katsoin kotisivultasikin suurempana. Suuremmassa kuvassa lämmin valo erottui enemmän edukseen. Pikkuneulaset ovat kuin koruommelta. Romanttinen kuva.

Herra sirkka on oikea persoona, tähyämässä ylöspäin.

Jäkäläpuilla on ruskeat kynnet ja sormet koukussa melkein kuin petolinnulla. Onkohan keskiosan varjossa jotain piilossa?

Viimeistä kuvaa nyt jo useita kertoja katseltuani olen jokseenkin vakuuttunut siitä, että se onkin keiju eikä perhonen.
« Viimeksi muokattu: 01.Elokuu 2011, 16:47 kirjoittanut Fantasia » tallennettu
Warriorgirl
Velho

Asuinpaikka: Jyväskylä
« Vastaus #5 : 16.Joulukuu 2011, 07:28 »

Taidokkaita kuvia, oletko harrastanut kuvausta pitkäänkin? Ja millaisilla välineillä? Itse kuvannut nyt noin vuoden verran Canonin 1000D järjestelmäkameralla (kun viimein oli varaa sellaiseen) ja ainakin vielä tuntuu kovin hankalalta kuvitellakaan saavani mitään noin taidokasta kuvattua kuin sinun kuvasi.

Aivan erityisesti pidän jäkälä kuvasta. Asettelu toimii ja tarkennus on kohdallaan. Jotenkin tunnelmallinen kuva, yksinkertaisuudessaan hyvin vaikuttava ja kaunis. Heinäsirkka on kyllä myös vakuuttava, tuollaisia kuvia olen itsekin yrittänyt saada otettua, mutta ötökät tuntuvat aina pakenevan juuri kun painan laukaisunappulaa.
Darkki

Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #6 : 09.Tammikuu 2012, 08:57 »

Kesäisin tulee liikuttua luonnossa kameran kanssa aika paljon. Aktiivisesti olen kuvannut nyt neljä kesää, joten olen vielä hyvin aloittelija ja harrastelija tällä saralla. Kuvia tulee otettua tuhansia ja vain muutamat niistä kelpuutan esille. Vähitellen kuitenkin oppii uusia asioita kuinka tiettyjä kohteita kannattaisi kuvata vaikka itse kuvaus harvemmin onnistuu. Kamera jolla kuvaan on Canon EOS 550D.

Itse tykkään eniten kuvata tilannekuvia eläimistä, jotka tuntuvat olevan juuri niitä kaikista haasteellisimpia. Helpommalla pääsisi jos aluksi keskittyisi vain paikallaan pysyviin kohteisiin ;)

Kolme vuotta vanha orkidea päätti talven keskellä ruveta kukkimaan, jossa ei ole kolmeen vuoteen näkynyt juuri mitään eloa. Piti tämä ihme sitten ikuistaa, kun ei tiedä koska tuossa seuraavaksi kukkia näkyy. Kohteena helpompi kun pysyi paikallaan, mutta hieman haastavammaksi teki valaistus keskellä synkkää talvea.

« Viimeksi muokattu: 07.Toukokuu 2012, 21:54 kirjoittanut Darkki » tallennettu
Hiiru
Kokelas

« Vastaus #7 : 30.Kesäkuu 2013, 14:05 »

Harmi vain, mutta vain vika kuva näkyi minulla ö.ö
Sivuja: [1]   Siirry ylös